Mikko Tuomi
Offline
Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06
|
Juu ja siitä ne ongelmat sitten alkaa. Seuraavaksi se uusi mekatroniikka ei suostu toimimaan sujuvasti vanhan laatikon kanssa vaikka kuinka sopeutetaan jne. siitä tulee sitten "loputon suo" kunnes koko paketti on vaihdettu uuteen. Noita kauhutarinoita on liian monta, itse en uskaltaisi ostaa kuin korkeintaan uutena ja takuunalaisena. Ja kyllä se silti ketuttaisi sitä uutta peliä pajalla juoksuttaa...
Ja on noita kokonaisia laatikoitakin hajonnut melkoisia määriä uudehkoina. Laatikon kun pitäisi lähtökohtaisesti kestää auton oletettavan eliniän mikäli se pidetään vakiona ja huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Mutta oikeassa kyllä olet siinä, että mekatroniikka on ylivoimaisesti suurin ongelma noissa, vielä 10v markkinoilla olon jälkeen. Minusta on Volkkarilta aika heikko esitys, etteivät ole vieläkään saaneet tuota hoidettua kuntoon.
Mitä olen ihmetellyt näiden tuoreimpien 6-vaihteisten softaversioiden vaihtologiikkamatriiseja, niin on siellä jollain ollut selvästi edes vähän yritystä tällä kertaa. Normaalistihan DSG lataa kutosen tauluun bensakoneissa 1260rpm-> eteenpäin, uusissa noita vaihtopisteitä on vähän järkeistetty. Lisäksi noita mekatroniikan sopeutusrajoja on muutettu, vanhan askin saanee nykyisin toimimaan uudella mekatroniikkapaketilla.
|
|
|
|
Erkki Pulkkinen
Offline
Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08
|
Juu ja siitä ne ongelmat sitten alkaa. Seuraavaksi se uusi mekatroniikka ei suostu toimimaan sujuvasti vanhan laatikon kanssa vaikka kuinka sopeutetaan jne. siitä tulee sitten "loputon suo" kunnes koko paketti on vaihdettu uuteen. Noita kauhutarinoita on liian monta, itse en uskaltaisi ostaa kuin korkeintaan uutena ja takuunalaisena. Ja kyllä se silti ketuttaisi sitä uutta peliä pajalla juoksuttaa...
Ja on noita kokonaisia laatikoitakin hajonnut melkoisia määriä uudehkoina. Laatikon kun pitäisi lähtökohtaisesti kestää auton oletettavan eliniän mikäli se pidetään vakiona ja huolletaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Mutta oikeassa kyllä olet siinä, että mekatroniikka on ylivoimaisesti suurin ongelma noissa, vielä 10v markkinoilla olon jälkeen. Minusta on Volkkarilta aika heikko esitys, etteivät ole vieläkään saaneet tuota hoidettua kuntoon.
Volkkari ei ole kuitenkaan mennyt vielä konkurssiin, niin kuin Thielert teki.
|
|
|
|
Ari Siltavuori
Offline
Posts: 610
Date Registered: 06.09.06
|
Volkkari ei ole kuitenkaan mennyt vielä konkurssiin, niin kuin Thielert teki.
Thielert konkurssiin, Milloin?
|
"the first step in avoiding a trap, is knowing of its existence" Thufir Hawat
|
|
|
Erkki Pulkkinen
Offline
Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08
|
Thielert konkurssiin, Milloin?
Eikös siitä ole jo monta vuotta aikaa. Eikös se nykyisin ole Centurion Aircraft Engines Kgb vaimikäseoli
|
|
|
|
Ari Siltavuori
Offline
Posts: 610
Date Registered: 06.09.06
|
Eikös siitä ole jo monta vuotta aikaa. Eikös se nykyisin ole Centurion Aircraft Engines Kgb vaimikäseoli
Ei.
|
"the first step in avoiding a trap, is knowing of its existence" Thufir Hawat
|
|
|
Matti H. Virtanen
Offline
Posts: 447
Date Registered: 22.06.07
|
Mitä olen ihmetellyt näiden tuoreimpien 6-vaihteisten softaversioiden vaihtologiikkamatriiseja, niin on siellä jollain ollut selvästi edes vähän yritystä tällä kertaa. Normaalistihan DSG lataa kutosen tauluun bensakoneissa 1260rpm-> eteenpäin, uusissa noita vaihtopisteitä on vähän järkeistetty. Lisäksi noita mekatroniikan sopeutusrajoja on muutettu, vanhan askin saanee nykyisin toimimaan uudella mekatroniikkapaketilla.
Meinaatko Mikko, että nuo kertomasi muutokset korjaisivat DSG:n ( ja erityisesti niiden mekatroniikan) luotettavuusongelmat? Jos näin todellakin on niin täytyy vain ihmetellä, että miksi mitään ei ole tehty aikaisemmin... Ja noihin ongelmiin kun vielä yhdistetään ainakin joidenkin maahantuojien / myyjien nuiva suhtautuminen myymänsä tuotteen tuotevastuuseen, joka on siis eri asia kuin takuu, niin en ihmettele että moni kiroaa nuo DSG:t alimpaan helvettiin.... Eihän se kyllä toimi kunnossa ollessaankaan ihan aukottomasti verrattuna nykyaikaisimpiin momentinmuunnin-tomaatteihin. Jotka eivät nekään ole enää niin kovin hitaita vaihtamaan... Nyt kun noita alkaa pikkuhiljaa suuremmissa määrin valua myös muille merkeille niin on kiva katsoa, että ovatko onnistuneet tekemään yhtään kestävämpiä. Ainakin Mersu (uusi A), Kia, Hyundai ja Hiivatti ovat jo saaneet omansa markkinoille. Volkkari ei ole kuitenkaan mennyt vielä konkurssiin, niin kuin Thielert teki.
Jos ei ole mitään sanottavaa niin tarvitseeko se kertoa "ääneen"? Thielertillä lienee kovin vähän yhteistä Volkkarin DSG-vaihteistojen kanssa?
|
|
|
|
Timo A Vuorinen
Offline
Posts: 85
Date Registered: 03.12.05
|
Resortin oma limousiini. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Mikko Suomela
Offline
Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06
|
Mitäköhän toi mahtaa loppupeleissä kulkea? Töissä kovin golfauton tekele on se n. 30km/h mikä on ihan tarpeeksi jo... Mutta mukavaha noilla on ajella..
|
Killerhangar
|
|
|
Joonas Mustonen
Offline
Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09
|
Mitäköhän toi mahtaa loppupeleissä kulkea? Töissä kovin golfauton tekele on se n. 30km/h mikä on ihan tarpeeksi jo... Mutta mukavaha noilla on ajella..
En usko että tuossa on vauhti ykkösprioriteettinä.
|
|
|
|
Mikko Suomela
Offline
Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06
|
Oletettavasti toi ei varsinaisena golffikärrynä palvele, vaan jonkun resortin alueella, mikä voi koosta riippuen vaatia jopa vauhtia. Tuskin tossa sellasen pikkusen konetta oo, varmaan noita jykevämpiä...
|
Killerhangar
|
|
|
Miska Suoreijus
Offline
Posts: 825
Date Registered: 07.10.09
|
Tuskimpa tuolla paljoa neljääkymppiä kovempaa kukaan uskaltaa ajaa. Johan tuo katto lähtee lentoon jos ajaa polkupyöräilijöitä nopeammin 
|
|
|
|
Mikko Suomela
Offline
Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06
|
Tuu kokeilee ajamaan sitä kolmeekymppiä tolla yhellä... Pelkää että koska lentää ite kyydistä. 
|
Killerhangar
|
|
|
Pekka Kaljunen
Offline
Posts: 591
Date Registered: 23.04.09
|
Mansessa oli Moreenian/Jack the Rooster kohalta lempattu pihalle auton perä... mikähän mahtais olla Mahtaa olla Pontiac Catalinan loppuosa.
|
|
|
|
Timo A Vuorinen
Offline
Posts: 85
Date Registered: 03.12.05
|
Laitetaan vielä Limo edestä kun on niin hieno maski. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Antti Nevalainen
Offline
Posts: 613
Date Registered: 15.07.08
|
Hotelli-Ivalon pihalla oli Austin Healey karavaani menossa kohti Nordkappia. Hienosti laitettuja autoja ja omistajat huolsivat autojaan seuraavaa etappia Lakselvia varten. Arvaappa Juha harmittiko olla joella uistelu kisoissa kun nämä kaunokaiset menivät pitkin 4-tietä????Hyvä että sinä olit kuvaamassa  Aikoinaan oli pyhimys volvoja liuta kultahipun pihassa niitä kuvasin silloin..
|
Antti. Halu oppia ottaamaan hyviä kuvia? tosin en aina, läheskään aina onnistu 
|
|
|
Mikko Luoto
Offline
Posts: 782
Date Registered: 02.08.11
|
The day at the races @ Botniaring
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
|
Hiihtämisessä vaikeinta on pystyssä pysyminen, siksi valokuvaus.
|
|
|
Sami Mäntyharju
Offline
Posts: 826
Date Registered: 30.01.06
|
The day at the races @ Botniaring
Et sattumoisin bongannut parkkipaikalta keltaista kilvetöntä MG Metroa joka on aito B-ryhmäläisen luokitusversio, tai ainakin näytti kovasti sellaiselta levikkeineen ja spoilereineen? Sellainen vaan tuli vastaan Kauhajoella tänään sunnuntaina siinä 19 aikoihin Jurvan suunnalta. Bongattu myös muualla: http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?p=158049
|
|
|
|
Jani Viipuri
Offline
Posts: 1391
Date Registered: 05.02.06
|
No minä justiin ihmettelin miks menee paljon possuja ja tukikalustoa... Sama #24 löytyy Mikon kuvasta joten asia selvis [ attachment removed / expired ][ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Mikko Luoto
Offline
Posts: 782
Date Registered: 02.08.11
|
Et sattumoisin bongannut parkkipaikalta keltaista kilvetöntä MG Metroa...
Sorry, ei sattunut silmään, lähdin vain pariksi tunniksi kuvaamaan noita Porscheja ja kun ne olin saanut, lähdin kotiin. Ainahan tuolla kannattaisi pyöriä parkkipaikat ympäri, paljon mielenkiintoista kalustoa liikkeellä, mm. fiksusti entisöity VW:n hippijuna ja uudehko pikkuinen, oikealta ohjattava avo-Lotus vain joitakin luetellakseni.
|
Hiihtämisessä vaikeinta on pystyssä pysyminen, siksi valokuvaus.
|
|
|
Mikko Luoto
Offline
Posts: 782
Date Registered: 02.08.11
|
Komea tuo Samin bongaama sininen. Porsche 911 on yksi harvoista autoista, joiden perään tässä iässä vielä kääntyy katsomaan. Kas, löytyi tuosta #24:sta ihan kisapotrettikin, tässä radalla:
[ attachment removed / expired ]
|
Hiihtämisessä vaikeinta on pystyssä pysyminen, siksi valokuvaus.
|
|
|
|