FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.08.17, 06:28

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 250 251 [252] 253 254 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1209143 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5020 on: 01.07.09, 13:51 »

Saako tuollaiseen tapahtumaan kuka tahansa tuoda autonsa näytille? Ja onko pääsymaksua? Siis aluelle, jonka lipputuloista kukin auton omistaja saisi osansa.. Vaikuttaa niin autonäyttelyltä. Minäku en näistä tiedä mitään Roll Eyes

Uskoisiko tuota, ettet tiedä näistä mitään, koskaan.  Roll Eyes
Minä tiedän ihmisiä, jotka ei autoista tai niitten ohjeisasioista tiedä mitään ja he eivät aja 325i Bemarilla, vaikka varallisuutta sellaiseen olisikin.  Wink

Nyt ei profiilit täsmää, sattumalta ei taida Herralla olla tollasta Baijerilaista alla, jos et autoista ja niihin liittyvistä asioista tietäisi, jotain.
Tuskin ostaisit paikasta A paikkaan B kulkemiseen ylläpidoltaan kallista autoa, joka syö huoltokustanuksien lisäksi sievoisen määrän kakkua ja moottorikin kuullostaa reservin yläosastolla upealta sinffoniaorkesterilta..........   Tongue  Roll Eyes

Eli mites tämä "en tiedä mitään" asian kanssa nyt asia oikeasti on....?  Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5021 on: 01.07.09, 14:32 »

Erinomaisen erikoista päättelykykyä tuossa viestissä yläpuolella  Roll Eyes

Millon Sami suostut uskomaan, että syitä tietyn auton ostoon on melko monia? Jos joku lemmenkipeä teini ostaa ritsamagneetiksi vaikka nyt sitten Porschen, ei sen tarvitse tarkoittaa, että kaveri mitään autoista tietäisi. Jos asiat olisivat noin, kuin sinä tuossa väität, niin Toyotien myynti romahtaisi samantien Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kim Eriksson
Offline Offline

Posts: 3113
Date Registered: 05.12.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5022 on: 01.07.09, 14:52 »

Laitetaan itseltäkin pari kuvaa eilisestä harrasteajoneuvojen kokoontumisista.

No voi v... raa-alla kädellä jouduin paketoimaan noita kuvia, joten kuvanlaatu heikkeni paljon. Mutta ei anneta sen häiritä, eihän?

(täydentäkää vapaasti mulle näitä autojen tietoja, niin lisään ne noiden kuvien yläpuolelle, itseltä tieto ei riitä)
1.
[ attachment removed / expired ]

2. Vuoden -64? Mustangit. Kuin kaksi marjaa
[ attachment removed / expired ]

3.Näyttäisi Bel Airilta. (kuka mahtaa olla taustalla oleva kuvaaja?)
[ attachment removed / expired ]

4.Vanhempaa Celicaa. vuosimallia -76?
[ attachment removed / expired ]

5. -65 mustang
[ attachment removed / expired ]

6.Uudempaa mustangia. (mikä??)
[ attachment removed / expired ]

7.Mustang Boss 302
[ attachment removed / expired ]

8.Tästä ei ota selvää Tongue
[ attachment removed / expired ]

9.Kevennys
[ attachment removed / expired ]

Ja tosiaan, kuvanlaatu huononi pakkauksessa. Anteeksi siitä. :/

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5023 on: 01.07.09, 18:56 »

Erinomaisen erikoista päättelykykyä tuossa viestissä yläpuolella  Roll Eyes

Millon Sami suostut uskomaan, että syitä tietyn auton ostoon on melko monia? Jos joku lemmenkipeä teini ostaa ritsamagneetiksi vaikka nyt sitten Porschen, ei sen tarvitse tarkoittaa, että kaveri mitään autoista tietäisi. Jos asiat olisivat noin, kuin sinä tuossa väität, niin Toyotien myynti romahtaisi samantien Grin

Mielipiteitä asiaan on monia ja Herra on Hyvä ja katsoo Merkkien laatuvertailuja ja etsii sieltä Toyotan ja sitten etsii Saksalaiset autot, että se siitä Toyotan väheksymisestä.  Cheesy
Toyota nyt yleensä ei herätä intohimoja,  kun puhutaan perhekipoista. Ei siis voi verrata Bemareihin, joihin saa 400hv helloja pellin alle.  Cool
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5024 on: 01.07.09, 19:02 »

Mielipiteitä asiaan on monia ja Herra on Hyvä ja katsoo Merkkien laatuvertailuja ja etsii sieltä Toyotan ja sitten etsii Saksalaiset autot, että se siitä Toyotan väheksymisestä.  Cheesy

Niin. Vaikka jotain autojen päälle luulen ymmärtäväni, niin siltikään en Toyotaa ilman pakkoa ota. Olkoon sitten vaikka minkä vertailun kärkipäätä... Kuten jo aiemmin todettua, ei kaikki osta autoja pelkistä järkisyistä. Jos minä haluan Hitlerin koston, minä ostan Hitlerin koston, enkä katsele mitään laatuvertailuja... Ostatko sinä autosi pelkästään jonkun laatuvertailun tulosten perusteella?


Quote
Toyota nyt yleensä ei herätä intohimoja,  kun puhutaan perhekipoista. Ei siis voi verrata Bemareihin, joihin saa 400hv helloja pellin alle.  Cool

Kyllä se voi jonkun viisaria väräyttää se Toyotakin siinä, missä 400 kaakkinen Bayerilaisen MoottoriWerstaan valmistama mulkunjatke aiheuttaa pahennusta ja pahoinvointia  laugh

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5025 on: 01.07.09, 19:05 »

Laitetaan itseltäkin pari kuvaa eilisestä harrasteajoneuvojen kokoontumisista.

No voi v... raa-alla kädellä jouduin paketoimaan noita kuvia, joten kuvanlaatu heikkeni paljon. Mutta ei anneta sen häiritä, eihän?

(täydentäkää vapaasti mulle näitä autojen tietoja, niin lisään ne noiden kuvien yläpuolelle, itseltä tieto ei riitä)

Ja tosiaan, kuvanlaatu huononi pakkauksessa. Anteeksi siitä. :/


Ei haittaa huono laatu, vanhojen hyvien aikojen autoja katselee aina mielikseen!  Cheesy
Ja mitä kuviin tulee....

Kuva 2.
64½-66 HT Mustangit, ei pysty täysin tarkkaan sanomaan kun ei keulaa nää. JOka tapauksessa se alkuperäisin Mustang malli tämä.

Kuva 3.
55' tai 56' Classic Chevy. Bel Airista en sano mitään, mutta ei näitä liikaa nää. Taitaa olla 55' jos oikein tulkitsin, mutta myös 56' mahdollinen, en näitä maskeja täysin tarkkaan muista, mistä erottaa.

Kuva 5.
EI 65 vaan 66', maskissa ei ole hevosenlogon lisäksi mitään muuta. 64½' ja 65'sessa oli poikittainen ja pystyinen kromilista.

Kuva 6.
Jotain 1994->, paha sanoa tarkempaa kun on fiksattu aikalailla.

Kuva 7.
Ei BOSS, puuttuu detaleja paljon. Enkä tiedä että Suomessa olisi yhtään tälläistä legendaa, 1970 429 BOSS löytyy, mutta ei 302:sta. Ja vuosi malli on tässä kuvan autossa 1970.

 Smiley
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5026 on: 01.07.09, 19:07 »

Niin. Vaikka jotain autojen päälle luulen ymmärtäväni, niin siltikään en Toyotaa ilman pakkoa ota. Olkoon sitten vaikka minkä vertailun kärkipäätä... Kuten jo aiemmin todettua, ei kaikki osta autoja pelkistä järkisyistä. Jos minä haluan Hitlerin koston, minä ostan Hitlerin koston, enkä katsele mitään laatuvertailuja... Ostatko sinä autosi pelkästään jonkun laatuvertailun tulosten perusteella?


Kyllä se voi jonkun viisaria väräyttää se Toyotakin siinä, missä 400 kaakkinen Bayerilaisen MoottoriWerstaan valmistama mulkunjatke aiheuttaa pahennusta ja pahoinvointia  laugh

Nyt Mikko sinulla on ennakkoluuloja Toiotaa kohtaan ihan selkeästi.  Grin
Hyviä laatu autoja, varmoja eikä jätä tielle. Mulla on nyt 48 tuhatta mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut missään vaiheessa. Nyt jätetään lampun vaihdot pois, joita menee merkillä kuin merkillä. Mukavia ajaa, joskin etupenkit ainakin voisivat olla paremmat. Mitään muuta huonoa en ole tuosta Yariksesta keksinyt..  Cheesy
Hyvä perusauto siis. Ja minä en ilman pakkoa ota Hitlerin Kostoa  Grin
Tero Ekholm
Offline Offline

Posts: 700
Date Registered: 20.11.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5027 on: 01.07.09, 19:12 »

En tiedä kuuluvatko tälläiset kuvat tämän ketjun henkeen, mutta koitetaan kuitenkin, autokuviahan nämäkin ovat. Ilmeisesti paikalliset nuoret ovat hieman urheilleet ja Pösö(?) lähtenyt lapasesta  thmbdn. Vakavilta henkilövahingoilta tiettäväti säästyttiin sillä paikalliset tiedotusvälineet eivät asiaa uutisoineet sen kummemmin.

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5028 on: 01.07.09, 19:22 »

Asiasta kolmanteen.
JOku on hakkeroinut Youtubeen 2 erillisestä videosta yhden kokonaisuuden ja näin saadaan super vertailu:
Bugatti Veyron vs McLaren F1
http://redirectingat.com/?id=252X400&url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DxJExeRXmtNg%26eurl%3Dhttp%253A%252F%252F

Nähtyäni videon olin lähes mykistynyt. Miten Bugatti on voinut tehdä tästä uudesta kaikkien aikojen tehokkaimmasta superautosta noin munattoman laitteen?! Kuljettaja yksinkertaisesti painelee nappeja, lyö lusikan lattiaan ja alkaa kaivamaan nenää. Mitään ei tarvitse tehdä, riittää että pitää tossun kiinteästi pedaalissa lattiaa vasten ja maisema vaihtuu ja muut jää. Missä on haasteet!? Sähköhoitaa, että mummokin voi ajaa 400kmh?! VOI ETTÄ MITEN TYLSÄÄ.  Sad Todella sääli.
Ja se 16 sylinterisen ääni, ei kyllä herättänyt meikäläisessä mitään kiksejä. Ulinaa ja vihellystä.  Huh

Kun taas videon jälkimmäisessä osassa, McLaren F1... siinä kuljettaja todella joutuu tietämään mitä tekee. Auton voiman aistiii kun kuljettaja vaihtaa neloselta vitoselle ja taas kiihtyvyys on lakkaamatonta. On haasteita, vaihtaa joutuu ihan itse kytkimen kera ja silti pitäisi vielä autoakin osata suorassa pitää. Ja se ääni, BMW:n upea V12 kuullostaa mykistävän upealta, vielä yli 350kmh jälkeen tämä laite kiihtyy samaan tahtiin kuin alemmilla vaihteilla. Ja kuitenkin....6,1 litrainen V12, ilman turboja.

Tämä on nyt mielipide multa taas vaan, mutta McLaren F1 on maailman paras tässä hinta-ja autoluokassa ja tulee aina olemaan. Bugatti on niin sanotusti mennyt överiksi ja pahasti.
Aamen.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5029 on: 01.07.09, 20:35 »

Niin tänään telkkarista katsottuna, joku rakastaa oikeesti Eiffeltorniakin. Embarrassed

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5030 on: 01.07.09, 20:51 »

Kuva 3.
55' tai 56' Classic Chevy. Bel Airista en sano mitään, mutta ei näitä liikaa nää. Taitaa olla 55' jos oikein tulkitsin, mutta myös 56' mahdollinen, en näitä maskeja täysin tarkkaan muista, mistä erottaa.

'56. Neliskulmaiset parkit/vilkut ja maski on täysleveä. Ja Bel Airiin viittaa ainakin leveä kylkilista.

MikkO
Joonas Kapanen
Offline Offline

Posts: 1253
Date Registered: 07.01.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5031 on: 01.07.09, 20:53 »

Niin tänään telkkarista katsottuna, joku rakastaa oikeesti Eiffeltorniakin. Embarrassed
Ja huvipuisto laitettakin oli aika hurjan näköistä, mutta samalla tuli mieleen, että eivät ihan terveitä ole. Smiley

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5032 on: 01.07.09, 20:57 »



6. Konehuoneesta löytyy ihan mukavasti ruutia näin pieneen autoon!
[ attachment removed / expired ]


Siis MIKÄ tuonne on lapettu ?  Shocked

Jonkinmoiselta välijäähdyttimeltä näyttää joten lienee ahdettu, mutta mikä ahdetu kiuas tuonne mykyrän takakonttiin mahtuu? Uno Turbon kone? Olen joskus noita nähnyt 1600cc Mirafiorin twincamilla ja ihan riittävän ahdasta oli niilläkin.

Kori on muuten SEAT, kun näkyy olevan nuo tuuletusräppänät C-pilarissa. Muistaakseni Italiassa tehdyissä kusiaissa niitä ei ollut. Samaten noi ovenkahvat on painettavaa mallia napilla eikä vedettävät....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5033 on: 01.07.09, 21:30 »

Kyllä niitä Orvo tuli tuolla räppänällä ja kahvoilla Viattejakin oli jotain E ja BE malleja, viisaammat korjatkoon, kerron sitten minkä takia tuon muista kun poikkeet.
Sano yks joka aikoinaan Topolinoa kuolas Finlan kellarissa ja hinta olis ollut 500 markkaa, ei ole hallia eikä markkoja sano Antilan Seppo just pari viikkoa sitten.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Lasse Nygren
Offline Offline

Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5034 on: 01.07.09, 21:47 »

Joo, kyllä tuo kuvan auto on juurikin Fiat 600, eikä Seat.
Ja kyllä kone tosiaan oli turboahdettu, kun tuonne sisälle kurkkasin...sen tarkemmin en osaa tuon tekniikasta oikein mitään valitettavasti sanoa.
Täytyy varmaan koittaa ottaa ensi kerralla hiukan enemmän selvää tuosta Fiudesta, kun sen näen.  Smiley

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5035 on: 01.07.09, 22:55 »

Melkeen tekisi mieli ruveta inttämään aiheesta......  Roll Eyes

Mutta kun ei ole kummempia tositteita kuin tuo hätäseen Wikistä löydetty

Quote
Last series 1973 SEAT 600 L Especial. For model identification purposes, note the triangular black air vent in the C-Pillar, specific for the L

http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_600

Ja sitten tuolla toisaalla en Español

Quote
CARROCERÍA NUEVOS AIREADORES

El. coche, por fuera, apenas si se distingue del 600-E. Aparte del anagrama, son los extractores de aire, posteriores la única forma adecuada de comprobar esta diferencia de modelos. Y nos han parecido ser sumamente eficaces, cumpliendo su papel con eficacia.

Jossa ymmärtääkseni juurikin toi "extractores de aire" ja "aireadores" viittaa noihin ilmanpoistoventtiileihin. Jotka siis edelleen tietääkseni on vain SEATeissa. Eikä kaikissa niissäkään  Grin

http://www.pruebas.pieldetoro.net/web/pruebas/ver.php?ID=923

Paremmin epsanjaa osaavat voinevat tarkentaa.... mulla on pikkasen vielä "una mas cerveza" vaiheessa just tuo kieli.

Torinossahan siis tehtiin viimeiset Fiat 600 ( oisko ollu D mallit ) vuonna -69 ja viimeiset SEATit tuli suomeen -74. Luksusmalli, pehmustettu kojelauta ja kaikki. Ei sulla Lasse olis suurennusta tuosta keulan logosta? Vaikka onhan tosin sekin tietysti voitu vaihtaa "Abarthoinnin" yhteydessä.

Oon huimassa nuoruudessani tuollaisia ( sekä että molempia malleja ) muutaman kappaleen purkanut ja kasannut sekä muuten vaan romuttanut niin sillä aihe kovin kiinnostaa.

P.S. ja Arnen kanssa inttäminen jatkuu nokakkain ihan tässä lähitulevaisuudessa  Grin

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5036 on: 02.07.09, 04:51 »

Mulla on nyt 48 tuhatta mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut missään vaiheessa.

Jaa, ei noilla kilometreillä nyt mitään vielä pitäiskään olla. Omassa kulkineessa (VW) nyt mittarissa 130 000 eikä mitään ole mennyt rikki. Navigaattoria korjailtiin takuuseen kun siellä oli jotain johtosarjavikaa mutta se oli jo tehtaan paapan tekemä vika.

Quote
Mukavia ajaa, joskin etupenkit ainakin voisivat olla paremmat. Mitään muuta huonoa en ole tuosta Yariksesta keksinyt..  Cheesy

Suurin syy siihen, miksi minulla ei ole tojotaa on sen paska ajettavuus. Tosin ihan parin viime vuoden malleja en ole ajellut.
Kiva perustauto jos ei tarvitse maantiellä aikaansa viettää.

-JukSii-
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5037 on: 02.07.09, 07:12 »

Melkeen tekisi mieli ruveta inttämään aiheesta......  Roll Eyes

Mutta kun ei ole kummempia tositteita kuin tuo hätäseen Wikistä löydetty

http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_600

Ja sitten tuolla toisaalla en Español

Jossa ymmärtääkseni juurikin toi "extractores de aire" ja "aireadores" viittaa noihin ilmanpoistoventtiileihin. Jotka siis edelleen tietääkseni on vain SEATeissa. Eikä kaikissa niissäkään  Grin

http://www.pruebas.pieldetoro.net/web/pruebas/ver.php?ID=923

Paremmin epsanjaa osaavat voinevat tarkentaa.... mulla on pikkasen vielä "una mas cerveza" vaiheessa just tuo kieli.

Torinossahan siis tehtiin viimeiset Fiat 600 ( oisko ollu D mallit ) vuonna -69 ja viimeiset SEATit tuli suomeen -74. Luksusmalli, pehmustettu kojelauta ja kaikki. Ei sulla Lasse olis suurennusta tuosta keulan logosta? Vaikka onhan tosin sekin tietysti voitu vaihtaa "Abarthoinnin" yhteydessä.

Oon huimassa nuoruudessani tuollaisia ( sekä että molempia malleja ) muutaman kappaleen purkanut ja kasannut sekä muuten vaan romuttanut niin sillä aihe kovin kiinnostaa.

P.S. ja Arnen kanssa inttäminen jatkuu nokakkain ihan tässä lähitulevaisuudessa  Grin




Noniin Orvo
Tavoitin tuolla Autonovolla työskennelleen eläkeläisen, väitti että kaikki uusimmat kusiaiset tulivat Suomeen Seatin tehtaalta mutta Viatin nimisinä, oli jokin kauppateknillinen syy.
Eli rekisteriotteessa lukeepi Fiat ja nokkamerkissäkin on pelkkä Fiat ja muisteli että konepellissäkin(takana) olisi ollut Fiat ja jotkut kirjaimet.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
bemari
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5038 on: 02.07.09, 07:16 »

...Hyviä laatu autoja, varmoja eikä jätä tielle. Mulla on nyt 48 tuhatta mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut missään vaiheessa. Nyt jätetään lampun vaihdot pois, joita menee merkillä kuin merkillä. Mukavia ajaa, joskin etupenkit ainakin voisivat olla paremmat. Mitään muuta huonoa en ole tuosta Yariksesta keksinyt..  Cheesy
Hyvä perusauto siis...
Meillä on Volvossa (S60) 170 tuhatta mittarissa, eikä ole mitään vikaa ollut. Kuluvia osia (jakohihnaa ja jarruja yms.) vaihdeltu, mutta muuten ei mitään vikaa. Edellisessä (S40 T4) oli myyntihetkellä 204 tkm, eikä mitään vikaa. Sitä edellisessä (460) oli 230 tkm mittarissa kun se myytiin, eikä siinäkään ollut yhtään mitään isompaa vikaa (kerran jätti tielle laturin hajottua). Kaverini isän Volvolla (240) on taitettu matkaa yli 300 tkm ongelmitta. Setäni Volvolla (740) on ajettu yli 500 tkm ja nyt rupeaa vaihdelaatikko reistailemaan.

Laatuvertailut ja katsastustilastot yms. ADAC-listaukset on sikäli minusta harhaanjohtavia, että niissä esim. Volvoissa on kaksinkertaiset kilometrit Toyotiin, Mazdoihin ja muihin japanilaisiin verrattuina. Ja katsastustilastoissakin Volvoissa taitaa yleisimmät hylkäyksen syyt olla jarrut tai muut kuluvat osat.

Laatuhan sinällään on makuasia, mutta ainakin minulle laadukas auto meinaa sitä, että se on hyvä ajaa, hiljainen, ja penkit ovat sellaiset että niissä kykenee istumaan vaikka koko päivän. Auton täytyy myöskin olla laadukkaasti tehty, eli esim. muoviosien ei sovi nitistä tai natista vielä parin vuoden ikäisessä autossa. Uskaltaisin väittää, että harvempi Toyota on kriteerieni mukainen laadukas auto.

Niin, sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että jos auto on kulkuväline paikasta A paikkaan B, niin miksi ostaa halpa uusi auto (esim. juuri Toyota Yaris) ja tehdä ne työ ja kauppareissut itseään kiduttaen? Samalla rahalla kuin saa uuden Yariksen (Toyotan sivujen mukaan 3-ovinen 1.0 VVT-i Linea Terra maksaa 13 229,89€.) saisi vaikka millaisen muutaman vuoden ikäisen oikean auton, jolla ne samat ajot olisi paljon mukavempaa ajaa.

Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5039 on: 02.07.09, 08:50 »

Nyt Mikko sinulla on ennakkoluuloja Toiotaa kohtaan ihan selkeästi.  Grin
Hyviä laatu autoja, varmoja eikä jätä tielle. Mulla on nyt 48 tuhatta mittarissa ja mitään vikaa ei ole ollut missään vaiheessa. Nyt jätetään lampun vaihdot pois, joita menee merkillä kuin merkillä. Mukavia ajaa, joskin etupenkit ainakin voisivat olla paremmat. Mitään muuta huonoa en ole tuosta Yariksesta keksinyt..  Cheesy
Hyvä perusauto siis. Ja minä en ilman pakkoa ota Hitlerin Kostoa  Grin
Mä niin ajattelin, etten lähde tähän mukaan, mutta nyt en voi enää vastustaa Wink.
Minulla voi hyvinkin olla ennakkoluulojakin, mutta olen myös koeajanut viime vuosina muutamaa erilaista Toyotaa ja vuosia sitten omistanutkin useita. Jos minulla on jatkossakin mahdollisuus vaikuttaa millä autolla ajan, se ei ole Toyota. Minun päätökseni ja mielipiteeni ei tee sinun Yariksesta yhtään huonompaa autoa sinulle, eikä mielipiteeni ole keneltäkään pois. Näiden autojuttujen kanssa, näkyy vain aika usein homma kolahtavan ihon alle Smiley.
Olen ajanut samakoppaista Yarista kuin sinulla, tosin diesel-koneella. Aivan HIRVEÄ vehje. On käsittämätöntä, että tieltä suistumisia ei tapahdu merkittävästi enempää tuolle autolle. Ohjaustuntuma on mielettömän keinotekoinen, eikä kerro renkaan ja tien väliltä ajajalle juuri mitään. Autoa käännettäessä ei oikein tiedä kuinka paljon rattia pitää kääntää, kun ohjaus ei osaa välittää luonnollista tuntumaa kuskille. Tokihan tuohon tottuu, en sitä epäile hetkeäkään, mutta silti, käsittämätöntä. Kohdalleni on osunut vain yksi auto, missä on tunnottomammin toteutettu sähköinen ohjaustehostin ja se on edellisen kopan Civic.
Ajoin hiljattain myös uusikoppaisen Avensiksen, sekin diesel-koneella. Tässäkin autossa on onnistuttu ryssimään ohjaus todella hyvin. Keskitysvaste hitaassa ajossa on luonnoton, auto väkisin vääntää rattia keskiaseentoonsa, eikä taaskaan oikein välity kuskille mitään tienpinnan tapahtumista. Tämä saattaa olla talviliukkailla mielenkiintoinen vimpain. Moottori oli tässä autossa myös hyvin hengetön alakierroksilla. Kaiken muun lisäksi se on susiruma Wink.
Nyt kun olen päässyt vauhtiin haukkumaan ohjauksia, on aivan pakko lisätä uusikoppainen Accord tähän kategoriaan. Auto tuntui erittäin miellyttävältä laitteelta ajaa. Moottori (taas diesel) oli ominaisuuksiltaan todella mukavan oloinen. Mutta se ohjaus. Aivan kun ohjausakselissa olisi jokin pykälä (jonka paikka itse asiassa muuttuu), minkä yli kääntämiseen tarvitaan enemmän voimaa, kuin normaalisti. Ilmiö korostui voimakkaissa jarrutuksissa. Todella hämärää. Hieno auto pilattu luokattomalla ohjauksella.
Oman autoni ohjauksessa on myös parantamisen varaa, se ei todellakaan ole täydellinen, mutta aivan eri planeetalta em. mainittuhen kanssa.

Niin ja mitä luotettavuustilastoihin tulee, tuossa on Hesarin juttu saksalaisten instanssien tilastoista, missä on otettu ajokilometrit huomioon.

tomppa

Pages: 1 ... 250 251 [252] 253 254 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1