Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1057/1766) > >>

Henkka:
Muotoilukielessä Skoda on nykään hieman omintakeinen joka mallissaan, poislukein ehkä Octavia.
Omaan silmään Yetissäkin on sopiva annos persoonallisuutta (positiivisessa mielessä), jonka tekevät etenkin etuvalot ja takaosan muotoilu. Ja tuo ikkunalinja, joka katkeaa b-pilariin ja kiertäen takakautta auton ympäri. Ja muutenkin "harteikkaat" linjat.

Mutta makuja on monia sanoi koira kun... ja hyvä niin 

mmniemi:

Muotoilukielessä Skoda on nykään hieman omintakeinen joka mallissaan, poislukein ehkä Octavia.

Omintakeinen harvemmin tarkoittaa kaunista  Eikä Octavia ole minkäänlainen poikkeus siinä suhteessa. Tai no, ehkä mitäänsanomaton ja aikaansa pahasti perässä oleva olisi parempi ilmaisu kuvaamaan koko automerkkiä. Yhtään kaunista Sokodaa en ole vielä nähnyt. Kyllä sen jotenkin vaan niin selkeästi näkee, että Skodassa on edelleenkin tiettyä itäblokin leimaa, eikä ne siitä tunnu eroon pääsevän...

Mutta niin kuin sanoit, makuja on monia. Jotkut tykkää kuulemma Bemareistakin 

Henkka:

aikaansa pahasti perässä oleva olisi parempi ilmaisu kuvaamaan koko automerkkiä.

Olen huomannut että sulla istuu tiukassa nuo itäblokki mielikuvat. Vai miten perustelisit tuon aikaansa jäljessä olemisen muuten? 

hara4:
Vähän erillainen auto
[ Attachment not found - or removed ]

mmniemi:

Olen huomannut että sulla istuu tiukassa nuo itäblokki mielikuvat. Vai miten perustelisit tuon aikaansa jäljessä olemisen muuten? 

Ai, mistäs sellaisen olet huomannut?  Jos auto näyttää itäblokin vehkeeltä, niin silloin se näyttää. Jokaisessa Skodassa on se tietty kirveellä veistetty peruslookki, joka on kuin suoraan jostain 70-luvun "Zlinistä" repäisty. Nyt vasta ihan uusimmissa malleissa aletaan menemään vähän parempaan, nykyaikaisempaan suuntaan, joskin vieläkin se joku tietty ominaispiirre, mikä ei sovi minun silmään, nostelee päätään.

Ja tähän loppuun vielä toimituksen huomio: Puhun nyt siis pelkästään ulkonäöllisistä seikoista. Tekniseen puoleen en ota muuten kantaa, kuin että ilmeisesti ero teknisessä laadussa muihin kilpailijoihin on Skodankin osalta kaventunut. Sitä en sitten tiedä, onko syynä Skodan laadun paraneminen, vai kilpailijoiden laadun huononeminen. Veikkaan jälkimmäistä

Navigation

Up one level

Next page

Previous page