FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.17, 01:10

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 272 273 [274] 275 276 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1190277 times)
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5460 on: 04.10.09, 18:28 »

Ei pidä paikkansa. Ensimmäinen GTR Suomen kilpiin ilmestyi jo noin puoli vuotta sitten.

Okei no täytyy pitää silmät auki keväällä, ellei kuski sitten ajele talvellakin tuollaisella sitten.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5461 on: 04.10.09, 18:31 »

Nissanin koeajopolitiikasta mulla ei ole mitään käsitystä, auto oli kaverin oma joka sai sen muutama päivä sitten josta johtuen pieni kilometrimäärä, eli ei siinä kauheasti valvontaa ollut Smiley

Pakko myöntää, että on se ihan vakavasti otettava auto, lyhelläkin lenkillä huomas kuinka jykevästi ja täsmällisesti kaikki toimii, tarkka ja nopea ohjaus. Automaattimoodissa loota oli vähän liian passiivinen ja vaikka olikin kaksoiskytkentäloota niin ainakin BMW:n DKG:lle ja Porschen PDK:lle häviää mukavuudessa ja nopeudessaan (normiajossa). Auton hiljaisuudesta ja vaihdelaation passiivisuudesta sekä korkeasta ajoasennosta johtuen jäi kyllä vähän odottava fiilis, voi olla että se poistuu keväällä kuivilla teillä Wink

/Mikko



Ahaa no tuo selvensikin paljon.  Smiley Tuulilasin tarinan vaan luin taannoin tuossa ja hehkuttivat kovasti autoa kun Ahvenistolla antoivat hanaa sille. Varmasti on joo vakavasti otettava, en epäile yhtään. Vaihdelaatikosta minulla on old school mielipide ja sen jätän nyt tässä kertomatta kun se lienee tarpeetonta.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5462 on: 04.10.09, 18:33 »

Kysyy luultavasti pitkää pinnaa ajaa tällaisella ruuhkassa kolmeakymppiä ja katsella, kun bussi menee bussikaistalla ohi  Wink


Niin miten sen nyt kukakin ottaa, kyllä tossa mielikseen ikkuna auki ajelee lähituntumassa. Hyvä vaan että pysyy poissa sieltä sakotuskaistalta kun ei sielä kiilaamalla mitään voita.
Ja niin mitä tähän katselemiseen tulee, alkukesällä kun sai ajella 328 GTS:n vieressä puol Manskua ikkkuna auki, oli päivä aika pitkälti pelastettu.  Wink
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5463 on: 04.10.09, 20:51 »

mutta siitäkään ei olisi kyllä hyvälläkään säällä päässyt täysillä nauttimaan kun auto oli vielä sisäänajossa, reilu 800km mittarissa Smiley
 
Aika offtopic, mutta eikö sisäänajossa ole juurikin tärkeätä antaa kunnolla kenkää, että saadaan kone tiiviiksi.

Hannu

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5464 on: 04.10.09, 21:35 »

Aika offtopic, mutta eikö sisäänajossa ole juurikin tärkeätä antaa kunnolla kenkää, että saadaan kone tiiviiksi.
Hannu

Ei. Yleensä moottorin sisäänajo kestää n. 1000-2000km moottorista riippuen. Perusteellinen sisäänajo sisältää erityylistä ja vaihtelevaa ajoa, ylittämättä kuitenkaan n. 4000-5000rpm:n rajaa. Myöskään pitkäkestoisia matkoja (esim. Helsingistä Inariin) ei suositella. Mitä korkeaviritteisempi moottori sitä tärkeämpi moottorin sisäänajo luonnollisesti on. Tämän luokan autoissa muutenkin mottorin öljynkulutus on säädetty "sisäänajotasolle" jolloin moottori kuluttaa huomatttavasti enemmän öljyä kuin myöhemmässä vaiheessa ja ensimmäisessä huollossa (esim GT-R:n kohdalla 2000km) moottoriöljyt vaihdetaan kokonaan ja moottorinohjaus muutetaan "normaali"-moodiin.

Mikäli moottoria ei sisäänaja kunnolla vaan lähtee heti revittelemään metallipinnat kuluvat epätasaisemmin, koska ne eivät ole vielä ehtineet muokkautua toisiaan vasten joka aiheuttaa turhaa/liiallista kulumaa, joka taas aiheuttaa kitkaa ja se taas merkkaa tehohäviötä ja turha kuluminen taas eliniän lyhenemistä.. Sama asia vaihteiston kanssa, pitäisi käyttää eri vaihteita ja välttää turhia vaihtoja vaihteistoöljyjen ollessa kylmät. Jarrujen sisäänajon aikana (n.300km) ei suositella kovia jarrutuksia, että paloilla ja levyillä on aikaa muokkautua tosiaan vasten Smiley
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5465 on: 04.10.09, 21:36 »

Okei no täytyy pitää silmät auki keväällä, ellei kuski sitten ajele talvellakin tuollaisella sitten.

Suomessa on tällä hetkellä 4 GT-R:ää kilvissä, talviajossa ainakin yksi, muista en tiedä.
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5466 on: 05.10.09, 00:19 »

Ei. Yleensä moottorin sisäänajo kestää n. 1000-2000km moottorista riippuen. Perusteellinen sisäänajo sisältää erityylistä ja vaihtelevaa ajoa, ylittämättä kuitenkaan n. 4000-5000rpm:n rajaa. Myöskään pitkäkestoisia matkoja (esim. Helsingistä Inariin) ei suositella. Mitä korkeaviritteisempi moottori sitä tärkeämpi moottorin sisäänajo luonnollisesti on. Tämän luokan autoissa muutenkin mottorin öljynkulutus on säädetty "sisäänajotasolle" jolloin moottori kuluttaa huomatttavasti enemmän öljyä kuin myöhemmässä vaiheessa ja ensimmäisessä huollossa (esim GT-R:n kohdalla 2000km) moottoriöljyt vaihdetaan kokonaan ja moottorinohjaus muutetaan "normaali"-moodiin.

Mikäli moottoria ei sisäänaja kunnolla vaan lähtee heti revittelemään metallipinnat kuluvat epätasaisemmin, koska ne eivät ole vielä ehtineet muokkautua toisiaan vasten joka aiheuttaa turhaa/liiallista kulumaa, joka taas aiheuttaa kitkaa ja se taas merkkaa tehohäviötä ja turha kuluminen taas eliniän lyhenemistä.. Sama asia vaihteiston kanssa, pitäisi käyttää eri vaihteita ja välttää turhia vaihtoja vaihteistoöljyjen ollessa kylmät. Jarrujen sisäänajon aikana (n.300km) ei suositella kovia jarrutuksia, että paloilla ja levyillä on aikaa muokkautua tosiaan vasten Smiley
Minä olen kyllä kuullut/lukenut että nykyään suositellaan sisäänajoa oikein reippaalla kaasun käytöllä, sen takia että männänrenkaille saadaan riittävä paine, että ne mukautuvat sylinterin muotoon ennen kuin hoonaus kerkeää kulua "tylsäksi".
Noin olen omat vehkeeni sisäänajanut, eli männärenkaiden vaihdon jälkeen, kone lämpimäksi ja sitten kovia kiihdytyksiä melkein punarajalle asti, joiden välissä sen verran aikaa, ettei renkaat pääse ylikuumentumaan.

Hannu

Sami Mäntyharju
Offline Offline

Posts: 826
Date Registered: 30.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5467 on: 05.10.09, 02:21 »

Minä olen kyllä kuullut/lukenut että nykyään suositellaan sisäänajoa oikein reippaalla kaasun käytöllä, sen takia että männänrenkaille saadaan riittävä paine, että ne mukautuvat sylinterin muotoon ennen kuin hoonaus kerkeää kulua "tylsäksi".
Noin olen omat vehkeeni sisäänajanut, eli männärenkaiden vaihdon jälkeen, kone lämpimäksi ja sitten kovia kiihdytyksiä melkein punarajalle asti, joiden välissä sen verran aikaa, ettei renkaat pääse ylikuumentumaan.

Hannu

Taannoisessa Vauhdin Maailman reportaasissa suositeltiin sisäänajo tehtäväksi juurikin näin, oli kyseessä sitten kilpa- tai siviilimoottori.
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5468 on: 05.10.09, 05:06 »

Eiköhän se niin ole, ettei tähänkään asiaan ole yhtään ainoata oikeaa tapaa. Kannattanee sisäänajaa valmistajan ohjeiden mukaan oli vekotin mikä tahansa.
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5469 on: 05.10.09, 10:36 »

Eiköhän se niin ole, ettei tähänkään asiaan ole yhtään ainoata oikeaa tapaa. Kannattanee sisäänajaa valmistajan ohjeiden mukaan oli vekotin mikä tahansa.

Jep, varmaankin just näin.. Aika mielenkiintonen toi VM:n artikkeli kyllä, koska ainakin mm. BMW, Porsche, Nissanin GT-R:n, VW ja aika monien muiden merkkien manuaaleissa suositellaan tuota "perinteistä" tapaa.. Samaa neuvoivat mm. Porschen tehtaalla saksassa.
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5470 on: 05.10.09, 10:39 »

Tulipa tänään vihdoin ajettua monen (pikku)pojan unelma-autoa, eli paljon hypetettyä ja kohottua Nissan GT-R:ää Smiley Sää ei ollut oikein suosiollinen kunnolliseen ajoon, mutta siitäkään ei olisi kyllä hyvälläkään säällä päässyt täysillä nauttimaan kun auto oli vielä sisäänajossa, reilu 800km mittarissa Smiley Ensi keväänä sitten!   
Seuraavaksi saat Mikko käydä koeajamassa Mitsun Lancer Sportback Rallyartin. Wink Itse kävin normiversion koeajamassa ja oli oikein mukava, mutta kiinnostaisi niin perkuleesti tuo Rallyart. Täältä päin niitä ei oikein koeajoon löydy. Angry Voisi tuo olla sellainen peli mihin intin jälkeen säästöt sijoittaa. Alkaa saamaan jo edukkaasti ulkomailta, vaikka ei kovin vanha tuotos olekkaan.

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5471 on: 05.10.09, 11:03 »

Seuraavaksi saat Mikko käydä koeajamassa Mitsun Lancer Sportback Rallyartin. Wink Itse kävin normiversion koeajamassa ja oli oikein mukava, mutta kiinnostaisi niin perkuleesti tuo Rallyart. Täältä päin niitä ei oikein koeajoon löydy. Angry Voisi tuo olla sellainen peli mihin intin jälkeen säästöt sijoittaa. Alkaa saamaan jo edukkaasti ulkomailta, vaikka ei kovin vanha tuotos olekkaan.

Ei mulla ole tosiaan tapana oikeen koeajaa autoja (liikkeestä siis) mikäli ei ole ihan oikeasti kiinnostunut ko. laitteen ostamisesta. Muutamia poikkeuksia nyt lukuunottamatta tai järjestettyjä tilaisuuksia mihin tulee kutsu tms. Ja en usko, että kaveripiiriin tulee tollasta RallyArtia kun on vähän väärän tyyppinen auto Wink Mutta vannomatta paras!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5472 on: 05.10.09, 11:12 »

Ei mulla ole tosiaan tapana oikeen koeajaa autoja (liikkeestä siis) mikäli ei ole ihan oikeasti kiinnostunut ko. laitteen ostamisesta. Muutamia poikkeuksia nyt lukuunottamatta tai järjestettyjä tilaisuuksia mihin tulee kutsu tms. Ja en usko, että kaveripiiriin tulee tollasta RallyArtia kun on vähän väärän tyyppinen auto Wink Mutta vannomatta paras!
Mites ois uusi Focus RS tai Mitsun EVO? Mua kiinnostais noi hankintamielessä... etenkin se Focuksen yli 300 heppaa etuvedolla... löytyykö niitä pitoja kuten luvataan.. Huh Tarttis päästä itekkin koeajamaan tuota, mutta sinä kun taidat olla ihan ammattimiehiä niin ois kiva kuulla ammattilaisen kommenttia siitä... Tongue EVOa onkin tullut ajettua jo pari kertaa.. houkuttelis niin prkleesti... Cool
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5473 on: 05.10.09, 11:13 »

Ja en usko, että kaveripiiriin tulee tollasta RallyArtia kun on vähän väärän tyyppinen auto Wink Mutta vannomatta paras!
Liian tila-automainen? Grin No, pitää alkaa soittelemaan mitsuliikkeitä läpi, jos jostain löytyisi koeajoon.

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5474 on: 05.10.09, 11:28 »

Mites ois uusi Focus RS tai Mitsun EVO? Mua kiinnostais noi hankintamielessä... etenkin se Focuksen yli 300 heppaa etuvedolla... löytyykö niitä pitoja kuten luvataan.. Huh Tarttis päästä itekkin koeajamaan tuota, mutta sinä kun taidat olla ihan ammattimiehiä niin ois kiva kuulla ammattilaisen kommenttia siitä... Tongue EVOa onkin tullut ajettua jo pari kertaa.. houkuttelis niin prkleesti... Cool

Tosta Focuksesta on muuten yllättävän hyvä reportaasi tehty Top Gearissa (yleensähän tolla ohjelmalla ei ole mitään sisältöarvoa mitä tulee oikeasti niihin autoihin, lähinnä vaan (erittäin hyvää) showta), eli kannattaa vilkaista mikäli on kiinnostusta: http://www.youtube.com/watch?v=sfGBRAb6vRc ja 5th gearin vastaava: http://www.youtube.com/watch?v=m64tvrtFCKs
Toi RS on varmaan etuvetoseks autoks yks niitä parhaimpia, mitä markkinoilla on, mutta siitä huolimatta se on etuvetonen joten vähän menee fiilis Tongue EVOa on tullut kokeiltua ja se on todella hauska auto, mutta aika vaikea ajaa oikeasti lujaa kun lähes kaikki teho tulee turboilla jolloin se on aika on-off- tyylistä ajoa ja muutenkin se näyttää niin hirveältä että en kyllä moiseen rahojani laittaisi.

Kiitos 'luottamuksesta' mutta kyllä sitä aika kaukana ammattimiehestä ollaan, täältäkin foorumilta löytyy varmasti kokeneempia ja viisaampia kavereita, mutta tietty mielellään mielipiteitäni jaan ja kerron mikäli niitä löytyy.. Smiley

Liian tila-automainen? Grin No, pitää alkaa soittelemaan mitsuliikkeitä läpi, jos jostain löytyisi koeajoon.

Vähän liian rallimainen Wink Ei oikeen asfalttiradalle mikään ihanteellisin vaihtoehto.

Edit: Linkki korjattu oikeaan versioon.
« Last Edit: 05.10.09, 11:34 by Mikko Pietarinen »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5475 on: 05.10.09, 11:59 »

Tosta Focuksesta on muuten yllättävän hyvä reportaasi tehty Top Gearissa (yleensähän tolla ohjelmalla ei ole mitään sisältöarvoa mitä tulee oikeasti niihin autoihin, lähinnä vaan (erittäin hyvää) showta), eli kannattaa vilkaista mikäli on kiinnostusta: http://www.youtube.com/watch?v=sfGBRAb6vRc ja 5th gearin vastaava: http://www.youtube.com/watch?v=m64tvrtFCKs
Toi RS on varmaan etuvetoseks autoks yks niitä parhaimpia, mitä markkinoilla on, mutta siitä huolimatta se on etuvetonen joten vähän menee fiilis Tongue EVOa on tullut kokeiltua ja se on todella hauska auto, mutta aika vaikea ajaa oikeasti lujaa kun lähes kaikki teho tulee turboilla jolloin se on aika on-off- tyylistä ajoa ja muutenkin se näyttää niin hirveältä että en kyllä moiseen rahojani laittaisi.

Kiitos 'luottamuksesta' mutta kyllä sitä aika kaukana ammattimiehestä ollaan, täältäkin foorumilta löytyy varmasti kokeneempia ja viisaampia kavereita, mutta tietty mielellään mielipiteitäni jaan ja kerron mikäli niitä löytyy.. Smiley
Olen kyllä noita videoita pyöritellyt mutta täytyy vielä katella uusiks.. Cheesy Mun mielestä noi molemmat on kyllä hlvetin tyylikkäitä autoja, Foordissa vaan on se heikko puoli (ainakin) että on vaan etuveto. Talvella taas tuo nelikko olis ihan loistava. En tiedä saako tuota Foordia automaattiaskilla mutta Evo MR:ää ei muulla saakkaan... on alkanut tuo vatkaaminen kyllästyttää joten automaatti on melkein must have... ja se nelikko... Cool Mikäs siis sen parempi vaihtoehto kuin Evo... omaan silmään todella hyvännäköinen auto. Jos tuon Focuksen saisi nelikkona ja automaatilla niin melkein taitais kallistua siihen suuntaan...
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5476 on: 05.10.09, 12:02 »

Olen kyllä noita videoita pyöritellyt mutta täytyy vielä katella uusiks.. Cheesy Mun mielestä noi molemmat on kyllä hlvetin tyylikkäitä autoja, Foordissa vaan on se heikko puoli (ainakin) että on vaan etuveto. Talvella taas tuo nelikko olis ihan loistava. En tiedä saako tuota Foordia automaattiaskilla mutta Evo MR:ää ei muulla saakkaan... on alkanut tuo vatkaaminen kyllästyttää joten automaatti on melkein must have... ja se nelikko... Cool Mikäs siis sen parempi vaihtoehto kuin Evo... omaan silmään todella hyvännäköinen auto. Jos tuon Focuksen saisi nelikkona ja automaatilla niin melkein taitais kallistua siihen suuntaan...

Paljos sulla on budjetti, perusvaatimukset (luokkaa tomaatti ja mitä muuta?) ja millanen "käyttötarve"? Smiley
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5477 on: 05.10.09, 12:18 »

Olen kyllä noita videoita pyöritellyt mutta täytyy vielä katella uusiks.. Cheesy Mun mielestä noi molemmat on kyllä hlvetin tyylikkäitä autoja, Foordissa vaan on se heikko puoli (ainakin) että on vaan etuveto. Talvella taas tuo nelikko olis ihan loistava. En tiedä saako tuota Foordia automaattiaskilla mutta Evo MR:ää ei muulla saakkaan... on alkanut tuo vatkaaminen kyllästyttää joten automaatti on melkein must have... ja se nelikko... Cool Mikäs siis sen parempi vaihtoehto kuin Evo... omaan silmään todella hyvännäköinen auto. Jos tuon Focuksen saisi nelikkona ja automaatilla niin melkein taitais kallistua siihen suuntaan...

NO sitten sulla ei liene vaihtoehtoja?  Roll Eyes
Ostat sen RS Focuksen vai mikä se nyt oli kesäautoksi ja talviautoksi sen Evoluutio MItsupissin, niin sitten sulla on talvi ja kesäauto ja koko ajan käytössä kunnon takapenkkitilat ja kauppakassilaatikko tilat kontissa.  Cheesy

Mutta hei jos puhutaan urheiluautosta, mihin helvttiin sä automaattilootaa tarttet?!
Etkö osaa puikottaa?! Hittolanen, nössöjen hommaa tollaset avustusvaihdelaatikot, joissa mummokin tekee saman sekunttiajan suoralla kun Mikko Hirvonen. Jos ei raaka puhdas manuaali kelpaa kytkinpolkimella, ni ehkä on sitten parempi jättää ostamatta koko purkki jos taidot loppuu tässä kohtaa jo.  Shocked
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5478 on: 05.10.09, 12:22 »

Ei. Yleensä moottorin sisäänajo kestää n. 1000-2000km moottorista riippuen. Perusteellinen sisäänajo sisältää erityylistä ja vaihtelevaa ajoa, ylittämättä kuitenkaan n. 4000-5000rpm:n rajaa. Myöskään pitkäkestoisia matkoja (esim. Helsingistä Inariin) ei suositella. Mitä korkeaviritteisempi moottori sitä tärkeämpi moottorin sisäänajo luonnollisesti on. Tämän luokan autoissa muutenkin mottorin öljynkulutus on säädetty "sisäänajotasolle" jolloin moottori kuluttaa huomatttavasti enemmän öljyä kuin myöhemmässä vaiheessa ja ensimmäisessä huollossa (esim GT-R:n kohdalla 2000km) moottoriöljyt vaihdetaan kokonaan ja moottorinohjaus muutetaan "normaali"-moodiin.

Mikäli moottoria ei sisäänaja kunnolla vaan lähtee heti revittelemään metallipinnat kuluvat epätasaisemmin, koska ne eivät ole vielä ehtineet muokkautua toisiaan vasten joka aiheuttaa turhaa/liiallista kulumaa, joka taas aiheuttaa kitkaa ja se taas merkkaa tehohäviötä ja turha kuluminen taas eliniän lyhenemistä.. Sama asia vaihteiston kanssa, pitäisi käyttää eri vaihteita ja välttää turhia vaihtoja vaihteistoöljyjen ollessa kylmät. Jarrujen sisäänajon aikana (n.300km) ei suositella kovia jarrutuksia, että paloilla ja levyillä on aikaa muokkautua tosiaan vasten Smiley

On nää uudet autot ja moottorit menny kyllä ihan uskomattomiksi.  Undecided
No jos tuo valmistajan mukaan kestää ja on hyödyksi niin sitten varmaan kannattaa niin toimia.
Kuinkakohan paljon tällänen elektroniikka maksaa sitten joskus, kun kaikkea voi säätää ja ja on nappuloita ja on nippuloita, säädä lukkoa 10% vasemmalta kovemmalle ni voi ajaa Manskulla vasemmalle kääntyviin mutkiin 5kmh lujempaa. Mutta mitäs sitten, kun ikää on 5v+ ja kuuluu POKS jostain, miten paljon tuo sillon maksaa omistajalle........... HOH. No ehkei tätä pitäisi miettiä näinä laman aikoina.  Huh

Mitenköhän muuten aikoinaan esimerkiksi Lamborghinit ajettiin sisään, ennen kun ne luovutettiin omistajilleen 60 80-luvuilla...... Roll Eyes
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #5479 on: 05.10.09, 12:36 »

NO sitten sulla ei liene vaihtoehtoja?  Roll Eyes
Ostat sen RS Focuksen vai mikä se nyt oli kesäautoksi ja talviautoksi sen Evoluutio MItsupissin, niin sitten sulla on talvi ja kesäauto ja koko ajan käytössä kunnon takapenkkitilat ja kauppakassilaatikko tilat kontissa.  Cheesy

Mutta hei jos puhutaan urheiluautosta, mihin helvttiin sä automaattilootaa tarttet?!
Etkö osaa puikottaa?! Hittolanen, nössöjen hommaa tollaset avustusvaihdelaatikot, joissa mummokin tekee saman sekunttiajan suoralla kun Mikko Hirvonen. Jos ei raaka puhdas manuaali kelpaa kytkinpolkimella, ni ehkä on sitten parempi jättää ostamatta koko purkki jos taidot loppuu tässä kohtaa jo.  Shocked
Se on vaan paljon kivempaa kun pääsee vähemmällä veivaamisella Cool
Pages: 1 ... 272 273 [274] 275 276 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1