Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1437/1766) > >>

andy1:

Mitäs arvon foorumilaiset pitävät Corvetteista? Tässä yhden Corvetten laittoa oppilaitoksessa, toivottavasti ylläpito sallinee tälläisen pienen nuorten toiminnan mainostuksen.. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin auto on valmiina American Car Showssa....

http://pintakilta.wikispaces.com/3.+Projektit

Minä olen sangen suuri Corvette-mies ollut noin henkisellä tasolla kohta 30 vuotta. Henkinen taso johtuu siitä, että omaa ei ole kuitenkaan koskaan ollut. Jokusia olen ajanut ja kaverin projektissa olin aika paljon mukana. Tein mm. vanhana Chevy-miehenä koneen siihen. Se taisi olla muuten seiskakolmonen.

Mulla ei ehkä ole mitään selkeää suosikkia, mutta tietty asialliset vuosikerrat asiallisella tekniikalla puhuttelevat. C1:stä 58-62 -osasto on aina viehättänyt, C2 (63-67) ei vältsisti ole niin paljon minun mieleeni, vaikka se onkin yleimaailmallinen klassikko. Ei sillä, etten moista huolis, jos sopiva tulisi kohdalle. C3:n ekat vuosimallit olivat kovasti viehättäviä. Niistä ehkä 68-71 rättikatolla ja 454:lla voisi olla se eläkepäivien harrasteprojekti. Tai voisi se olla 427 manuaaliaskillakin  Ihan nättejä ne tuoreemmatkin C3:t ovat, mutteivät enää niin. C4 oli häpeällinen kammotus, jonka voisi unohtaa historian hämäriin. C5 taas askel parempaan, muttei nyt ihan sikana puhuttele sekään. C6 on sitten taas erittäin kaunis ja vaikuttava laitos, jollainen voisi olla tallissa oikein mieluusti

Vuoden päivät takaperin minulla olikin aika mukava ja harrastuspainotteinen päivä Floridassa, kun tyyppäsin nuo kaksi keltaista kaunokaista samana päivänä eli Texanin ja Hertzin spesiaali-Veten eli ZHZ C6:n. Siinä oli 436 heppaa ja ainaskii paikallisen highwayn ruuhkaisehkossa liikenteessä sillä pärjäsi oikein mukavasti. Kuvassa ovat rinnatusten Kissimmeen platalla, jossa Vetten rengas vähän vingahti 

Kiitos, kun jaoit mielenkiintoisen sivuston!

-A-

Unzki:

Jos viitsit niin pistäppä aikanaan vähän talvikokemuksia Caymanin kanssa elosta lumiseen & kylmään vuodenaikaan. Keskimoottori &takaveto-yhdistelmä saattaa olla hiukan haastava..? Vai meinasitko pistää auton seisontaan talveksi?

Palataanpa näinkin paljon ajassa taaksepäin..

Talvea on kulunut nyt jo useampi kuukausi täällä Oulussa ja Kaimaani on ollut enemmän tai vähemmän päivittäin ajossa, mikäli on kuski itse ollut ajokunnossa

Kilsoja on loppukesästä tullut nyt n. 15tkm kasaan ja eipä ole vieläkään oikeastaan yhtään ainutta ongelmaa tullut eteen (koputtaa puuta)! Ennen talvea, en olisi uskonut että takavedolla ja keskimoottorisella voi kuin voikin olla niin hauskaa kun tänä talvena on ollut Mulla on auto pääosin ollut tallissa lämpimässä, mutta esimerkiksi yliopistolta lähdettäessä auton seisottua 8h -20-30 asteen pakkasissa, ei käynnistäminen ole eronnut kesähelteistä oikeastaan mitenkään. Myös lämmöt nousevat normaaliin tahtiin, eikä mihinkään ole tarvinut viritellä mitään rumia pahvihärpäkkeitä, toisin kuin paikallisilla täällä tuntuu olevan tapana

Oikeastaan yksi ainut ongelma on kerran ollut (joka sekin johtui omasta tyhmyydestä) se, että kun pesin hallissa autoa useamman tunnin sillä seurauksella, että vettä meni (riittävästi) ikkunatiivisteestä lasinnostomekanismiin ja kun jouduin jättämään pesun jälkeen auton useammaksi tunniksi kovaan pakkaseen niin palatessani autolle lasi kyllä laski tarvittavan määrän, muttei suostunut nousemaan ylöspäin ja jouduin muutaman kilometrin ajamaan ikkuna auki pakkasessa takaisin halliin. (Coupeissa siis tosiaan nuo lasit laskevat tiivisteestä alas ovea avattaessa ja nousevat takasin ylös tiivistettä vasten kun ovi suljetaan) Kyseistä ilmiötä ei ole sen jälkeen ilmennyt pesujen jälkeen, kun on muistanut lasin pariin kertaan laskea ja nostaa sekä kuivata aina pesun jälkeen. Tiivisteet, ikkunat tai mitkään muutkaan eivät ole jäätyneet/huurtuneet tai tuottaneet ongelmia nyt näillä -30 asteen pakkasillakaan. Uskallan siis jo tässä vaiheessa väittää, että paljoa parempaa talviautoa ei olekaan

Keskimoottori auttaa huomattavasti pidon kanssa ja ainakin johonkin perus 3-sarjalaiseen Bemariin verrattuna pitoa on paljon enemmän tarjolla! Mulla on renkaina tossa olla uudet HKPL 7 nastat 17" vanteilla, suhteellisen kapeat renkaat 205 edessä ja 225 takana. Koska threadihan on perustettu alkujaan kuvia varten, niin laitetaan tähän loppuun samalla pari talvista kuvaa, kaikki otettu -30 asteen olosuhteissa, hyi!

Alla oleva kuva on Mikko Ala-Kojolan ottama, lupa annettu julkaisuun.

Alla oleva kuva on Mikko Ala-Kojolan ottama, lupa annettu julkaisuun.

jope95:
Upeita kuvia! 

Miksu:
Kaunista kaunista   Kaveri tuossa tänään ihmetteli että miksi ihmiset ostavat Porscheja, kun ne ovat aivan samanlaisia kaikkI? Pistin vastaukseksi koska ne ovat aina kauniita!   Ja kuvat vain vahvistavat mielipidettä!  

ovalila:
Kolmannessa kuvassa heijastukset mukavasti hallussa 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page