Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1153/1766) > >>

Pe7e:
Quote

Vähänkään jos ymmärtää rekkojen päälle niin tuollaisella jää tuollaisella kelillä vaikka tasamaalle kiinni ja siihen ei paljon vetoa tarvi että se siitä lähtee.

Sopii yrittää samaa sitten vaikka Yariksella

susiluoto:
Quote

Joo o, näitä "talviautoja" taas...

Kylä lähtee....
http://www.youtube.com/watch?v=nRYJ8bpzEAc


Meinasinpa sanoa että ton kun Orvo näkee, ja näkihän tuo.
Ei tule loppua tolle jutulle.

Sami Aaltonen:
Quote

Mun mielestä Bemarin M5 ei koskaan ole muutenkaan ollut mikään puristin valinta muutenkaan, joten en henkilökohtaisesti ota tästä mitään stressiä. M5 on muutenkin liian painava ja liian kompromissi joka suhteessa ollakseen täydellinen urheilullinen auto.
Sehän on nyt juuri oikeanlainen käyttöauto mihin voi hyvällä omallatunnolla iskeä läpsykkävaihteistoa open gate shifterin tilalle, pikkasen HUDia lasiin ja uusinta luistonestotekniikkaa. Pääasia että perhe (ja nykyisin myös koira) liikkuu vikkelään tahtiin paikasta toiseen.
Pirunko väliä silläkään on vaikka pellin alla ei olisikaan Lambomaista W16 quadturboa mikä toimii kuutioiduilla hylkeenpalasilla
Ja sitäpaitsi onhan tuo M5 jo aikaisemminkin "myynyt" itsensä, pariinkin otteeseen...

PS. Nykyisestä RS6:sta löytyy 580 heppaa, joten uusi M5 todennäköisesti joutuu myös nostamaan tehoja vastaaviksi.


Näkökulmia on monia.
Vaikken suuri BMW fani olekaan; itselle on ollut aina selvyys M5/M3 Bemareitten vapaasti hengittävyys. Muttei ole enää.
Joten itselle ne aidot M5/M3:set on niitä, missä on vapaasti hengittävä hella. Ei mitään ahtimia, todela typerää. Riittää että Märsu sotkee noita kompressoreita noihin AMG laitteisiinsa. Bemarilla on aina ollut eri meininki, muttei ole enää. Ikäväkyllä.
No sitä pitää tehdä, mitä ihmiset haluavat, ja näemmä tuo on tutkittua tavaraa että ahdin pitää olla. Mene ja tiedä. Loppu kiinnostus kyllä tohon ahdettuun tulevaisuuteen samantien.

Pe7e:
Quote

No sitä pitää tehdä, mitä ihmiset haluavat, ja näemmä tuo on tutkittua tavaraa että ahdin pitää olla. Mene ja tiedä. Loppu kiinnostus kyllä tohon ahdettuun tulevaisuuteen samantien.

Siirtymistä nykyaikaan Pienemmistä myllyistä revitään puhaltimella samat tehot mitä ennen saatiin noilla isommilla. Sitäpaitsi ahdin säästää (Autobildissäkin oli taannoin juttu että "Turbo kuluttaa Turbo säästää!" ), tosin onko sillä sitten niin väliä ton luokan autoissa...

Sinulla totutusti pitää olla menopelit ja varusteet Villin Lännen luokkaa....

Sami Aaltonen:
Quote

Siirtymistä nykyaikaan Pienemmistä myllyistä revitään puhaltimella samat tehot mitä ennen saatiin noilla isommilla. Sitäpaitsi ahdin säästää (Autobildissäkin oli taannoin juttu että "Turbo kuluttaa Turbo säästää!" ), tosin onko sillä sitten niin väliä ton luokan autoissa...

Sinulla totutusti pitää olla menopelit ja varusteet Villin Lännen luokkaa....


Se tosiasia on faktaa, vaikka mitä täällä selittätte; jos ahtaat 1,4 litrasesta nelosesta yli 150hv lähemmäs 200Nm vääntöjä irti; se ei taatusti tule kestämään niin paljoa koskaan ikinä, kuin vapaasti hegittävä 2.0 litrainen neloskone. Pieni on pientä, katsoi sitä miten päin ja mistä ilman suunnasta tahansa. Usko tai Älä.

Toki, taloudellistahan tuo on, ahtaa nyt 1,4 litranen hella josta saa vanhan kakslitrasen tehot ulos, okei. Fiksuahan tuo on.
Mutta ostaisitko sinä itsellesi Ferrarin, jossa olisi 2 litranen neloskone 4 turbolla? Epäilen suuresti? Tai sen EVON 1,2 litraisena 4 turbolla? Epäilen suuresti?
Sama kun laittaisi Diabloon V6 neljällä turbolla. Ei kuullosta kovin hauskalta tai kiinnostavalta? Ainakaan minulle.

Maailmassa on periaatteita, maailmassa on ihmisiä, joille asioilla on merkitystä. Jotain kertoo se, ettei Ferrari tai Lamborghini ole lähtenyt ahtaamaan noita koneita, vaikka selvästi sillä saataisiin helposti ja paljon voimaa ulos pienemmillä tilavuuksilla. Mutta jostain syystä, niin ei ole tehty. Sen saa jokainen itse miettiä miksi ei.

Se, että Bemari nyt sitten lankeaa tähän ahdettuun tehomyllyyn on varmasti perusteltua virheysteeman osalta, mutta kyllä siitä samalla häviää jotain siitä hommasta välittömästi taivaan tuuliin. Vaikken ole ajanut M5:sta senttiäkään minkään näköistä tai kokoista M5:sta, olen sitä mieltä mitä olen ja katson historian kirjoihin entistä tiiviimmin kunnioittaen periaatteita, jotka tullaan nyt rikkomaan.

Jotain osottaa BMW:n taito tehdä ainutlaatuista moottoritekniikkaa; McLaren pyysi Bemarilta moottoria tulevaan urheiluautoonsa; BMW suostui ja tuloksena oli heiman painavempi mutta tehokkaampi moottori mitä oli pyydetty. Iso kapaasiteetti, V12 oli vaatimukset pääpiirteittäin. Ja se moottori oli kestävä, erittäin vahva tehokas paketti joka siivitti McLarenit 1995 Le Manssin voittoon kerta laakista. Kukaan ei ollut varma, kestäisikö moottori tätä 24h rääkkiä, mutta yhtäkään ei pamahtanut tässä kisassa. Ainoa asia, mistä GTR McLarenit kärsivät oli voimansiirto ongelmat.

Nykyinen M5:sen V10 on maailmalla erittäin kehuttu ja arvostettu taidonnäyte siitä, miten loistava moottori tänä päivänä rakennetaan.
Uskon vakaasti siihen, että osaamista olisi ollut vapaasti hengittävä tehdä, mutta ilmeisesit vihreysteema on ollut niin vahva, että on ollut pakko siirtyä vähempiin sylintereihin ja ahdettuun tekniikkaan kulutuslukemien saamiseksi alaspäin. Vaikka itse arvot eivät taida tippua minnekään.

Joka tapauksessa, surullinen päätös periaatteiden kannalta.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page