Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1097/1766) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Se on vaan paljon kivempaa kun pääsee vähemmällä veivaamisella


Niin siis rivienvälistä luettuna: helpompaa ja saat täydelliset vaihdot joka ikinen kerta ilman pään vaivaa ja oppimisprosessia. Voitat myös aina valoissa täydellisten vaihtojen ansiosta kun tietokone hoitaa, eikä itse tarvitse kun rattia kääntää. 
Minä en tuollaisten autojen kohdalla miettisi sekunttiakaan ottaisinko manuaalilla vai automaattivaihdevipunappula systeemillä. Pitäähän ajamisessa nyt herran tähden olla munaakin vähän!

Unzki:
Quote

On nää uudet autot ja moottorit menny kyllä ihan uskomattomiksi. 
No jos tuo valmistajan mukaan kestää ja on hyödyksi niin sitten varmaan kannattaa niin toimia.
Kuinkakohan paljon tällänen elektroniikka maksaa sitten joskus, kun kaikkea voi säätää ja ja on nappuloita ja on nippuloita, säädä lukkoa 10% vasemmalta kovemmalle ni voi ajaa Manskulla vasemmalle kääntyviin mutkiin 5kmh lujempaa. Mutta mitäs sitten, kun ikää on 5v+ ja kuuluu POKS jostain, miten paljon tuo sillon maksaa omistajalle........... HOH. No ehkei tätä pitäisi miettiä näinä laman aikoina. 

Mitenköhän muuten aikoinaan esimerkiksi Lamborghinit ajettiin sisään, ennen kun ne luovutettiin omistajilleen 60 80-luvuilla......


Itseasiassa sisäänajon merkitys oli "ennen vanhaan" paljon suurempi, koska moottorit eivät olleet niin täsmällisesti rakennettuja vaan niissä oli suuremmat yksilöerot ja toleransseja löytyi suuntaan taikka toiseen.

Lamborghineista en tiedä, mutta ainakin BMW:n M-divisioonan koneet (eli siis M3/M5/M6 ja muutamat muut mallit) sisäänajetaan penkissä suoraan, eli vaikka omistaja lähtisi heti rankomaan niin ei saa mitään katastrofia aikaan kuitenkaan.

Se, että kehitys kehittyy ja tekniikka siinä mukana niin ei se välttämättä ole huono asia tai poista kaikkea jännitystä autoilusta Kyllä siihen voi paljon vaikuttaa ihan itsekin miten sitä rattia kääntää. Suosittelisin sulle vaikkapa jotain päivää oikeassa "ajokoulussa" tai vaikkapa hyppäämällä jonkun kaverin kyytiin radalle tms, niin huomaat, että kyllä niillä autoilla voi tehdä yhtä sun toista vaikka niissä sitä tekniikkaa olisikin takana. Mä voin tarjoutua ainakin antamaan tyypit keväällä Alastarolla kyydissä mikäli kiinnostusta löytyy

JaniV:
Mihinkäs Nissanin maskista tuo GT-R logo on hävinny ?
Joku kuitenkin käyny kääntään sen kun silmä välttänyt...  

Unzki:
Quote

Mihinkäs Nissanin maskista tuo GT-R logo on hävinny ?
Joku kuitenkin käyny kääntään sen kun silmä välttänyt...  


Ei ollut takanakaan, "lisävarustelistalta" saa ruksia kohdan "mallimerkinnän poisto" jolloin takaa ja edestä merkinnät lähtee pois. Omistajan tuntien, toi ei tuu kovin kauaa kovin vakio olemaan

JaniV:
paljonko tuollainen "mallimerkinnän poisto" tulee kustantamaan? kai ne nyt siitäkin jotakin rokottaa. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page