FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.10.17, 03:05

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 336 337 [338] 339 340 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1218903 times)
Juha Ahtola

Date Registered: 15.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6740 on: 03.09.10, 18:41 »

Tuootaaa korjaus sen verran, että en ole noita kuvia ottanut. Smiley

Jep, tarkoitinkin yleisesti foorumille postaamiasi kuvia tapahtumista yms.
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #6741 on: 03.09.10, 21:02 »

...ne DSG-ongelmat keskittyy enemmän alkupään mekatroniikkayksiköiden vikoihin, itse vaihteisto on melko kestävä
No tuo ei kyllä ihan pidä paikkaansa. DSG-boxeja on tehty vaikka kuinka pitkään, olisiko about 8 vuotta, ja edelleen uusissakin vaan on samoja vikoja, joita VAG ei tunnu millään saavan korjattua. Erään tutun Tdi Octaviasta poksahti mekatroniikka juuri menneenä kesänä, autolla oli ehditty kärrätä kokonaista 42tkm. Noita samanmoisia surullisia tarinoita, tuoreitakin, on netti pullollaan. Ei yhdenkään toisen autonvalmistajan vaihdelaatikoissa ole niin pienillä kilometreillä niin paljon vikoja kuin VAGn dsg-bokseissa. Olkoot miten hieno kaksoiskytkinlaatikko muuten tahansa, mutta jos ei kestä niin pistäsvät kuntoon eikä myis ihmisille paskaa.

. Lisäksi vaihteiston ohjainlaitteen uudelleensäätö parantaa kestävyyttä kummasti, joskin hieman mukavuuden kustannuksella. Ei se R vääntö ole kuitenkaan kovin rankka, mulla on aika positiivisia kokemuksia muutamasta 550-600Nm DSG-VAGista jotka käyvät ja kukkuvat vailla huolen häivää.
Oletko sitä mieltä, että asiakkaan joka ostaa uuden auton pitäisi laatikkoa varjellakseen kiikuttaa se kulkine samantien jollekin kolmannen osapuolen viripajalle ohjainlaitteen uudelleensäätöön? Voi haloo. R:n vääntö on itseasiassa tuohon sen kanssa myytävään 6-v DSG-askiin ihan ylärajoilla, samaa boksia ei ole koskaan laitettu sarjavalmisteiseen Vaggineeseen tuota suuremmalla max.väännöllä. Ja silti noita paukkuu tämän tästä, sataa tonnia taitavat harvat kestää. Onko se sinusta normaalia?

Oletko kenties töissä VAG:llä? Noita kun ei oikein kukaan puolustele paitsi Volkkarin myyjät, eikä aina enää edes ne.
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #6742 on: 03.09.10, 21:12 »

Oletko kenties töissä VAG:llä? Noita kun ei oikein kukaan puolustele paitsi Volkkarin myyjät, eikä aina enää edes ne.

Ei, mulla on vain omakohtaista kokemusta ehkä sadasta eri viritysasteisesta DSG-varustetusta autosta, joten uskallan sanoa omaavani jonkinasteista tuntemusta ko. askityypin metkuihin.
Olen myös rikkonut moisen ihan tarkoituksella joten suunnilleen tiedän, mikä siellä antautuu väännöstä ja mikä muista syistä.
Matti H. Virtanen

« Reply #6743 on: 03.09.10, 21:46 »

Olen myös rikkonut moisen ihan tarkoituksella joten suunnilleen tiedän, mikä siellä antautuu väännöstä ja mikä muista syistä.
Vau. Mutta uskotko jos sanon, että uudehkon auton omistavalle asiakkaalle se on ihan yksi lysti, että miksi se menee rikki? Ja itseasiassa sekin on aika yksi lysti että mitä sieltä menee rikki, auto on kuitenkin siinä kohdin ajokelvoton.

Totta vitussa kaiken saa kestämään, rahalla. Sitä ei VAGllä ilmeisesti ole, koska asialle ei ole tehty oikeastaan mitään. Tai ei ainakaan mitään mikä olisi auttanut... Tai tarkemmin ajatellen niillä taitaa olla vitusti rahaa muttei oikein kykyjä, tuo laatikoiden vaihtohumppa kun maksaa valmistajalle melko paljon kahisevaa. On maksanu jo pitkään.

Mikko Tuomi

« Reply #6744 on: 03.09.10, 22:07 »

Totta vitussa kaiken saa kestämään, rahalla. Sitä ei VAGllä ilmeisesti ole, koska asialle ei ole tehty oikeastaan mitään. Tai ei ainakaan mitään mikä olisi auttanut... Tai tarkemmin ajatellen niillä taitaa olla vitusti rahaa muttei oikein kykyjä, tuo laatikoiden vaihtohumppa kun maksaa valmistajalle melko paljon kahisevaa. On maksanu jo pitkään.

Hyvä että tiedät noiden askien hajoamismekanismin ja hajonneiden vaihteistojen määrän noin tarkasti!

Uskotko jos sanon, että ylivoimaisesti suurin osa ajaa noilla vailla huolen häivää?
Matti H. Virtanen

« Reply #6745 on: 03.09.10, 22:16 »

Uskotko jos sanon, että ylivoimaisesti suurin osa ajaa noilla vailla huolen häivää?
Ylivoimaisuudesta en tiedä, mutta varmaan isohko osa juu. Siltikin noissa on paljon enemmin vikoja paljon pienemmillä kilsoilla kuin missään muissa laatikoissa, tavan automaatit ja manuaalit mukaan lukien. Siitä ei pääse mihinkään. Mikä on harmi, toimiessaan hieno laatikko. Itse moista en kuitenkaan uskaltanut autooni ottaa, edes uutena. Hämmentelen mieluummin käsin ja ajan autollani kuin otan sen (ison) riskin, että se seisoo laatikon tai mekatroniikan vuoksi pajalla ja minä saan tapella paikallisen huoltopäällikön kanssa korjauskustannusten jakamisesta (mikäli takuu on ehtinyt umpeutua).
Mikko Tuomi

« Reply #6746 on: 03.09.10, 22:28 »

Ylivoimaisuudesta en tiedä, mutta varmaan isohko osa juu. Siltikin noissa on paljon enemmin vikoja paljon pienemmillä kilsoilla kuin missään muissa laatikoissa, tavan automaatit ja manuaalit mukaan lukien. Siitä ei pääse mihinkään. Mikä on harmi, toimiessaan hieno laatikko. Itse moista en kuitenkaan uskaltanut autooni ottaa, edes uutena. Hämmentelen mieluummin käsin ja ajan autollani kuin otan sen (ison) riskin, että se seisoo laatikon tai mekatroniikan vuoksi pajalla ja minä saan tapella paikallisen huoltopäällikön kanssa korjauskustannusten jakamisesta (mikäli takuu on ehtinyt umpeutua).

Öö, ei.

Ihan saman otannan saat, kun googletat vaikka VAG DMF (tai dual mass flywheel) tai VAG tiptronic problems. Paljon on vahvasti, siis Todella vahvasti liioiteltua. Tosin en tiedä sun otantaa asiaan, mä vaan vähän niinku teen töitä näiden kanssa (tosin en VAG-organisaation sisällä).
Matti H. Virtanen

« Reply #6747 on: 03.09.10, 22:51 »

Tosin en tiedä sun otantaa asiaan, mä vaan vähän niinku teen töitä näiden kanssa (tosin en VAG-organisaation sisällä).
Kylläpäs. Grin

Kuten varmasti onkin käynyt ilmi, mulla ei oo DSG:llistä ikuna ollut, eikä nykyisellä maineella edes tule. Tuleeko se maine ihan tyhjästä, aiheetta? Tosin toistaiseksi vain Audin käytössä olevasta uudesta "märkäkytkimellisestä" 7-vaihteisesta en ole kuullut vielä oikein mitään, on sen verran uusi tuotos... Vaggineita sen sijaan on ollut useampia tässä viime aikoina ja näiden yhteydessä on saanut huomata, että kovin moni DSG:llä varustetun auton omistaja ei moista keksintöä ole kehdannut suositella. Esim. enemmän kuin yksi taksimies on tuon kironnut alimpaan suohon ja minä en edes matkusta taksissa kovinkaan usein.. Wink

Se on mulle ihan sama, jos vaikka kuinka yksi yksittäinen ihminen tekeekin töitä noiden kanssa (ja sitä varmasti riittää Grin) ja puolustaa niitä. Liian moni on ihan kokemuksiin pohjautuen toista mieltä. DSG:ssä on liikaa vikoja. Vaikka ystäväpiirissäni tuolla keksinnöllä varustettuja autoja onkin vain kaksi (toisen jo mainitsin ja toinen on jo käynyt jossain "sopeutuksessa" tjmsp. miltei uutena) niin kuten aiemmin sanoin, harvoin on hirveästi savua ilman tulta.... Ja DSGn kohdalla sitä savua on niin ettei eteensä näe.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6748 on: 04.09.10, 15:20 »

Jep, tarkoitinkin yleisesti foorumille postaamiasi kuvia tapahtumista yms.

Oollrait palautteesta kiitokset! Cool
Mikko Haajanen

Date Registered: 31.01.08

« Reply #6749 on: 04.09.10, 16:24 »

Faijan kikotin Smiley

[ attachment removed ]

Canon EOS 40D & 450D EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

http://mh94.kuvat.fi/kuvat/
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6750 on: 04.09.10, 17:47 »

Noniin! Ankeaan koleahkoon päivään kunnon börnis on aina poikaa! thmbup

Milläs tekniikalla tuo on? 327 vai ihan 350:nen? Vai siitä välistä? Chevyn pannuja vai Moparia?
Manuaali vai tomaatti?
Mikko Haajanen

Date Registered: 31.01.08

« Reply #6751 on: 04.09.10, 18:08 »

Siinä on sbc 350:nen, vaihteisto TH350:nen eli kolmilovinen tomaatti.
Faija sitä koko kesän duunas ja nyt alkaa toimimaan. thmbup

Canon EOS 40D & 450D EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM + EF-S 18-55mm + EF 75-300mm

http://mh94.kuvat.fi/kuvat/
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #6752 on: 04.09.10, 18:32 »

Tuollainen kun linjapiilin eteen kiilaa niin....

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6753 on: 04.09.10, 18:37 »

Bussikuskilla oltava instrumenttiajoon kortti.  laugh

salgmark miuku telia.com
Arne Wallen

« Reply #6754 on: 04.09.10, 18:47 »

Bussikuskilla oltava instrumenttiajoon kortti.  laugh

No vähintään, saattaa silti mennä plasmat sekasin. Roll Eyes

Rangerit kunniaan.
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #6755 on: 04.09.10, 22:01 »

No vähintään, saattaa silti mennä plasmat sekasin. Roll Eyes

Vähemmästäkin hyvänen aika. Eihän sitä näe savulta eteensä.....  Wink

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juhana Konttinen

Date Registered: 20.04.10

« Reply #6756 on: 04.09.10, 23:05 »

Vuonna 1994 tehtiin tällaisia kulkuvälineitä. Corolla tuppautunut OH-LGD:n naapuriin. Ykskolmonen ja kolmimoottorinen...  Wink

[ attachment removed / expired ]

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6757 on: 05.09.10, 10:54 »

Niin MITÄ?
Arne Wallen

« Reply #6758 on: 05.09.10, 15:58 »

Kirjoittelet viikon miten sydämmesi pysähtyi, melkein, ja muutenkin tuli paha olo.

Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6759 on: 05.09.10, 18:42 »

Kirjoittelet viikon miten sydämmesi pysähtyi, melkein, ja muutenkin tuli paha olo.

Olet sinä kyllä melkoinen kielisanasieppo. Nyt vedit kyllä pohjat tolla kiilausjutulla. Hyvä tietää, että itseään nokkelina pitävätkin tekevät virheitä.
Jos vielä vihjailet tollasia "hihihi" juttuja, niin sano sitten ihan suoraan; tai ole hiljaa; ettei tartte tälläseen roskaan kenenkään käyttää aikaansa.
KIITOS.
Pages: 1 ... 336 337 [338] 339 340 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1