Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1201/1766) > >>

Sami Aaltonen:
No jooh, maailma muuttuu näköjään, ei sille mitään mahda.

Mites tuo pienoismalli, kenen valmistama tuo on?

Unzki:
Quote

No jooh, maailma muuttuu näköjään, ei sille mitään mahda.

Mites tuo pienoismalli, kenen valmistama tuo on?


Äh, sori, unohdin tuon kysymyksen kokonaan. Pohjassa näyttäis lukevan Sparkmodel is manufactured by: Minimax Ltd. Made in China Ei taida olla mikään laatuauto

Sami Aaltonen:
Quote

Äh, sori, unohdin tuon kysymyksen kokonaan. Pohjassa näyttäis lukevan Sparkmodel is manufactured by: Minimax Ltd. Made in China Ei taida olla mikään laatuauto


OK, koskaan kuullukkkaan Minimax:seista. Taitavat tehdä kaikea muuta kun Mclareneita tai Lamboja. 

Mikko J Virtanen:
Kun täällä nyt on ollut kuvia noista liukkaanajonharjoituksista, laitan itsekin muutaman vaatimattoman kuvan taksien liukkaanajon tapahtumasta. Osa kuljettajista/autoilijoista tuli omilla henkilökohtaisilla autoillaan, osa taas takseilla. Omasta mielestäni parhaan hyödyn ainakin sai harjoittelemalla myös sen työauton käyttäytymistä liukkaalla. Voutilan ST1 tarjosi pullakahvit, paikalla oli myös keskiuudenmaan pelastuslaitos kertomassa toiminnasta onnettomuustilanteissa ja lisäksi VEHO:n edustaja oli paikalla muutaman uuden Mercedes Benzin kanssa. Uudet C-farkut, E-sedanit ja GLK-neliveto olivat vapaasti koeajettavissa liukkaalla radalla. Tosiaan, tavallinen pokkari ja kuvaajan taidot eivät sopeutuneet aivan ajoradan pimeyteen, mutta saa kai noista selvää..

Vehon tarjoamaa kalustoa. C-farkku, E-sedan ja nelivetoinen GLK.
[ Attachment not found - or removed ]

Tunnetaan myös eemelinä. Uusia E-mersuja ei vielä niin valtavasti taksiliikenteessä näy. Autoilijat eivät yleensä turhia riskejä ota ja katsovat ensin miten muut ovat uuden mallin kanssa tulleet toimeen.
[ Attachment not found - or removed ]

E-mersu sisältä. Varsin tyylikäs ja mersumainen.
[ Attachment not found - or removed ]

Vaikka ajamassani Volvossa AWD-neliveto löytyykin, oli kiva kokeilla myös vähän muita nelivetoja liukkaalla. Kitkarenkaista ja jäisestä radasta huolimatta pysyi varsin hyvin hanskassa.
[ Attachment not found - or removed ]

Ja sama vehje sisältä. Takakontti ei näyttänyt mitenkään erityisen tilavalta, mutta jalkatilat olivat taksikäyttöäkin ajatellen hyvät. Hieman korkeampi maavara saattaisi olla myös ongelmallinen taksia paljon käyttäville vanhuksille ja liikuntarajoitteisille. Tästä vehkeestä löytyi myös kääntyvät ajovalot, jotka huomasi selvästi ainakin keiloja pujotellessa. Varsin kätevä mutkaisilla, pimeillä metsäteillä joilla nelivetoinen "maasturi" on muutenkin elementissään.
[ Attachment not found - or removed ]

Ympyränmuotoisella jääradalla nelivetokaan ei enää pelasta ja jos ajonvakautusjärjestelmän kytkee pois.. No, GLK vetää piruetteja
[ Attachment not found - or removed ]

Taksikäyttöä ajatellen C-sarjalaisen voi käytännössä unohtaa kokonaan. Jalkatilat olivat farkussakin niin pienet, että takapenkillä sai istu polvet kurkussa. Takakontin kokokaan ei vastaa esim. V70:n tai E-sarjan farkun takatiloja. E-sarjalainen puolestaan on varsin asiallinen peli ja vaikka en takavetoa välittäisikään ajaa liukkaalla ja talvikeleillä, lohduttaa hyvin toimiva ESP sentään hieman ajajaa. GLK puolestaan olisi laadultaan loistava vehje, hintakaan ei ole paha esim. E-mersuun verrattuna.

nevant:
Sen verran tähän asiaan, että pidempiaikaisesti porsche on pyörinyt Rovaniemellä ja vasta marraskuussa 2008 ovat tilat valmistuneet pasajärvelle  ja se on mahdollistanut tämän tyylisen toiminnan siellä.

Tässä tämmöinen vähän vanhempi urheiluauto Hotelli ivalon pihalla
[ Attachment not found - or removed ]

Nyt sattui pikku vipa vuosiluvun suhteen? eli ivalossa tilat valmistui marraskuussa 2007.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page