FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 05:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 414 415 [416] 417 418 ... 445 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1196715 times)
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8300 on: 07.01.13, 14:50 »

Ja se on nimeltään VCDS nykyisin Wink

Tarttet siis jonkun jolla on VCDS joka vois lukea koodit ja koodata cruisen?
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4415
Date Registered: 13.04.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8301 on: 04.02.13, 17:19 »

Tällänen tuli MP13:ssa vastaan.  Smiley

[ attachment removed / expired ]
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8302 on: 13.02.13, 13:50 »

Vähän arkisempaa: Kaverini Skodassa on xenon-valot. Vaihdettiin molemmat huollossa; lamput + vaihto = 450 euroa. Jo on aikoihin eletty Cry

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8303 on: 13.02.13, 14:50 »

Tossa syksymmällä tuli juttua yhdessä välissä erään isäni kaverin kanssa, että hän oli joutunut Octaviaansa vaihtamaan juurikin Xenonit, 300e tms oli taidettu pyytää... Tongue Iskä vaan naureskeli ja kaivoi Superbin uudet polttimot laatikosta ja totes että "alle 20e"... Enkä sitten tiedä että onko niistä Xenoneista sitten niinkään paljon hyötyä. Itse ainakin tykkään tuon nykysen Mondeon valoista, että ovat tarpeeksi tehokkaat...

Killerhangar
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8304 on: 13.02.13, 16:26 »

Onhan ne nyt ihan eri maailmasta, ihan näin takapenkiltäkin sen huomaa..

Teemu Hallamaa
Etninen hiihtäjä
Offline Offline

Posts: 289
Date Registered: 22.05.09

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8305 on: 13.02.13, 16:44 »

Vähän arkisempaa: Kaverini Skodassa on xenon-valot. Vaihdettiin molemmat huollossa; lamput + vaihto = 450 euroa. Jo on aikoihin eletty Cry

Nämä onkin fiksua vaihtaa merkkiliikkessä. Ebaystä lamput 35e+rahti ja vaihtaa vartissa itse. Tue näillä hinnoilla sitten suomalaista työtä ja yrittäjyyttä.

Näkymän muunteli: Teemu Hallamaa
Petokalan solunäyte on yleensä haista kaavittu.
Luultavasti ensimmäisen sukellusveneen kehittäjät onnistuivat parhaiten.
Entinen raitis, nykyisin hiihtäjä.
Juha Lehtola
Offline Offline

Posts: 208
Date Registered: 02.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8306 on: 13.02.13, 21:49 »

Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8307 on: 15.02.13, 09:27 »

Nämä varmaan sopivat tänne. Ei ollut skodassa vielä xenon valoja  Roll Eyes

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Olavi Uotila
Offline Offline

Posts: 1429
Date Registered: 07.02.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8308 on: 15.02.13, 09:37 »

Kun SKODAt ovat nyt palstalla, niin pikku anekdootti: Isäni osti ensimmäisen autonsa v. 1961. Silloin oli säännöstely vielä voimassa, ja vain itäauton sai nopeasti. Perheeseen tuli siis Skoda Octavia Super. Super tarkoitti sitä, että siinä oli 4 hv (!) enemmän moottoritehoa kuin tavallisessa Octaviassa.
Maanantaipäivän auto, melkein joka viikko piti tehdä jotain, että pysyi liikenteessä. Rattivaihdekin vaihdettiin lattiavaihteeksi. Rekkari oli BR-990.
Pari päivää sitten, tullessani ulos ruokakaupasta, parkkipaikalla oli Skoda Octavia (siis tämä uudempi), jonka rekkari oli BRI-990. Siinä olisi kiva pähkinä todennäköisyyslaskijalle.  Shocked

Olavi Uotila; avioniikan eläkeläinen Finnairilta (1.3.2007) DC-3 > Convair 440 > Caravelle > DC-8 > DC-9 > DC-10 > F.27 > MD-80 > ATR-42/72 > A300 > MD-11 > A320

---  ....  ..---  -..  .--
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8309 on: 15.02.13, 17:29 »

Kun SKODAt ovat nyt palstalla, niin pikku anekdootti: Isäni osti ensimmäisen autonsa v. 1961. Silloin oli säännöstely vielä voimassa, ja vain itäauton sai nopeasti. Perheeseen tuli siis Skoda Octavia Super. Super tarkoitti sitä, että siinä oli 4 hv (!) enemmän moottoritehoa kuin tavallisessa Octaviassa.
Maanantaipäivän auto, melkein joka viikko piti tehdä jotain, että pysyi liikenteessä. Rattivaihdekin vaihdettiin lattiavaihteeksi. Rekkari oli BR-990.
Pari päivää sitten, tullessani ulos ruokakaupasta, parkkipaikalla oli Skoda Octavia (siis tämä uudempi), jonka rekkari oli BRI-990. Siinä olisi kiva pähkinä todennäköisyyslaskijalle.  Shocked


Ja olihan Superissa nuo siivet takalokasuojissa, lähes Cadilacin veroiset.Joku suomalainen putiikki teki tuon lattiavaihdemuunnossarjan, oli sellainen meilläkin. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8310 on: 23.02.13, 10:03 »

Tulipa erikoinen hylsy katsastuksesta  Shocked talvirenkaiden nastamäärä heitti yli 25%. Kolmessa renkaassa ei ollut nastoja juuri ollenkaan, toisin kuin vielä syksyllä, neljäs vasen takapyörä oli kuitenkin pitänyt sitkeästi lähes kaikki nastastat ihollaan. Renkaat ovat kulutuspinnaltaan vielä hyvät, mutta vanhat ja kovettuneet eli lähes "kulumattomat" sekä pitämättömät. No tuli hyvä syy hankkia uudet, tietysti rengastuksen saa lailliseksi nyppimällä siitä "nastarenkaasta" loput piikit veke, mutta taidan kuitenkin tehdä tällä kertaa asian oikein.

Toisaalta jos odottelen tässä kuukauden ja heitän kesäkumit alle, niin uusintakatsastus onnistuu myös näin. Kuukauden odottelun aikana autoon saattaa kuitenkin tulla jo uusia hylsyyn oikeuttavia vikoja, esim. tuulilasi saattaa haljeta näkökentän rajamailta. Kysymys kuuluu: voiko uusintakatsastuksessa hylätä auton tällaisen uuden vian perusteella, vai katsotaanko siinä ainoastaan hylkyyn johtanut rengastuksen laillisuus?
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5223
Date Registered: 14.12.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8311 on: 23.02.13, 11:14 »

Ihan ilmainen vinkki nastarenkaiden käyttäjille. Älkää ajako urissa vaan siellä lumella tai jäällä urien välissä. Nastat ja kulutuspintakin säilyvät paljon paremmin.

En tosin tiedä soveltuuko tuo sinne Etelä-Suomeen. Liekkö siellä lunta tai jäätä teillä talvisin juuri nimeksikään (suuri ajoneuvomäärä ja/tai se kirottu iänikuinen suolaus hävittänee sen pois)? Täälläpäin Suomea suurin osa ajaa kapeissa urissa, joissa on rengasta ja nastaa kuluttavaa karkeaa asfalttia, vaikka urien välissä on aurojen ja höylien paljon tasaisempana pitävää lunta tai jäätä. Nykyinen autoni on kohta 9 vuotta vanha, mutta alkuperäiset nastarenkaat ovat edelleen reilusti lailliset ja jokseenkin kaikki nastat myös tallella. Kesärenkaat kuluvat paljon nopeammin.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8312 on: 23.02.13, 12:08 »

Toisaalta jos odottelen tässä kuukauden ja heitän kesäkumit alle, niin uusintakatsastus onnistuu myös näin. Kuukauden odottelun aikana autoon saattaa kuitenkin tulla jo uusia hylsyyn oikeuttavia vikoja, esim. tuulilasi saattaa haljeta näkökentän rajamailta. Kysymys kuuluu: voiko uusintakatsastuksessa hylätä auton tällaisen uuden vian perusteella, vai katsotaanko siinä ainoastaan hylkyyn johtanut rengastuksen laillisuus?
En aivan 100% varma ole, kun ei ole vuosikausiin tarvinnut käyttää toiseen kertaan, mutta aikaisemmin ei voinut hylätä muusta syystä. Mulla oli tuulilasi todella kulunut, mutta hylky tuli jostain muusta. Sitten jälkitarkastuksessa oli toinen inssi ja aurinko paistoi kirkkaasti niin sanoi että tuolla lasilla ei kannata enää tulla ens vuonna, ei olisi pitänyt mennä läpi. Tarkisti silloin olleen vian ja leima lappuun.
Timo Malmberg
Offline Offline

Posts: 198
Date Registered: 30.09.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8313 on: 23.02.13, 12:53 »

Topille vastauksena voin sanoa, että jos menet kuukauden sisään näyttämään uudestaan, niin kattovat ainoastaan sen mitä lukee "vikalistassa". Jos menee näytille kuukauden jälkeen, menee koko katsastus uusiksi, ja maksaa täyden hinnan. Uusintanäyttö maksaa n.30€

-Schwitz fan sit 1999-
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8314 on: 23.02.13, 17:00 »

Rekkari oli BR-990.
Pari päivää sitten, tullessani ulos ruokakaupasta, parkkipaikalla oli Skoda Octavia (siis tämä uudempi), jonka rekkari oli BRI-990. Siinä olisi kiva pähkinä todennäköisyyslaskijalle.  Shocked

Mulle kävi muutama vuosi sitten hauska samantyyppinen yhteensattuma. Olen harrastellut pitkään Ford Taunuksia, ja aina silloin tällöin ostellut niitä kun harvinainen yksilö sattuu kohdalle. Yksi coupe mallinen eksyi talliini jokunen vuosi takaperin, ja senjälkeen vuosi, niin hain Riihimäeltä jo aikanaan kerran minulla olleen coupen omaan talliin. Tarkemmin kun asiaa rupesin tutkimaan selvisi, että autoilla on identtinen väri, varuste, tekniikka ym. ja peräkkäiset valmistenumerot.

Jopa K.Bremer noteerasi tämän Mobilisiti lehdessä  Smiley

http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?album=55&pos=5
http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?album=55&pos=6

http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?album=55&pos=2

Tuon jälkeen aloin pelailla kenoa, mutta ainakin toistaiseksi laihoilla tuloksilla  Grin

- Meine Ehre heisst Treue -
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8315 on: 24.02.13, 14:00 »

Topille vastauksena voin sanoa, että jos menet kuukauden sisään näyttämään uudestaan, niin kattovat ainoastaan sen mitä lukee "vikalistassa". Jos menee näytille kuukauden jälkeen, menee koko katsastus uusiksi, ja maksaa täyden hinnan. Uusintanäyttö maksaa n.30€

Ok, kiitos tiedosta.
Henri Laitinen
Offline Offline

Posts: 333
Date Registered: 15.04.10

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8316 on: 24.02.13, 18:57 »

Topille vastauksena voin sanoa, että jos menet kuukauden sisään näyttämään uudestaan, niin kattovat ainoastaan sen mitä lukee "vikalistassa". Jos menee näytille kuukauden jälkeen, menee koko katsastus uusiksi, ja maksaa täyden hinnan. Uusintanäyttö maksaa n.30€

Minulla kävi niin että katsastusvuoroa pihalla odottaessani huomasin ettei lisäjarruvalo toimi autossani. Menin takaisin toimiston tiskille ja kysyin että kannattaako aika perua ja tulla uudestaan kun lisäjarruvalo on kunnossa? Sanoivat että tule vaan vuorollasi, siitä tulee merkintä että pitää korjata 30pv sisällä mutta takaisin ei tarvitse enään tulla sitä näyttämään sitten kun lisäjarruvalo on korjattu. Toki jos tämän ajan jälkeen vaikkapa poliisit huomaavat papereista merkinnän ja jos asia on yhä hoitamatta, tulee varmasti sitten välitöntä mutkaa matkantekoon. Tämä käytäntö riippunee varmasti ns. vian laadusta, eli osassa tapauksissa pitänee auto tuoda uudelleen näytille.
Timo Malmberg
Offline Offline

Posts: 198
Date Registered: 30.09.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8317 on: 24.02.13, 19:12 »

Juurikin näin. Toi mun kertoma esimerkki koski lähinnä sitä, kun saa katsastuksesta hylsyn, ja joutuu uusintanäytölle. Noista valojen palamisistahan tulee ainoastaan korjauskehotus. Ja poliisille pitää tietenkin sanoa että "kyllähän mä sen jo kerran vaihdoin, on kärähtänyt lamppu näköjään uudestaan" Grin

-Schwitz fan sit 1999-
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8318 on: 25.02.13, 10:58 »

Katsastuksista ja jarruvaloista puheenollen..
Mulla oli joskus Hondassa sellanen pikkuvika, ettei jarruvalot syttyneet ollenkaan. Kävin Hernesaaren katsastusasemalla tiedottomana ongelmasta ja eihän se tietenkään läpi mennyt. Katsastusmies kirjoitti paperiin suttuisella käsialalla uusinnan hinnaksi 10€, ettei tarvitse seuraavalla kerralla pelkkien jarruvalojen väläyttämisen takia maksaa ihan sitä normaalia hintaa uusintakierroksesta.

Kävin seuraavana päivänä korjauttamassa vian (tieto lisää tuskaa.. oli muuten suht vainoharhanen olo takanatulijoiden suhteen kun ei jarruvalot pelanneet ollenkaan.. käytin takasumaria päällä jos piti jarrutella) ja sitten uudestaan katsastamassa. Konttorin henkilökunta ei saanut selvää siitä edellisen katsastusmiehen "10€"-merkinnästä ja totesivat että menköön moinen pikkuhomma nyt ilmaiseksi tällä kertaa  Roll Eyes Loistavaa palvelua muutenkin saanut Hernesaaren katsastusasemalla!

Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8319 on: 25.02.13, 19:38 »

Kävin jokin aika sitten koeajamassa tuon uuden Leonin (1.4TSI Style ja 2.0TDI FR) ja täytyy sanoa, että kyllä vanhasta on otettu aika harppaus eteenpäin. Sisusta on uutuudessa paljon laadukkaampi, auto on pirun mukava ajaa ja myös todella hiljainen, kun vanhaan malliin tai omaan Ibizaan vertaa.

Saan nyt alkurumban jälkeen tuon FR-kiisselin kahdeksi päiväksi koeajoon, niin pääsee vähän tarkemmin testailemaan. Loppuvuodesta olisi autonvaihto edessä ja tämä kyllä ensikoeajojen perusteella vaikuttaa todella hyvältä. Harmi vaan, kun tuota 1.8TSI FR DSG:tä ei vielä pääse koeajamaan, kun tuotanto alkaa vasta maaliskuussa. Farkkua mietin ensin koiran takia, mutta eiköhän tuo labbis tonne 380litran konttiikin mahdu. laugh

LED-ajovalojakin pääsee nyt pimeällä kokeilemaan. TM haukkui ne lyttyyn, Iltalehti taas kehui. A6:sen LEDit saivat myös aika huonot pojot TM:n testissä. Kohta näkee sitten omin silmin.

Tästä parit kännyräpsyt koeajolta:

Ulkoa
[ attachment removed / expired ]

Kojelautaa
[ attachment removed / expired ]

Lediä umpio täynnä.
[ attachment removed / expired ]

Pages: 1 ... 414 415 [416] 417 418 ... 445 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1