Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1537/1766) > >>

kaaleppi:
Quote


Öljynvaihto-ohjeet miehille ja naisille


Itellä meni lauantaina 240 volvon kanssa enemmänkin ton pidemmän kaavan kautta.
Kaikki työkalut hukassa, liikaa kaikkee ylimäärästä tavaraa ympärillä... koska talli nyt oiskaan asennuskunnossa...
Muistin sentään laittaa sen neljä litraa koneeseen, mutten vaihtaa suodatinta ensin  ... kaljaa..?
Sama homma kun vaihdoin tulpat ja johdot pari viikkoo sitten, revinpä kaikki virranjakajalta kerralla irti 
Välillä saa ihmetellä mitä tua korvien välissä oikeesti liikkuu..
Kokonaisuudessaan "erittäin" onnistuneet projektit mutta tulipa nekin tehtyä ekan kerran vuoteen.

ovalila:
Quote

Itellä meni lauantaina 240 volvon kanssa enemmänkin ton pidemmän kaavan kautta.
Kaikki työkalut hukassa, liikaa kaikkee ylimäärästä tavaraa ympärillä... koska talli nyt oiskaan asennuskunnossa...
Muistin sentään laittaa sen neljä litraa koneeseen, mutten vaihtaa suodatinta ensin  ... kaljaa..?
Sama homma kun vaihdoin tulpat ja johdot pari viikkoo sitten, revinpä kaikki virranjakajalta kerralla irti 
Välillä saa ihmetellä mitä tua korvien välissä oikeesti liikkuu..
Kokonaisuudessaan "erittäin" onnistuneet projektit mutta tulipa nekin tehtyä ekan kerran vuoteen.


Niin, olisko toi toinen osio pitäny olla "miehille ja tee-se-itse-naisille"? 

ovalila:
Quote

Pohjapanssari (muovi) irti (mulla muistaakseni seitsemällä torxilla), mikäli sellainen autossa on. Öljyproppu auki ja valutellaan öljyt astiaan. Pyöritä filtteri irti ja uusi tilalle. Lisää öljy (muista pistää ensin proppu kiinni).

Vai mikä nykyautoissa on niin kovin erilaista, ettei sitä osaisi tehdä kuka vaan, jos on vain paikka, missä tehdä?


josta loihe mieleeni että huomasinpa tuossa iltana menneenä kun irrotin WRX:n pohjamuovia ( kaks ruuvia ja kuus muovista panelinastaa ) että olipa joku näppärä öljynvaihtaja jossain pajalla silpaissut muovista yhden  kulman puukolla irti että oli päässyt paremmin käsiksi öljynsuodattimeen. Jäljistä päätellen tapahtunut aika montakin öljynvaihtoa sitten mutta silti tuli vähän sellainen olo että  no ***tu hurraa. 

koha:
Edellisessä Mondeossa joku oli tehnyt reiän pohjamuoviin että saa propun auki, kiittelin hiljaa mielessä. Suodatinta vaihtaessa piti ottaa oikea eturengas irti ja yksi sisälokarilipare myös, nuita ei voi poiskaan jättää. Ei onnistu parkkipaikalla mutta onneksi on autoja vakavammin harrastavia ystäviä, talli ja nosturi käytettävissä. NykyMondeossa vaihto on paljon helpompaa, onnistuisi vaikka parkkiksellakin. Ja onneksi kylän apc:llä on ongelmakontti minne viedä jäteöljyt.
Mukava se on jotain pientä noiden kanssa nyprätä kun saa nyprätä kunnon paikassa. Tosin termostaatti vaihtui parkkipaikalla.

kume:
Quote

josta loihe mieleeni että huomasinpa tuossa iltana menneenä kun irrotin WRX:n pohjamuovia ( kaks ruuvia ja kuus muovista panelinastaa ) että olipa joku näppärä öljynvaihtaja jossain pajalla silpaissut muovista yhden  kulman puukolla irti että oli päässyt paremmin käsiksi öljynsuodattimeen. Jäljistä päätellen tapahtunut aika montakin öljynvaihtoa sitten mutta silti tuli vähän sellainen olo että  no ***tu hurraa. 


Vaihdatinpa eräässä ns. merkkihuollossa tarjouskampanjan innoittamana viiatin jakopään reilu vuosi sitten. Sen jälkeen ei ole öljyjä tarvinutkaan vaihtaa alakautta, olivat rikkoneet kierteet pohjapropusta ja liimanneet se jollakin mömmöllä kiinni! Järkäleen helppoa nyt, öljytikku vaan pois huoltiksella ja imulla käytetyt veks. Annetaan asiantuntijoille ensin  ja heti perään 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page