Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1093/1766) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Ei pidä paikkansa. Ensimmäinen GTR Suomen kilpiin ilmestyi jo noin puoli vuotta sitten.


Okei no täytyy pitää silmät auki keväällä, ellei kuski sitten ajele talvellakin tuollaisella sitten.

Sami Aaltonen:
Quote

Nissanin koeajopolitiikasta mulla ei ole mitään käsitystä, auto oli kaverin oma joka sai sen muutama päivä sitten josta johtuen pieni kilometrimäärä, eli ei siinä kauheasti valvontaa ollut

Pakko myöntää, että on se ihan vakavasti otettava auto, lyhelläkin lenkillä huomas kuinka jykevästi ja täsmällisesti kaikki toimii, tarkka ja nopea ohjaus. Automaattimoodissa loota oli vähän liian passiivinen ja vaikka olikin kaksoiskytkentäloota niin ainakin BMW:n DKG:lle ja Porschen PDK:lle häviää mukavuudessa ja nopeudessaan (normiajossa). Auton hiljaisuudesta ja vaihdelaation passiivisuudesta sekä korkeasta ajoasennosta johtuen jäi kyllä vähän odottava fiilis, voi olla että se poistuu keväällä kuivilla teillä

/Mikko




Ahaa no tuo selvensikin paljon.  Tuulilasin tarinan vaan luin taannoin tuossa ja hehkuttivat kovasti autoa kun Ahvenistolla antoivat hanaa sille. Varmasti on joo vakavasti otettava, en epäile yhtään. Vaihdelaatikosta minulla on old school mielipide ja sen jätän nyt tässä kertomatta kun se lienee tarpeetonta.

Sami Aaltonen:
Quote

Kysyy luultavasti pitkää pinnaa ajaa tällaisella ruuhkassa kolmeakymppiä ja katsella, kun bussi menee bussikaistalla ohi 



Niin miten sen nyt kukakin ottaa, kyllä tossa mielikseen ikkuna auki ajelee lähituntumassa. Hyvä vaan että pysyy poissa sieltä sakotuskaistalta kun ei sielä kiilaamalla mitään voita.
Ja niin mitä tähän katselemiseen tulee, alkukesällä kun sai ajella 328 GTS:n vieressä puol Manskua ikkkuna auki, oli päivä aika pitkälti pelastettu. 

hannu87:
Quote

mutta siitäkään ei olisi kyllä hyvälläkään säällä päässyt täysillä nauttimaan kun auto oli vielä sisäänajossa, reilu 800km mittarissa
 

Aika offtopic, mutta eikö sisäänajossa ole juurikin tärkeätä antaa kunnolla kenkää, että saadaan kone tiiviiksi.

Hannu

Unzki:
Quote

Aika offtopic, mutta eikö sisäänajossa ole juurikin tärkeätä antaa kunnolla kenkää, että saadaan kone tiiviiksi.
Hannu


Ei. Yleensä moottorin sisäänajo kestää n. 1000-2000km moottorista riippuen. Perusteellinen sisäänajo sisältää erityylistä ja vaihtelevaa ajoa, ylittämättä kuitenkaan n. 4000-5000rpm:n rajaa. Myöskään pitkäkestoisia matkoja (esim. Helsingistä Inariin) ei suositella. Mitä korkeaviritteisempi moottori sitä tärkeämpi moottorin sisäänajo luonnollisesti on. Tämän luokan autoissa muutenkin mottorin öljynkulutus on säädetty "sisäänajotasolle" jolloin moottori kuluttaa huomatttavasti enemmän öljyä kuin myöhemmässä vaiheessa ja ensimmäisessä huollossa (esim GT-R:n kohdalla 2000km) moottoriöljyt vaihdetaan kokonaan ja moottorinohjaus muutetaan "normaali"-moodiin.

Mikäli moottoria ei sisäänaja kunnolla vaan lähtee heti revittelemään metallipinnat kuluvat epätasaisemmin, koska ne eivät ole vielä ehtineet muokkautua toisiaan vasten joka aiheuttaa turhaa/liiallista kulumaa, joka taas aiheuttaa kitkaa ja se taas merkkaa tehohäviötä ja turha kuluminen taas eliniän lyhenemistä.. Sama asia vaihteiston kanssa, pitäisi käyttää eri vaihteita ja välttää turhia vaihtoja vaihteistoöljyjen ollessa kylmät. Jarrujen sisäänajon aikana (n.300km) ei suositella kovia jarrutuksia, että paloilla ja levyillä on aikaa muokkautua tosiaan vasten

Navigation

Up one level

Next page

Previous page