FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.07.17, 02:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1200664 times)
Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #560 on: 04.09.06, 11:47 »

toi karting-juttu on muuten ollut ideana esillä joskus kauan sitten aiemminkin... jos joku jaksaa järkätä niin tulen itsekin mukaan ehdottomasti Smiley

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #561 on: 04.09.06, 12:06 »

Tais tulla ihan refleksinä kun tuli oma isosisko mieleen joka ei paljoa muualle kun urheilemaan ajellut Wink Toki on mulla pari kolme muuta 18v tyttökaveria jotka ajelee kyllä todella paljon myös Smiley

Onneksi vakuutusyhtiöitä on alkanut kiinnostaa ajoneuvoja kuljettavien ikä, jolloin saadaan ne nuoret
pojat / tytöt maksamaan omat kulunsa eikä meidän "pappojen" tartte osallistua niihin maksutalkoisiin  thmbup

Siinä Mikolle viitettä siitä iästä !

OT: Mulla ei ole kuin yksi tyttökaveri  Cry  Wink

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #562 on: 04.09.06, 12:13 »

Jos pitää useampaa kuin yhtä pitää pitää varma huoli, ettei nämä koskaa tapaa. Muuten voi käydä köpelösti.  Cry

-JukSii-
B777
Former member
« Reply #563 on: 04.09.06, 12:13 »

Onneksi vakuutusyhtiöitä on alkanut kiinnostaa ajoneuvoja kuljettavien ikä, jolloin saadaan ne nuoret
pojat / tytöt maksamaan omat kulunsa eikä meidän "pappojen" tartte osallistua niihin maksutalkoisiin  thmbup

Siinä Mikolle viitettä siitä iästä !

Jep, tai sitten laittaa omistajaksi pojan joka sillä ajaa ja Haltijaksi faijan.. Näin säästää ainakin piikki/prätkä vakuutuksissa..
B777
Former member
« Reply #564 on: 04.09.06, 12:14 »

Jos pitää useampaa kuin yhtä pitää pitää varma huoli, ettei nämä koskaa tapaa. Muuten voi käydä köpelösti.  Cry

_Lähinnä_ meinasin kaveria joka on tyttö mutta... laugh Wink

Edit: Ja ne hommat jätetään sioille.
Jari Mäensivu

« Reply #565 on: 04.09.06, 12:20 »

Käytännössä osallistut kuitenkin aina.

Eihän siitä kyse ollut  ? En tarvitse ilmaista vakuutusta vaan riskit saadaan maksujen muodossa
kohdistettua "riskikertymiin" eli mix bmw 316:sta liikennevakuutusmaksun lähtötariffi on yleensä
vakuutusyhtiöillä niin kallis verrattu moneen muuhun samanlaiseen / tyyppiseen ajoneuvoon ?  

Vakuutusehtoihin kyllä saadaan aikaiseksi kaikkea kivaa kikkailun estämiseksi, sorry vaan  Wink
Eikä muuten ole mutu tietoa, eikä oletusta  laugh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
AvS_MotorSports
Former member
« Reply #566 on: 04.09.06, 12:24 »

Sivusta jo (liian) monta sivua seuranneena sanotaan nyt itsekkin jotain.

Kyllä sitä muistelee kun oli 18 (vaikka ei siitä niin kauaa ole) ja kortin sai käteen, niin ei kyllä paljoa ajotaidoista/ajokokemuksesta voinut puhua nykyiseen verrattuna. Muistelen että silloin siinä ajamisessa ei ollut semmoista varmuutta kuin nykyisin jo hieman on. Ajaminen oli sellaista epävarmaa eikä oikein osannut olla vielä rennosti. Tämän varmaan voi moni todeta omalta kohdaltaan (paitsi tietenkin ne jotka ovat syntyneet ratti kädessä ja sanovat että mä oon aina ollut hyvä kuski).

Nykyään sitä ajokokemusta onkin sitten 140tkm verran. En todellakaan väitä olevani hyvä kuski kun ei sellasia olekkaan.
Naurattaa vaan välillä nämä (lähinnä jotkut omat tutut, ette te) jotka sanovat että "kyllä mä oon hyvä kuski ja on mulla ajokokemusta kun on ollut kortti jo 3 vuotta" ... mutta sittenkun hieman kyselee niin kortti on kyllä ollut 3 vuotta mutta ajokokemusta se 1000km. Ei se aika mielestäni tuo kokemusta vaan ne kilometrit ja erilaiset ajo-olosuhteet, sekä paikat.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #567 on: 04.09.06, 12:27 »

_Lähinnä_ meinasin kaveria joka on tyttö mutta... laugh Wink

Ymmärsin kyllä. Tilaisuus oli vaan niin hyvä, ettei voinut jättää käyttämättä.  Cool

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #568 on: 04.09.06, 12:29 »

vaan lähinnä sitä että aika ei korreloi SUORAAN siihen miten on liikennesilmä ja ajotaidot kehittyneet.

Tosin valitettavan usein se suuri kilometrimääräkään ei takaa yhtään mitään. Jos asenne on päin persettä alusta lähtien, ei se siitä korjaannu, kuin ehkä ajan kanssa. Kilometrit siihen tuskin vaikuttaa mitään. Tai sitten se asia opitaan kantapään kautta, mutta silloin se on sitten myös valitettavan usein myöhäistä. Pyörätuolivarustettuja pärriä ei hirveästi ole tuolla tien päällä näkynyt...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jari Mäensivu

« Reply #569 on: 04.09.06, 16:48 »

Opetat nyt vähän väärää henkilöä. Itse meinasin sitä, että maksat kuitenkin aina jotain.. Wink

Sorry se lause ei ollut sinulle, vaan näille isä/poika/setä/täti haltijaksi, omistajaksi
kikkailijoille ! Järjestelmässähän on selkeä porsaanreikä, joka ilmeisesti tullaan poistamaan
mutta miten ?

Aaltonen
Former member
« Reply #570 on: 04.09.06, 17:55 »

Vai että mikroautokisaa yritetään järkätä. MIkä ihmeen tarve joillakin on näyttää olevansa jotain enemmän kun muut?  Huh  Mitä väliä sillä on miten nopea on, mitä väliä sillä on? Ei mulla ole ainakaan tarvetta päteä sillä, olenko kuski vai en. Tiedän ite kyllä missä omat rajat menee ja mikä on kivaa ja mikä ei auton ratissa.

Tuli näistä mutkateistä mieleen, että ei mulla ainakaan oo mitään intoa lähteä jollekin suht vieraalle mettämutkatielle kokeilemaan, miten lujaa, näyttävästi ja taidokkaasti? osaan autoa käskeä, siihen vielä päälle se, että miten hyvä joku auto on ajaa ja ajaa sen mukaan sielä. Ei todellakaan, pistää vaan miettimään, että jos sielä mettään vetäsee (huolimatta siitä, oliko miten kokenut, taitava, kuskin vieressä kilometrejä nähnyt, radalla oppeja hakenut, nuorena nopeasti oppiva), niin seuraukset on.....tartteeko sitä sanoa ees, jos se hiukan alle satasen vauhdista mutkan exitissä lähteekin mettään ja ensimmäiseksi osutaan puuhun..... No Thanks sanon minä.
En yleensäkkään nauti olla kyydissä, jos kuski ajaa miljoonaa, oli se sitten hieno M Bemari tai joku muu auto, mutta kyllä itse ainakin elää haluaisin, liikenne on kuitenkin sellasta, että vaikka miten taitava kuljettaja luulee olevansa, et voi koskaan tietää mitä se toinen tai kolmas osapuoli miettii. Tajuaako ne, että saavutat ne motarilla 240 kmh lasissa vai ei.....

Ja Maliniemen Mikko sanokin asian varsin hyvin, jos asenne on perseellään, kuten näkee liikenteen pätemisen paikkana, rata-ajoon verrattavana paikkana, on ihan sama miten asiaa katsoo. Varmaa on, että tällä asenteella kolahtaa ja yleensä kolahtaa vähän turhankin kovaa sitten....

Ja Vainiolle, sanoin tossa yllä jo vastauksen siihen kysymykseen, että millä autolla olen tiukkaa mutka-ajoa ajanut. Ei liiemmin nappaa mennä tonne  yleisille mutkapätkille kokeilemaan. Rata on sitten ihan eri juttu, mutta itsellä ei ole sinnekään intressejä omalla autolla lähteä kokeilemaan yhtään mitään. Ei suoraan sanoen kiinnosta.

Enempää en jaksa ruveta aikaa tuhlaamaan, voihan se olla, että 3kk ajokokemuksella on taitavempi kuljettaja kun 10 vuotta autoa ajanut, voi olla. Mutta rohkenen epäillä suuresti tätä juttua, oli sitten kartingia ajanut tai ei.
Itse oon enemmän ja enemmän päivä päivältä sitä mieltä, että auto, oli se iso tai pieni, raskas tai kevyt, urheilu tai familypurkki, on aina edellä kuljettajaa. Ei koskaan voi olla 100%:sen varma, mitä tapahtuu seuraavaksi. Vai voiko? Jos joku väittää hallitsevansa auton tilanteessa kun tilanteessa 100%:sesti vedoten taitoihinsa, puhuu kakkaa.
« Last Edit: 05.09.06, 01:58 by Sami Aaltonen »
Sami Puro
Administrator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #571 on: 05.09.06, 08:42 »

Vai että mikroautokisaa yritetään järkätä. MIkä ihmeen tarve joillakin on näyttää olevansa jotain enemmän kun muut?

Tuotaniin...  Koska mikroautoilu on hauskaa??  Siksi.  Tongue

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
B777
Former member
« Reply #572 on: 05.09.06, 09:36 »

Sami Aaltonen:

Oot aina tykännyt V8:Sta ja varsinkin siitä M5:en V8:sta niin miltäs kuullostaa sun korviin upouus bemarin V8 joka tulee tuohon uuteen M3:een (E92)

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13106 Wink  thmbup
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #573 on: 05.09.06, 11:34 »

Kyllä tämä V8 kuulostaa paremmalta:
http://www.youtube.com/watch?v=3zKalcwAZ7k

MikkO
mutta tämähän on vain mun mielipide...
B777
Former member
« Reply #574 on: 05.09.06, 11:39 »

MikkO

Tosiaan mielipidekysymyksiä, pitkälti erilaiset saundit, mutta kyseisellä pelillä onkin niin paljon yhteistä M3:en kanssa Wink
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #575 on: 05.09.06, 14:33 »

MikkO

Nätit äänet tuossa Jeepissä kyllä!  Cool Tuli ihan mieleen, kun mun Nissanista katkesi pakoputki kesken ajon...oli ruostunut poikki kokonaan koneen puolelta. Porukka kyllä katsoi aika pitkään.  laugh Mutta piti kyllä niin kivaa röhinää. Sitten, kun hiljensi vauhtia ja otti jalan pois kaasulta, niin tuli kivat paukkeet. Tätä "lystiä" ei tosin kovin kauaa kestänyt.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #576 on: 05.09.06, 14:40 »

Kaikki eivät. Kuolet joka tapauksessa joskus, niin aika sama. Eikä liity pelkästään autoiluun, enkä itse autoile tämän opin mukaan, mutta aika samahan se on koska kuolet. Ja potkastaan tyhjään, niin sitä joko kerkiää miettimään tai sitten ei..that's it.

Sorry, mutta alkaa menemään jo vähän mauttomaksi väkisin vääntämiseksi ---> Aiheena edelleen autokuvat...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #577 on: 05.09.06, 16:03 »

Veikkaan, ettet uskalla tollasta vakiota C300 Hemiä töötätä mutkaan niin lujaa, että siitä autosta loppuis ominaisuudet.... Wink Eiköhän siinä kuski ennemmin luovuta kun tämä Raisleri...... Sori vaan.

En uskallakaan, koska sillä rontin 10 tuhatta ajaneena (aivan sama vaikka se on useimpien mielestä vähän, kyllä siinä jo auton kanssa sinuiksi tulee..) tiedän ettei 300C:ssä ole ominaisuuksia töötätä lujaa mutkaan (pl. SRT-8, jota kehuvat huomattavasti paremmaksi). Mitä vielä tulee ominaisuuksien loppumiseen, niin Hemissey on lähtenyt multa hanskasta semmosissa tapauksissa (näissä mutkissa onneksi oli tilaa survoa vaikka kuinka leveäksi), joissa olen erään tuntemattoman saksalaisen Motoren Werken tuotteella ajanut huomattavasti suuremmalla nopeudella ongelmitta. Ja erään toisenkin saksalaisen valmistajan lahjalla maailmalle. Ja kolmannen. En sitten ota kantaa, jos Hemillä ajaessa oli vain kyse kuskin evotuksesta.

//b

EDIT: Ja sori, huomasin kyllä Mikon viestin, mutta ajattelin vielä yhden viestin verran vääntää, kun tavallaan tuo Samin väite ajo-ominaisuuksista lähti minun viestistä..

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Aaltonen
Former member
« Reply #578 on: 05.09.06, 18:12 »

Sami Aaltonen:

Oot aina tykännyt V8:Sta ja varsinkin siitä M5:en V8:sta niin miltäs kuullostaa sun korviin upouus bemarin V8 joka tulee tuohon uuteen M3:een (E92)

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13106 Wink  thmbup

No joo, eurokasihan tossa laulo, ei hassummat saundit. Kyllä tossakin fiilistä jo on. Raaka saundi.  thmbup
Jenkkikasi on erilainen saundiltaan, toiset tykkää, toiset ei. Ite tykkään kyllä tästä Bemarin versiosta myös.
Vesku7
Former member
« Reply #579 on: 06.09.06, 17:52 »

Tämmönen laite tuli nähtyä viime viikolla:

Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1