FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 10:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 344 345 [346] 347 348 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1219177 times)
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #6900 on: 14.09.10, 18:58 »

Piti käydä uutta pokkaria testaamassa, ja mitäpä muutakaan sitä kuvaisi kuin autoa Grin

Oikein mukavaa jälkeähän tuo pokkariksi teki, kelpaa thmbup Hienot väritkin sattui olemaan... Cool

Fiateissa on aina hienot värit! Smiley

(Mulla on joku juttu jääny italialaisiin. Omalta pihalta löytyy Fiat Coupe, Fiat barchetta ja Alfa 166 Smiley)
Niko Korpela

Date Registered: 08.01.10

« Reply #6901 on: 14.09.10, 19:12 »

ja mitäpä muutakaan sitä kuvaisi kuin autoa Grin

Ja mitähän tuolaisella massatuotantorimpulalla on tekemistä todellisen  " Auton " kanssa...

Lone Wolf, No Club...
Mikko Tuomi

« Reply #6902 on: 14.09.10, 19:14 »

Ja mitähän tuolaisella massatuotantorimpulalla on tekemistä todellisen  " Auton " kanssa...

Nyt odotetaan innolla sitä todellisen Auton määritelmää Smiley
Risto-Pekka Niemi

Date Registered: 13.01.09

« Reply #6903 on: 14.09.10, 19:28 »

Aikuset äijät jaksaa provota ja provosoitua. Jos ei ite niin sit kaverit tulee aukomaan. Koittakaa nyt.  thmbdn

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6904 on: 14.09.10, 19:33 »

Sinulla on vaan miljoona juutuup-linkkiä selaimen kirjanmerkeissä.

Onko siinä jotain huvittavaa sinun mielestäsi, jos olen vuosien varrella kerännyt tästä tietystä autosta Youtubesta videota talteen?
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6905 on: 14.09.10, 19:38 »

En minä sitä tarkotakaan tässä. VINKU VINKU VINKU ITKU VALI VALI VALI ON ELÄMÄ HUONOSTI TAAS

Iskikö Sami kateus, kun noin rankasti kritisoit Mikkoa ja ammattivalintoja sun muuta Grin Jos auto on toisen mielestä paska niin sitten se on paska. Eikä siitä yhtään sen parempaa tee se, että sulla ottaa eteen kyseisestä autosta. Se voi silti olla ihan paska. Se voi olla sitä ihan oikeastikin. Vai pitäisikö tekopyhästi vain valehdella ja uskotella, että auto oli hyvä.  Ihan kuin olisit suuttunut, kun joku muu ei jumaloikaan ihanneautoasi päästyään oikeasti kokeilemaan sitä.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6906 on: 14.09.10, 19:39 »

Fiateissa on aina hienot värit! Smiley

(Mulla on joku juttu jääny italialaisiin. Omalta pihalta löytyy Fiat Coupe, Fiat barchetta ja Alfa 166 Smiley)

Tarkoitin lähinnä taivaan värejä, mutta thänks Grin

Nyt odotetaan innolla sitä todellisen Auton määritelmää Smiley
Luulenpa, että sitä saadaan odotella jonkun aikaa. Eiköhän tuo taas ollut tuollainen tavan idiootin heitto, ilman mitään "määritelmiä" Tongue "ihan paska auto" "ai miks?" "no on vaan, äiti sano" Cheesy
Ville Helenius

Date Registered: 12.06.04

« Reply #6907 on: 14.09.10, 19:52 »

Tämmöinen olisi luovutuksessa volvon tilalle perjantaina.

[ attachment removed / expired ]

Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6908 on: 14.09.10, 19:54 »

Ihan kuin olisit suuttunut, kun joku muu ei jumaloikaan ihanneautoasi päästyään oikeasti kokeilemaan sitä.

En suuttunut. En vaan voi käsittää tollasia kommentteja urheiluautoista. En yksinkertaisesti voi.

Päivän selvä asia, eivät ole mukavia, eivät ole helppoja ajaa, eivät ole vaivattomia istua ja nousta, eivät ole kevyitä kääntää, ovat äänekkäitä ja kaikin puolin "vaikeita" normaali liikenteessä. Ei noista asioista tarvitse mainita erikseen. Jokainen tietää sen etukäteen jo. Eikös tuo ole ihan selvä asia?

Urheiluauto ei ole mukavuudeltaan, tiloiltaan, ajamisen helppoudeltaan vastava kuin perus perheauto tänään? Se ei ole Ford Mondeo luxury varustuksella, se ei ole LS400 Lexus, joka lipuu hiljasesti ja äänettömästi. Se ei mitään mitä voi verrata helppouteen tai käyttöystävällisyyteen niillä sanoilla, mitä esim. F1:sestä tai Countach:sta olen täällä lukenut.

Jos tätä ei etukäteen ymmärrä ja pettyy ja kritisoi  täällä mainittuja asioita, ettei se olekaan LS400 Lexuksen kaltainen ajaa; on pakko kyseenalaistaa tälläsen kommentin heittäjän tietoisuus asioista. Tein sen, ja sain paskaa niskaan ja näköjään viihdettä aikaiseksi.

Pitäkää vaan kateellisena. Ihan vapaasti. Jos se on näille kommenteilleni oikea termi, niin pitäkää. Aivan vapaasti. Yks lysti.
« Last Edit: 14.09.10, 20:04 by Sami Aaltonen »
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6909 on: 14.09.10, 20:04 »

En suuttunut. En vaan voi käsittää tollasia kommentteja urheiluautoista. En yksinkertaisesti voi.

Miksi et? Koska omassa fantasiamaailmassasi ne ovat jotakin täydellistä, joista ei löydy mitään vikaa tai huonoa ominaisuutta?

Päivän selvä asia, eivät ole mukavia, eivät ole helppoja ajaa, eivät ole vaivattomia istua ja nousta, eivät ole kevyitä kääntää, ovat äänekkäitä ja kaikin puolin "vaikeita" normaali liikenteessä. Ei noista asioista tarvitse mainita erikseen. Jokainen tietää sen etukäteen jo. Eikös tuo ole ihan selvä asia?

Ei se minulle ainakaan ole mitenkään selvä asia. Kyllä jos minä lähtisin ostamaan urheiluautoa niin olettaisin sen olevan vähintäänkin mukava istua ja ajaa. Se mitä nyt tarkoitat sanoa tässä on, että urheiluautoista, etenkin lempparistasi ei saa sanoa kuin positiivisia kommentteja. Negatiiviset asiat me kaikki jo tiedämme ja ne ovat itsestäänselvyyksiä niin niitä ei saa sanoa ääneen. Eli siis pitää harrastaa itsesensuuria, ettet SINÄ vain vahingossakaan pahoita mieltäsi.

Urheiluauto ei ole mukavuudeltaan, tiloiltaan, ajamisen helppoudeltaan vastava kuin perus perheauto tänään? Se ei ole Ford Mondeo luxury varustuksella, se ei ole LS400 Lexus, joka lipuu hiljasesti ja äänettömästi. Se ei mitään mitä voi verrata helppouteen tai käyttöystävällisyyteen niillä sanoilla, mitä esim. F1:sestä tai Countach:sta olen täällä lukenut.

Kukaan ei ole tainnut sitä verratakaan esim Ford Mondeoon paitsi sinä. Ja mistäs helvetistä sinä tiedät, MITÄ SE ON, kun et ole edes ajanut?

Joel Ahonen

Date Registered: 02.03.03

« Reply #6910 on: 14.09.10, 20:07 »

Laitetaanpa pari kuvaa omasta tähän väliin. Älkää antako häiritä, jatkakaa taistelua ihan rauhassa...

Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #6911 on: 14.09.10, 20:17 »

Olet siis nyt päättänyt, omassa fantasiamaailmassasi, että Mäklamportsiini ei olekkaan, kuten aiemmin totesit, mukava käyttöauto?

Kumma juttu kun nämä omistajat sanovat Mäkin olevan jokapäiväsessä käytössä miellyttävä auto käyttää ja ajaa.
Onkos tässä nyt jotain ristiriitaa..? Roll Eyes

Onko siinä jotain huvittavaa sinun mielestäsi, jos olen vuosien varrella kerännyt tästä tietystä autosta Youtubesta videota talteen?
Eihän nyt toki. Mistä niin päättelit, että se minua huvittaisi? Kyseenalaistin vain sen, että kannattaako tuolla "kokemuksella" asettaa autoa ihan oikeasti ajaneen henkilön mielipiteitä kyseenalaiseksi ja noin kovin niistä kiukustua. Varsinkin kun kyse on autoista, jotka jokainen näkee omalla tavallaan.
Jani Viipuri

Date Registered: 05.02.06

« Reply #6912 on: 14.09.10, 20:18 »

Laitetaanpa pari kuvaa omasta tähän väliin. Älkää antako häiritä, jatkakaa taistelua ihan rauhassa...

Tuota ei vielä löydykkään kilvet.com saitilta  Wink

Mikko Tuomi

« Reply #6913 on: 14.09.10, 20:23 »

No, se on sitten sinun vuoro kertoa millaisia ne ovat. Odotan innolla sun näkemystä asiasta.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #6914 on: 14.09.10, 20:24 »

Et voi käsittää sitä että joku sanoo asiat ääneen. Itse olet täällä toitottanut samaa asiaa että on epämukava ja niin sen kuuluukin olla. Olette siis jopa samaa mieltä asiasta mutta sinä et vain voi sitä ymmärtää? Nyt en oikein ymmärrä.  Embarrassed

-JukSii-
Matti H. Virtanen

« Reply #6915 on: 14.09.10, 20:30 »

Onko tuo alkuperäinen väri?? Todella hieno... thmbup
Matti H. Virtanen

« Reply #6916 on: 14.09.10, 20:32 »

No, se on sitten sinun vuoro kertoa millaisia ne ovat. Odotan innolla sun näkemystä asiasta.
Voi sitä superlatiivien tulvaa.... laugh
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #6917 on: 14.09.10, 21:18 »

Kyllä se Sami valitettavasti on nyt vain niin, että et vain yksinkertaisesti tiedä urheiluaton ajamisesta tai omistsamisesta yhtään mitään ja se näkyy kommenteissasi. Ei se mitään, se on ymmärrettävää, mutta tyhmää siitä tekee se, että oikeasti luulet tietäväsi lukemasi ja näkemäsi perusteella.

Voin antaa muutaman esimerkin: kirjoitit, että urheiluauton ei tarvitse olla mukava, siinä on kuolleita kulmia, epämukava käyttää päivittäin jne (tosin ensin väitit päinvastaista). Ei se nyt kyllä ihan niinkään ole Smiley Useita urheiluautoja ajaneena (ja jopa jonkin sortin sellaisen omistavana) voin kertoa, että esim mun Cayman on yksi parhaista autoista ajaa ja käyttää jopa mukavuuden, turvallisuuden ja käytettävyydellä mitattaessa. Caymanissa esim. ei ole käytännössä ollenkaan kuollutta kulmaa, siinä kun ei ole keskipilareita ollenkaan tuomassa kuollutta kulmaa koska ikkunat jatkuvat pitkälle taakse. Takalasi on isompi kuin vaikkapa 3-sarjan Bemarissa ja se on lähellä taustapeiliä, koska autossa ei ole takapenkkejä = näkyvyys on todella hyvä taaksepäin. Auto on suhteellisen mukava ajaa jopa mukulakivikadulla - kiitos adaptiivisen jousituksen joka päästää oikeanlaiset tärinät lävitse. Nappia painamalla auto on taas ihana kivireki Wink Mukavuudesta, sen verran, että siinä on parhaat penkit (omalle selälle) joissa olen koskaan istunut. Ja vertailupohjaa muuten löytyy niin alkaen Aygon peruspenkistä 7-sarjan bemarin adaptiivisiin hieroviin ilmastoituihin penkkeihin ja aina GT3- luokan hiilikuitupenkkeihin. Omassa autossa siis lisäksi vielä navigoinnit, täysnahat, ilmastoinnit jne, siitä huolimatta ajoin luokkaa 2s. hitaammin pari kolme viikkoa sittten Ahvenistoa ympäri kun _kilpa-autolla_ missä oli sentään sliksit, mutta siinä ei ollut ABSeja, jarrutehostusta, ohjaustehostinta, ilmastointia, adaptiivista alustaa ja se piti niin perkeleesti ääntä. En ajaisi metriäkään kadulla Wink

No, olen silti sitä mieltä, että täysin turha verrata jotain mopo-caymania ja McLF1:stä keskenään, toinen kun on pikkusportti ja toinen superauto. Enkä olisi ikinä verrannutkaan, ellet olisi siihen kommenteinesi "pakottanut". Fakta vaan Sami on se, että nykytekniikka on kehittynyt niin, että joku McLarenin tasoinen superauto todella voi olla mukava auto jokapäiväisessä käytössä ja silti mennä yhtä lujaa rataa kuin sun unema-autosi. Se, että herättääkö se sussa kiksejä on ihan eri asia, mutta siitä tässä ei ollut koskaan kysymys, vaan siitä, että sun väitökset siitä sun tästä vaan on ihan out of this world. Lupaan ensi keväänä kun olen etelässä autoineni niin mikäli kiinnostusta on niin laitetaan sut Porschen rattiin ottamaan elämystä oikeasti urheiluatolla ajamisesta niin ei tarvitse enää pelkästään kuullun perusteella kirjoitella, eikö vaan? Smiley

Edit: Lisätään vielä jorinaa jonkin verran.. Vielä kaikista mieltymyksistä ja muista. Mä ymmärrän, että sulle joku superauto on enemmän vain joku teorian tasolla oleva "esine" tai "asia" eikä niinkään konkreettinen auto tai ajamiseen liittyvä juttu. Vaikka mäkin arvostan sitä sun McLarenias paljon, mutta jos joku tulis kysymään haluanko uuden GT3:n vai ton mäkin mielummin niin ei menis nanosekuntia kauempaa funtsia vastausta - se ois ehdottomasti GT3. Mulle auton "paremmuuden" määrää hyvin pitkälti se, että millaset fiilikset se antaa kun sillä ajaa. Mua ei sinänsä pahemmin kiinnosta miltä se näyttää (esim kyllähän joku lambo tai fefe on huomattavasti "makeemman" näkönen kun joku perus porsche, en edes yritä kiistää sitä), vaan kyse on siitä, että mikä on paras ajoelämys ja mikä kestää sitä kovaa käyttöä ja ajoa. Jos mulla olis miljoonia niin varmasti löytyis tallista joku Ferrari tai Lambo, mutta ne ois sitten taas lähinnä johonkin darrakruisailuun ja oman egon pönkittämiseen (jos sellaseen olis tarve Grin) kuin siihen itse ajamiseen. Ne seisois taatusti enemmän tallissa kuin joku puolta halvempi ratasika Smiley Sun kommenteista paistaa just se, että et ole ajanut tämän luokan autoilla koska sulle kaikki vaan on sitä ulkonäköä ja historiaa tms. Jos ajaisit noita autoja niin ehkä huomaisit että siinä ajaessa et edes muista millä autolla ajat kun keskityt vaan siihen että kuinka perhanan hyvä fiilis niillä on ajella ja kuinka suupielet ei vaan pääse peruslukemille Wink

Mikko
« Last Edit: 14.09.10, 21:30 by Mikko Pietarinen »
Joel Ahonen

Date Registered: 02.03.03

« Reply #6918 on: 15.09.10, 05:09 »

Onko tuo alkuperäinen väri?? Todella hieno... thmbup
On ihan alkuperäinen BMW Individual-väri.  Smiley
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #6919 on: 15.09.10, 07:20 »

Mikko on oikeassa.
En ole ajanut mitään urheilautoa. En Porschea, en Ferraria, en McLrenia, en Lamborghinia, en Toyota MR2:sta. En mitään. En yhtikäs mitään. En metriäkään.
Syitä siihen en ala täällä spekuloimaan sen enempää.
En tiedä näitten ajamisesta sen enempää. Millaisia ne ovat. Voin vain olettaa, perustaa ajatuksiani luettuun tietoon ja pohtia tämän jälkeen millaisia ne ovat ajaa ja omistaa.
Jos tulee mahdollisuus ajaa Caymania, tartun siihen varmaankin. Varmasti on hieno kokemus, joka varmasti muuttaa mietteitäni joistain asioista. Smiley

Ja sitten muille:

Yritin vain sanoa sitä, että jos joku olettaa superauton tai urheiluauton olevan mukava ja vaivaton ajaa; ja sitten pettyy kun se ei sitä ole. Niin tätä oletusta minä en ymmärrä. Ei tollasia tarvitse mainita, kun sen pitäisi olla täysin selvää. Jos ostaisin Countachin nyt; en todellakaan olettaisi sen olevan helppo ja vaivaton ajaa. Tai mukava jousitukseltaan. Enkä takuulla kysyttäessä sanoisi ensimmäiseksi, että "joo on tämä vähän jäykkä kääntää ja alusta on kivikova". Idiootilta tuntuisi tuollaista sanoa sellasista autoista. Ja varmasti se kysyjäkin katsoo kuin idioottia siinä vaiheessa.

Kaikki mitä olen täällä Lamboista ja F1:sestä puhunut, perustuu luettuun tietoon, ei mihinkään muuhun.
Musta tuntuu-tuntumaa; enkä varmaan ole ainoa, joka ihastelee Countachin rakaa olemusta kaikin puolin ja haluaisi sellaisen omistaa ilman metrinkään ajokokemusta, huolimatta siitä miten kamalan jäykkä ohjaus siinä on.

Mutta; ei mulle kuitenkaan F1 tai Lamborghini ole esine, jonka pitää näyttää hyvältä. Joka pitää saada sen takia, että se on F1 tai Lamborghini.
Arvostan F1:sessä sitä suunnitelua, historiaa miten se kaikki lähti toteutumaan. Mitä siitä seurasi ja kun auto haluttiin radalle,
mitä siitä seurasi ja miten siinä kävi. Se on hyvin mielenkiintoinen tarina.

Lamborghinissa sama juttu, koko yrityksen historia on uskomatonta luettavaa, saati miten se kaikki pystyttiin toteuttamaan ja millasia autoja sieltä sitten lopulta asiakkaille tuli. Se miten ne on rakennettu ja millä resursseilla. Teknisesti ja toteukseltaan.
En takuulla ole ainoa, joka ihailee Lamborghinia, tai F1:stä näistä syistä, vaikkei olekaan ollut onnekas ja päässyt ajamaan tai saati edes kyytiin jompaan kumpaan näistä.

Jatkossa olen ehdottomasti hiljaa näistä asioista, ihan täysin. Kun minulla ei ole tarvittavaa kokemusta kommentoida näihin asioihin. Voin vain olettaa ja luettuun tietoon perustaa näkemyksiäni, jota täällä ei tunnuta ymmärtävän, etenkin jos esitän kritiikkiä ja vastaan siihen.
Jos kerron mietteitäni autoista, josta olen lukenut monia kirjoja, lehtiartikkeilta, nähnyt koeajoja ja vielä enemämmän lukenut;, joita kunnioitan suuresti ajamatta tai omistajamatta niitä. Sekin kyseenalaistetaan sen jälkeen sen takia, että en voi oikeasti tietää kun en ole ajanut näitä ja kuvittelen mutten tiedä.
Elän kuulemma jossain fantasia maailmassa, jossa Lamborghini ja F1 on kaiken yläpuolella ja mikään muu ei ole mitään.

Olen pahoillani, ettei minulla ole ollut mahdollisuutta ajaa Countachia tai F1:stä, pyydän anteeksi kommenttejani asiasta kun en faktaa voi kertoa. Ilmeisesti aika monen mielestä olen shittiä puhuva autofanaatikko, joka perustaa ajatuksensa tunteille, luetulle tiedolle, muttei todellisille kokemuksille.
Asia on tullut erittäin selväksi.
Minä kun luulin; että tälläisistä autoista, F1, Countach, Ferrari; voi puhua kuola valuen täällä, autoista, joissa on voimaa ja näköä ja joita ei nää lähesk koskaan; joita aika moni itseään automiehenäkin pitävä kuolaa vaikkei aina myönnä. Mutta ei, pitää olla myös kokemusta, että voi kommentoida. Nyt tiedän.

No jatkossa voitte olla huoleti, kommentteja ei tule enää, eikä tule kuviakaan. Se työ, minkä niiden kuvien eteen teen laittaakseni niitä näytille tänne yhden saadun kommentin takia; ei ole sen arvoista työtä, että aikaa kannattaa siihen uhrata. Se tuli nyt selväksi myöskin.
« Last Edit: 15.09.10, 08:47 by Sami Aaltonen »
Pages: 1 ... 344 345 [346] 347 348 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1