FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.17, 12:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1227980 times)
Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #840 on: 27.10.06, 20:47 »

Muutama vuosien varrelta...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]
Juha Kankkonen

Date Registered: 23.07.05

« Reply #841 on: 27.10.06, 22:14 »

Pistetäänpä muutama vauhtikuva viimme talvelta kun ei ole muutakaan tekemistä.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Aaltonen
Former member
« Reply #842 on: 28.10.06, 10:58 »

Voit palata Maliniemen aikaisempaan postaukseen ja miettiä mikä se sanoma oli..

Niin täytyy sitten varmaankin jaksaa ehkäpä mahdollisesti luultavasti tehdä..
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle

Date Registered: 10.12.02

« Reply #843 on: 28.10.06, 18:21 »

Joo sanoppa missä voi koeajaa 56 vuoden Cadilacin, 59 vuoden Buickin, 69 vuoden 429 Mustangin, 63 sen Corveten, 70 vuoden Hemi Cudan ni meen heti koeajamaan niitä ilomielin...... näitä autoja kun tulee ihailtua joskus vähän liikaakin...

Sun pitää Sami tajuta, että osa (suuri osa) lukijoista ei pidä noita em. autoja juuri minään. On hienoa, että joku noita ihailee, itse en ilman kunnon henkivakuutusta kyytiin menis. Mutta sä ihan turhaan vedät "martit" (martyr) siitä asiasta, että kaikki ei pidä noita mitenkään kummoisina kulkuvälineinä...tuskin sä itsekään ihan tosissas noita voit laittaa mihinkään kategoriaan, missä yksi kriteeri on hyvä ajettavuus. Itse olen ollut kautta aikain suuri Supra-fani, mutta sen ajettavuus on ehkä hieman eri planeetalla, kuin tossa listalla olevista yhdelläkään.

-Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

« Reply #844 on: 28.10.06, 18:28 »

[ attachment removed ]

Aaltonen
Former member
« Reply #845 on: 28.10.06, 18:55 »

Sun pitää Sami tajuta, että osa (suuri osa) lukijoista ei pidä noita em. autoja juuri minään. On hienoa, että joku noita ihailee, itse en ilman kunnon henkivakuutusta kyytiin menis. Mutta sä ihan turhaan vedät "martit" (martyr) siitä asiasta, että kaikki ei pidä noita mitenkään kummoisina kulkuvälineinä...tuskin sä itsekään ihan tosissas noita voit laittaa mihinkään kategoriaan, missä yksi kriteeri on hyvä ajettavuus. Itse olen ollut kautta aikain suuri Supra-fani, mutta sen ajettavuus on ehkä hieman eri planeetalla, kuin tossa listalla olevista yhdelläkään.

-Kähmy

No joo ihailen ennenkaikkea näitten autojen muotoiluja, miten uskomattoman hienoja yksityiskohtia niissä voi olla, kromia on, ei muovia, koelauta oli peltiä eikä muovia..... Pellistä on taiteltu mitä uskomattomampia muotoja, autojen "koristelu" näillä kromilistoilla oli mitä mielikuvituksellisempaa siihen aikaan. Keulan maskissa saatto olla yli 1000 yksittäistä osaa, joka merkitsi auton loistokkuutta tietyllä tavalla, minkä myös erittäin runsaat ja näyttävät kromilistat teki selväksi muille, että tämä auto ei ole se halvin mitä kaupasta saa. Sisustuksiltaan etenkin 50 luvun jenkit hakkaa tän päivän muotoilun mennen tullen kuus nolla. Aivan uskomattoman kauniita ja mielikuvituksellisia muotoja voi mittaristot ja ym. pitää sisällään saati sitten varustelista.

Mitä näihin muskeleihin tulee, niin samat jutut tässä pätee. En oikeen tiedä mitään häijympää kun 68 Chargeri Hemillä, rakaa uhkuvaa maskuliinista voimaa uskomattoman kauniilla korin muotoilulla, jota erittäin harva tän päivän auto kätkee sisälleen. Tottakai ton ajan autot ei oo lähellekkään tän päivän kuvaa siitä, millanen urheiluauton pitää olla. Tottakai sillon tehtiin asiat eri tavalla, saatto olla 400hv voimaa pellin alla, mutta levyjarrut oli optiolistalla. Tänä päivänä se kuullostaa lähinnä täysin kahjolta, totta, MUTTA SE vaan oli sillon niin ja mun mielestä jotenkin vaan niin hemmetin erillaisen hienoa lukea ja tietää ja nähdä omin silmin miten asiat ennen tehtiin. Saatto olla sivullisen verran varusteita mitä sitten sai ruksailla listalta, mitä omaan Hemiinsä haluaa.... Jotenkin vaan kiehtoo kaikki vanha mitä on joskus ollut.
Tässä pari syytä, miksi ihannoin näitä vanhoja autoja yli kaiken.

Tottakai eurooppalaiset ja japanilaiset on aina ollu eri tavalla alunperin jo suunniteltuja laitteita, jenkit on aina enemmän ollu suoralle tehtyjä autoja, etenkin autojen nopeus on kautta-aikain mitattu nimenomaan varttimailiajalla, eikä kierrosajalla vaikkapa Laguna Segan radalla. SIinä on iso filosofia ero, joita ei oikein voi verrata. Ne oli sellasia kun ne sillon oli. Tosin muutamat muskelit saivat kehujakin sen aikasissa testeissä; "huolimatta isolohkosta auto ei puske mutkissa vaan menee tasasesti läpi koko mutkan reilulla nopeudella" tyyliin. Mutta pitää ymmärtää, että sillon asiat oli niin kun ne oli ja se ajattavuus oli sitä mitä se oli. Ei tollasen auton hankkija oleta, että se vastaa tän päivän ajettavuustasoja, sen pitää olla sellanen ku se on joskus ollut. Se tuo sen fiiliksen kokohommaan sitten loppuenlopuksi.
Kyllä jos oikein haluaa ja on tietotaitoa, saa vaikkapa 67 Mustangista erittäin hyvän ajettavan, niin mutkiinkun suoriin, se vaan vaatii pääomaa.......Ei se mikään ongelma ole tehdä ton aikakauden autosta loistavaa ajettavaa.

Ja totta puhut, että suurinosa täällä olevista ei arvosta vanhaa rautaa ollenkaan, sille minä en mitään voi mutta en silti voi olla sanomatta omaa mielipidettäni jos siltä tuntuu. Joskus tekee kyllä mieli olla hiljaa, mutta usein vedän väärästä narusta ja sanon jotain ja sitten on taas homma tässä mallissa.

Mikko Kartano

Date Registered: 05.07.01

« Reply #846 on: 29.10.06, 07:38 »

Kovasti tunteita herättävää on tämä autokeskustelu. Vaan on sitä ennenkin osattu tunteilla:

Ja kevennykseksi vielä Tang Hua parin viikon takaa Pariisin autonäyttelystä:

[ attachment removed ]

-m

PIC: EFAL EFEU EFFO EFHA EFHF EFHJ EFHK EFHM EFHN EFHV EFII EFIK EFIM EFIT EFJM EFJO EFJY EFKA EFKG EFKJ EFKK EFKN EFKO EFKU EFKV EFKW EFKY EFLA EFLN EFLP EFMA EFME EFMI Mänttä EFNS EFNU EFOP EFPI EFPK EFPN EFPO EFPY EFRA EFRN EFRV EFRY EFSA EFSE EFSI EFTP EFTS EFTU EFUT EFVA EFWB EFVP EFVR EFVT EFYL
PAX: FlightMemory
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #847 on: 29.10.06, 08:49 »

Yritätkö tappaa mut basse? :laugh: :laugh: :laugh: Sitäpaitsi unohdit yhen jutun, tosin tais olla oma vika ;D

Jätin sen listan ihan suosiolla toiseen kertaan ;)

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle

Date Registered: 10.12.02

« Reply #848 on: 29.10.06, 11:54 »

Ja totta puhut, että suurinosa täällä olevista ei arvosta vanhaa rautaa ollenkaan, sille minä en mitään voi mutta en silti voi olla sanomatta omaa mielipidettäni jos siltä tuntuu. Joskus tekee kyllä mieli olla hiljaa, mutta usein vedän väärästä narusta ja sanon jotain ja sitten on taas homma tässä mallissa.

Sä kirjoitit jumankauta Sami täyttä asiaa ja rehellisesti. Ei kukaan varmaan siitä niinkään hermostu, että joku noista autoista tykkää, mutta lähinnä joskus tuo "mustavalkoinen" asenne hieman rasittaa. Mutta toi sun reply oli täyttä (jenkki)rautaa!  Wink

-kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Aaltonen
Former member
« Reply #849 on: 29.10.06, 13:51 »

No se raja on jokaisen oma asia, missä se raja menee. Vaikea määrittää ja Kähmylle kommenttia, että ois varmaan joskus aiemmin jo pitäny kirjottaa toi pätkä mitä kirjotin, siitä miksi nämä Jenkit on mun sydäntä lähellä.... Ehkä sitä nyt joku ymmärtää paremmin. Aina näitä vanhoja menneitä autoja ihaillu ja aina tulen niitä ihailemaan, huolimatta siitä millasia ne on / oli ajaa tai jotain vastaavaa. Mutta jos mulle tullaan selittämään kirkkain silmin, että miten joku 50 luvun jenkki on syvältä verrattuna uuteen S80 volvoon, niin siinä vaiheessa mulla menee kuppi nurin... Wink

Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #850 on: 29.10.06, 13:59 »

Sen ymmärrän jos tykkäät visuaalisesti siitä 50-luvun jenkistä enemmän; makuasia. Minä taas en ymmärrä miten edes samana päivänä voisi puhua nykyisestä ja 50v vanhasta autosta, eiköhän se ole selvää että nykyauto on about jokaisella mitattavalla asialla parempi.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Aaltonen
Former member
« Reply #851 on: 29.10.06, 14:20 »

Sen ymmärrän jos tykkäät visuaalisesti siitä 50-luvun jenkistä enemmän; makuasia. Minä taas en ymmärrä miten edes samana päivänä voisi puhua nykyisestä ja 50v vanhasta autosta, eiköhän se ole selvää että nykyauto on about jokaisella mitattavalla asialla parempi.

Tykkään visuaallisesti ja kaikinpuolin, vaikken oo ajanut. Niissä on vaan jotain, mistä minä tykkään. Kaikki alko sillon joskus 16 vuotiaana mun kohdalla kun pääsin kyytiin 66 Fastback Mustangiin, jossa oli kutiteltu tekniikka kaikinpuolin, "I saw the Light" sillon ja sillä tiellä ollaan edelleen. Sen jälkeen tuli musiikki mukaan kuvioihin ja en vaan voi olla ihailematta näitä autoja, sen aikakauden meininkiä mitä nää vanhat autot merkitsee mulle.

Ja usko Olli pois, mulle on päin naamaa noin sanottu kerran, meinasin vetästä sitä sanojaa pataan, mutta kerrankin osasin pitää naamani kiinni....

Eli tästä kaikki alkoi, pengoin vähän kovalevyä ja löysin kun lyösinkin näitä historiakuvia... Smiley
[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

...Oi niitä aikoja.... Cry

Samalla tuli eteen pari muutakin tapausta......
Niin kyllä pojat ja tytöt, olen minäkin istunut Lamborghinissä....uskokaa täi älkää. Tää auto kuuluu niihin laitteisiin, minkä edessä tänäpäivänäkin kumarran, jos tälläsen nään, huolimatta siitä, että tässä ei ole Veekasia, tai mitään muutakaan... tämä on vaan Brutaalilaitos.... Huh
[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]
« Last Edit: 29.10.06, 14:44 by Sami Aaltonen »
Pauli Hankonen

Date Registered: 12.01.05

« Reply #852 on: 29.10.06, 14:44 »

Sami, oletkos koskaan käynyt Kuubassa?  - Suosittelen.

Siellä on jenkkiautoharrastajalle vaikka mitä! Autotunnistuksen tekee haastavaksi sekin että maa on ollut USAn kauppasaarrossa jo lähes viisikymmentä vuotta joten 50-luvun jenkkien korjaamisessa on käytetty alkuperäisten varaosien puuttuessa suurta luovuutta ja mielikuvitusta. Suosittelen matkaa tuonne jenkkiautoparatiisiin. Itse en ole koskaan oikein friikannut jenkkiautojen perään, mutta parin viikon Havannan reissun jälkeen muistikortilta löytyi yllättävän paljon kuvia jenkkiraudoista..

Ja laitetaan tähän yksi autokuva ettei mene off topiciksi. Tällainen Volga tuli vastaan Tashkentissa heinäkuussa. Jos ohjaaja Aki Kaurismäki ois ollu reissussa mukana, hän olisi varmaan ostanut ton ja ajanut sen suomeen  Grin

[ attachment removed ]

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Joonas Häkkinen

« Reply #853 on: 29.10.06, 15:38 »

Töistä palaillessa ajelin jokapäiväistä reittiä, mutta iltapäivän valossa Naistenlahden aallonmurtaja näytti niin houkuttelevalta, että oli pakko käydä vähän lenkkeilemässä:

//b

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #854 on: 29.10.06, 16:10 »

Ja laitetaan tähän yksi autokuva ettei mene off topiciksi. Tällainen Volga tuli vastaan Tashkentissa heinäkuussa. Jos ohjaaja Aki Kaurismäki ois ollu reissussa mukana, hän olisi varmaan ostanut ton ja ajanut sen suomeen  Grin

[ attachment removed ]

Melkein samanlainen Volga Alá Tallinna, Super Alkon piha:

[ attachment removed ]

Sitten toista harvinaisuutta Koplin läheltä, nimittäin vanha Zaporozhets:

[ attachment removed ]

« Last Edit: 29.10.06, 18:37 by Torsten Kihlman »

My photos on Airliners.net
B777
Former member
« Reply #855 on: 29.10.06, 19:28 »

Basse, todella upea kuva, näemmä pitää tuoda täältä lisää kuvattavaa tohon mestaan joskus thmbup
B777
Former member
« Reply #856 on: 29.10.06, 19:49 »

Astetta abstraktimpi autokuva Tongue

[ attachment removed ]
Aaltonen
Former member
« Reply #857 on: 29.10.06, 19:54 »

Paulille, en oo koskaan Kuupassa käyny, täytyy joskus kattoa asiaa. Mutta toistaseks ei ole ollu mahdollisuuksia. Tiedän kyllä, että sielä niitä jenkkirautoja on vaikka mihin lähtöön. Täytyy kahtella tulevaisuudessa.
B777
Former member
« Reply #858 on: 29.10.06, 19:56 »

Jokaisen Bemarinvihaajan pahin painajainen Cheesy

[ attachment removed ]
Joonas Häkkinen

« Reply #859 on: 29.10.06, 19:59 »

Hienoja Foorteja!

Tulee muuten tuosta xenonikuvasta mieleen joteski kamerat (D1S -> Nikonin D1-sarja, f56mm -> f/5.6).

//b

Pages: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1