Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1101/1766) > >>

Sami Aaltonen:
Quote

Joo no, on sitä ennen ilman autojakin pärjätty. Miksi siis nykyään pitää olla autot, miksei vaikka hevosta ja vaunuja? Vai eikö enää taidot riitä ohjastamaan hevosta? Mitä navigaattorilla tekee kun on se 10cm paksu karttakirja, mitä voi kätevästi selailla siinä ajaessa. Mitä tekee automaattivaihteistolla kun voi manuaalisestikin sorvata. Jep jep.


Näimpä, kyseenalastaminen on hauskaa, eikö?
Tarviitko oikeasti sitä Mitsun EVO10:ppiä siihen, että ajat Tiksissä munkkia ja voit tuntea olosi vähän paremmaksi? Vai riittäskö sulle kenties normaali Lanceri, kauppaan ja munkin kiertämiseen? Tarttetko oikeasti sitä nelivetoa, talvelle vai pärjäisitkö sittenkin etuvedolla? Tartteeko siinä väkisin olla 400hv, kun 140hv riittää vallan hyvin siihen mitä liikenne vaatii? Tarviitko välttämättä sitä tasauspyörästöjen lukkojen säätönappia, vai ajatko samaa vauhtia kuitenkin ne mutkat sillä perus etuvedolla.....?
Jep jep.....

juksii:
Quote

Jos meinaat noita vaihteistoja ja säätöjuttuja, "muuta koko auto kerralla yhdestä napista" asioita? Ei vaan kolahda, ei sinäänsä houkuttele. Ehkä jonkun muun mielestä on hienoa, mutta mun mieleen sellanen ei ole ja jos siitä mielipiteen sanoo, ni onko se sitten väärin sanoa se? Miten sen voi sanoa, jos on eri mieltä muuten kun sanomalla olevansa eri mieltä?


Ei vika ole mielipiteessä vaan siitä kuinka sen sanoo. Aina olet kommentoimassa jotain uutta autoa, että ihan kiva muttakun ei ole munaa kun on niin paljon säätöjä.

Quote

On tullut niitä nähtyä ja se syy on ollut idiootti kuljettaja (niin eihän se navigaattorin vika ole, jos kuljettaja on idiootti) ja se navigaattori siinä ikkunassa, jonka yhteenlaskettu summa on lähestulkoon useamman auton kolari.


Onko toi navigaattori sukua sille "liukkaalle kelille" joka heittää autoja ojaan? Minä en keksi miten navigaattori aiheuttaa kolareita. Idiootin kuljettajan ymmärrän kyllä helposti.
Mutta olet tuossa asian ytimessä. Eli kyse on siitä kuskista eikä laitteesta.

Quote

Ei ole turvallisempaa eikä helpompaa. Mietin vaan ääneen, että miten ihmeessä ennen on päräjtty.
Niin onhan tuo noin kuvailtuna jumalattoman upeaa ja helppoa tottakai. Ja varmasti turvallista tasan niin kauan kun sitä käytetään oikein.


Onhan se turvallisempaa. Kun minäkin ajelen navigaattorini kanssa vieraassa kaupungissa voin vain kuunnella kun kiva naisääni kertoo minne mennään. Ei tarvitse jarruttaa jokaisen tienviitan kohdalla jotta näkee sen pienen präntin, eikä tarvitse pysähdellä bussipysäkeille bussikuskien riesaksi lukemaan karttaa eikä varsinkaan tarvitse lukea sitä karttaa ajaessa.

Ja kyllä, yleensä katselen reittiä etukäteen kartasta jos se on mahdollista, mutta kuitenkin mielestäni on helpompaa ja turvallisempaa tutkia karttaa kotona kuin autossa.

Et sinä ole rattiakaan kieltämässä autosta kun se on turvallinen niin kauan kun sitä kääntää oikeaan suuntaan. Jos kääntää bussin alle niin ei olekaan enää turvallista. Samoin bussilla kulkeminen on turvallista juuri niin kauan kuin kuski pysyy järjissään siellä ratissa. Jos kuski ajaa itämereen sen bussin, ei ole enää turvallista... (kärjistän ihan tietoisesti.)

Quote

En tiedä, ehkä mietin liikaa vaan että onhan se hienoa kun on kaikenlaisia vempaimia autossa, mutta oikeesti jos Top Gearin juontajatkin pohtivat ääneen WRX ja EVO Mitsujen lukemattomia säätömahdollisuuksia epäilevästi, että onko tässä järkeä enää, niin onko noissa enää mitään järkeä kohta? Kaikkea voit säätää ja pystyt säätämään. Napista kaikki hoituu, mutta oikeasti tarviiko noita nyt sitten ihan varmasti? No kaipa niitä tarttee, kun ne on sinne ympätty sekaan. Onhan se hienoakin toisaalta.


No, mitä sitten oikeasti tarttee? Jos sinä et tartte etkä ymmärrä niin, ei se tarkoita ettei kukaan tartte. Noissa hienoissa vermeissä on kyse juuri samasta asiasta mistä sinulla on jenkkilaivoissa, kumin polttamisessa ja manuaalivaihteistoissa. MUNASTA! Joku saa kiksejä kepin vääntämisestä ja joku F1-läpyköiden naputtelemisesta. Se vain pitää hyväksyä ja ymmärtää ja kunnioittaa niitä ihmisiä joiden mielestä ne ovat kiva juttu.

Pe7e:
Quote

Näimpä, kyseenalastaminen on hauskaa, eikö?
Tarviitko oikeasti sitä Mitsun EVO10:ppiä siihen, että ajat Tiksissä munkkia ja voit tuntea olosi vähän paremmaksi? Vai riittäskö sulle kenties normaali Lanceri, kauppaan ja munkin kiertämiseen? Tarttetko oikeasti sitä nelivetoa, talvelle vai pärjäisitkö sittenkin etuvedolla? Tartteeko siinä väkisin olla 400hv, kun 140hv riittää vallan hyvin siihen mitä liikenne vaatii? Tarviitko välttämättä sitä tasauspyörästöjen lukkojen säätönappia, vai ajatko samaa vauhtia kuitenkin ne mutkat sillä perus etuvedolla.....?
Jep jep.....

Tottakai tarviin. Voin kato ajaa sitten vaikka Tuusulan motaria sinne rusalle cruise päällä enkä varmasti eksy kun on se integroitu dvd-navi siinä ja löytyy paremmat pidot sillä nelivedolla niissä talven paskasohjoissa ja... ei tarvi turhaan siellä stadin ruuhkissa veivata sitä vaihdekeppiä ja pumpata kytkintä ja... voin naureskella sitten kun se kaveri vetää sillä Toyota Aygolla siinä vieressä 10cm paksu karttakirja sylissä samalla kun joutuu vatkaamaan vaihteistoa ja kyntää sillä etuvedolla siellä sohjoissa ja...

Kyllä mä mielummin lähtisin siitä liikkeelle että se ajo on mahdollisimman mukavaa ja helppoa. Toisten (Sun) mielestä voi olla kovien jätkien hommaa ajaa ilman mitään ajoa helpottavia varusteita, mä kyllä mielelläni olen sitten vähemmän kovempi jätkä ja käytän noita mukavia varusteita.

Sitä en kyllä millään voi uskoa että tosissas väität että se puhelinluettelo on oikeasti turvallisempi vaihtoehto kuin navi?

AYFF:
Navigaattorit on niille jotka ei tiedä minne ajaa.

Stadissa navia tarvii alkuperäiset Savosta tulleet "hesalaiset".

Pe7e:
Quote

Navigaattorit on niille jotka ei tiedä minne ajaa.

Ei kai? Mä luulin että ne on niille jotka tietää minne ajaa... Kovat jätkät pärjää puhelinluettelolla ja vielä kovemmat jätkät pärjää ilman mitään

Navigation

Up one level

Next page

Previous page