Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1165/1766) > >>

kume:

Ai meinaat, että Fiude kuluttaa litran tonnille öljyä? Ei kait nyt sentään?

Enpä ostaisi sinulta käytettyä autoa

Taisin hieman liioitella, 1 litra / 5000 km meni viime vuonna. Pakokaasuarvot ovat kuitenkin kohdallaan eikä parkkipaikalla ole tipan tippaa, mutta jonnekin se vaan häviää. Tuntuu kuitenkin oudolta koska edellinen rakkine ei kuluttanut huoltojen välillä muuta kun bensaa ja pissapojan nestettä.

Osta pois vaan, kyllä minä myyn.

topi

Sami Aaltonen:

Espoon automuseossa, on tollainen valkoinen. Makia se on valkoisenakin.

Joo ei ole tällänen valkonen. 
Se on Replica mikä sielä on. Ja se on tehty muistuttamaan LP5000S/Quattrovalvolea. Siinä ei myöskään ole Lamborghinin moottoria, muistaakseni taitaa olla Jänkki kasi.

LP400:sia ei ole Suomessa yhtäkään kappaletta. Eikä varmaan ihan hetkeen tule myöskään.
Suomessa on yksi aito LP5000S vuodelta 1982. Muita aitoja Countacheja ei tällä tiedolla ole.

mmniemi:

Taisin hieman liioitella, 1 litra / 5000 km meni viime vuonna. Pakokaasuarvot ovat kuitenkin kohdallaan eikä parkkipaikalla ole tipan tippaa, mutta jonnekin se vaan häviää.

Minä kokeilisin vaihtaa öljymerkkiä. Esim. omalla entisellä silloin jo n. 300tkm ajetulla Golfilla Mobilin ykköstä meni kans about litra per 10000tkm. Vaihdoin Nesteen öljyihin, niin kulutus tippui alle puoleen litraan per 10000tkm, mikä minusta oli ihan kohtuullinen hävikki 16v vanhalle ja lopussa +380tkm ajetulle pirssille... Nykyiseen diesel-Golffiin joutuu lisäilemään pari desiä per vaihtoväli, jota olen nyt pitänyt vielä toistaiseksi 15 tonnissa, mutta taidan pudottaa seuraavan vaihdon jälkeen kymppitonniin. Ainakin talviaikaan. Meinaa nimittäin yli 10tkm ajetut öljyt olla vähän kankeita pakkasilla lämmityksestä huolimatta...

Tuntuu kuitenkin oudolta koska edellinen rakkine ei kuluttanut huoltojen välillä muuta kun bensaa ja pissapojan nestettä.

No kyllä se tietysti paljolta kuulostaa. Tosin ei tuosta selvinnyt, minkä ikäinen auto ja miten paljon sahattu...

Osta pois vaan, kyllä minä myyn.

Italialaisen auton? Minä? Terve mies. En ikinä

erkki.pulkkinen:

Italialaisen auton? Minä? Terve mies. En ikinä

Jos ajaa italialaisella niin ei saa medicalia 

tslowman:
Melkoinen vouhotus öljyn lisäämisestä. 

En edes muista milloin olisin tsekannut öljytikkua. Huollatan uudehkon autoni kerran vuodessa, enkä jaksa siinä välissä muuta kuin ajella (tankkaamisen lisäksi). Tietenkin olisi hyvä joskus vilkaista tikkua, mutta hajotkoon jos on hajoakseen... 

Vanhemmat menopelit ovat tietysti hiukan eriasia. Ymmärrän.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page