FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 15:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 396 397 [398] 399 400 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1209789 times)
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #7940 on: 01.05.12, 15:10 »

Aikoinaan 70-luvulla kaverilla oli kullan värinen Sunbeam Imp. Hän pyysi minua talkoisiin jossa oli tarkoitus käsitellä auto maalihiomatahnalla ja sitten vaha päälle. Kehui hommaavansa janojuomat... Talkoisiin tuli sitten 6 kaveria, ja ensin piti tietysti testata janojuomien taso ja kypsyysaste.

Niinhän siinä sitten kävi että kaveri hoiti auton yksin, ja me muut keskityimme janojuomiin, joita oli kieltämättä riittävästi... Seuraavana päivänä kaveri ilmoitti että ne olivat sitten viimeiset talkoot jotka hän järjestää Smiley

Kuulostaa ihan samalta kuin talonmaalaustalkoot meikäläisellä aikoinaan eli 40 litraa maalia ja 5 koria ohennetta  Grin

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Miska Suoreijus

Date Registered: 07.10.09

« Reply #7941 on: 01.05.12, 15:35 »

Aikoinaan 70-luvulla kaverilla oli kullan värinen Sunbeam Imp. Hän pyysi minua talkoisiin jossa oli tarkoitus käsitellä auto maalihiomatahnalla ja sitten vaha päälle. Kehui hommaavansa janojuomat... Talkoisiin tuli sitten 6 kaveria, ja ensin piti tietysti testata janojuomien taso ja kypsyysaste.

Niinhän siinä sitten kävi että kaveri hoiti auton yksin, ja me muut keskityimme janojuomiin, joita oli kieltämättä riittävästi... Seuraavana päivänä kaveri ilmoitti että ne olivat sitten viimeiset talkoot jotka hän järjestää Smiley
Hah Grin Pesu/vahaus hommat sujuu muutenki parhaiten ku tekee itse niin ei tule epäsekvyyksiä mahdollisen kaverin kanssa jo vahatuista aluieista. 6 jätkää vahasi transportterin niin peräluukun ala laita oli ainut kohta jota kehtasi edes katsoa. Muu auto oli kuin lehmän kylki Tongue

Nikon D200, Nikon 70-300mm f/4-5.6 ED, Sigma 10-20mm f/4, Nikon 24-120mm
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/kaakka/
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7942 on: 01.05.12, 15:57 »

Voisko joku nyt vähän selventää tätä asiaa mulle, kun täällä alaikäiset kilpaa keskustelee autojen pesusta/vahauksesta ja kyselee neuvoja. Onko niin, että foorumin alaikäiset omistavat kaikki auton vai onko kyseessä vanhempien autoja, joiden omistajat antavat autonsa käsittelyn alaikäisten lastensa vastuulle? Vai mikä tässä oikein on homman nimi?  Huh
Miska Suoreijus

Date Registered: 07.10.09

« Reply #7943 on: 01.05.12, 16:02 »

Ammattikoulussahan noita joutaa peseskellä.  Tongue

Nikon D200, Nikon 70-300mm f/4-5.6 ED, Sigma 10-20mm f/4, Nikon 24-120mm
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/kaakka/
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #7944 on: 01.05.12, 16:22 »

Voisko joku nyt vähän selventää tätä asiaa mulle, kun täällä alaikäiset kilpaa keskustelee autojen pesusta/vahauksesta ja kyselee neuvoja. Onko niin, että foorumin alaikäiset omistavat kaikki auton vai onko kyseessä vanhempien autoja, joiden omistajat antavat autonsa käsittelyn alaikäisten lastensa vastuulle? Vai mikä tässä oikein on homman nimi?  Huh
Viimeksi tänään piti isän jäljiltä auto "kevyt pestä" (lämmintä vettä ja harjaa+huuhtelu eli suurimmat pois kun ei kauheasti viitsi vappupäivänä autoa pestä ja oli hieman kiire) toiseen kertaan kun isäntä ite ei käyttänykkään oppiensa mukaisesti sitä harjaa kaikkialla? Joku ongelma siinä että nuoret tykkää pestä autoja? Mukavaa puuhaahan se on.

Killerhangar
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #7945 on: 01.05.12, 16:29 »

Joku ongelma siinä että nuoret tykkää pestä autoja?

Sanoinko, että on ongelma vai pyysinkö selventämään, mistä on kyse?
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #7946 on: 01.05.12, 16:38 »

Tuntui vaan siltä että se olisi joku ongelma. Tongue

Killerhangar
Tarmo Lindroos

« Reply #7947 on: 01.05.12, 17:47 »

Laitetaan kuviakin välillä.

Peugeot 403
[ attachment removed / expired ]

Peugeot 403 Pickup

Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #7948 on: 01.05.12, 18:39 »

...... thmbup

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #7949 on: 01.05.12, 18:47 »

Laitetaan kuviakin välillä.

Projektia pukkaa??

Onko tuossa sedanissa vielä se vanha matoruuviperä? En nyt tähän hätään muista minä vuonna se muuttui hypoidiperäksi?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarmo Lindroos

« Reply #7950 on: 01.05.12, 18:55 »

Projektia pukkaa??
Onko tuossa sedanissa vielä se vanha matoruuviperä? En nyt tähän hätään muista minä vuonna se muuttui hypoidiperäksi?

Ei ole mun projekteja, nappasin kuvat fillarilenkillä Otaniemestä. Teekkarit vissiin näistä jotain rakentelee ja samassa paikassa on muitakin autonraatoja.

Eeti Komulainen

Date Registered: 15.04.06

« Reply #7951 on: 01.05.12, 22:46 »

Pistetäämpä uutta ilmettä ja kesäinen kuva Tongue

Omasta mielestä hieno muodonmuutos E60:n verrattuna tuossa F10:ssä.

Tämmöinen löyty Itäkeskuksen parkkipaikalta:

Cool
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #7952 on: 01.05.12, 23:08 »

Tämmöinen löyty Itäkeskuksen parkkipaikalta:
Ois kyllä täydellinen, ku ois ton mallin perä ja edellisen mallin keula... thmbup Edestähän toi on ruma ku mikä...
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #7953 on: 02.05.12, 16:56 »

Osaakos joku suositella hyvää peltipajaa pk-seudulta? Naapurin kersa pamautti meikäläisen auton kylkeen ihan kivan lommon ja pitäisi se saada suoraksi. Kerkesihän tuo vuoden vanheta ennen ensimmäistä "kosmeettista haittaa".  Tongue

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7954 on: 02.05.12, 17:30 »

Osaakos joku suositella hyvää peltipajaa pk-seudulta? Naapurin kersa pamautti meikäläisen auton kylkeen ihan kivan lommon ja pitäisi se saada suoraksi. Kerkesihän tuo vuoden vanheta ennen ensimmäistä "kosmeettista haittaa".  Tongue

Eikö naapurin kersan vakuutusyhtiö päätä moisen? Ellei, niin sitten viet vaikka paikalliselle "Laakkoselle" sen, niin kyllä niillä sieltä kolaripaja on ainakin vinkata...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #7955 on: 03.05.12, 00:14 »

Espoossa ois Autodent...? Harmillisia tollaset kolhut, varsinkin kun ei ole itse aiheutettuja... eräältä toiselta foorumilta tapaus, missä naapurin pentu oli kurahanskoilla käynyt hieromassa konepeltiä... no naarmuillehan se meni -> iskä lupas maksaa myllytyksen... thmbup
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #7956 on: 03.05.12, 00:17 »

Eikö naapurin kersan vakuutusyhtiö päätä moisen? Ellei, niin sitten viet vaikka paikalliselle "Laakkoselle" sen, niin kyllä niillä sieltä kolaripaja on ainakin vinkata...

Ei päätä, saat itse viedä auton sinne minne huvittaa...
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #7957 on: 03.05.12, 00:18 »

Espoossa ois Autodent...? Harmillisia tollaset kolhut, varsinkin kun ei ole itse aiheutettuja... eräältä toiselta foorumilta tapaus, missä naapurin pentu oli kurahanskoilla käynyt hieromassa konepeltiä... no naarmuillehan se meni -> iskä lupas maksaa myllytyksen... thmbup

Ei hel*tissä mihinkään autodenttiin. Pojilla taida vieläkään olla edes uunia uudella pajallaan, ja ovat erikoistuneita noihin "täsmäkorjauksiin". Jos kaverin vakuutusyhtiö maksaa, niin oikeaan peltikorjaamoon suoraan vaan.

Itse suosisin tässä merkkiliikettä, koska heillä on parhaat resurssit korjata suteen menneitä töitä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #7958 on: 03.05.12, 05:27 »

Ei päätä, saat itse viedä auton sinne minne huvittaa...

Minun edellistä Golfia kun joskus aikoinaan oikoivat vähän vastaavassa tilanteessa (heppu peruutti parkkipaikalla kylkeen), vastaheebon vakuutusyhtiöstä sanoivat, että viet sen rouskusi Laakkoselle... Hyvä että käskivätkin, sillä siellä ei ruvettu sitä vekkiä oikomaan, vaan tilalle hankittiin uusi ovi. Jonka kuriiri oli sitten rutannut kuljetuksessa. Jonka jälkeen ei enää toista uutta ovea maasta löytynytkään, joten uusi sellainen prässäytettiin tehtaalla. Ja koko sen ajan oli heiltä käytössä 700km ajettu uusi Golf vakuutusyhtiön piikkiin Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Markku Vierelä

Date Registered: 23.08.05

« Reply #7959 on: 03.05.12, 05:41 »

www.jii-team.fi   Espoon Kiviruukissa.
Suosittelen asiallista jälkeä. Tekee myös vakuutusyhtiöiden töitä.
« Last Edit: 03.05.12, 05:45 by Markku Vierelä »

Caravaanari on kaikkien kaveri.
Pages: 1 ... 396 397 [398] 399 400 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1