FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 18:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 320 321 [322] 323 324 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1215237 times)
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6420 on: 08.06.10, 19:48 »

Joo, ei ole vakio, mutta ruksattavana lisävarustelistalta eli periatteessa vakio..

Okei, autocarreran listalla ei kuitenkaan ollu. Näköjään vähän vaihtelee noi listat.

My photos on Airliners.net
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6421 on: 08.06.10, 19:58 »

Okei, autocarreran listalla ei kuitenkaan ollu. Näköjään vähän vaihtelee noi listat.

Jeps, taitaa mennä tequipmentin puolelle.
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6422 on: 08.06.10, 20:11 »

Innostuin tuossa tekemisen puutteessa auton pintaa ehostamaan.

Tallista kaivoin esiin apuvälineen, joka sai kaverikseen tätä. Tuolla koko auto läpi, jonka jälkeen auto ympäri tällä, eikä siinä vielä kaikki, lopuksi viimeinen silaus maalipinnalle tästä purnukasta.

Kolmen tunnin ja muutaman olusen jälkeen tässä on tulos:



[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

-make-
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6423 on: 11.06.10, 18:06 »

AH! Ilta sai täydellisen päätöksen kun tööttäsin itseni Suomalaisen kirjakaupan lehtiosastolle.

Jos olet urheiluautoista kiinnostunut, kenties vailla täydellistä pakettia tietoa, upeita kuvia ja unelmia; tätä lehteä voin suositella.
McLaren F1 juhlii 20 vuotis synttäreitään tänä vuonna ja tässä lehdessä on tuhti paketti tästä legendaarisesta autosta. Upeiden kuvien kera.

Myös esittelyä Porschen GT2 RS:stä, Audi R8 GT:stä sekä R8 LMS:stä ja paljon muuta tarinaa.
[ attachment removed / expired ]

Joka tapauksessa tätä lehteä suosittelen lämpimästi, ihan vaan sivistyksenkin kannalta. Cool Cool

Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6424 on: 11.06.10, 18:27 »

Hesus sentään, tuosta sitä sivistystä vois ammentaa.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6425 on: 12.06.10, 04:55 »

Tässä olisi muutama perjantainen Cruising-illan kuva, jos ketään kiinnostaa.
Viime aikoina ollut tämä autotopikki melkoisen hiljainen, mutta laitetaan silti näitä kuvia.

Corvetteja oli paikalla paljon, tällä kertaa myös suhteellisen harvinaisia vuosimalleja. Tässä ei ole edes kaikki.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Tämä se on aina söötti. Smiley
[ attachment removed / expired ]

Uusi yksilö vanhempia TVR:iä tuli kuvatuksi.  Cheesy
[ attachment removed / expired ]

Tämä vilahti silmäkulmassa eräs työpäivä, nyt sai sitten tämänkin kuvatuksi.
[ attachment removed / expired ]

Tästä en päässyt selvyyteen, oliko tämä Lotus vai ei. Ilmeisesti ei.
[ attachment removed / expired ]

E-Tyypin Jaggeja oli pari kappaletta, toinen oli tämä V8 avo ja toinen punainen V12.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Todella hienoja Rolsseja oli myös liikkeellä, vanhimmat sieltä 20-30 luvulta. Upeita uniikkeja autoja!
[ attachment removed / expired ]

Harvinaisempi letka, 996 Porsche, Longchamp De Tomaso sekä tuo sininen jo nähty TVR.
[ attachment removed / expired ]

Myös uusi tuttavuus tämä musta 90-luvun Viper
[ attachment removed / expired ]

De Tomaso Longchamp edustaa harvinaista tavaraa missä päin maailmaa tahansa.
[ attachment removed / expired ]

Nähty mutta nyt vasta kuvattu. Tämä on ehdottomasti kauniimpi kuin nykyinen versio Viperistä.
[ attachment removed / expired ]

Foorumillakin nähty kertaalleen, on tuo kyllä "poikkeuksellisen" näköinen laitos. Ja ISO.
[ attachment removed / expired ]

Tämä näyttää vähän "vaatimattomalta" tohon Rolssiin verrattuna, mutta piti se silti kuvata kun kohdalle sattui.
[ attachment removed / expired ]

Että sellasia kuvia. Toivottavasti kelpasivat!

-Sami-
Antti Nevalainen
Offline Offline

Posts: 613
Date Registered: 15.07.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6426 on: 12.06.10, 06:46 »

Samin kuvissa ylhäältä toisessa kuvassa oleva "-67"vette yksinkertaisuudessaan hieno peli minusta jopa hienoin korimalli ko autosta thmbup

Antti. Halu oppia ottaamaan hyviä kuvia? tosin en aina, läheskään aina onnistu Wink
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6427 on: 12.06.10, 18:01 »

Samin kuvissa ylhäältä toisessa kuvassa oleva "-67"vette yksinkertaisuudessaan hieno peli minusta jopa hienoin korimalli ko autosta thmbup

Joo noissa vanhemmissa on jotain herkkää. Aina sinne 70-luvun alkuun asti; sen jälkeen lässähtää.
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6428 on: 12.06.10, 18:55 »


Tästä en päässyt selvyyteen, oliko tämä Lotus vai ei. Ilmeisesti ei.


Niin eikös tuo ole Caterham Seven? Tavallaan siis Lotus mutta evoluution kautta Lotus seiskasta jos oikein ymmärsin? Mahdollisesti joku muukin tietysti koska noita seiskan "kopioita" on pilvin pimein mutta Cateham siis se yleisin ja tunnetuin

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6429 on: 12.06.10, 19:02 »

Niin eikös tuo ole Caterham Seven? Tavallaan siis Lotus mutta evoluution kautta Lotus seiskasta jos oikein ymmärsin? Mahdollisesti joku muukin tietysti koska noita seiskan "kopioita" on pilvin pimein mutta Cateham siis se yleisin ja tunnetuin

Joo sepä se; mutta Lotuksen logoja ei ollut missään. Joku "tarra" sielä oli kyllä, mutta en muista mikä.
Kun olisin tuonne Sports Car Expoon päässyt, niin mysteeri olisi ratkennut kertalaakista.
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6430 on: 12.06.10, 20:15 »

Niin eikös tuo ole Caterham Seven? Tavallaan siis Lotus mutta evoluution kautta Lotus seiskasta jos oikein ymmärsin? Mahdollisesti joku muukin tietysti koska noita seiskan "kopioita" on pilvin pimein mutta Cateham siis se yleisin ja tunnetuin

Kyseessä ei ole Caterham Seven, vaan Westfieldin vastaava replika.
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6431 on: 13.06.10, 02:09 »

Kyseessä ei ole Caterham Seven, vaan Westfieldin vastaava replika.

Joo juuri tuo tarra siinä oli kun sitä lähemmin katsoin. En vaan millään saanut päähäni sitä nimeä.
Asia selvä. Smiley
Ilkka Mäkelä
Offline Offline

Posts: 18864
Date Registered: 02.04.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6432 on: 14.06.10, 13:56 »

Kaksi kumijalkaa tältä päivältä, kuvien laatu on mitä on:

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6433 on: 14.06.10, 14:40 »

Tuo Lotus on kyllä hemmetin komea auto  Smiley

Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6434 on: 14.06.10, 17:39 »

Harvinaista herkkua nuo Lotukset edelleen vaikka enemmän niitäkin on alkanut näkyä.
Marko Rintanen
Offline Offline

Posts: 402
Date Registered: 20.07.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6435 on: 14.06.10, 18:19 »

Tuollaista kouluautoa tällä kertaa! Mielestäni ihan kivannäköinen  Smiley

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]
Ville Gröndahl
Offline Offline

Posts: 261
Date Registered: 06.04.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6436 on: 15.06.10, 07:31 »


E-Tyypin Jaggeja oli pari kappaletta, toinen oli tämä V8 avo ja toinen punainen V12.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

-Sami-

Korjaan hieman tuota E-tyyppi kohtaa:

E-tyyppejä ei ole valmistettu V8 moottoreilla.

Jos unohdetaan SS-merkkiset (Swallow Sidecar) ja keskitytään Jaguar merkkiin lyhyesti, niin Jaguar tunnettiin XK120 mallista alkaen 6 sylinterisistä rivikoneista. Mark 2 mallin myötä tuli vastaavalla korilla Daimler, mikä oli V8 koneella, mutta Jaguarit pitäytyivät suorassa kuutosessa. XK 150 mallin jälkeen esiteltiin vuonna 1961 vallankumouksellinen ja ikoniksi muodostunut E-type series 1. Auto oli ihastuttava, nopea, tehokas ja ennenkaikkea suhteellisesti ajateltuna moniin kilpailijoihinsa nähden myös halpa. Jaguarin heikkoudeksi osoittautui tosin nopeasti taipumus ruostua huonolaatuisen korityön vuoksi. Konehuoneessa ei kuitenkaan nähty mitään uutta vaan siellä hyrräsi edeltäjänsä XK 150 mallin 3,8 litrainen suorakutonen, jota käytettiin myös MK2:ssa.

Series 1 aikana ilmestyi keulaan 4,2 sylinterinen moottori, joka perusrakenteeltaan eli aina vuoteen 1986 asti muissakin yhtiön automalleissa kunnes Pininfarinan suunnittelema XJ series 3 poistui XJ40 korin tieltä kutosmoottori autoissa (moottori oli tässä vaiheessa suoraruiskutuksella ja muilla pienillä teknisillä hienouksilla. Sivuhuomautuksena XJ series 3 kori jatkoi elämäänsä lippulaiva V12 XJ:ssä ja Daimlerissa aina vuoteen 1993 asti).

Periaatteessa on olemassa vielä series 1,5 jonka ero oikeastaan oli siinä, että ajovaloista poistui suojalasit edestä. (Oma suosikkimallini E-typeistä...)

E-type series 2 tuli sitten markkinoille 1969. Autoa oli paranneltu monesta kohdasta mutta perusidea säilyi ennallaan. Samaisena vuonna tuli XJ:n ensimmäinen sukupolvi.

Vuonna 1971 tuli sitten E-tyypin viimeinen versio series 3. Tämä auto oli Jaguarin ensimmäinen V12 moottorinen auto 5,3 litraisella moottorilla (joka sittemmin eli elämäänsä XJ12 ja Daimler Double-Six mallien keulassa aina vuoteen 1993 asti, tämän jälkeen tuli kokonaan uusi V12, joka oli 6,0 litrainen (josta kohta lisää).

Uuden V12 moottorin tuoma imagon nostatus oli valtava ja Jaguar otti ilon irti hieman perästä esittelemällä saman koneen XJ:n keulalla. Vertailun vuoksi, tähän aikaan ei V12 moottria ollut liiemmiten BMW:llä kuin Mersullakaan, saati edes amerikkalaisilla.

E-tyyppi saapui tiensä päähän vuonna 1975, jolloin esiteltiin XJ-S. Mielestäni maailman rumin Jaguar, joka sitten elikin elämäänsä vuoteen 1996 asti, jolloin tuli XK8, joka oli nyt jo edesmenneen Geoff Lawsonin muotoilema E-tyypistä muotojansa juontava kaunis auto. Ford oli tässä vaiheessa upottanut Jaguariin jo paljon rahaa ja näin ollen autossa esiteltiin paljon uutta filosofiaa, kuten se, että 6 sylinteriset rivimoottorit ja V12 moottorit saivat väistyä V8 moottorin tieltä. Vaikutus ulottui XJ mallleihin ja V12 moottorit poistuivat vuoden 1996 lopussa ja kuusisylinteriset katosivat XJ:n keuloilta kun X-300 korinen XJ päivittyi X-308 korisarjaan 1997.

Ollessani Jaguar klubin jäsen  ja vielä vasta 16 vuotias sälli, eräs klubilainen lupasi minulle silloin että saadessani ajokortin olisin tervetullut tyypittämään hänen Ellinsä. En koskaan käyttänyt tarjottua tilaisuutta... XJ:t ovat tulleet itselleni paljon tutuimmiksi ja olleet muutenkin enemmän niitä Jaguareja, joista olen pitänyt. Omani möin tuossa Joulun alla pois, mutta jo syyhyttää että sellainen pitäisi taas saada...
« Last Edit: 15.06.10, 07:38 by Ville Gröndahl »

That's life...
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6437 on: 15.06.10, 08:56 »

Jotkut ovat raiskanneet E-tyypin jälkiasentamalla siihen ameriikan V8:n. Olen sellaisen nähnyt ja jopa ajanut, valkoinen 2+2, series?. Pannu oli kuulemma Corvetesta peräisin. Kaikkea ne keksii.
Ville Gröndahl
Offline Offline

Posts: 261
Date Registered: 06.04.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6438 on: 15.06.10, 10:33 »

Lisäksi muistelisin vielä, että niskatuelliset penkit olisivat olleet ainaostaan series 3 malleissa, eli tuolloin molemmat autot olisivat V12 pannulla. Penkkejäkin voi tietty tosin vaihtaa... Keulasta asia olisi helppo tunnistaa, koska V12 mallien keula on huomattavasti erilaisempi isommilla vilkuilla ja suuremmalla ilmanottoaukollaan.

That's life...
Sami Aaltonen
Former member
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6439 on: 15.06.10, 11:53 »

Hitto joo näinhän tuo asia on.  Shocked
En taas sen enempää miettinyt kun hössötin tuosta Veekasista. Pistää nyt vaan hävettämään taas kerran. Tongue

MUTTA mikä ihmeen merkki tuossa takakontissa sitten on?
V jonka sisällä on mikä numero, joka ei ole 12 ainakaan ei siltä näytä. Miksi näin on? MIkä juttu tuo oikeen on, jos tässä on suora kutonen, eikä Veekutosta tai Kasia?

Anyway; kiitoksia historiikistä! Cool
Pages: 1 ... 320 321 [322] 323 324 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1