FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 08:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 407 408 [409] 410 411 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1201803 times)
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8160 on: 10.10.12, 05:27 »

Ja vaikka töissä kävis niin isi maksaa....
Niin siis anteeksi mitä? Sinulle vai? Sitäpaitsi täällä puhuttiin nyt VAG:n autoista, ja sun piti se Ford/Skoda -meininki väkisin saada mukaan Grin Aika levotonta.

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8161 on: 10.10.12, 09:08 »

Ja vaikka töissä kävis niin isi maksaa. Smiley
No, kaikki ei oo niinku sä! Wink

Mites Mikko, vieläkö ne jaappaninihmeet kiinnostaa? Grin Tuli vaan mieleen, kun kaveri myymässä Skylinea poies... Tongue Jokunen aika takaperinhän oli niistä semmonen hehkutus että...
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8162 on: 10.10.12, 11:37 »

Yritin golffia inttää mutta kuulemma ei nelättä autoa tarvita, no ens kesänä sitte palkasta... Jaappaninihmeissä on vaa korkiat vakuutukset, etenkin kylleissä ja kyllit on liika mainstream. Grin Kattoo jottai muuta kivaa ny vähäks aikaa taas alle... Tänäänkin tuli jenkki pick-uppeja katottua kunnes tajusin että "mitä hittoa mä tälläsellä teen"... Mutta ne on vaa nii komeita.  Grin

Killerhangar
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8163 on: 10.10.12, 11:55 »

Pari sivua takaperin kun oli puhetta uusien mallien muotoilusta jne, tää uusi Leon on kyllä muuttunut aaika paljon edeltäjästään Grin Tosin Leonista ei ihan joka vuosi tulekaan uutta mallia, kuten "sisaristaan" Golffista ja A3:sta.....
Farmarista odottelen edelleen kuvia. Olisi aika hyvä vaihtoehto tämän Ibiza st:n tilalle. 1.4TSI sylinterien lepuutuksella ja DSG:llä olisi varmaan ihan bueno. Katsotaan paljon tulee hintaeroa tuon ja vastaavasti varustellun Variantin välille.

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8164 on: 10.10.12, 14:22 »

Mikäli veikkaukset pitää kutinsa, niin pari kaakkia nykyistä enemmän sieltä meinataan vakiona leipoa ulos... nyk. siis 265hv. Cool

Voin kyllä kuvitella, millainen "ajoelämys" tommoinen etuvetoinen 280hp hatchbacki on suomalaisissa kohtuu jyrkissä rampeissa motarille tms kavuttaessa. Mikään ei oo niin turhauttavaa kun, että ei saa tehoa tiehen vaikka sitä muuten löytyisikin Sad
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8165 on: 10.10.12, 15:01 »

Voin kyllä kuvitella, millainen "ajoelämys" tommoinen etuvetoinen 280hp hatchbacki on suomalaisissa kohtuu jyrkissä rampeissa motarille tms kavuttaessa. Mikään ei oo niin turhauttavaa kun, että ei saa tehoa tiehen vaikka sitä muuten löytyisikin Sad
Mitä mahdat tarkoittaa? Vetelyä vai pidot loppuu kesken vai vai? Kyllä tuo oma ainakin ihan hyvin loikkaa sinne motarille sen enempää mukisematta Tongue Jos ei tehoa saa tiehen niin kyllä vika löytyy taas ratin ja penkin välistä Grin
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8166 on: 10.10.12, 16:19 »

Tuo "lukko" noissa uusissa 2WD VAGeissa toimii hämmästyttävän hyvin. Ei se tosiaan täydellinen ole, mutta esimerkiksi omasta Golfista tuossa jarruttelin 355hp ja vasta nyt alkaa mennä vähän överiksi.
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8167 on: 10.10.12, 17:17 »

Mitä mahdat tarkoittaa? Vetelyä vai pidot loppuu kesken vai vai? Kyllä tuo oma ainakin ihan hyvin loikkaa sinne motarille sen enempää mukisematta Tongue Jos ei tehoa saa tiehen niin kyllä vika löytyy taas ratin ja penkin välistä Grin

Pitoa. Vetely nyt on selvää, että se tuntuu ratissa (niin etu- kuin nelivetoisissakin), vaikka ois mikä lukko, se on ihan ymmärrettävää. Pointti oli se, että mikäli tuut siihen mutkaan vauhdilla, niin kyllä se sisempi pyörä rupee helposti sutimaan ilman lukkoa ja vaikka etuvetosessa lukko olisikin niin sitten taas helposti puskee. En tiedä onko tossa uudessa Cuprassa lukkoa, mutta mikäli ei ole niin aika rajoilla mennään, että onko järkeä. Jopa takavetoiset autot ilman lukkoa 250hp+ alkavat olla raivostuttavia..

Edit: Kaima taisikin täsmentää, että noissa on "lukko" (joku jarruilla toteutettu sähköinen tms?) joka jeesaa tosiaan kyllä. No, lukko tai ei - vetovaimmainen silti Grin
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8168 on: 10.10.12, 17:33 »

Edit: Kaima taisikin täsmentää, että noissa on "lukko" (joku jarruilla toteutettu sähköinen tms?) joka jeesaa tosiaan kyllä. No, lukko tai ei - vetovaimmainen silti Grin

Joo, tuommoinen sähköinen voimanjako, yllättävän hyvin toimii, vaikkei toki oikea lukko olekaan.

Muuten en voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä, nämä etuvetoiset ovat h*mojen vehkeitä.
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8169 on: 10.10.12, 17:35 »

Vetely nyt on selvää, että se tuntuu ratissa (niin etu- kuin nelivetoisissakin), vaikka ois mikä lukko, se on ihan ymmärrettävää.

Jaa?

Onkohan mun WRX:ssä jotain vikaa kun se ymmärrä vedellä vaikka kuulemma pitäis....  Roll Eyes



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8170 on: 10.10.12, 17:36 »

Jaa?
Onkohan mun WRX:ssä jotain vikaa kun se ymmärrä vedellä vaikka kuulemma pitäis....  Roll Eyes

Kirjotin vähän epäselvästi tuon lauseen, nelivetoisten osalta piti tarkoittaa, että se veto (siis teho/vääntö) tuntuu kyllä ratissa ja se on toki ymmärrettävää. Smiley
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8171 on: 10.10.12, 17:38 »

Kirjotin vähän epäselvästi tuon lauseen, nelivetoisten osalta piti tarkoittaa, että se veto (siis teho/vääntö) tuntuu kyllä ratissa ja se on toki ymmärrettävää. Smiley

Noo selväähän tuo, en nyt vaan malttanut olla provosoitumatta. Mutta selvää on myös se että etu- ja nelivedossa ( ainakin jatkuvasellaisessa ) se tuntuu kyllä ihan eri tavalla  Cool


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8172 on: 10.10.12, 17:41 »

Noo selväähän tuo, en nyt vaan malttanut olla provosoitumatta. Mutta selvää on myös se että etu- ja nelivedossa ( ainakin jatkuvasellaisessa ) se tuntuu kyllä ihan eri tavalla  Cool

Täysin samaa mieltä Smiley Ja sitten vielä noidenkin välillä on ihan mielettömiä eroja EVO/WRX- akselilla melkeen vähiten ja sitten esim taas BMW:n xDrivessa tuntuu välillä aika paljonkin kun tosiaan se tehon jakautuminen on niin suurta ja nopeaa eri akselien välillä jne. Smiley
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8173 on: 10.10.12, 17:52 »

Heh, paras oli kyllä Foordin myyjä, kun kävin kyselemässä Focus RS:ää silloin joskus. Eikös siinä lie se 300hv tjsp. "Kyllä tää nelivedon päihittää, sen verran hyvä toi systteemi..." Grin
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8174 on: 10.10.12, 18:43 »

Täysin samaa mieltä Smiley Ja sitten vielä noidenkin välillä on ihan mielettömiä eroja EVO/WRX- akselilla melkeen vähiten ja sitten esim taas BMW:n xDrivessa tuntuu välillä aika paljonkin kun tosiaan se tehon jakautuminen on niin suurta ja nopeaa eri akselien välillä jne. Smiley

Näin juuri, eli jatkuva neliveto on käytännössä lähes huomaamaton ja tuollainen akseleiden välillä vaihteleva sitten taas ryskää kelistä rippuen enemmän. Ja haluaisinpa tosiaan nähdä sellasen etuvetosen joka systeemillä tai toisella päihittää samantehoisen jatkuvan nelivedon  Grin


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8175 on: 10.10.12, 19:09 »

Ja haluaisinpa tosiaan nähdä sellasen etuvetosen joka systeemillä tai toisella päihittää samantehoisen jatkuvan nelivedon  Grin

120hp etuveto vs 120hp neliveto kuivalla asvaltilla niin veikkaanpa, että on etuveto nopeampi ensimmäisen 5m jälkeen Tongue
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8176 on: 10.10.12, 19:22 »

Ja haluaisinpa tosiaan nähdä sellasen etuvetosen joka systeemillä tai toisella päihittää samantehoisen jatkuvan nelivedon  Grin
Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
« Last Edit: 10.10.12, 20:08 by Matti H. Virtanen »
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8177 on: 10.10.12, 20:36 »

120hp etuveto vs 120hp neliveto kuivalla asvaltilla niin veikkaanpa, että on etuveto nopeampi ensimmäisen 5m jälkeen Tongue

Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen  Cool


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8178 on: 10.10.12, 20:38 »

Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen  Cool

Pointti oli lähinnä tuo, minkä Matti toi esille, että olosuhteiden mukaan. Kyllä se tosiaan liukkaissa olosuhteissa (=talvella) vie noita vajaavetosia sata nolla, mutta kuivalla ajettaessa ei olekaan enää niin yksinkertaista Smiley
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8179 on: 10.10.12, 20:39 »

Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html


Myönnetään, mietin tuota kommenttia kirjoittaessani lähinnä tuota Petrin Focus RS esimerkkiä suoraan ajettaessa paikaltaan lähdettäessä. Radalla ajettaessa alkaa tulla sitten jo moni muukin asia vastaan kuin yksiokoisesti etu- tai neliveto.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pages: 1 ... 407 408 [409] 410 411 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1