FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 15:26

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 353 354 [355] 356 357 ... 445 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1196821 times)
Taneli Äikäs

Date Registered: 13.08.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7080 on: 12.11.10, 05:53 »

Puuauto. Tämmöinen aito löytyy eräästä tallista Hämeessä, "pientä" laittoa vailla. Puuosaa siinäkin aika tavalla.

[ attachment removed ]
Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #7081 on: 12.11.10, 05:57 »

Itse en tuollaisia pienoismalleja ihan leluina pidä, sen enempää kuin muutakaan pienoismallien keräilykohdetta/harrastusta. Omalla kohdalla tuo on jäänyt vain siihen että ajossa olleet autot ovat löytäneet tiensä pienoismallina kotiin, mikäli sellaisia on ollut saatavilla. Osa on päätynyt lapsen leikkeihin mutta ne eivät olekkaan ihan samaa tasoa kuin tuossa Samilla.
Parhaimmillaan nuo ovatkin erittäin hienosti toteutettuja, pienenpienine yksityiskohtineen. Eli ei Sami kannata ottaa nokkiinsa jos jonkun mielestä ne ovat isojen poikien leluja. Sitä ne ovat tietysti samassa määrin kuin monet muutkin "isojen" poikien lelut. Lelut ovat vaan eri kokoisia.

Se mitä kukin arvostaa on toki aivan eri asia. Sitä on turha yrittää todistella tai ihmetellä jos omat kiinnostuksen kohteet ovat toiselle ykshailee, miltä kannalta vain. Onneksi on jokaisella vapaus valita. Toiselle esim. mäkkäri on pala historiaa ja jotain legendaarista, toiselle vaan epämukava auto. Mutta eihän se ole keneltäkään pois  Smiley
Kimmo Huoviala

Date Registered: 27.05.05

« Reply #7082 on: 12.11.10, 08:13 »

Puuauto. Tämmöinen aito löytyy eräästä tallista Hämeessä, "pientä" laittoa vailla. Puuosaa siinäkin aika tavalla.

Wau! Hienoin autokuva aikoihin
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7083 on: 12.11.10, 19:49 »

Kateutta? Mistäköhän minä olisin sinulle kateellinen? Noista pienoismalleista? Ei sentään, olen jo aikuinen enkä harrasta pienten poikien leluja (tämä ei tietty poista sitä tosiasiaa että on nuo ihan hienoja yksityiskohtineen..). Miljoonista Utube-linkeistäsi koskien kyseistä keksintöä? No ei, katselen mieluummin videoita moderneista autoista. Tietämyksestäsi tästä yhdestä automallista ja siitä "mutusta" ja hehkutuksesta jota siitä harrastat vaikka olet hädintuskin nähnyt moista? Vai ehkä siitä, että muu ymmärtämyksesi autoista ja niiden omistamisesta osoittautui tuossa pari kuukautta sitten tässä samaisessa keskustelussa "melko" yksipuoliseksi? Joo, olen vihreänä kateudesta. laugh

Sen sijaan jos jotain uutta uutista tulee niin by all means, kerro se meille. Jos sinulla on Mclarenista tai mistä hyvänsä uusia kuvia niin varmasti mielellään niitä ihmiset katsoo. Kukaan tuskin panee pahakseen. Smiley

Joo o, sulla ei ainakaan ole hajuakaan asiasta kun noilla termeillä F1:sestä puhut.

Niin, voithan sinä paukutella henkseleitä tolla parin kuukaudenta takasella jutulla, missä moni muu tiesi enemmän ja minä en. Varmasti teki nannaa olla vähän tietävämpi vai mitä? Nyt voi taas sitten muistuttaa miten vähän tiedän mistään?Huh
Mutta kerro mitä tekemistä tällä on F1:sen kanssa?! Mitä tiedän F1:sestä ja mitä en?! VAI MITEN TÄMÄ NYT MENEE?!

Mitä ihmettä koitat selittää, että en tiedä koko F1:sestä yhtään mitään muuta kuin ne miljoonat youtube linkit ja MUTUTTUNTUMAN?
Turha tulla mulle aukomaan että hehkutan MUTUTUNTUMAA. Mistä sinä tiedät, mitä minä tiedän oikeasti siitä?!?!?! Kysyn vaan?!?!? Youtube-linkeillä tai keräämäni pienoismalleilla ei kamalasti juhlita, jos tietystä autosta jotain haluaa oikeasti tietää. Ihan vaan tiedoksi.
« Last Edit: 12.11.10, 20:18 by Sami Aaltonen »
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7084 on: 12.11.10, 19:53 »

Itse en tuollaisia pienoismalleja ihan leluina pidä, sen enempää kuin muutakaan pienoismallien keräilykohdetta/harrastusta. Omalla kohdalla tuo on jäänyt vain siihen että ajossa olleet autot ovat löytäneet tiensä pienoismallina kotiin, mikäli sellaisia on ollut saatavilla. Osa on päätynyt lapsen leikkeihin mutta ne eivät olekkaan ihan samaa tasoa kuin tuossa Samilla.
Parhaimmillaan nuo ovatkin erittäin hienosti toteutettuja, pienenpienine yksityiskohtineen. Eli ei Sami kannata ottaa nokkiinsa jos jonkun mielestä ne ovat isojen poikien leluja. Sitä ne ovat tietysti samassa määrin kuin monet muutkin "isojen" poikien lelut. Lelut ovat vaan eri kokoisia.

Se mitä kukin arvostaa on toki aivan eri asia. Sitä on turha yrittää todistella tai ihmetellä jos omat kiinnostuksen kohteet ovat toiselle ykshailee, miltä kannalta vain. Onneksi on jokaisella vapaus valita. Toiselle esim. mäkkäri on pala historiaa ja jotain legendaarista, toiselle vaan epämukava auto. Mutta eihän se ole keneltäkään pois  Smiley

En ota nokkiini noista. Ihmettelen vaan miten suureen ääneen huudellaan autosta, josta ei tiedä yhtään mitään.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7085 on: 12.11.10, 19:54 »

Huoh. Sinun mielestäsikö Historialliset laitteet = Mclaren F1. Monen muun mielestä siihen kategoriaan kuuluu paljon muutakin.

Joo kuuluu tottakai! Mutta on tuo urheiluautojen historiaa aikalailla. Vai onko?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7086 on: 12.11.10, 20:30 »

Joo kuuluu tottakai! Mutta on tuo urheiluautojen historiaa aikalailla. Vai onko?

Eikö se siinä vaiheessa yleensä historiaksi muutu, kun tulee uudempia ja hienompia tilalle?  Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #7087 on: 12.11.10, 21:10 »

Kyllä se on historiaa, niin on moni muukin kiva auto.

Sinä et vissiin pysty millään ymmärtämään että jotain täällä kiinnostaa kyllä historialliset autot, mutta McLaren F1 ei herätä mitään erityistä. Joillekin se on vain Rellu rellujen joukossa.
Me täällä (tai ainakin minä) yritän ymmärtää sinun suurta fantasiaa yhdestä autosta, yritä sinäkin välillä ymmärtää ett joillekin sekin on vain auto eikä mitään elämää suurempaa.

-JukSii-
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #7088 on: 12.11.10, 22:03 »

:Reps: Grin
Joo o, sulla ei ainakaan ole hajuakaan asiasta kun noilla termeillä F1:sestä puhut.
Mitäköhän termejä mahdat tarkoittaa? Keksintö? Sekö nyt rupesi nostattamaan pulssia?

Niin, voithan sinä paukutella henkseleitä tolla parin kuukaudenta takasella jutulla, missä moni muu tiesi enemmän ja minä en.....
Mutta kerro mitä tekemistä tällä on F1:sen kanssa?! Mitä tiedän F1:sestä ja mitä en?! VAI MITEN TÄMÄ NYT MENEE?! 
No siten, että tuosta samaisesta autosta se keskustelu lähti liikenteeseen myös silloin. Aikasi hehkutettuasi huomasitkin, että joku onkin ihan oikeasti ajanut moisella ja kun hän kertoi siitä mielipiteensä niin sait hirvittävän slaagin kun se mielipide ei ollut oletuksiesi kaltainen. Vähän niinkuin tuossa yläpuolella lainaamassani tekstissä, vauhkoat ja mesoat palstan täyteen samantien kun joku ei arvostakaan kyseistä 80-luvun lopun brittiläistä tuotosta sinulle sopivalla tavalla ja onanoi siitä täällä kanssasi. Sitten aikasi meuhkattuasi siirryt "puolustuskannalle" ja palkokasvi jatkaa vaan matkaansa entistä syvemmälle nenääsi. Et vaan pysty ymmärtämään sitä, että makuja on monia, kiinnostuksen kohteet ovat ihmisillä erilaisia. Et ymmärrä, että kaikki eivät näe märkiä päiväunia mclarenista. Et ymmärrä, että tässä maailmassa on mielipiteen vapaus tämänkin automallin suhteen. Ja koska et ymmärrä sitä, niin aina, sen jälkeen kun vihdoin olet saanut sen herneen pois sieltä nenästä ja verenpaineesi tasaantumaan, aloitat saman "tarinointisi" samasta kinneristä uudestaan. Kunnes taas joku uskaltaa lausua jotakin muuta kuin mitä olet odottanut saavasi vastaukseksi... Ja taas mennään... Over&over&over again...

Mitä ihmettä koitat selittää, että en tiedä koko F1:sestä yhtään mitään muuta kuin ne miljoonat youtube linkit ja MUTUTTUNTUMAN?
Lue nyt hyvä mies edes mitä kirjoitin. Kas tässä:
Tietämyksestäsi tästä yhdestä automallista ja siitä "mutusta" ja hehkutuksesta jota siitä harrastat vaikka olet hädintuskin nähnyt moista?
Se mitä tuossa koitin sanoa on se, että varmasti nimenomaan tästä kyseisestä mallista tiedät hyvinkin paljon, todennäköisesti miltei kaiken mitä siitä voi tietää ilman, että on edes istunut moisessa, saati ajanut. <-- Tuostako olisin kateellinen, lukutaidosta? Roll Eyes ...Ja sepä se onkin, että kaikista näistä liikkuvista härveleistä voi tietää vain rajallisesti jos sitä ei ole kokenut. Loppu on sitten sitä kuuluisaa mutua johon me kaikki joudumme turvautumaan silloin kun kokemusta ei ole. Ja tämä ei siis pelkästään koske Mclarenia eikä edes pelkästään autoja, vaan ihan yleisemminkin kaikennäköisiä ihmisen ajettavia kulkupelejä... En tiedä, että miten onnistuit tuonkin kääntämään jotenkin itseäsi vastaan. Taito se on sekin. thmbup

« Last Edit: 12.11.10, 22:18 by Matti H. Virtanen »
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7089 on: 13.11.10, 20:43 »

:Reps: Grin
En tiedä, että miten onnistuit tuonkin kääntämään jotenkin itseäsi vastaan. Taito se on sekin. thmbup

Onko ikinä käynyt mielessä, että se tyyli millä vastaat on suhteellisen vittuileva?
Johtuiskohan se siitä, että menee kuppinurin välillä?
« Last Edit: 13.11.10, 20:49 by Sami Aaltonen »
Matti H. Virtanen

« Reply #7090 on: 13.11.10, 21:10 »

En osaa sanoa. Viimeksi kuppi meni nurin ihan muun kuin minun viesteistä. Kuten sanoin, se tuntuu menevän nurin aina kun joku "erehtyy" ilmaisemaan kyseisestä kulkineesta mielipiteen joka on eriävä sinun mielipiteesi kanssa. Ihan sama vaikka joku puhuisi kokemuksesta niin kyseisen auton moittiminen tai mielipide, joka eroaa omastasi on sinulle aina yhtä kova paikka.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7091 on: 13.11.10, 21:18 »

En osaa sanoa.

No kuule, mietippä vähän tota sävyä millä noita vastauksia mulle päin kirjotat. Ihan vaan vinkkinä.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #7092 on: 13.11.10, 21:19 »

Ihan samaa mieltä Matin kanssa. Näitä ketjuja kun lukee , on ämcee la ern yks pyhä asia, jota ei sovi haukkua Sad

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7093 on: 13.11.10, 21:49 »

Ihan samaa mieltä Matin kanssa. Näitä ketjuja kun lukee , on ämcee la ern yks pyhä asia, jota ei sovi haukkua Sad

No jaa.... ei se pyhä ole. Ihmettelen vaan edelleenkin niitä haukkumisen kohteita, aika kovastikkin itseasiassa.
Kuten jo sillon aiemmin kommentoinkin siihen, että kun kyseessä on tuon kaltainen auto, niin eikö se ole ihan selvää ettei se ole mikään S-Mersu kun sillä ajaa?
Matti H. Virtanen

« Reply #7094 on: 13.11.10, 22:28 »

No kuule, mietippä vähän tota sävyä millä noita vastauksia mulle päin kirjotat. Ihan vaan vinkkinä.
Ihan samaa vinkkiä voisin tarjota sinnekin päin. Lopeta se vauhkoaminen ja mesoaminen kun joku esittää eriävän mielipiteensä. Aikuistu. Autot ovat maku- fiilis- ja mielipideasioita hyvin pitkälti. Ei ole olemassa yhtä oikeaa mielipidettä, ei edes Mclaarenista. Jos joskus tajuaisit sen niin oltaisiin jo pitkällä.
Ihmettelen vaan edelleenkin niitä haukkumisen kohteita, aika kovastikkin itseasiassa.
Hyvä ihmetellä kun toisella on kokemusta ja sinulla ei. Jos autoa kokeillut sanoo että se on paska ajaa päivittäisessä liikenteessä niin mielestäni se on helv**** paljon asiantuntevampi mielipide kuin se, että sinä luulet sen olevan hyvä ajettava.

Kuten jo sillon aiemmin kommentoinkin siihen, että kun kyseessä on tuon kaltainen auto, niin eikö se ole ihan selvää ettei se ole mikään S-Mersu kun sillä ajaa?
Sinä itse sitä kommenttia kysyit kyseiseltä herralta. Ja sitten otit pultit kun vastaus ei miellyttänyt. Sitä ennen olit väittänyt, että mäklaarenin jokapäiväisiä käyttöominaisuuksia on kehuttu hyviksi. Itse sen tänne palstalle kirjoitit kun minä kerroin sinne keskipenkille kömpimisen olleen hankalaa. Nyt siis väität olevan itsestään selvää, että herra Tuomi oli kirjoituksessaan tismalleen oikeassa. Siis kirjoituksessa, joka perustui kokemukseen ja josta sinä vedit herneet?

Henri Laitinen

Date Registered: 15.04.10

« Reply #7095 on: 14.11.10, 05:55 »

Suosittelen. Kaupoista ja kirjastoista:

Se ei ollut minun vikani
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7096 on: 14.11.10, 15:13 »

Ihan samaa vinkkiä voisin tarjota sinnekin päin. Lopeta se vauhkoaminen ja mesoaminen kun joku esittää eriävän mielipiteensä. Aikuistu.

Noh kaipa se pitää lopettaa. On mullakin opittavaa näistä näkökulmista.
En vaan voi ymmärtää noita moittimisen kohteita. Edelleekään.

Tämä koko soppa lähti siitä liikkeelle kun vaahtosin näistä epämukavuuksista ym. F1:sen ja Countachin kohdalla. Että oikeesti, mitä muuta voi olettaa?
Ei noista tarvitse erikseen rivitolkulla sanoa, ainakaan mun mielestä. Täysin selvää, että tuon tyyliset autot on kovia ajaa ja epämukavia. Ajaminen vaatii ehkäpä keskittymistä ja tarkkaivaisuutta huomattavasti enemmän kuin perus family sedan. Ei niitä tartte ääneen sanoa, ainakaan mulle. En tiedä teistä muista sitten.

Kyseisissä autoissa ei ole mitään ohjaustehostimia, ei ole jarrutehostimia, hyvä jos kytkin tehostin löytyy ja sekin taitaa puuttua Countachista. Ei sen pitäisi olla minkäälainen yllätys tai pettymys, jos Countach:n kääntämiseen tarvitaan punttisalitreeniä tai vaihdelaatikko on kankea; tai F1:nen tuntuu raskaalta kääntää kaupunki nopeuksissa?
Tietenkin jos haluaa aina joka autosta heti ne negatiiviset asiat tuoda esille, niin mikään ei taida kovin hyvä olla sitten sen jälkeen?

Ja mitä tähän F1:sen arkikäyttöön tulee; niin varmasti on paljon heikkomin menestyviä superuautoja, joilla on huomattavasti vaikeampi arkiajoa ajaa. Nick Mason on todennut F40:sen takaspoilerista sen verran, että ikävä peruuttaa kun ei nää mitään ja auto on niin matala, että talliin ajo on tarkkaa puuhaa. Tarkkaavaiset varmaan ovat tuon maavarankin huomanneet, että se ei mikään liian matala ole tässä F1:sessä kun siitä haluttiin ajettava myös Lontoon hidastustöyssyissä.

Alunperin Countach:n oli niin matala, että sinne ei ollut mitään asiaa normaalia pidemmän pitusella kuljettajalla. myöhemmissä malleissa ohjaamon korkeutta korotettiin aavistuksen, ja sinne mahtui ilmeisesti sitten juuri ja juuri 180cm pituinen kuljettaja. Ja F1:sen kuljettajan penkin sijainti ja matkustajien penkkien sijainnit ovat tietoisesti tehty, tietäen sen aiheuttamat ongelmat autoon sisään astuessa.

Mun mielestä menee pilkkuviilauksen piikkiin aikalailla..... Pakko jostain päästä mollaamaan?. "Noo en mä ny tiie...vähä tää on vaikee ku pitää kumartua". Joo o, vähän outoa tekstiä kun kyseessä on urheilautot? Vai onko?

Yhtä hieno tunne oli vuosia vuosia sitten lukea erästä vanhaa Tuulilasia (muistaakseni), jossa ajoivat sillon uutta Z28 Camaroa. Moittivat takapenkkien ahtautta ja tavaratilan kokoa. Oikeesti? Mitä väliä noilla on, kyseessä on kuitenkin jo nopea urheiluauto periaatteessa, vaikka Camaro ei mikään Ferrari olekaan. Ei kukaan Camaroa 5 henkiselle perheelle ole ostamassa, silti niitä asioita piti moittia.
Onko tollasten asioiden moittiminen olennaista tälläsissä autoissa? Vähemmänkin fiksu meinaa kyllä ymmärtää sanomattakin, ettei sielä takapenkillä ole tilaa ja se takakonttikin on varmasti pieni.

Eli pointti on vaan se, että ainakin itselle päivän selviä asioita nuo moititut asiat ja siksi sitä isoon ääneen ihmettelin. Jos vähän autojen historiaa ja tekniikkaa tietää, on sanomattakin selvää, ettei Countach ole mikään kevyt auto ajaa, tai F1:seen istuminen mitään yksinkertaista puuhaa. Ei sen ole tarkoitettu olevankaan, vaivatonta kääntää tai helppoa istua.

Mutta niin se mainittu F40:nenkin on joillekin se ainoa oikea urheilauto, mutta kovin epämukava ja epäkäytännöllinen sellanen auto on ajaa ja omistaa. Varmasti paljon raaempi kuin F1 ajamisen suhteen ja epämukavampi kuin Countach.
Yhtä hankala sinne on roll a cage:n takia istua ja yhtä raskas se on kääntää puhumattakaan Ferrari-maisesta vaihdelaatikosta, joka vaatii tarkkuutta runsaasti. Näkyvyyskin etenkin taakse heikko ja auton kulmia vaikea arvioida matalan pitkän keulan takia. Silti sitä ollaan valmiita ylistämään?
Mikä F40:sestä sitten tekee niin paljon paremman, vaikka on takuulla raaempi monin kerroin kuin kumpikaan mainituista? Katuauto sekin on.

Olisi kiva kuulla perustelut.
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #7097 on: 14.11.10, 15:47 »

Täällä Birminghamin Classic Car Show'ssa oli kaksi MCL F1 vierekkäin. Ihan kivaltahan se vieläkin näyttää, mutta kyllä mun kirjassa se on enemmän kuriositeetti kuin todellinen klassikko.
Sami Aaltonen
Former member
« Reply #7098 on: 14.11.10, 16:08 »

Täällä Birminghamin Classic Car Show'ssa oli kaksi MCL F1 vierekkäin. Ihan kivaltahan se vieläkin näyttää, mutta kyllä mun kirjassa se on enemmän kuriositeetti kuin todellinen klassikko.

Joo #01R sielä pitäs GTR:stä olla paikalla. Muista en tiedä, onko sitten katuversio kyseessä. Mutta ainakin Le Mansin voittajasta oli tiedotekin.
Noh jokainen nähköön asian miten tahtoo.  Smiley
Anyway; sellasta Le Mans:in voittoa tuskin enää tullaan näkemään koskaan mitä 1995 toi tullessaan. Okei, sade auttoi paljon, mutta se ei muuta voittajaa tai vähennä arvostusta. Se miten JJ Lehto yön pimeinä tunteina vesisateessa ajoi, on legendaarista tavaraa.
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #7099 on: 14.11.10, 18:46 »

Tuossa tuunattu maklareni.

[ attachment removed ]

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Pages: 1 ... 353 354 [355] 356 357 ... 445 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1