FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 18:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 384 385 [386] 387 388 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1215248 times)
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7700 on: 17.02.12, 13:35 »

No, mulla on Golfiin öv ja suodatin ollut töineen sen 70-75€ tähän asti. Siitä öljyn osuus (~4l 5w40:stä) on ehkä n. puolet ja suodatin ehkä 5-10€?

Mulla oli perushuolto öljyineen ja suodattimineen Autokeskuksella 89€, eli ihan kivasti säästin tuossa, kun muuten olisi pitänyt pakoputki käydä vielä hitsauttamassa ja se olis ollut pari kolmekymppiä.
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #7701 on: 17.02.12, 14:35 »

No, mulla on Golfiin öv ja suodatin ollut töineen sen 70-75€ tähän asti. Siitä öljyn osuus (~4l 5w40:stä) on ehkä n. puolet ja suodatin ehkä 5-10€?

Joo, mulla 8l 0W-40 167eur + tiiviste 5,44 + filtteri 29eur + työ 132eur = n. 333eur. Hyvin vaihtelee hinnat vaikka saman konsernin kumitassu onkin Smiley
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7702 on: 18.02.12, 08:38 »

Tuohan on asiakkaan pilkkaamista. Todella typerää toimintaa siis.

Petri, en olisi uskonut edes sinusta.
Markus Raudanpää

Date Registered: 19.09.11

« Reply #7703 on: 18.02.12, 09:35 »

Jos olisin asentaja /huoltaja jollain korjaamolla....en pitäisi siitä että työntekoa silmäillään ja vahditaan...monesti tilat ovat sen verran ahtaat että auton omistaja/haltija on vaan tiellä...minä annan rauhan asentajalle kun vien oman autoni korjuuseen...vaikka myönnän että joitain toimenpiteitä ois kiva katsoa kuinka ne tehdään, neuvomatta tietenkin  Smiley
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7704 on: 18.02.12, 10:57 »

Suuvärkki on toki keksitty. Ainahan voi kysyä, että onko OK, jos tulisin katsomaan, miten homma tapahtuu  Roll Eyes

Tosin sehän tiedetään, miten vaikea juttu se meille suomalaisille on Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #7705 on: 18.02.12, 11:07 »

Petri, en olisi uskonut edes sinusta.
No jos tuo on sinun tai jonkun muun mielestä "hyvä vitsi" tehdä pilaa asiakkaan (ts. sen joka maksaa noille rassareille palkan...) kustannuksella niin mikäs siinä. thmbup Onneksi noita ei ole tullut eikä varmaan tulekaan kovin monessa paikassa vastaan. Cool

Sitäpaitsi, miksi en saisi syystä tai toisesta katsoa mitä autolleni tehdään, jos siihen on mahdollisuus esim. jostain ovensuusta tai sivummalta/kauempaa (= ei hengittämässä niskaan/neuvomassa)? Mielenkiinnosta tai "kyttäysmielessä"? Huh Tongue
« Last Edit: 18.02.12, 11:17 by Petri Koivisto »
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #7706 on: 18.02.12, 11:10 »

Jos ei herralle kelpaa niin voi hommat itekkin tehdä? Tosin alkaa pikkuhiljaa (vaikken autoa edes omista) ottaa päähän kun ei kohta voi autolle tehdä mitään ilman koulutusta. Kuulemma jos on autossa renkaiden ilmanpaine-anturit niin ei voi itse renkaita vaihtaa?

Killerhangar
tjh80
Former member
« Reply #7707 on: 18.02.12, 11:16 »

Jos ei herralle kelpaa niin voi hommat itekkin tehdä? Tosin alkaa pikkuhiljaa (vaikken autoa edes omista) ottaa päähän kun ei kohta voi autolle tehdä mitään ilman koulutusta. Kuulemma jos on autossa renkaiden ilmanpaine-anturit niin ei voi itse renkaita vaihtaa?
Ei kannata silloin liian uutta autoa ostaa, jos halua on tehdä autolle vielä jotain itse ilman mitn koulutusta.
Ari Viitajylhä

Date Registered: 14.11.02

« Reply #7708 on: 18.02.12, 11:39 »

]
Joo, mulla 8l 0W-40 167eur + tiiviste 5,44 + filtteri 29eur + työ 132eur = n. 333eur. Hyvin vaihtelee hinnat vaikka saman konsernin kumitassu onkin Smiley
Mihin autoon menee noin paljon öljyä. Itellä 7 sarjan bemmu ja imasee 7 litraa itteänsä. Kaksi neljän litran tonkkaa kyllä joutuu ostamaan casrollin edgeä ja aina jää se litra yli.
Vaihdon olen aina tehnyt itse, ei tarvitse maksaa kuin öljyt ja suodattimen, n. 130 euroa.

On parempi olla optimisti vaikka olisi aina väärässä
kuin pessimisti joka on aina oikeassa.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #7709 on: 18.02.12, 11:39 »

No jos tuo on sinun tai jonkun muun mielestä "hyvä vitsi" tehdä pilaa asiakkaan (ts. sen joka maksaa noille rassareille palkan...) kustannuksella niin mikäs siinä. thmbup Onneksi noita ei ole tullut eikä varmaan tulekaan kovin monessa paikassa vastaan. Cool

No jos tuosta saa aikaiseksi "pilan asiakkaan kustannuksella", niin morjens. Oma on häpee Tongue

Petri Koivisto

« Reply #7710 on: 18.02.12, 12:09 »

No jos tuosta saa aikaiseksi "pilan asiakkaan kustannuksella", niin morjens. Oma on häpee Tongue
No voi kait tuon vittuiluksikin laskea. Tiedä sitten kumpi on parempi tai pahempi  Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #7711 on: 18.02.12, 12:11 »

No voi kait tuon vittuiluksikin laskea. Tiedä sitten kumpi on parempi tai pahempi  Tongue

Niin no, voisi siinä tosiaan lukea sitten vaikka että "Kyylääjät pysyköön poissa". Sehän se vasta kohteliasta olisi  Tongue

Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #7712 on: 18.02.12, 12:29 »

Mihin autoon menee noin paljon öljyä. Itellä 7 sarjan bemmu ja imasee 7 litraa itteänsä

Porsche Cayman. Coolanttiakin nielee melkeen 25 litraa. Vähän erilaiset voitelu/jäähdytysjärjestelmät tuntuu noissa olevan Smiley

Niin no, voisi siinä tosiaan lukea sitten vaikka että "Kyylääjät pysyköön poissa". Sehän se vasta kohteliasta olisi  Tongue

(Lainasin vaan vikan tekstin, eli ihan yleisesti seuraava..)

Mä olen välillä huoltanut autoani Tampereella, kun välillä se on lähempänä kuin esim Helsinki ja yleensä olen ollut läpikulkumatkalla niin on ollut "pakko" jäädä katsomaan huoltoa vierestä. Automekaanikko on lähinnä ollut iloinen siitä, että on juttuseuraa ja onkin mukavasti kertonut kaikkea mahdollista auton tekniikasta, antanut vinkkejä, näyttänyt miten työ tehdään ja muutenkin vastaillut kaikkiin kysymyksiin iloisilla mielin thmbup Autocarreran huoltohenkilökunnan ensimmäinen koulutus onkin mekaanikkojen mukaan päivän koulutus saksassa asiakaspalvelusta, siis mekaanikolle, joka ei periaatteessa ole edes normaalisti asiakkaan kanssa tekemisissä. Vasta sen jälkeen tulee koulutus itse hommaan, pitää sanoa, että pakka toimii ja palvelu pelaa Smiley
Petri Koivisto

« Reply #7713 on: 18.02.12, 12:34 »

Niin tai miten olisi se normaali "arvoisa asiakas, odotathan työn valmistumista vaikka tuvan puolella"  Tongue
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #7714 on: 18.02.12, 12:52 »

Kuulemma jos on autossa renkaiden ilmanpaine-anturit niin ei voi itse renkaita vaihtaa?
Mistäs tällänen tieto on lähtöisin? Hyvin on pystynyt vaihtamaan renkaat ilman ongelmia.

Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #7715 on: 18.02.12, 13:21 »

Niin tai miten olisi se normaali "arvoisa asiakas, odotathan työn valmistumista vaikka tuvan puolella"  Tongue

Kun ei ole näämmä tepsinyt niin siirrytään tuohon Wink

Jani: Kaverin Jooppelissa (Insignia kaikella jupilla, paitti webastolla kun sitä ei kuulemma tarvita  Shocked )... No Opelhan ei ole auto vaan liikenneväline...

Killerhangar
Ari Viitajylhä

Date Registered: 14.11.02

« Reply #7716 on: 18.02.12, 16:16 »

Mistäs tällänen tieto on lähtöisin? Hyvin on pystynyt vaihtamaan renkaat ilman ongelmia.
Ei mitään ongelnia ole ollut täälläkään.

On parempi olla optimisti vaikka olisi aina väärässä
kuin pessimisti joka on aina oikeassa.
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #7717 on: 18.02.12, 16:21 »

Lähinnä kai tuo varoittelu tulee siitä kun on ryhdytty vaihtamaan venttiiliä vanteeseen tajuamatta että siinä on se ilmanpaineanturi samassa ja krunts...... Ja tätä on tapahtunut ihan "ammattiasentajienkin" toimesta.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Joonas Mustonen

Date Registered: 31.07.09

« Reply #7718 on: 18.02.12, 16:40 »

Ei myöskään täällä. Tosin ei omassa mutta perheen autossa.

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7719 on: 18.02.12, 19:37 »

Eiköhän kaikki muut sinun lisäksesi ole osanneet ottaa tuon huumorilla. En edes tiedä, onko tuo aito vai ei. Monella eri sivulla tullut vastaan. Mun mielestä se on tosi hauska. Ehkä säkin opit ymmärtämään sen vitsin siinä, kun tarpeeksi vietät aikaa korjaamolla.

Sitäpaitsi, miksi en saisi syystä tai toisesta katsoa mitä autolleni tehdään, jos siihen on mahdollisuus esim. jostain ovensuusta tai sivummalta/kauempaa (= ei hengittämässä niskaan/neuvomassa)? Mielenkiinnosta tai "kyttäysmielessä"? Huh Tongue

Koska sulla ei ole mitään asiaa sinne. Sä maksat korjaamolle ja korjaamo tekee työt. Jossain pienellä pajalla varmasti pääsetkin tupakka ja kahvikuppi kädessä jauhamaan paskaa mutta esim isommat huoltoliikkeet tuskin ottaa sitä riskiä, että peruspetra tulee sinne palloilemaan. Mitä jos roiskuu vaikka öljyä tai muita nesteitä päällesi. Tai kompastut nokkelana johonkin työkaluun, tunkkiin, kaapeliin yms ja tiput pää edellä rasvamonttuun jne. Kyllä syitä on, miksi ei sitä perusspedeä sinne tarvita.

Raskaan kaluston huoltopuolella onkin ihan eri meininkin. Yleensä asentajan kanssa jauhetaan paskaa yhteisymmärryksessä ja ihmetellään asioita yhdessä. Muutenkin kun sillä työkalulla ajaa moni muukin, on hyvä pysyä mukana siitä mitä on tehty. Etenkin kun usein asiaa pohditaan tai asentajalta saattaa saada lisäohjeita yms.

Tojotalta aikanaan hain auton huollosta ja vituttihan se, kun se räkänokka tiskin takana puku päällä luki paperista mitä autolle on tehty ja mitä ei. Mutta ei puhettakaan että olis kiinnostanut viettää päivää paikan päällä kyttäämässä.
Pages: 1 ... 384 385 [386] 387 388 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1