Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1045/1766) > >>

Lentokärpänen:
Quote


Nax nax. Mikäs tämä on?
[ Attachment not found - or removed ]



Moskvitsh 403 Scandinavia

Moottori: nelisylinterinen, nelitahtinen 1 358-kuutioinen, vaihteita neljä.

Suorituskyky: teho 45 hevosvoimaa, huippunopeus 120 km / h.

Mitat: pituus 4 055 mm, leveys 1 540 mm, korkeus 1 560 mm, akseliväli 2 380 mm. Oma paino 980 kg.

Polttoaineen kulutus: 6,5 litraa / 100 km. Polttoainesäiliön suuruus 35 litraa.

Henkilöluku: 4.

JaniV:
Quote

Onkos tämä Lexus?


Infiniti näyttäisi olevan merkin mukaan, eli siis Nissanin perhettä.

Autopilot:
Quote

Tämä oli aika outo, 2 bentley Continental GT:tä samalla parkkiksella.


Moskovassa oli tänä uutenavuotena 11 Bentleytä samalla parkkiksella Tverskaja kadulla. Jokaisen ovessa oli yksi kirjain, jostai muodostui sana "S Novym Godom", eli Hyvää Uuttavuotta venäjäksi.  

Quote

Onkos tämä Lexus?


Se on vanhemmanmallinen Infiniti FX, joko 35(V6) tai 45(V8) versiona. Ja Infiniti on siis Nissanin luksusmerkki, samalla tavalla kun Lexus on Toyotan ja Acura on Hondan.

Kerosiini:
Quote

Moskovassa oli tänä uutenavuotena 11 Bentleytä samalla parkkiksella Tverskaja kadulla. Jokaisen ovessa oli yksi kirjain, jostai muodostui sana "S Novym Godom", eli Hyvää Uuttavuotta venäjäksi.  

Se on vanhemmanmallinen Infiniti FX, joko 35(V6) tai 45(V8) versiona. Ja Infiniti on siis Nissanin luksusmerkki, samalla tavalla kun Lexus on Toyotan ja Acura on Hondan.

Kiitos, luulisin olevan V8, sen verran mehevät äänet kajahteli kyseisestä vehkeestä. Tuo chrystler ja tämä Infiniti FX kulkivat peräkkäin, ainakin Infinitillä oli kiire johonkin, ei se kauaa punaisissa valoissa jaksanut olla.

Lentokärpänen:
Quote


näistäkään ei ole tietoa.
[ Attachment not found - or removed ]


Oikeanpuopleinen on siis Moskvich 402 scandinavia. Samanlainen kuin toisessa kuvassa mitä kyselit vaan paremmassa kunnossa.
Isälläni on ollut tuollainen 60 luvulla ja ekat ajosuorituksen sillä tein ollessani 6v.

Vasemmanpuoleinen on Moskvich 400 sarjalainen.

Moskvich 400-sarja, lempinimeltään Piikkinokka-Mosse, oli Moskvichin ensimmäinen automallisto. Se syntyi, kun Toisen maailmansodan päätyttyä Neuvostoliiton joukot olivat päässeet Saksassa Opelin tehtaiden luo. Stalin määräsi Opel Kadettin tuotantolinjat siirrettävän Neuvostoliittoon.

Niimpä 400-sarja oli kuin suora kopio Opel Kadettista, vain ajovalot olivat erilaiset ja ovia oli kaksi lisää. Se esiteltiin 1947 ja sitä valmistettiin vuoteen 1956 saakka. 400-sarjaa valmistettiin yhteensä 247 439 kpl. Keskimääräinen auton hinta oli noin 9000 ruplaa.

Tekniikka
Moottorina toimi 1074-kuutioinen nelitahtinen rivimoottori, jonka puristussuhde oli joko 5,8:1 tai 6,2:1 ja huipputeho sen myötä joko 23 hv/3600 k/min tai 26 hv/4000 k/min. Sylinterin halkaisija oli 67,5 mm ja iskunpituus 75 mm. Sylintereiden sytytysjärjestys oli 1-3-4-2. Autoon kuului myös kuiva yksilevyinen kytkin ja 3-vaihteinen vaihteisto.

Edessä oli erillisjousitus, takana sen sijaan jäykkä akseli. Jarrut olivat hydrauliset, mutta joka renkaalle oli rumpujarrut. Renkaat olivat mallista riippuen joko kokoa 4,50x16 tai 5,00x16.

400-sarjassa oli 6V akku, 100W laturi ja 450W käynnistysmoottori.

Auton pituus oli 3,86 metriä, leveys 1,4 metriä, korkeus 1,55 metriä ja akseliväli 2,34 metriä. Paino oli 845–855 kg, huippunopeus 90 km/h, polttoainetankin tilavuus 31 litraa ja kulutus 9 l/100 km.

Mallit
400 (1947–1954) oli alkuperäinen malli.
401 (1954–1956) oli tuotannossa loppuvuodet. Se erosi 400:sta vähin muutoksin.
422 (1949–1956) oli pakettiversio, jossa oli puinen takaosa.
420A (1949–1952) oli avokattoinen cabriolet-malli.
420B (1954) oli pick-up-versio.

Mitat
Pituus: 3855 mm
Leveys: 1400 mm
Korkeus: 1545 mm
Akseliväli: 2340 mm
Maavara: 190 mm

Navigation

Up one level

Next page

Previous page