Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1105/1766) > >>

jpk:
Sopisiko tähän vanha sanonta että navi on hyvä palvelija mutta huono isäntä? Kaikkea ei kannata purematta niellä

susiluoto:

Toiset tyypit nyt vaan on sellaisia, ettei niille voi antaa virkkuukoukkua teknisempää vehjettä käyttöön, kun siinä ei ole munaa Pysäile sä vaan rauhassa bussipysäkeille lueskelemaan jos haluat .

Minä menen oudollakin paikkakunnalla haluamaani paikkaan helposti navigaattorin avustuksella. Silmälasit mulla on, mutta sokea en ole, automaattisesti en totellut edes armeijassa, hysteerinen en ole ollut koskaan ja mitään ruutua en tuijota ellei siellä ole pirun hyvän näköistä naisihmistä vilkuilemassa takaisin.

Älä älä älä, tuo virkkukoukku vasta vaarallinen on, ne työntää sen kuitenkin johonkin kortinlukijaan tai paikkaan minne sitä ei ainakaan sais laittaa, sitte joku syytön asentaja tekee kolme tuntia töitä korjataakseen tuon oikolukuvirheen, asentaja siitä saa syyt koska se maksaa.

Andersson:
Navi olis toisinaan töissä mukava, jos joutuu nopeasti suunnistamaan tuntemattomaan paikkaan. Ei kuluis aikaa arpomiseen. Mutta mä ainakin opin helpommin paikkakunnan ilman mitään neuvoja. Jotain plussaa sentään, kun ei omista sitä kapistusta.

fishu:

Juu niin kauan kunnes TomTom (tai joku muu) käskee kääntymään yksisuuntaiselle kadulle vastakarvaan tai ajattaa kadulle, jossa on läpiajokielto ja betoniporsaat edessä... 

Ei ole vielä niin vakavaa ongelmaa tullut eteen. Itseasiassa navigaattori säätää vähän turhankin hyvin liikennesääntöjen mukaan, kun ei tykänny hyvää läpiajosta, jonka tarkoitus oli jättää porukat ja kamat tienvarrelle, jolla oli läpiajo kielletty. Pyrki kovasti kiertämällä tulemaan vastakkaisesta suunnasta, jota kautta läpiajo ei olisi ollut kielletty. Tampereella tosin kahdessa risteyksessä suositteli U-käännöstä, jossa oli vasemmalle kääntyminen kielletty.

Jos taas jossain on erilaiset liikennejärjestelyt kuin navigaattori tietää, niin pystyn asettamaan ne itse navigaattoriin pysyvästi ja jopa jakamaan muille käyttäjille.

Ensisijaisesti navigaattori on apuväline, aivan kuten paperikarttakin, mutta toimii paremmin kesken ajon ja osaa ehdottaa reittiä nopeammin kuin kuski itse paperikartalta.

Auton kun sain, niin navigaattori tuli hankittua viikon sisään. Kummasti helpotti elämää ratin takana, kun pystyy ennakoimaan ennen opasteita ja liikennemerkkejä tuntemattomilla alueilla.

Sami Aaltonen:

Miks mä en ole nähnyt kertaakaan kenenkään säheltävän navigaattorin takia..? Mä en sitä näe sieltä "linja-auton" ohjaamosta..et ole ainut kuski tällä palstalla kuitenkaan, niin miksi muut eivät noteeraa tuota? Suurinosa kämmeistä sattuu ehkä jopa siitä, että jengi ei tiedä minne pitää mennä...eli siinä mielessä siitä navigaattorista olis hyötyäkin.

Tjaa en tiedä, ehket eivätkä muut ole katsoneet tarpeeksi tarkkaan kun alkaa näyttää siltä, että kuljettaja tekee ihan jotain muuta mitä pitäisi tehdä?
Ajatko sinä linja-autoa nykyään kun et ole nähnyt sieltä ohjamosta sitä? Millos susta on linja-auton kuljettaja tullut?

Kyllä mä tiedän ettei mua täällä uskota näissä asioissa. Ei siinä mitään. Jengi tietää täällä paremmin miten bussia pitää ajaa ja miten se toimii vaikka eivät ole ajaneet metriäkään sellasta. Turha tänne on sen enempää ladata muuta kun selvä lause ja jos se ei kelpaa niin sitten se on voi voi. 
Jos ette tuota usko, että sen toisinaan näkee sieltä ohjaamosta mitä edellä oleva henkilöauton kuljettaja todellisuudessa tekee; no can do.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page