FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.17, 05:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 379 380 [381] 382 383 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1227883 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7600 on: 08.02.12, 20:09 »

Jaaha, joku näköjään vähän provosoitui mun viestistä, mutta olkoot...  Tongue En vain ymmärrä hirveää automerkkeihin liittyvää yleistämistä, kyllä kuskeja on joka merkin omistajissa moneen lähtöön. Ja perille pääsee yleensä autolla kuin autolla, toinen tykkää japanilaisista ja toinen saksalaisista...toki eroja on mutta aika pitkälti kuitenkin kyse subjektiivisista mielipiteistä joita ei voi osoittaa mitenkään paremmiksi kuin toisien, vaikka hyvän väännön saisikin aikaiseksi.
Provosoitui? En ainakaan minä, jos niin tarkoitit. Pointtini oli nimenomaan se, että kun noilla tuppaa olemaan sellainen maine, että olisivat ylivoimaisen hyviä ajaa, niin oliko se sitten? Toki tuosta saa parhaan kuvan kun kävisi itse kokeilemassa, mutta kun ei vaan ole saanut aikaiseksi... Tongue
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7601 on: 09.02.12, 08:28 »

Provosoitui? En ainakaan minä, jos niin tarkoitit. Pointtini oli nimenomaan se, että kun noilla tuppaa olemaan sellainen maine, että olisivat ylivoimaisen hyviä ajaa, niin oliko se sitten? Toki tuosta saa parhaan kuvan kun kävisi itse kokeilemassa, mutta kun ei vaan ole saanut aikaiseksi... Tongue

Älä käy ainakaan ennen kevättä. Autoliikkeet kun tuppaavat laittamaan alle joko ylipehmeitä kitkoja tai sitten muuten vaan niitä surkeita nastarenkaita. Siitä on ajovakaus ja ajonautinto kaukana tolla reseptillä Smiley Mitä parempi auto on ajettavuudeltaan, sitä enemmän tuntuu (perinteiset) talvirenkaat ajonautintoa syövän.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7602 on: 09.02.12, 09:47 »

Älä käy ainakaan ennen kevättä. Autoliikkeet kun tuppaavat laittamaan alle joko ylipehmeitä kitkoja tai sitten muuten vaan niitä surkeita nastarenkaita. Siitä on ajovakaus ja ajonautinto kaukana tolla reseptillä Smiley Mitä parempi auto on ajettavuudeltaan, sitä enemmän tuntuu (perinteiset) talvirenkaat ajonautintoa syövän.

Bemareissa kantsii myös kattoa, ettei alla oo niitä ensiasennusrunflatteja. Ne on samalla tavalla kauheat ajaa.

Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7603 on: 09.02.12, 10:46 »

Provosoitui? En ainakaan minä, jos niin tarkoitit. Pointtini oli nimenomaan se, että kun noilla tuppaa olemaan sellainen maine, että olisivat ylivoimaisen hyviä ajaa, niin oliko se sitten? Toki tuosta saa parhaan kuvan kun kävisi itse kokeilemassa, mutta kun ei vaan ole saanut aikaiseksi... Tongue
Makuasiahan tuo lienee, mutta ainakaan omalla listallani BMW ei mene listan kärkeen eikä ole mitenkään ylivoimaisen hyvä ajaa. Omat ajokokemukseni rajoittuvat kyllä saksalaisten osalta pienikoneisiin, "keskisuuriin" autoihin, mutta tällä listalla A6 vie minusta voiton. BMW:n 5-sarja seuraa perässä ja kolmantena sitten Mersun E-sarja. Toisaalta voi olla että järjestys voisi olla toinen isoilla koneilla tai jos puhuttaisiin ihan eri kokoluokasta.

Veikkaan että jos joku noista autoista olisi ollut omani niin se olisi ehdottomasti ollut ylivoimainen..  Cool

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7604 on: 09.02.12, 11:23 »

Kiitokset Mikoille vinkeistä ja vastauksista Grin

Veikkaan että jos joku noista autoista olisi ollut omani niin se olisi ehdottomasti ollut ylivoimainen..  Cool
Niinpä niin... Ainahan se oma on paras Wink
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7605 on: 09.02.12, 14:13 »


MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7606 on: 09.02.12, 14:33 »

Niinpä niin... Ainahan se oma on paras Wink
No jaa. Silloin kun olin autoa tilaamassa, niin tuli käytyä koeajamassa kaikennäköistä menopeliä ja kaikista paras ja omiin tarpeisiin sopivin olisi ollut Audi A3 spotback. Ibiza ST kumminkin vei voiton hinta-laatusuhteellaan. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, kun aletaan seuraavaa autoa katselemaan, että riittäisikö pelimerkit sitten Audiin. Skodan uusi Mission-L vaikuttaisi myös ihan mielenkiintoiselta ehdokkaalta: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-misson-l-esimakua-uudesta-mallisarjasta-frankfurtissa

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7607 on: 09.02.12, 16:33 »

No jaa.
Nyt en kyllä ymmärrä. Noihan on kaks eri luokan autoakin. Tuskin tuo A3 niin iso on, että vie voiton farkusta, jos tarpeesi vaativat farkkua? Muistaakseni ainakin silloin kun ihmettelin täällä joskus sitä miten päädyit ST etkä SC, perustelit sillä että farkkuun saa kaikkea roinaa paremmin kyytiin tarpeidesi mukaan.. Grin Ja eihän tuossa montaa tonnia ole välissä tuohon "hinnat alkaen" Audiinkaan.. eikös se sun nykyinen ollut DSG-lootallakin, eli sieltä kalleimmasta päästä?
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7608 on: 09.02.12, 16:48 »

Bemareissa kantsii myös kattoa, ettei alla oo niitä ensiasennusrunflatteja. Ne on samalla tavalla kauheat ajaa.

Sulla kun on myös paljon bemareista kokemusta, niin en sinänsä ( Tongue ) kyseenalaista mielipidettäsi, mutta.. Grin Olen aina ihmetellyt tuota armotonta runflattien dissaamista.. Taisi olla vm 06 M-sport 330i ensimmäinen bemari mitä tuli ajettua, jossa oli noi runflatit samana vuonna, sen jälkeen tullut ajettua useita muita ja nyt myös uudempia joissa uudemman sukupolven runflatit (esim se F10 550) ja minä taas melkeen pidän siitä runflatin antamasta ylimääräisestä "sivutuesta". E90 tuli Potenzan RE050 flateilla ja seuraavana kesänä kun tuli laitettua alle CCSC2:t niin auto tuntui huomattavasti letkummalta ajaa. Sen toki myönnän, että tosiaan teräviin reunoihin tms osuttaessa töksähtää enemmän, mutta toisaalta kun tottunut kovempiin alustoihin niin moinen ei edes häiritse ja toisaalta niissä autoissa missä on adaptiivinen alusta niin päästää tollaset terävät töksähdykset suoraan läpi.. Esim joidenkin valittamaa vetelemistä tms en ole huomannut mitenkään erikoisemmin..

Haluaisin mielellään kuulla, mitä mieltä itse olet ja mikä niissä on niin huonoa? Smiley Yleensä saa vaan lukea, että "älä osta runflatteja, ne on surkeita" eikä mitään perusteluja. Sulla on kuitenkin ihan tietotaitoa vastata ja varmasti kokemusta niin olisi mukava kuulla.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7609 on: 09.02.12, 17:31 »

Sulla kun on myös paljon bemareista kokemusta, niin en sinänsä ( Tongue ) kyseenalaista mielipidettäsi, mutta.. Grin Olen aina ihmetellyt tuota armotonta runflattien dissaamista.. Taisi olla vm 06 M-sport 330i ensimmäinen bemari mitä tuli ajettua, jossa oli noi runflatit samana vuonna, sen jälkeen tullut ajettua useita muita ja nyt myös uudempia joissa uudemman sukupolven runflatit (esim se F10 550) ja minä taas melkeen pidän siitä runflatin antamasta ylimääräisestä "sivutuesta". E90 tuli Potenzan RE050 flateilla ja seuraavana kesänä kun tuli laitettua alle CCSC2:t niin auto tuntui huomattavasti letkummalta ajaa. Sen toki myönnän, että tosiaan teräviin reunoihin tms osuttaessa töksähtää enemmän, mutta toisaalta kun tottunut kovempiin alustoihin niin moinen ei edes häiritse ja toisaalta niissä autoissa missä on adaptiivinen alusta niin päästää tollaset terävät töksähdykset suoraan läpi.. Esim joidenkin valittamaa vetelemistä tms en ole huomannut mitenkään erikoisemmin..

Haluaisin mielellään kuulla, mitä mieltä itse olet ja mikä niissä on niin huonoa? Smiley Yleensä saa vaan lukea, että "älä osta runflatteja, ne on surkeita" eikä mitään perusteluja. Sulla on kuitenkin ihan tietotaitoa vastata ja varmasti kokemusta niin olisi mukava kuulla.

Sanoinkin, että runflatit ovat samalla tavalla kauheita ajaa kuin ylilöysät kitkat Smiley Runflatien ongelma on se renkaan ylijäykkä kylkiosa, joka aiheuttaa epätasaisilla teillä epämukavaa vetelyä, ja varsinkin mukulakivillä niillä saa aikaan mielenkiintoisia pomppu-vastapomppuliikkeitä Smiley Tätä kompensoidaan monesti tehtaalla pyöränkulmilla (riippuen vähän alustarakenteesta mutta camberilla yleensä), ja sillä taas saadaan aikaan tavallista nopeampi renkaan kuluminen Smiley

Mitä matalampi profiili renkaassa on, sitä pienempi ero norm vs. runflateilla tuntuu olevan. Tästä tosin en oo nähnyt mitään mittausdataa, mutta kyllä järkikin sen niin sanoisi.

F10 on kehuttu paljon paremmaksi, omat runflat-normaali back-to-back vertailut on tullut tehtyä E90/E92 koppaisilla, ja niissä runflatti ei mielestäni toiminut yhtään niin hyvin kuin "perinteinen" rengas. Makuasia osaksi myös toki.
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7610 on: 09.02.12, 17:42 »

Nyt en kyllä ymmärrä. Noihan on kaks eri luokan autoakin. Tuskin tuo A3 niin iso on, että vie voiton farkusta, jos tarpeesi vaativat farkkua? Muistaakseni ainakin silloin kun ihmettelin täällä joskus sitä miten päädyit ST etkä SC, perustelit sillä että farkkuun saa kaikkea roinaa paremmin kyytiin tarpeidesi mukaan.. Grin Ja eihän tuossa montaa tonnia ole välissä tuohon "hinnat alkaen" Audiinkaan.. eikös se sun nykyinen ollut DSG-lootallakin, eli sieltä kalleimmasta päästä?
Ihan saman luokan vehkeitähän nuo on, ainakin kooltaan. A3:ssa hitusen pienempi kontti, 370l vs. Ibizan 430. Audi ei vaan mainosta mallia "pikkufarkkuna" vaikka sportback on samaan tapaan hiukan pidennetty versio kolmiovisesta, niin kuin Ibiza ST:kin. Tälläiseen farkkumalliin päädytttiin koiran takia. Sitä ei viitsi porrasperäisen auton takakonttiin laittaa.  Grin Ja DSG:llä tuo on. listahinta oli jotain ~24k€ lisävarusteiden kanssa josta pari tonnia sai tingittyä. Vastaava A3 samalla motilla ja S-tronicilla ilman lisävarusteita on 29 500€. Tiedä sitten saako Audista tingittyä kuinka paljon vai saako ollenkaan. laugh

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7611 on: 09.02.12, 18:47 »

Ihan saman luokan vehkeitähän nuo on, ainakin kooltaan. A3:ssa hitusen pienempi kontti, 370l vs. Ibizan 430. Audi ei vaan mainosta mallia "pikkufarkkuna" vaikka sportback on samaan tapaan hiukan pidennetty versio kolmiovisesta, niin kuin Ibiza ST:kin. Tälläiseen farkkumalliin päädytttiin koiran takia. Sitä ei viitsi porrasperäisen auton takakonttiin laittaa.  Grin
Ei kai se mainostakaan, kun se ei ole farkku? Ibizaahan on 3 eri korimallia, "normi" Ibiza (5-ovinen hatchback), Ibiza SC (3-ovinen hatchback), ja sitten se Ibiza ST (5-ovinen farkku), kun A3 on vaan se 5-ovinen Sportback ja 3-ovinen Coupe. Ei siis mitään "pidennettyä" mallia... Grin Audin farkusta (A4?) saakin sitten pulittaa varmasti puolet lisää tuohon Ibizaan verrattuna...

Ja koiran kannalta (ts. jos farkku on välttämätön), missä mielessä se A3 olisi ollut parempi tarpeisiisi? Grin Ja kooltaan tuo Ibiza vastaa ainakin minun järjen mukaan ennemmin VW Poloa, Audilta ei taida vastaavaa edes löytyä, olisi jostain A1 ja A3 väliltä...  laugh Sitten taas Leon / A3 / Golf...
« Last Edit: 09.02.12, 18:51 by Petri Koivisto »
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7612 on: 09.02.12, 19:48 »

Ja koiran kannalta (ts. jos farkku on välttämätön), missä mielessä se A3 olisi ollut parempi tarpeisiisi? Grin Ja kooltaan tuo Ibiza vastaa ainakin minun järjen mukaan ennemmin VW Poloa, Audilta ei taida vastaavaa edes löytyä, olisi jostain A1 ja A3 väliltä...  laugh Sitten taas Leon / A3 / Golf...

Eikös A1 juuri nimenomaan ole Polo/Ibiza kokoluokkaa? Taidettu tehdä ihan samalle pohjallekin.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7613 on: 09.02.12, 20:22 »

Eikös A1 juuri nimenomaan ole Polo/Ibiza kokoluokkaa? Taidettu tehdä ihan samalle pohjallekin.
Sitä ihmettelinkin, että onko. Vaikuttaa ja näyttää ainakin pienemmältä, eikä kai ole tehtykään kuin 3-ovisena..? Huh Eikun onhan siitäkin Sportback, eli joo.
« Last Edit: 09.02.12, 20:28 by Petri Koivisto »
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7614 on: 09.02.12, 20:54 »

Ei kai se mainostakaan, kun se ei ole farkku? Ibizaahan on 3 eri korimallia, "normi" Ibiza (5-ovinen hatchback), Ibiza SC (3-ovinen hatchback), ja sitten se Ibiza ST (5-ovinen farkku), kun A3 on vaan se 5-ovinen Sportback ja 3-ovinen Coupe. Ei siis mitään "pidennettyä" mallia... Grin Audin farkusta (A4?) saakin sitten pulittaa varmasti puolet lisää tuohon Ibizaan verrattuna...

A3 Sportback on nimenomaan kolmiovisesta jatkettu malli. Oliko siinä nyt reilut 8 senttiä lisää. Ja voihan tuota nyt ihan hyvällä omallatunnolla tituleerata pikkufarkuksi. Vai miksi muka ei?

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7615 on: 09.02.12, 21:09 »

A3 Sportback on nimenomaan kolmiovisesta jatkettu malli. Oliko siinä nyt reilut 8 senttiä lisää. Ja voihan tuota nyt ihan hyvällä omallatunnolla tituleerata pikkufarkuksi. Vai miksi muka ei?

-A-
Ei siinä kyllä ole kuin ~5cm pituuseroa, että en ainakaan minä sitä kuitenkaan farkkuna pitäisi vielä tuon perusteella Grin
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7616 on: 10.02.12, 09:48 »

Ja koiran kannalta (ts. jos farkku on välttämätön), missä mielessä se A3 olisi ollut parempi tarpeisiisi?
Sisustan laadukkuus, hiljaisemmat rengasäänet ja jälleenmyyntiarvo ovat sellaisia juttuja minkä takia Audi olisi parempi. Tilojen puolesta ovat samalla viivalla, koira mahtuu yhtä hyvin sportbackiin kuin Ibizaankin. Rengasäänet ei ole enää niin pahat, kun viime keväänä teetätin tuon ruosteeneston ja äänenvaimennuksen. Sisustaan ja jälleenmyyntiarvoon ei vaan valitettavasti itse pysty vaikuttamaan. Saisi Seatkin alkaa kopioimaan volkkarin ja Audin sisustan, niin kuin Skoda tekee. Tai onhan ne hitusen jo alkanutkin, kun Exeo on rakennettu vanhan A4:sen pohjalta ja tuo uusi Alhambra on käsittääkseni ihan pieniä ulkoisia eroavaisuuksia täysi kopio volkkarin Sharanista.

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7617 on: 10.02.12, 21:56 »

Ja ainakin Superb on iso. Löyty viimeinkin Mondeota isompi auto... Hyvä esimerkki: isäntä pystyi Mondeoissa lämäsemään istuimen aivan taka-asentoon sen jälkeen kun joku muu oli autolla ajanut. Nyt joutuu kelaamaan penkkiä paria pykälää eteenpäin taka-asennosta. Cheesy Lisäksi takana loistavat jalkatilat!



Killerhangar
Marko Kokkonen
Offline Offline

Posts: 795
Date Registered: 12.04.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7618 on: 11.02.12, 14:52 »

Bemareissa kantsii myös kattoa, ettei alla oo niitä ensiasennusrunflatteja. Ne on samalla tavalla kauheat ajaa.



Täs on varmaankin ollut sellaset alla ku ei 20km/h nopeusrajoituksella oo pysynyt kaistalla  laugh


[ attachment removed ]
Tomi Jokela
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 29.09.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7619 on: 11.02.12, 15:54 »

10 vuotta sitten tuli ajettua vielä 80 000 kilsaa vuodessa ja parina viime vuonna juuri ja juuri 50 000 kilsaa per vuosi. Aika raju pudotus. No, St1:n 197 euron pa-laskulla saa nyt enää vain kolme tankillista, kun viime vuonna sai melkein neljä tankillista menovettä alle. Uudet taksilaitteet (vuokrattavat) tulevat kustantamaan jatkossa 100 euroa per kuukausi. 2001 laitoin 36 000 markkaa (6000 euroa) taksilaitteisiin, jotka olivat olleet käytössä melkein 20 vuotta, 2003 piti laittaa alle uudet taksilaitteet 4 500 eurolla, kolme vuotta sitten pankit velvoittivat hommaamaan uudet maksupäätteet. Nyt lähti vimonen erä 1 600 euron maksupäättestä. Seuraavan autonvaihdon yhteydessä kaikki laitteet (pl. maksupääte) uusitaan noihin vuokralaitteisiin, jotka maksavat sen 100 euroa per kuukausi jatkossa. 1200 euroa vuodessa ja 12 000 euroa 10 vuodessa, jos vuokra pysyy samana. Navin joutuu jokainen ostamaan vielä erikseen, koska se ei kuulu tuohon pakettiin.

12 vuotta sitten taksi maksoi keskustasta himaan 90 mk (15€), nyt sama matka maksaa 26€ Smiley
Pages: 1 ... 379 380 [381] 382 383 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1