Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1601/1766) > >>

virtamatti:
Quote

Tein joku aika sitten Golf R:n josta kiskaistiin 460hp DSG:llä, no problemos.

Niin kyllähän se varmasti kestää sen kymppitonnin ajella mutta kun vakionakaan eivät tahdo monesti kestää edes 50tkm... Tosin suurimmat ongelmat kestävyyden kanssa taitavat olla nykyisin 7vaihteisessa, "pikkumoottoreille" tarkoitetussa DSG:ssä....

dera:
Quote

Niin kyllähän se varmasti kestää sen kymppitonnin ajella mutta kun vakionakaan eivät tahdo monesti kestää edes 50tkm... Tosin suurimmat ongelmat kestävyyden kanssa taitavat olla nykyisin 7vaihteisessa, "pikkumoottoreille" tarkoitetussa DSG:ssä....


Nojoo, tosin ne ongelmat ei johdu normaalisti mekaanisesta väännönkestosta 6-vaihteisissa, vaan kaikenmoisista kivoista mekatroniikkavioista.

virtamatti:
Quote

Nojoo, tosin ne ongelmat ei johdu normaalisti mekaanisesta väännönkestosta 6-vaihteisissa, vaan kaikenmoisista kivoista mekatroniikkavioista.


Juu ja siitä ne ongelmat sitten alkaa. Seuraavaksi se uusi mekatroniikka ei suostu toimimaan sujuvasti vanhan laatikon kanssa vaikka kuinka sopeutetaan jne. siitä tulee sitten "loputon suo" kunnes koko paketti on vaihdettu uuteen. Noita kauhutarinoita on liian monta, itse en uskaltaisi ostaa kuin korkeintaan uutena ja takuunalaisena. Ja kyllä se silti ketuttaisi sitä uutta peliä pajalla juoksuttaa...

Ja on noita kokonaisia laatikoitakin hajonnut melkoisia määriä uudehkoina. Laatikon kun pitäisi lähtökohtaisesti kestää auton oletettavan eliniän mikäli se pidetään vakiona ja huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Mutta oikeassa kyllä olet siinä, että mekatroniikka on ylivoimaisesti suurin ongelma noissa, vielä 10v markkinoilla olon jälkeen. Minusta on Volkkarilta aika heikko esitys, etteivät ole vieläkään saaneet tuota hoidettua kuntoon.

miq:
Quote

Juu ja siitä ne ongelmat sitten alkaa. Seuraavaksi se uusi mekatroniikka ei suostu toimimaan sujuvasti vanhan laatikon kanssa vaikka kuinka sopeutetaan jne. siitä tulee sitten "loputon suo" kunnes koko paketti on vaihdettu uuteen. Noita kauhutarinoita on liian monta, itse en uskaltaisi ostaa kuin korkeintaan uutena ja takuunalaisena. Ja kyllä se silti ketuttaisi sitä uutta peliä pajalla juoksuttaa...

Ja on noita kokonaisia laatikoitakin hajonnut melkoisia määriä uudehkoina. Laatikon kun pitäisi lähtökohtaisesti kestää auton oletettavan eliniän mikäli se pidetään vakiona ja huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Mutta oikeassa kyllä olet siinä, että mekatroniikka on ylivoimaisesti suurin ongelma noissa, vielä 10v markkinoilla olon jälkeen. Minusta on Volkkarilta aika heikko esitys, etteivät ole vieläkään saaneet tuota hoidettua kuntoon.


Lainasin koko tekstin, kun mielestäni tässä ei niin korjattavaa ole.

Ensimmäisenä vaan tuli mieleeni kolleegan toteamus kysymykseeni että onko hänen uudessa volkkarissaan DSG... Vastaus kuului että ei ainakaan omalla rahalla.
Tietääkseni firman autoissa on näitä üüberhienoja laatikoita vaihdettu jonnin verran..

dera:
Quote

Juu ja siitä ne ongelmat sitten alkaa. Seuraavaksi se uusi mekatroniikka ei suostu toimimaan sujuvasti vanhan laatikon kanssa vaikka kuinka sopeutetaan jne. siitä tulee sitten "loputon suo" kunnes koko paketti on vaihdettu uuteen. Noita kauhutarinoita on liian monta, itse en uskaltaisi ostaa kuin korkeintaan uutena ja takuunalaisena. Ja kyllä se silti ketuttaisi sitä uutta peliä pajalla juoksuttaa...

Ja on noita kokonaisia laatikoitakin hajonnut melkoisia määriä uudehkoina. Laatikon kun pitäisi lähtökohtaisesti kestää auton oletettavan eliniän mikäli se pidetään vakiona ja huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Mutta oikeassa kyllä olet siinä, että mekatroniikka on ylivoimaisesti suurin ongelma noissa, vielä 10v markkinoilla olon jälkeen. Minusta on Volkkarilta aika heikko esitys, etteivät ole vieläkään saaneet tuota hoidettua kuntoon.


Mitä olen ihmetellyt näiden tuoreimpien 6-vaihteisten softaversioiden vaihtologiikkamatriiseja, niin on siellä jollain ollut selvästi edes vähän yritystä tällä kertaa. Normaalistihan DSG lataa kutosen tauluun bensakoneissa 1260rpm-> eteenpäin, uusissa noita vaihtopisteitä on vähän järkeistetty. Lisäksi noita mekatroniikan sopeutusrajoja on muutettu, vanhan askin saanee nykyisin toimimaan uudella mekatroniikkapaketilla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page