FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.06.17, 12:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 408 409 [410] 411 412 ... 445 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1195966 times)
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8180 on: 10.10.12, 19:22 »

Ja haluaisinpa tosiaan nähdä sellasen etuvetosen joka systeemillä tai toisella päihittää samantehoisen jatkuvan nelivedon  Grin
Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
« Last Edit: 10.10.12, 20:08 by Matti H. Virtanen »
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8181 on: 10.10.12, 20:36 »

120hp etuveto vs 120hp neliveto kuivalla asvaltilla niin veikkaanpa, että on etuveto nopeampi ensimmäisen 5m jälkeen Tongue

Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen  Cool


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8182 on: 10.10.12, 20:38 »

Niin no olis vissiin pitäny muistaa lisätä että mopoautot sit vielä erikseen  Cool

Pointti oli lähinnä tuo, minkä Matti toi esille, että olosuhteiden mukaan. Kyllä se tosiaan liukkaissa olosuhteissa (=talvella) vie noita vajaavetosia sata nolla, mutta kuivalla ajettaessa ei olekaan enää niin yksinkertaista Smiley
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8183 on: 10.10.12, 20:39 »

Varmaan riippuu aika paljonkin olosuhteista. Kuivalla radalla vai puolen metrin hangessa? Jos tarkoitat päihittämisellä rataolosuhteita niin toivottavasti ei mene seuraavasta tiedosta kulaus iltakaljaa väärään kurkkuun...

Nordschleife lap times:

111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....
Ja otetaan sitten nelivetoisista vaikkapa Mitsun edellinen Evo jossa ymmärtääkseni on jatkuva neliveto ja vielä vähän ranskista enemmän tehoakin.

124.   Mitsubishi Lancer EVO IX   8:11.00   151   '05   290 / 1482

Noita ei niin jatkuvalla nelivedolla varustettuja löytyy myös listalta patongin takaa. Kauheasti enempi tehoa, haldex eikä mihinkään:

157.   Audi RS3 Sportback   8:20.00   148   '10   340 / 1575

Suunnilleen Rellun kanssa saman tehoinen Volkkari haldexilla:

167.   VW Golf R   8:23.00   147   '10   271 / 1446

Noista Renault on ainoa etuvetoinen, muut nelivetoisia.

http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html


Myönnetään, mietin tuota kommenttia kirjoittaessani lähinnä tuota Petrin Focus RS esimerkkiä suoraan ajettaessa paikaltaan lähdettäessä. Radalla ajettaessa alkaa tulla sitten jo moni muukin asia vastaan kuin yksiokoisesti etu- tai neliveto.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8184 on: 10.10.12, 20:40 »

Pointti oli lähinnä tuo, minkä Matti toi esille, että olosuhteiden mukaan. Kyllä se tosiaan liukkaissa olosuhteissa (=talvella) vie noita vajaavetosia sata nolla, mutta kuivalla ajettaessa ei olekaan enää niin yksinkertaista Smiley

Kyllä kyllä. Ja suoraan ajettaessa versus radalla eri asia toki. En sorru karkeaan yleistämiseen tokikaan  Wink



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8185 on: 10.10.12, 21:20 »

Nordschleife lap times:
111.   Renault Megane RS 265 Trophy   8:07.97   152   '11   265 / 1409
.....

Pitipä ihan alkaa varmistelemaan kun tuntui suhteettoman kovalta ajalta verrattuna kilpailijoihin.
Rellun reilut ranskalaiset jättivät sitten ajamatta tuon koko viimeisen suoran niin saatiin hyvä aika. Grin Auto on varikolta ulkona ajassa 13sek ja kaveri nostaa kaasun (videon) ajassa 8:21, kun koko suora on vielä ajamatta... Jotain nelisen sekuntia jäi näinollen suorittamatta Tongue Eipä sillä, hieno kierros noin muuten varsinkin kun alla ei ollut semisliksejä. Megane CUPpi kelpaisi kyllä itsellekin. Harmi että niitä ei edes myydä suomessa.
http://www.youtube.com/watch?v=TKyfmUJUzK8
« Last Edit: 10.10.12, 21:25 by Sami Vainionpää »
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8186 on: 10.10.12, 21:50 »

Pitipä ihan alkaa varmistelemaan kun tuntui suhteettoman kovalta ajalta verrattuna kilpailijoihin.
Rellun reilut ranskalaiset jättivät sitten ajamatta tuon koko viimeisen suoran niin saatiin hyvä aika. Grin Auto on varikolta ulkona ajassa 13sek ja kaveri nostaa kaasun (videon) ajassa 8:21, kun koko suora on vielä ajamatta...
Tuo on juuri se tapa jolla Nordscheifen kellotukset mitataan. Varikon portilta maalilinjalle (joka on lähtösuoran alussa). Tässä tapauksessa patonkipojat eivät siis huijanneet yhtään.

Täysin tehdaspeli oli kyseessä. Ainoa muutos, että tulevat asiakkaille tehtaalta Michelinin kumeilla, tuossa oli alla Bridgestonen (050 tjms.) normikumit.
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8187 on: 10.10.12, 22:07 »

Tuo on juuri se tapa jolla Nordscheifen kellotukset mitataan. Varikon portilta maalilinjalle (joka on lähtösuoran alussa). Tässä tapauksessa patonkipojat eivät siis huijanneet yhtään.
Oho! Kaivoin pari videota muilta valmistajilta ja kiinnitin asiaan huomiota, todellakin näin on. Jännä, eipä ole tullut ennen huomattua vaikka noita on jokunen kymmenen tullut katseltua Embarrassed Ehkä syynä on se että useimmiten tulee katsottua videoita jotka mitataan sattuneesta syystä BTG-menetelmällä Grin
Täysin tehdaspeli oli kyseessä. Ainoa muutos, että tulevat asiakkaille tehtaalta Michelinin kumeilla, tuossa oli alla Bridgestonen (050 tjms.) normikumit.
Joo, kyllähän tuo puskee kuin riivattu. Näyttää muutenkin vähän mielenkiintoiselta, joskin nopealta. 987S-Boxsteri jää "heittämällä" Cheesy
Matti H. Virtanen
Offline Offline

Posts: 447
Date Registered: 22.06.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8188 on: 10.10.12, 22:29 »

Oho! Kaivoin pari videota muilta valmistajilta ja kiinnitin asiaan huomiota, todellakin näin on. Jännä, eipä ole tullut ennen huomattua vaikka noita on jokunen kymmenen tullut katseltua Embarrassed Ehkä syynä on se että useimmiten tulee katsottua videoita jotka mitataan sattuneesta syystä BTG-menetelmällä ;DJoo, kyllähän tuo puskee kuin riivattu. Näyttää muutenkin vähän mielenkiintoiselta, joskin nopealta. 987S-Boxsteri jää "heittämällä" Cheesy
Kerran pääsin tuollaista kokeilemaan. Sen lisäksi, että se on helkatin nopea, se on myös jopa hauska ajettava etuvetoiseksi autoksi. Kyllä nuo perus-Porschet jää taakse ihan oikeastikin. Smiley
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8189 on: 10.10.12, 23:28 »

Niinhän se vain on, että siitä vauhdista eteenpäin kun pitoa löytyy, on nelivedosta suoralla vain haittaa Smiley

Jos meillä on 2 autoa, joista molemmat ovat optimibalanssissa (tämä on täysin hatusta heitetty suure, etuveto on hankalampi saada tasapainoiseksi), niin etuveto on aina nopeampi johtuen tuosta painonsäästöstä. Tämä siis niin kauan, kun moottori pysyy edessä. Jos moottori siirtyy vetolinjan taakse, niin tilanne kääntyy nurinpäin.

Edelleen olen sitä mieltä, että etuvedot ovat h*mojen hommaa.
Mika Koski
Offline Offline

Posts: 1301
Date Registered: 21.02.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8190 on: 11.10.12, 01:12 »

Koska nyk. -96 VW Golf on alkanut ruostumaan kiihtyvällä tahdilla, niin eteen tulee lähivuosina uuden osto. Lähipiiriin kokemukset uusista Volkkareista ei ole mitenkään rohkaisevia teknisten ongelmien vuoksi, joten tarttee katsoa käytettyjä tai vaihtaa merkkiä. Onko raadilla käsitys, koska VW laatu lähti laskuun ja onko siitäkin huolimatta helmiä joukossa ts. tiettyjä malleja tai valmistusmaita, joita ongelmat eivät koske? Tarkoitus hankkia Polosta Passattiin välille sijoittuva kaupunkiauto.

T. Mika
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8191 on: 11.10.12, 05:39 »

Onko raadilla käsitys, koska VW laatu lähti laskuun
T. Mika

Jossakin autolehdessä? (en vaan muista missä) oli hiljattain mielenkiintoinen teoria laatuongelmia synnyttäneestä sylttytehtaasta. Artikkelissa viitattiin Opelin taannoiseen kulukuuriin ja siitä syntyneisiin laatuongelmiin, jotka lehden mukaan olisivat nyt uuden johtajan ja mallien myötä korjaantuneet. Lehdessä todettiin Opelilla ka. laadun heikennysohjelmasta vastanneen dirikan siirtyneen muutama vuosi sitten VW:n leipiin.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8192 on: 11.10.12, 06:45 »

Koska nyk. -96 VW Golf on alkanut ruostumaan kiihtyvällä tahdilla, niin eteen tulee lähivuosina uuden osto. Lähipiiriin kokemukset uusista Volkkareista ei ole mitenkään rohkaisevia teknisten ongelmien vuoksi, joten tarttee katsoa käytettyjä tai vaihtaa merkkiä. Onko raadilla käsitys, koska VW laatu lähti laskuun ja onko siitäkin huolimatta helmiä joukossa ts. tiettyjä malleja tai valmistusmaita, joita ongelmat eivät koske? Tarkoitus hankkia Polosta Passattiin välille sijoittuva kaupunkiauto.

No joo, mulla oli se vanha -92 III-koppainen bensa-Golf aiemmin ja se tuntuu näin jälkikäteen, että siinä ei ollut koskaan mitään vikaa. Ja vastaavasti nyt tuo -04 V-koppainen TDi, mikä on ollut alla nyt neljä vuotta, tuntuu, että siinä olisi muka koko ajan jotain vikaa. Mutta jos ruvetaan miettimään järjellä todellisia menoja ja remontteja, niin ei tuossa ole silleen oikeasti mitään eroa. Samat kuluvat osat ne pitää vaihtaa molempiin... No OK, pyörän laakereita tuo vitonen tuntui ensialkuun syövän kuin puuroa. Mutta sen jälkeen, kun rupesin vaihtamaan laakerit itse ja lisäämään siihen laakerikokonaisuuteen hieman vaseliinia (sekä Laakkosella, että eräällä toisella pajalla niitä aiempia vaihtaessa sanottiin, että ei tarvitse laittaa, ne on kuivavoideltu). Jarrut (levyt+palat joka kulmaan) jouduin vaihtamaan tuossa keväällä joka kulmaan. Alkuperäiset kun eivät näköjään kestäneet, kuin 270tkm. Hihna+vesipumppu on vaihdettu minun aikana kahteen kertaan. Muuta ns. kuluvaa osaa siihen ei ole sitten tarvinnut sen minun ajaman 185tkm aikana vaihtaa. Hajonnutta turboa ja korkannutta jakohihnaa en laske kuluviksi osiksi. Jälkimmäistäkään, koska omaa tyhmyyttäni ja aikaansaamattomuuttani ajoin vaihtovälin pitkäksi. Siitäkin selvisin älyttömällä tuurilla, sillä hihnasta oli hampaat hävinneet 10cm matkalta ja ajoitus pielessä 45-60 astetta. Ei mitään vaurioita. Korjaustoimenpiteet ---> Uusi hihna+pumppu+kiristin paikalleen ja kone tulille ja kovaa ajoa...

Jos tehdään vähän pientä muistinvaraista vertailua, niin ei tuossa uudemmassa ole sinällään sen enempää ollut vikoja:

Golf III sillä 4:n vuoden aikana ajamani 200tkm jaksolla (185tkm-385tkm):

-laakerit kertaalleen joka kulmaan
-jarrut taakse kerran, eteen kahdesti
-jakopään huolto 2 kertaa
-takapään puslat
-iskarit+jouset
-vetoakselin pallonivel x2
-jotain alatukivarsien juttuja molemmille puolin eteen
-uutta peltiä pohjaan kahteen kohtaan
-polttoainepumppu
-lämmityslaitteen/puhaltimen säätöpaneeli kojetauluun (meinasi polttaa auton)
-vilkun/pitkien valojen viiksi (meinasi tappaa minut hävittämällä valot pitkiltä vaihtaessani pimeällä märällä syystiellä)
-sähköpuolelle ohjainboxeja, johtosarjat yms. yms. sen jälkeen, kun yritti oikosulun takia syttyä palamaan.

Golf V sillä 4:n vuoden aikana ajamani 185tkm jaksolla (105tkm-290tkm):

-laakerit 1,5 kierrosta (6kpl)
-jarrut joka kulmaan kerran
-jakopään huolto 2 kertaa (toisella kerralla siis tosiaan hihnan rikkoonnuttua)
-vetoakseli (katkesi murroksen vierestä vähän ajan kuluttua ostosta, meni takuuseen)
-alipaineletku (idioottimaisesti kovamuovinen sellainen)
-turbo (alkuperäisestä akseli poikki 207tkm kohdalla. Olisi voinut olla estettävissä, jos olisi vienyt heti remonttiin, kun alkoi kuulua voimistuvan vislaamisen merkkejä)
-polttoaineenlauhduttimen kiinnitys korkkasi pohjasta, hitsattu takaisin
-ilmastointilaitteen perushuolto kertaalleen


Tuon pohjalta jos ruvetaan miettimään, niin vähemmän ja halvempia vikoja (turboremppaa lukuunottamatta) tuossa uudemmassa mulla on ollut. Eli kyllä se taitaa vaan olla niin, että ei niissä oikeasti mitään eroja ole. Aika vaan tuppaa monesti kultaamaan muistot ja viimeaikaiset tapahtumat vaan jäävät helpommin muistin syövereihin kummittelemaan ja samat kuluvat osat niihin pitää aina vaihtaa joka tapauksessa Smiley

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mika Koski
Offline Offline

Posts: 1301
Date Registered: 21.02.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8193 on: 11.10.12, 07:26 »

No joo, mulla oli se vanha -92 III-koppainen bensa-Golf aiemmin ja se tuntuu näin jälkikäteen, että siinä ei ollut koskaan mitään vikaa.

Mullakin oli vastaava ja siinä ei ollut koskaan mitään vikaa. En tosin ajanut ihan noita määriä ja pirssi myytiin n. 200 tkm kohdalla. Nykyisella on mittarissa 150 tkm (ostin sen 2006 ja 40 tkm ajettuna) ja siinä on vain sytytyspuola vaihdettu. Joka vuosi mennyt laakista leimaan ja useimmiten ilman korjauskehotuksia. Pakoputki, kesärenkaat ja jarrupalat (eteen) lienee kuluvia osia ja ne on vaihdettu. Talvirenkaat alkuperäiset*.

Tätä taustaa vasten hirvittää kuunnella kavereiden vuodatusta, kun 100 tkm ajetttu Tourania on korjattu 8000 eurolla ja toisella on työsuhde Golffi (< 20 tkm) pajalla alvariinsa. Onnellisin kavereistani taitaa olla se, joka sai Touaregin myytyä ajettua ne 30 tkm kalleinta kilometriä; jatkuvat sähköviat, vaihdelaatikon korjaus ja vetoakseliden uusinta pisti kupin nurin. Kaikki em. auton ovat olleet uudesta lähtien samalla omistajallaan.

T. Mika

ps. Perheen ykkösauto on Subaru Forester, joten laatuodotukset tän kakkosautonkin kanssa on aika korkealla.

 Wink

* Tiedetään, tiedetään... mutta kun ne edelleen pitävät.

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8194 on: 11.10.12, 11:26 »


-turbo (alkuperäisestä akseli poikki 207tkm kohdalla. Olisi voinut olla estettävissä, jos olisi vienyt heti remonttiin, kun alkoi kuulua voimistuvan vislaamisen merkkejä)

Tehtiinkö tuosta koskaan tarkempaa ruumiinavausta mikä noinkin katastrofaaliseen vaurioon oli johtanut? Äkkiä miettien loogisin vaihtoehto olisi kuuman pään laakereiden leikkaaminen ja momentti hoitelisi loput...... mutta tuo asteittain paheneva vislaus ei kylläkään sopisi siihen teoriaan kaiketi?



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8195 on: 11.10.12, 12:00 »

Akseli noista VAGeista napsuu aina poikki ahdinvauriossa.

Syystä tai toisesta (rikkinäinen n75-venttiili tai jumittavat VNT siivet) ahdin karkailee vähän ylikierroksille (ECU sallii versiosta riippuen 400-600mbar yliahtoa ennen vikatilaa), jolloin akseliin tulee semmoisia kivoja uurteita jotka etenevät sitten murtumaksi.

Tuo voimistuva vislaaminen usein johtuu siitä, että väljä laakeri/akseli pääsee elämään siten, että ahtimen siivet ottavat koteloon kiinni.
Jani Viipuri
Offline Offline

Posts: 1391
Date Registered: 05.02.06

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8196 on: 11.10.12, 12:17 »

Mitsuokan tuotoksia, huonoimmat kuvat ikinä, mutta pakko on laittaa kun tuli eteen.
(oli sitten muuten "huonot" näyttelytilat, vieressä oli Ferrarin, Porschen, Mersun paikat verrokkina)

Paikkana siis Hangzhou, Kiina.


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Lopuksi TopGearin mielipiteet =)
http://www.youtube.com/watch?v=qvI3JHoKZOo

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8197 on: 11.10.12, 20:41 »

Akseli noista VAGeista napsuu aina poikki ahdinvauriossa.

Syystä tai toisesta (rikkinäinen n75-venttiili tai jumittavat VNT siivet) ahdin karkailee vähän ylikierroksille (ECU sallii versiosta riippuen 400-600mbar yliahtoa ennen vikatilaa), jolloin akseliin tulee semmoisia kivoja uurteita jotka etenevät sitten murtumaksi.

Tuo voimistuva vislaaminen usein johtuu siitä, että väljä laakeri/akseli pääsee elämään siten, että ahtimen siivet ottavat koteloon kiinni.

Ach so

Eipä menny hukkaan tämäkän päivä. Vielä kun kerrot minkätyyppinen ahdin noissa on niin tiedonjano on tältä erää tyydytetty  Cool



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8198 on: 11.10.12, 21:14 »

Ach so

Eipä menny hukkaan tämäkän päivä. Vielä kun kerrot minkätyyppinen ahdin noissa on niin tiedonjano on tältä erää tyydytetty  Cool




Riippuu moottorista, uudemissa 2.0TDIssä usein Garrett GT17xxV, yleisin taitaa olla GT1749V Smiley
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8199 on: 11.10.12, 21:54 »

Auto oli turpo, mies oli Urpo...

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Pages: 1 ... 408 409 [410] 411 412 ... 445 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1