Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1637/1766) > >>

virtamatti:
Quote

Ja haluaisinpa tosiaan nähdä sellasen etuvetosen joka systeemillä tai toisella päihittää samantehoisen jatkuvan nelivedon 

Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

ovalila:
Quote

120hp etuveto vs 120hp neliveto kuivalla asvaltilla niin veikkaanpa, että on etuveto nopeampi ensimmäisen 5m jälkeen


Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen 

Unzki:
Quote

Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen 

Pointti oli lähinnä tuo, minkä Matti toi esille, että olosuhteiden mukaan. Kyllä se tosiaan liukkaissa olosuhteissa (=talvella) vie noita vajaavetosia sata nolla, mutta kuivalla ajettaessa ei olekaan enää niin yksinkertaista

ovalila:
Quote

Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html



Myönnetään, mietin tuota kommenttia kirjoittaessani lähinnä tuota Petrin Focus RS esimerkkiä suoraan ajettaessa paikaltaan lähdettäessä. Radalla ajettaessa alkaa tulla sitten jo moni muukin asia vastaan kuin yksiokoisesti etu- tai neliveto.


ovalila:
Quote

Pointti oli lähinnä tuo, minkä Matti toi esille, että olosuhteiden mukaan. Kyllä se tosiaan liukkaissa olosuhteissa (=talvella) vie noita vajaavetosia sata nolla, mutta kuivalla ajettaessa ei olekaan enää niin yksinkertaista


Kyllä kyllä. Ja suoraan ajettaessa versus radalla eri asia toki. En sorru karkeaan yleistämiseen tokikaan 


Navigation

Up one level

Next page

Previous page