Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1505/1766) > >>

Lentokärpänen:
http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:800px-Opel-kadett-1936.jpg

Alkuperäinen Kadett oli varustettu 1,1-litraisella 23 hv 3400 rpm tehoa tuottavalla moottorilla. Mallia valmistettiin Opelin merkin alla ainoastaan Saksassa, mutta venäläiset tekivät sitä sodan jälkeen Moskvitš 400 ja 420 -nimillä Saksasta sotasaaliiksi ottamillaan tehtailla, jotka siirrettiin Neuvostoliittoon.

http://www.autowiki.fi/index.php/Tiedosto:Moskvitch_400.jpg

Moskvich 400-sarja, lempinimeltään Piikkinokka-Mosse, oli Moskvichin ensimmäinen automallisto. Se syntyi, kun Toisen maailmansodan päätyttyä Neuvostoliiton joukot olivat päässeet Saksassa Opelin tehtaiden luo. Stalin määräsi Opel Kadettin tuotantolinjat siirrettävän Neuvostoliittoon.

Niimpä 400-sarja oli kuin suora kopio Opel Kadettista, vain ajovalot olivat erilaiset ja ovia oli kaksi lisää. Se esiteltiin 1947 ja sitä valmistettiin vuoteen 1956 saakka. 400-sarjaa valmistettiin yhteensä 247 439 kpl. Keskimääräinen auton hinta oli noin 9000 ruplaa.

tapsa:
 Wikipedian mukaan Opel Kadettia olisi sittenkin valmistettu sekä 2 että 4 ovisena sedan mallina mutta cabriolet vain 2 ovisena.

MGPekka:
Käsittääkseni sukulaismiehellä oli 60-luvun alussa tuollainen myrkynvihreä piikkinokka-Mosse. Siitä, oliko kyse samasta sävystä kuin kuvassa vai edes alkuperäisestä väristä en lähde veikkailemaan. Yhdessä romutarhassa olen niin ikään nähnyt vihreää, mutta edellisen lauseen teesit pätevät tähänkin. Piikkinokka-Kadetit eli K38:t, jotka olen onnistunut livenä näkemään, ovat poikkeuksetta olleet kaksiovisia, mutta kyllä sitä neliovisenakin tehtiin:
[ Attachment not found - or removed ]

Ja turha väittää, että on vain tämän päivän ilmiö, että kaikki autot ovat samannäköisiä, osattiin sitä ennenkin. Kolmas marja 30-luvun lopun ja 50-luvun alun väliltä ja vieläpä samaa kokoluokkaa Opelin ja Mossen lisäksi on......
....kuten Tapsa kohta tietääkin, Renault Juvaquatre. (EDIT tehty Tapsan vastauksen jälkeen)

tapsa:

Eikös tuossa Pekan kuvassa ole Renault Juvaquatre paketti tai farmariauto?

ApoN:
Tämmöinen:

Keulan väriä en pahasti ylivaloittuneesta originaalista saanut tuon paremmaksi, mutta olen silti itse tyytyväinen. Autoja kun ei ole tullut kuvattua juurikaan...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page