Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1405/1766) > >>

dera:
Quote

Ensimmäiset E46 320i/A mallit olivat muuten vielä i6 koneita ja tuplaputkilla


Jep, samoin myöhemmät 2,2-litraisetkin.

Tämän takia 21:27:31 taisinkin sanoa jotain siihen suuntaan...

Unzki:
Quote

Jep, samoin myöhemmät 2,2-litraisetkin.

Tämän takia 21:27:31 taisinkin sanoa jotain siihen suuntaan...



Jep ja huomasinkin myöhemmin ja korjailin

ilmailukärpänen:
Kuinkas sen "pimeäkameran" kanssa käytännössä on. Onko siitä kuskille hyötyä pimeällä tiellä? Oletan että tuosta ei tämäkään varuste puutu? 
Ja onnittelut tuoreesta tulokkasta! 

Unzki:
Quote

Kuinkas sen "pimeäkameran" kanssa käytännössä on. Onko siitä kuskille hyötyä pimeällä tiellä? Oletan että tuosta ei tämäkään varuste puutu? 
Ja onnittelut tuoreesta tulokkasta! 


Oikein arvattu.. Tai näkyyhän kyseinen optio itseasiassa aika hyvin tuossa viimeisessä kuvassa vasemman munuaisen (kuvaa katsottuna oikealla siis) vasemmasta reunasta

Autosta löytyy luonnollisesti myös HUD josta onkin juuri tuon Night Visionin kanssa suuri hyöty. Homma toimii niin, että kun aktivioit auton lämpökameran pimeällä (miksei myös päivällä, tosin silloin siitä tuskin on hyötyä kun ihmissilmän näkökyky on kuitenkin hyvä), niin auto rupee prosessoimaan lämpökameran näkemää kuvaa ja mikäli se havaitsee muodon joka sopii parametreihin, eli auto tunnistaa ihmisen, se varoittaa niin päänäytöllä kuin HUDilla ihmisestä. Ja tämäkin ehdoin, eli kyseinen laite ei siis varoittele esim Helsingin keskustassa jatkuvasti ihmisistä, vaan vain silloin kun auto havaitsee ihmisen olevan sinun ajoreitilläsi ja silloin kun se olettaa, että et ole kohdetta havainnut. Eli siis mikäli lähestyt suojatietä jota ylittää ihmisjuokko ja seisot jo valmiiksi jarrulla ja auto laskee, että pysähdyt ennen kohdetta, se ei varoita, mutta mikäli vauhtisi on tasainen tai kasvava kohdetta lähestyessä, se varoittaa jalankulkijoista

Testasin järjestelmää aikoinaan 550 GT:ssä ekaa kertaa ja totesin sen todella toimivan. Nyt ei siis pidä ajatella, että jatkossa ei tarvitse niitä jalankulkijoita edes yrittää katsoa - vaan päin vastoin. Kun pitää havainnoinnin samalla tasolla kuin aikaisemminkin, niin ollaan astetta turvallisemmin liikenteessä Joskus sitä tummapukuista ihmistä syyssateilla ei välttämättä huomaa, mutta järjestelmäpä huomaa vaikka olisi kuinka pimeää tai sateista, olosuhteet kun eivät vaikuta järjestelmän toimintaan

/Mikko

mmniemi:
Quote

"Auto on turbo, mies on urpo", lauloi Matti Pellonpää. Tuo ei vain enää pidä siltä osin paikkaansa, että tuo virke autosta pitäisi olla menneessä muodossa. Golfista kosahti nimittäin turbo Mutta onneksi mies jatkaa vanhalla linjalla 


Kukkuu, kukas se siellä?
[ Attachment not found - or removed ]

No helv****, mitäs luulet. Me tietenkin...
[ Attachment not found - or removed ]

...Siru ja Sirpaleena! Tuosta me lähdettiin...
[ Attachment not found - or removed ]

ja tuosta ulostauduttiin, kuin nakki haulikosta.... Ei edes paljon osuttu...
[ Attachment not found - or removed ]

...ja silti tapahtui pienimuotoinen ruumiistairtautuminen...
[ Attachment not found - or removed ]

...sillä muunmuassa kolme senttiä tuota kuvissa näkymätöntä akselia löytyi syvältä imuputken syövereistä ja muita atomeita oli pitänyt imuroida coolerilta jne. aika hartaasti

Ei muuten, mutta sillä vaan, että jotta jos ja kun autossasi turbo rupeaa vähän viheltämään voimakkaammin, kannattaa melkeinpä lähteä jo näyttämään sitä verstaan pojille 


Navigation

Up one level

Next page

Previous page