Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1409/1766) > >>

mmniemi:
Quote


Mistä pajasta ahtimen muuten otit, jos sopii tiedustella?



FIN-Turbolta. Ja siellä se myös asennettiin...

dera:
Quote

FIN-Turbolta. Ja siellä se myös asennettiin...


Juup, osaava paja vaggineissa, luulisi että vastaus sieltä löytyy.

Enpä kyllä itekään tiedä kuka tuon varmaksi osaisi sanoa, Garrettin omatkin nettisivut väittää että 90hp golffissakin olis GT1646V (mitä niissä tokikaan ei ole) ja jossain 2.0TDI 140hp malleissa GT1749V(mitä niissä taaskaan ei ole...). Voipihan tuo olla, että KKK tai GT1749V noissa on ollut alunperin, ja GT1646V sinne laitetaan tilalle korvausahtimena. Tai jotain senmoista. Kannattaa se kuitenkin varmistaa, tehtaalta en usko tuommoista yhdistelmää lähteneen.

virtamatti:
Nyt kun oot saanut isomman turbon samaan hintaan niin eikun lastua kehiin ja ahtopaineet tappiin.

Sami Aaltonen:
Undergroundin Gallardo mettään Teksasissa.
http://www.youtube.com/watch?v=yS1NU6xjTSY

http://www.autoblog.com/2010/10/26/video-lamborghini-gallardo-twin-turbo-crashes-at-texas-mile/

Olen jo aiemmin katsellut tota hommaa, että aika epävakaan tuntunen laite kun jarruille mennään.  Onko laskuvarjolla sitten syytä tuohon, en tiedä kun en aerodynamiikkaa/fysiikkaa tunne liiemmin, mutta tosiaan ei eka kerta ole kun tuo samainen laite on jarrutusvaiheessa lähtenyt melkeen lapasesta.

Kumma juttu kun eräs F1:nen ei 391kmh:nkaan jälkeen ollut sen epävakaampi kun Andy Wallace helläsi kaasun 10km suoran jälkeen.
Toisaalta, Mäkillä tehtiin asiat kerralla kunnolla, auton piti toimia myös reilusti yli 300kmh nopeuksissa aerodynamisesti kuten oli suunniteltu, siihen käytettiin aikaa ja työtä paljon, jotta se saatiin toimimaan niin kuin haluttiin. Ja se toimi.

Unzki:
Quote

Hmmm mutta miten tuo voi olla turvallinen, jos sielä on erillinen pimeä näyttö ja sitten pitäisi tietäkin katsoa?
Kumpaa pitää katsoa enemmän ja missä välissä sitä pimeä näyttöä pitää katsoa sitten jos tietäkin pitää katsoa?  

On nämä menneet hurjiksi nämä nykykautot. Luulisi kaiken tämän turvallisuusvarustelun tuloksena kolareitten vähenevän ajan mittaan.


Senpä takia varustelistalta ruksattiin siis myös tuo Head Up Display, jotta ne infot tulee kaikki siihen tuulilasiin jolloin ei ole oikeastaan ikinä syytä ottaa katsetta pois liikenteestä, HUDista kun näkee oman ajonopeuden, vallitsevan nopeusrajoituksen, navigaatio-ohjeet, mahdolliset infot autosta ja vaikkapa tuon jalankulkijavaroituksen

En jaksanut vkloppuna kuvailla, mutta tässäpä havainnekuvaa

http://assets6.paultan.org/static/bmw-new-full-colour-hud.jpg

Ps. kuva on vähän harhaanjohtava, koska tossa tosta navin ohjeesta ei näe läpi, oikeasti näkee.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page