Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1349/1766) > >>

Julius:
Quote

Tuootaaa korjaus sen verran, että en ole noita kuvia ottanut.


Jep, tarkoitinkin yleisesti foorumille postaamiasi kuvia tapahtumista yms.

virtamatti:
Quote

...ne DSG-ongelmat keskittyy enemmän alkupään mekatroniikkayksiköiden vikoihin, itse vaihteisto on melko kestävä

No tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. DSG-boxeja on tehty vaikka kuinka pitkään, olisiko about 8 vuotta, ja edelleen uusissakin vaan on samoja vikoja, joita VAG ei tunnu millään saavan korjattua. Erään tutun Tdi Octaviasta poksahti mekatroniikka juuri menneenä kesänä, autolla oli ehditty kärrätä kokonaista 42tkm. Noita samanmoisia surullisia tarinoita, tuoreitakin, on netti pullollaan. Ei yhdenkään toisen autonvalmistajan vaihdelaatikoissa ole niin pienillä kilometreillä niin paljon vikoja kuin VAGn dsg-bokseissa. Olkoot miten hieno kaksoiskytkinlaatikko muuten tahansa, mutta jos ei kestä niin pistäsvät kuntoon eikä myis ihmisille paskaa.

Quote

. Lisäksi vaihteiston ohjainlaitteen uudelleensäätö parantaa kestävyyttä kummasti, joskin hieman mukavuuden kustannuksella. Ei se R vääntö ole kuitenkaan kovin rankka, mulla on aika positiivisia kokemuksia muutamasta 550-600Nm DSG-VAGista jotka käyvät ja kukkuvat vailla huolen häivää.
Oletko sitä mieltä, että asiakkaan joka ostaa uuden auton pitäisi laatikkoa varjellakseen kiikuttaa se kulkine samantien jollekin kolmannen osapuolen viripajalle ohjainlaitteen uudelleensäätöön? Voi haloo. R:n vääntö on itseasiassa tuohon sen kanssa myytävään 6-v DSG-askiin ihan ylärajoilla, samaa boksia ei ole koskaan laitettu sarjavalmisteiseen Vaggineeseen tuota suuremmalla max.väännöllä. Ja silti noita paukkuu tämän tästä, sataa tonnia taitavat harvat kestää. Onko se sinusta normaalia?

Oletko kenties töissä VAG:llä? Noita kun ei oikein kukaan puolustele paitsi Volkkarin myyjät, eikä aina enää edes ne.

dera:
Quote


Oletko kenties töissä VAG:llä? Noita kun ei oikein kukaan puolustele paitsi Volkkarin myyjät, eikä aina enää edes ne.



Ei, mulla on vain omakohtaista kokemusta ehkä sadasta eri viritysasteisesta DSG-varustetusta autosta, joten uskallan sanoa omaavani jonkinasteista tuntemusta ko. askityypin metkuihin.
Olen myös rikkonut moisen ihan tarkoituksella joten suunnilleen tiedän, mikä siellä antautuu väännöstä ja mikä muista syistä.

virtamatti:
Quote

Olen myös rikkonut moisen ihan tarkoituksella joten suunnilleen tiedän, mikä siellä antautuu väännöstä ja mikä muista syistä.

Vau. Mutta uskotko jos sanon, että uudehkon auton omistavalle asiakkaalle se on ihan yksi lysti, että miksi se menee rikki? Ja itseasiassa sekin on aika yksi lysti että mitä sieltä menee rikki, auto on kuitenkin siinä kohdin ajokelvoton.

Totta vitussa kaiken saa kestämään, rahalla. Sitä ei VAGllä ilmeisesti ole, koska asialle ei ole tehty oikeastaan mitään. Tai ei ainakaan mitään mikä olisi auttanut... Tai tarkemmin ajatellen niillä taitaa olla vitusti rahaa muttei oikein kykyjä, tuo laatikoiden vaihtohumppa kun maksaa valmistajalle melko paljon kahisevaa. On maksanu jo pitkään.

dera:
Quote


Totta vitussa kaiken saa kestämään, rahalla. Sitä ei VAGllä ilmeisesti ole, koska asialle ei ole tehty oikeastaan mitään. Tai ei ainakaan mitään mikä olisi auttanut... Tai tarkemmin ajatellen niillä taitaa olla vitusti rahaa muttei oikein kykyjä, tuo laatikoiden vaihtohumppa kun maksaa valmistajalle melko paljon kahisevaa. On maksanu jo pitkään.




Hyvä että tiedät noiden askien hajoamismekanismin ja hajonneiden vaihteistojen määrän noin tarkasti!

Uskotko jos sanon, että ylivoimaisesti suurin osa ajaa noilla vailla huolen häivää?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page