Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1665/1766) > >>

Pe7e:

Kävin jokin aika sitten koeajamassa tuon uuden Leonin (1.4TSI Style ja 2.0TDI FR) ja täytyy sanoa, että kyllä vanhasta on otettu aika harppaus eteenpäin.

Todellakin. Ite kävin silloin ekana viikonloppuna tuon testaamassa. Ihan järkyttävä ero omaan Leoniin. Todella hiljainen ja mukava ajettava, varsinkin kun tuossa vielä kitkat alla ja omassa nastat. Sisustakin paljon tyylikkäämpi edellisen muovihelvettiin verrattuna, kuten sanoit. Ja onhan tää pirun nätti muutenkin.

Cupraa odotellessa.

irakviper:

Nykyinen autoni on kohta 9 vuotta vanha, mutta alkuperäiset nastarenkaat ovat edelleen reilusti lailliset ja jokseenkin kaikki nastat myös tallella.

Eikö noin vanhat renkaat ole jo aika onnettomat pidoltaan?

nisse90:

Todellakin. Ite kävin silloin ekana viikonloppuna tuon testaamassa.

Itse kävin samana päivänä, kun nuo kaksi oli Helsinkiin tullut liikkeeseen. Myyjä kuka tuon Ibizan mulle myi soitti, että kannattaa tulla nyt koeajamaan, kun voi viikonloppuna olla ruuhkaa. Mahtoikohan siellä nyt olla niin paljon porukkaa, kun hehkuttivat?

Ihan järkyttävä ero omaan Leoniin. Todella hiljainen ja mukava ajettava, varsinkin kun tuossa vielä kitkat alla ja omassa nastat. Sisustakin paljon tyylikkäämpi edellisen muovihelvettiin verrattuna, kuten sanoit. Ja onhan tää pirun nätti muutenkin.

Jep, kävin myös uuden A3:sen koeajamassa ja kyllä huomaa, että samoista palikoista on autot koottu. Hintalaput vaan eivät ole samat. Sisusta ehkä Audissa hiukan vielä makeempi, mutta ajoltaan ja sisämelultaan samanlaisia.

Mietin myös tuota uutta Octaviaa, mutta koeajoissa ovat haukkuneet sisämeteliä kovaksi. Pieni melutaso olisi mukava, kun tulee jonkin verran noita pitkiä reissuja tehtyä ja ei oikein jaksa enää helvetinmoista rengasmeteliä kuunnella.

Hinta tuossa on kyllä houkutteleva. Tuo 1.8TSI DSG FR kun on ilman lisävarusteita reilut 28k€, vastaava Octavia reilut 32k€ ja A3 Sportback on jo yli 36k€. Tosin siinä 1.8TSI S-tronicissa on myös neliveto.

Cupraa odotellessa.
Itse oon ihan hyvin pärjännyt tuolla 1.2TSI:llä joten tuo 1.8 riittänee myös enemmän kuin hyvin.

Pe7e:

Itse kävin samana päivänä, kun nuo kaksi oli Helsinkiin tullut liikkeeseen. Myyjä kuka tuon Ibizan mulle myi soitti, että kannattaa tulla nyt koeajamaan, kun voi viikonloppuna olla ruuhkaa. Mahtoikohan siellä nyt olla niin paljon porukkaa, kun hehkuttivat?
Jep, kävin myös uuden A3:sen koeajamassa ja kyllä huomaa, että samoista palikoista on autot koottu. Hintalaput vaan eivät ole samat. Sisusta ehkä Audissa hiukan vielä makeempi, mutta ajoltaan ja sisämelultaan samanlaisia.

Mietin myös tuota uutta Octaviaa, mutta koeajoissa ovat haukkuneet sisämeteliä kovaksi. Pieni melutaso olisi mukava, kun tulee jonkin verran noita pitkiä reissuja tehtyä ja ei oikein jaksa enää helvetinmoista rengasmeteliä kuunnella.

Itse oon ihan hyvin pärjännyt tuolla 1.2TSI:llä joten tuo 1.8 riittänee myös enemmän kuin hyvin.

Oli se kyllä aika tuuheesti ajossa tuo peli silloin, joten ei siinä kauaa ehtinyt itsekään pyöritellä. Täytyy varmaan käydä uudestaan paremmalla ajalla.

Jep, ei se kyllä paljoakaan jää enää noille "laatu"-saksalaisille, jäihän se 1-sarjan Bemarikin taakse jossain vertailussa. Ja varsinkin kun hinta/laatu-suhdetta vertaa niin en ihmettele hetkeäkään.

Ja joo, aika pirullinen hurina noissa vanhemmissa malleissa. En tiedä paljon se vaikutti, että tuossa pyöri kitkat alla, mutta erittäin hiljainen joka tapauksessa. Tuoreessa muistissa kuitenkin vielä tuo pari kuukautta aiemmin koeajamani 3-sarjan bemari...

Kyllähän nuo pienemmätkin kipot riittää, en tosin ole tuota 1.2TSi:tä kokeillut, mutta se saattaa jo omaan makuun olla vähän liian "jalaton". Tuolla 1.8:lla taas pärjää kyllä ihan riittävästi. Siihen vielä se DSG niin aijai.
Se vaan, että vanhassakin mallissa se Cupra/R on parhaimman näköinen, kuten yleensäkin kaikissa nuo sporttisemmat versiot näyttävät paremmilta kuin tavan tylsät karvalakkimallit.
Jää nähtäväksi kuinka paljon uusi Cupra muuttuu ulkonäöllisesti tuosta FR:stä, jos yhtään. Toki jos vanhat merkit paikkaansa pitävät niin muuttuu. Ja onhan niissä hiukan eri varustelutkin vakiona... ei se toki siitä pelkästä tehosta ole kiinni.

nisse90:

Se vaan, että vanhassakin mallissa se Cupra/R on parhaimman näköinen, kuten yleensäkin kaikissa nuo sporttisemmat versiot näyttävät paremmilta kuin tavan tylsät karvalakkimallit.
Jää nähtäväksi kuinka paljon uusi Cupra muuttuu ulkonäöllisesti tuosta FR:stä, jos yhtään. Toki jos vanhat merkit paikkaansa pitävät niin muuttuu. Ja onhan niissä hiukan eri varustelutkin vakiona... ei se toki siitä pelkästä tehosta ole kiinni.

Joo, nythän FR on vaan "varustelutaso". Ulkoa katsottuna ei paljoa eroa Styleen. Cupraan lyövät varmaan ihan erilaisen korisarjan yms. heebelit. Olikos vanhassa Cuprassa DSG? R:ssä ainakin oli pelkkä manuaali saatavilla. DSG:llä kun kohta pari vuotta kruisaillut, niin ei oikein huvita enää manuaaliin vaihtaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page