Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1009/1766) > >>

ovalila:
Quote


Noniin Orvo
Tavoitin tuolla Autonovolla työskennelleen eläkeläisen, väitti että kaikki uusimmat kusiaiset tulivat Suomeen Seatin tehtaalta mutta Viatin nimisinä, oli jokin kauppateknillinen syy.
Eli rekisteriotteessa lukeepi Fiat ja nokkamerkissäkin on pelkkä Fiat ja muisteli että konepellissäkin(takana) olisi ollut Fiat ja jotkut kirjaimet.


No tuo alkais kuulostamaan paremminkin siltä mitä omat muistikuvat väittää. Sillä tuota keulan merkkiä lasselta kyselinkin kun muistelin että siinä lukisi jokseenkin isolla päällä että Fiat ja sitten pienellä alla että "costruzione Seat"...... joskin otan sen verran takaisin että ainakin Fiat kymmentä vaille yhdeksän eli 850 malleissa näin oli. Kusiaisista en nyt enää ole ihan sata varma. 

Japani - Saksa automaaottelu saa jatkua 

Sami Aaltonen:
Quote



Suurin syy siihen, miksi minulla ei ole tojotaa on sen paska ajettavuus. Tosin ihan parin viime vuoden malleja en ole ajellut.
Kiva perustauto jos ei tarvitse maantiellä aikaansa viettää.


Kaukana ovat ne ajat, jolloin Toyotat olivat surkeita ajaa. Nykyään homma on ihan eri.
Kyllä tolla pärjää maantiellä kuin kaupungissa. Jos haluaa tiehen liimautuvan ajettavan auton, ostaa sitten Aflfan tai Bemarin. Jokaiselle jotakin.

Tomi:
Joo ohjaukset ei ole parasta puolta näistä Toyotista, AUriksen ohjaus oli erittäin....... mielenkiintoinen ja tämä Yariskin on no...on se parempi mutta se 99' Yaris, jossa oli hydraulinen ohjaustehostus, se oli paras näistä kaikista Yariksista mitä mulla on ollut.
Mutta kyllä tolla tiellä pysyy, se ei ole Ferrari, kanttaus auto, kiihdytysauto, tai muu ralli auto, tai GTI rassi tai mikään vastaava tunninki härpätin tai piilo GTI Turbo Injektion. Ohjaus on mitä on ja sen kanssa on vaan tultava toimeen. On sitä huonompiakin ajettu.......... Ja hyvin pärjää.
Vielä kun tohon sais IQ:n automaatin..............

Sami Aaltonen:
Oli tuola Nurburgring Modena Track dayssa oli varsin mielenkiintosta kalustoa laidasta laitaan.
Katsokaas näitä kuvia, hittolainen. Hienoa, että näillä historiallisilla laitteilla ajetaan vielä eikä vain pidetä tallissa tai näyttelyissä.
http://www.ultimatecarpage.com/gallery.php?num=17041

juksii:
Quote

Kaukana ovat ne ajat, jolloin Toyotat olivat surkeita ajaa. Nykyään homma on ihan eri.
Kyllä tolla pärjää maantiellä kuin kaupungissa. Jos haluaa tiehen liimautuvan ajettavan auton, ostaa sitten Aflfan tai Bemarin. Jokaiselle jotakin.


Niin, onneksi jokainen voi valita sellaisen auton kuin haluaa.
Kun minä valitsen autoa niin muutaman kohdan pitää olla ok. Eli sen pitää olla mukava ajaa matkaa maantiellä. Eli pitää mennä suoraan, olla hiljainen ja turvallinen.
Lisäksi pitää sopia riittävästi kamaa kyytiin ja sen jälkeenkin pitää olla vielä ihmisille suhktkoht säädylliset olotilat.
Yleensä toi ensimmäinen kohta on karsinut tojotat pois laskuista. Eli se ohjaus mistä tuossa oli jo puhetta jonkun muunkin toimesta.

hepis:
Quote

Eli sen pitää olla mukava ajaa matkaa maantiellä. Eli pitää mennä suoraan,...

Ja tämä pudottaa japsien lisäksi laskuista myös ainakin 2000-luvun alun 500-sarjan Bimmerit. Jopa oma harrastemobiilini 80-luvun puolivälistä kulkee maantiellä paremmin paimentamatta.

Liekö nykypäivän trendi kohti aina vaan isompia vannekokoja ja matalampia rengasprofiileja (joskus ihan naurettavuuksiin asti) syynä siihen, että aniharva nykyauto on mukava ja hyvä ajaa. Siis oikeasti maantielläkin ja jokapäiväisessä käytössä, kolmenkympin vauhtiahan taajamassa voi vetää vaikka umpikumirenkailla ja puupuolavanteilla. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page