Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1033/1766) > >>

juhal:
Quote


Tätä saatte hetken miettiä.


Nissan Figaro

Sami Aaltonen:
Quote

SL63 V8. SL65 V12:ssa on vahan eroava korisarja, erilaiset pakoputket ja vanteet. Esim. Tuossa V8:issa on etupuskurin alahelma musta, kun V12 on korinvarinen.


Ooollllrait, sitä on näköjään tutkailtu AMGee laitteita lähemmin toisinaan. 

Sami Aaltonen:
Quote

Nissan Figaro



Uskomatonta jäleen kerran, että näitäkin on Suomeen tullut. Tiedä sitten millon, ja kenen tuomana. Mutta alkuperäinen Suomi-auto tuo tuskin on kilvistä päätellen.  Joka tapauksessa, itselle täysin tuntematon Nissan. 

Sami Aaltonen:
Quote

Edelleen se on se sama poniautoista ponein, eli 64½ 170cid suoralla kutosella josta on joskus irronnut kaikki 101 kaakkia, jotka valjastetaan tiehen kolmilovisen manuaalin läpi. Varsinainen raketti siis 


Okei joo en muistanut viime maininnasta, niin piti kysästä uudemman kerran. Epäilinkin tuota suoraa kutosta, harvemmin meinaa noin alkuperäisesestä autosta puuttuu mitään tunnistettavaa; kuten tuo 289 logo lokasuojan etupuolelta. Mutta tuo manuaali oli mukava kuulla! 
Raketti taikka ei, muttei sitä ole raketiksi tehtykään. Tällä Mustangilla ainakin arjen kiireet unohtuvat sen siliän tien kun auton pihasta ajaa ulos.

Eipä nuo 289cid Kasi vinkkeli Mustangitkaan nyt mitään raketteja oleet, 225-250 hujakoille oli muistaakseni voimaa tarjolla. Optiolistalta löytynyt High Performance 289 Kasi tarjosi muistaakseni ton 250hv tai vähän enemmän. Toista olis itten GT350 Shelby, jossa olikin jo munaa ihan eri tavalla.

Ensimmäiset "isot" moottorit tulivat vasta vuonna 67' tarjolle, jolloin muistaakseni saatavilla oli 390:istä kasia, ja jos ihan oikein muistan, pellin alle sai jopa 427:kan. Ja se kaikista ärjyin Mustangihan on tuo 429 BOSS, jota sai 69-70 vuosina tilata kaupasta. Ilmotetut 375 ilmotettua hevosvoimaa olivat todellisuudessa jotain 550hv hujakoilla vakuutusmaksujen pienentämisen takia. 
Ja vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit. 

Arto:
Quote

Okei joo en muistanut viime maininnasta, niin piti kysästä uudemman kerran. Epäilinkin tuota suoraa kutosta, harvemmin meinaa noin alkuperäisesestä autosta puuttuu mitään tunnistettavaa; kuten tuo 289 logo lokasuojan etupuolelta. Mutta tuo manuaali oli mukava kuulla! 
Raketti taikka ei, muttei sitä ole raketiksi tehtykään. Tällä Mustangilla ainakin arjen kiireet unohtuvat sen siliän tien kun auton pihasta ajaa ulos.

Eipä nuo 289cid Kasi vinkkeli Mustangitkaan nyt mitään raketteja oleet, 225-250 hujakoille oli muistaakseni voimaa tarjolla. Optiolistalta löytynyt High Performance 289 Kasi tarjosi muistaakseni ton 250hv tai vähän enemmän. Toista olis itten GT350 Shelby, jossa olikin jo munaa ihan eri tavalla.

Ensimmäiset "isot" moottorit tulivat vasta vuonna 67' tarjolle, jolloin muistaakseni saatavilla oli 390:istä kasia, ja jos ihan oikein muistan, pellin alle sai jopa 427:kan. Ja se kaikista ärjyin Mustangihan on tuo 429 BOSS, jota sai 69-70 vuosina tilata kaupasta. Ilmotetut 375 ilmotettua hevosvoimaa olivat todellisuudessa jotain 550hv hujakoilla vakuutusmaksujen pienentämisen takia. 
Ja vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit. 



Suurin osa valmistetuista kuusikymmentäluvun mustangeista ei ollut edes tarkoitettu ns urheiluautoiksi vaan niitä jopa markkinoitiin usassa modernin perheen kakkosautoina jolla oli mukava käydä ostoksilla markkinoinnin suurin kohderyhmä oli kotiäidit, varsinaiset muskelivuosikerrat tulivat vuosina 68-74 jolloin ei pahemmin enää 289:jä enää tainnut olla edes valikoimassa tosin mussen korikin muuttui raskaammaksi joten sekin varmasti ajoi tehojen nostoon.

"vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit." makuasia koska musta juuri varsinkin 72 grande oli sikahieno pystyllä takalasillaan ja silti loivasti alaslaskevine takatolppineen, fastpäkit ei ole kyllä mun mieleen lainkaan turhan takapainoisen näköisiä musta. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page