FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 20:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 337 338 [339] 340 341 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1224011 times)
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6760 on: 05.09.10, 18:43 »

Kaada ittelles vaan. Wink

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6761 on: 05.09.10, 18:44 »

Kaada ittelles vaan. Wink

Jaha, mitäs tämä fiksuus nyt meinasi sitten?
Jos sulla on jotain sanottavaa, niin tee se ees privassa. Tai sitten ole tosiaan hiljaa. Mutta ei tällästä roskaa jaksa kukaan.
Arne Wallen

« Reply #6762 on: 05.09.10, 18:47 »

Tarkoitin vuodatuksiasi miten bemarit ja sitimaasturit jatkuvasti kiilaavat linjaautoasi, ohittavat pihakaduilla ja töyssyillä.Lueppas joskus omia kirjoituksiasi vuoden ajalta ja yllätyt.
Kaikella ystävyydellä.

Rangerit kunniaan.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6763 on: 05.09.10, 18:49 »

Tarkoitin vuodatuksiasi miten bemarit ja sitimaasturit jatkuvasti kiilaavat linjaautoasi, ohittavat pihakaduilla ja töyssyillä.Lueppas joskus omia kirjoituksiasi vuoden ajalta ja yllätyt.
Kaikella ystävyydellä.

Ai siitä oli kyse, jokapäiväisistä idiooteista?
Kysymykseen et silti vastannut, mutta ei sillä mitään väliä ole, rispektit meni jo tuon kommentin jälkeen.
Tollasta täysin typerää vihjailua jaksa kukaan täysjärkinen lueskella.
Arne Wallen

« Reply #6764 on: 05.09.10, 18:54 »

Tuosta en vastausta tarvitsevaa kysymystä löytäny, ennen idiootiksi nimittämistä lienee jonkinlainen lääketieteellinen koulutus paikallaan, jos sittenkään.Minä en enään rispektiä tarvitse mihinkään.

Rangerit kunniaan.
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6765 on: 06.09.10, 01:37 »

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #6766 on: 06.09.10, 20:36 »

Odo panosti laatuun niin mä korvaan sitten härskisti laadun määrällä Grin

« Last Edit: 06.09.10, 20:44 by Mikko Pietarinen »
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6767 on: 06.09.10, 20:40 »

Hitto että on tyylikkäitä nuo #2 ja #6!! thmbup Kehtaatko paljastaa kuvauspaikan? Cool Ja millä kalustolla kuvattu?
Mikko Pietarinen

« Reply #6768 on: 06.09.10, 20:45 »

Hitto että on tyylikkäitä nuo #2 ja #6!! thmbup Kehtaatko paljastaa kuvauspaikan? Cool Ja millä kalustolla kuvattu?

Kiva, että kelpaa Smiley Kuvattu Oulussa eli vähän matkaa sieltä etelästä Grin 5DII ja 17-40L, 24-70L & 85L 1.2L II muistaakseni.
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #6769 on: 06.09.10, 20:50 »

On kyllä ihan sikahieno Kaimaani Mikolla, ei voi mitään. Melkein pikkuisen kateelliseksi vetää (mutta vain melkein Grin).

Jos viitsit niin pistäppä aikanaan vähän talvikokemuksia Caymanin kanssa elosta lumiseen & kylmään vuodenaikaan. Keskimoottori &takaveto-yhdistelmä saattaa olla hiukan haastava..? Vai meinasitko pistää auton seisontaan talveksi?

En minä sillä että kiinnostaisi, mut kuitenkin Cheesy. Toi edellinen onkin jo ehtinyt kahden kuukauden ikään, joten lienee syytä aloittaa seuraajan kartoitus.. Grin
Mikko Pietarinen

« Reply #6770 on: 06.09.10, 20:59 »

On kyllä ihan sikahieno Kaimaani Mikolla, ei voi mitään. Melkein pikkuisen kateelliseksi vetää (mutta vain melkein Grin).

Heheh, kiitos vaan Grin

Jos viitsit niin pistäppä aikanaan vähän talvikokemuksia Caymanin kanssa elosta lumiseen & kylmään vuodenaikaan. Keskimoottori &takaveto-yhdistelmä saattaa olla hiukan haastava..? Vai meinasitko pistää auton seisontaan talveksi?

Joo taatusti tulen teidän kiusaksi kirjoittamaan talvikokemuksia kuvien kera tottakai kuhan tänne pohjoseen sitä lunta saadaan.. Tosin en kyllä tippaakaan sitä odota, vielä tänään vaihdoin upouudet Pilot Sportit alla ja auto senkun paranee. Varastossa kyyhöttävät talvirenkaat muistuttavat ilkeästi tulevasta.. Mulla on jonkin verran kokemusta Boxsterista talviajossa ja täytyy sanoa, että se teki ainakin pidon osalta vaikutuksen, ei ole paljoa takavetosilla bemareilla sanaa Smiley Toki luisuun lähtiessä kädet saavat olla nopeat.. Eli siis todellakin, Porschet on tehty ajettavaksi, ei mitään talviseisontoja!

En minä sillä että kiinnostaisi, mut kuitenkin Cheesy. Toi edellinen onkin jo ehtinyt kahden kuukauden ikään, joten lienee syytä aloittaa seuraajan kartoitus.. Grin

Autokuume on vakava sairaus, eikä siihen yleensä ole halpaa parannusta mikäli haluaa parantua kerralla ja kunnolla, varo vaan Grin
Matti H. Virtanen

« Reply #6771 on: 06.09.10, 21:22 »

Joo taatusti tulen teidän kiusaksi kirjoittamaan talvikokemuksia kuvien kera tottakai kuhan tänne pohjoseen sitä lunta saadaan..
No tuskimpa sinä sillä kenellekään kiusaa teet. Mukava olisi todella kuulla, miten perus "arkikäyttö" Porschella sujuu. Onko sulla tallia sille vai pidätkö ulkona? Jos ulkona, niin saako tuohon keksintöön minkäänlaista moottorin esilämmitystä (pl. nuotio moottoritilan alle Grin)?

Eli siis todellakin, Porschet on tehty ajettavaksi, ei mitään talviseisontoja!
Hyvä hyvä, näin sen pitää olla. Kiintoisaa kuulla kokemuksia. Mulla on perinteisesti ollut vaan yksi auto kerrallaan ja sen täytyy soveltua kaikkiin tilanteisiin, niin "lapsetushetkiin" kuin ihan normi-siirtymisiin, myös talvella. Sen sijaan tilaa en tarvitse kahta (sportti)jakkaraa enempää.

Autokuume on vakava sairaus, eikä siihen yleensä ole halpaa parannusta mikäli haluaa parantua kerralla ja kunnolla, varo vaan Grin
Olen kärsinyt kyseisestä taudista jo vuosikymmenen eikä oikein hyvää pitkäaikaislääkitystä ole vielä löytynyt.
Mikko Pietarinen

« Reply #6772 on: 06.09.10, 21:44 »

No tuskimpa sinä sillä kenellekään kiusaa teet. Mukava olisi todella kuulla, miten perus "arkikäyttö" Porschella sujuu. Onko sulla tallia sille vai pidätkö ulkona? Jos ulkona, niin saako tuohon keksintöön minkäänlaista moottorin esilämmitystä (pl. nuotio moottoritilan alle Grin)?

Lämmin hallipaikka löytyy, ja hyvä niin. Noi "coupe-ikkunat" vois vähän jännittää talvella autopesun jälkeen jos jäis pakkaseen yöks, että miten toimisivat sekä muutenkin kylmäkäynnistykset aina rasittaa autoa enemmän.. Toki kun auto seisoo päivän yliopistolla 8h niin kyllähän se aika jäässä senkin jälkeen on..

Kiintoisaa kuulla kokemuksia. Mulla on perinteisesti ollut vaan yksi auto kerrallaan ja sen täytyy soveltua kaikkiin tilanteisiin, niin "lapsetushetkiin" kuin ihan normi-siirtymisiin, myös talvella. Sen sijaan tilaa en tarvitse kahta (sportti)jakkaraa enempää.
Olen kärsinyt kyseisestä taudista jo vuosikymmenen eikä oikein hyvää pitkäaikaislääkitystä ole vielä löytynyt.

Kyllä tuo on jo tässä vaiheessa osoittautunut aivan uskomattoman käteväksi käyttöautoksi, maavaraa riittää niin, että pahemmistakin kanttareista ja töyssyistä on pystynyt ajamaan ilman ongelmia, tavaratilaa on oikeasti todella paljon, menee samaan aikaan matkalaukku, golfbagi drivereineen, vaatteita jne jne, tavaransäilytys ei siis ainakaan tule vastaan. Lähinnä ainoa "rasittava" asia arkikäytössä on se, että autossa istuu siis todella matalalla ja sieltä nouseminen on oikeasti aina jonkin sortin vääntäytyminen. Toisaalta sitä fiilistä, minkä matala ajoasento antaa en vaihtaisi pois kuin pakon edessä Wink

Matti H. Virtanen

« Reply #6773 on: 06.09.10, 22:02 »

Lämmin hallipaikka löytyy, ja hyvä niin. Noi "coupe-ikkunat" vois vähän jännittää talvella autopesun jälkeen jos jäis pakkaseen yöks, että miten toimisivat sekä muutenkin kylmäkäynnistykset aina rasittaa autoa enemmän..
Jep, se tässä vähän muakin jännittää. Itse pidän ulkosalla autoa ja ikkunat on omassanikin karmitonta mallia, eli lasin pitäisi päästä liukumaan hiukan alas ennenkuin oven saa auki. Jotain aineita noihin on kuullemma saatavilla mitkä estävät jäätymistä. En tiedä kuinka tehokkaita/ tehottomia ovat..

Lähinnä ainoa "rasittava" asia arkikäytössä on se, että autossa istuu siis todella matalalla ja sieltä nouseminen on oikeasti aina jonkin sortin vääntäytyminen. Toisaalta sitä fiilistä, minkä matala ajoasento antaa en vaihtaisi pois kuin pakon edessä Wink
Tuttu tunne, mutta pieni paha siitä fiiliksestä Smiley. Pitää vaan venytellä iltaisin paremmin niin kyllä sitä notkistuu laugh

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6774 on: 07.09.10, 07:45 »

Jaa kyllä nämä ainakin mulle kolahtaa paljon paremmin, vaikkakin varmaan kuvaustekniikka eroaa toisistaan kuin yö ja päivä.
Juha Lehtola

Date Registered: 02.04.06

« Reply #6775 on: 07.09.10, 09:07 »

Autot tykkää kun niillä ajetaan  Cool

[ attachment removed / expired ]
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6776 on: 07.09.10, 09:51 »

Joo tuosta olen kuullut monta tarinaa ja nähnytkin Gallardon talvikelissä Suomen teillä. Neliveto tekee ihmeitä.
Tosin, onhan Youtubessa tuo MARTINI-liveryinen GT2 pongattu videokameralle Stadin keskustassa keskellä talvea...
http://www.youtube.com/watch?v=2He43hqoTxE&feature=related

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6777 on: 07.09.10, 10:01 »

Joo tuosta olen kuullut monta tarinaa ja nähnytkin Gallardon talvikelissä Suomen teillä. Neliveto tekee ihmeitä.
Ja minä olen nähnyt kerran keskellä talvea Audi R8:n Turussa Grin
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6778 on: 07.09.10, 10:11 »

5.9.2010 Audi Center Vantaa juhlisti avajaisiaan komeasti. Iso lehti-ilmoitus osui silmään sunnuntai-aamun Hesaria lueskellessa.
Joten kello 11 paikalle kameran kanssa, luvassa olisi ilmeisesti jotain harvinaista tavaraa Suomen maaperällä.

Odotukset ylittyivät tuhatkertaisesti kun aivan näyttelyhallin takaosassa oli ilman mitään suojanauhoja, aitoja sun muita tolppia Audi R8 Le Mans 2005 voiton ottanut auto. Mieletöntä. Rungoltaan #043 lyhyesti sanottuna tämä versio, joka oli pesemättömässä kunnossa voittoisan kilpailun jälkeen. JJ Lehto, M.Werner sekä T.Kristensen ottivat tällä voiton kyseisessä kisassa. Niin... JJ Lehto; kaksinkertainen Le Mans:n voittaja, ja julkisuudessa tästäkään voitosta ei kamalasti hehkutettu... Ylättäen.

Todella Iso Kiitos Audin porukoille, ja etenkin auton tänne tuoneelle firmalle (jonka nimeä en nyt juuri saa päähäni) tästä mahdollisuudesta.
Juttelin autosta "huolehtivan" henkilön kanssa pitkät tovit ja  hän halusi että auto on hyvin kuvattavissa, ei nauhoja, ei aitoja. Hän tiesi tämän olevan super harvinaista Suomessa, joten halusi olla mieliksi. ISO KIITOS!

Cabin detaileja; yleiskuva ohjaamosta.

Kuljettajan oikealla puolella olevaa elektroniikkaa.

Ohjauspyörä, vaihteiden vaihtohan näissä protoissa on kauan ollut jo salittua ratin takana olevista viikisistä.

Jotta kaikkia voidaan miellyttää; oli paikalle tuotu myös Hannu Mikkolan yksi legendaarisimmista ralliautoista; Audi Quattro.
Ei varmasti ole montaa tilaisuutta nähdä kaksi Suomalaisittain historiallista autoa samassa paikassa näin avoimesti näytillä.

Ja jottei ihan tylsäksi mene; oli näytillä myös upouusi Audi R8 V10, tällä kertaa aidattuna ja nauhoittuna, ymmärtäähän sen toisaalta.

Silti tämä moottorin ulkonäkö jättää vähän laimean vaikutelman, turhan siistiä, turhan cliiniä, turhan sileetä. Liekö ihan täysin tarkoituksen mukainen sitten vaikutelma, mutta itse kaipaisin vähän sähäkkyyttä. Kerrankin kun sen hellan sieltä voi bongata.

Kuten tälläistä; uusi Audi RS5:sen hella. Tässä on jo vähän meininkiä.

Toivottavasti kuvat kelpasivat, ehkä hieman tummia ovat; mutta pääasia on, että ovat mielenkiintoisia. Toivottavasti.

-Sami-

Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #6779 on: 07.09.10, 10:23 »

Itse kävin tuolta hakemassa taksilla asiakkaat, kun siellä oli muistaakseni viimetorstaina iltasella jotkut VIP-bileet. Hienot puitteet näkyi olevan, pihassa komeasti valaistut autot ja kaikissa ledivalot keulilla. Mahtoi olla aamulla kiva sitten käynnistellä niitä boosterilla  laugh

Itselläkin oli Audi alla niin asiakkaat kiittelivät kovasti. Valehtelin keskuksen etsineen tilaukseen nimenomaan Audia  Wink

Pages: 1 ... 337 338 [339] 340 341 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1