Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1713/1773) > >>

kume:
Quote

Terve Topi. Kärsiikö kysyä onkos Tuusulan Tommi harrastanut myös muita ranskalaisia kuten Citikkaa ?

Heikki


En tiedä. Tuolta selviää, suosittelen palvelun laatua. Nettisivut: http://m.thatinen.wix.com/mittaristokorjaus

Hente1:
Kiitos kiitos.

Heikki

renkomi:
Quote

Renault Scenic 1,6l bensamoottorilla vm.2004 on muuten hiljainen, tilava ja mukava auto ajaa ensimmäiset 120 000 km, tämän jälkeen ranskanpulla on rakennettava uudestaan. Digitaalinen mittaristo pimenee 60 000 km välein, onneksi Tuusulan Tommi tinaa piirilevyn kuntoon vuoden takuulla 150 €. Ei paha, kun maahantuoja tarjosi uutta 1400 eurolla. Kampiakselin asennontunnistin maksaa suunnilleen saman verran Tommin kunnostaman piirilevyn kanssa. Laturi, hihna ja kiristin sekä jakopää kaikkine härpäkkeineen tekevät yhteensä paritonnia. Lämmityslaitteen puhaltimen moottori johtosarjoineen ja etuvastuksineen vaihdettuna on noin puolitoistatonnia. Ennen paalausta on rellufoorumin juttujen perusteella vielä odotettavissa sähköikkunoiden sammuminen mielivaltaiseen asentoon. Kulutusosista kytkin on kuulemma kallis vaihtaa, ja kai starttimoottorikin on jotenkin hankalassa paikassa? Toivottavasti ilmastointilaitteen kompura ei hajoa, ettei tarvitse availla sähköikkunoita. Tämä tällä kertaa ranskalaisesta tila-autosta. Saman verran veivattu Fiat idea on selvästi halvempi omistaa.


Tämähän on ihan normaalia. Eurooppalaiset autonvalmistajat suunnittelevat auton kestoiäksi 160 tkm, jonka jälkeen ne menee paaliin (tai myydään suomalaisille). Autonvalmistajalle lisätuloa tuo vielä se, että tuon lasketun kestoiän aikana ainakin kuluvia osia joudutaan vaihtamaan.

kume:
Quote

Tämähän on ihan normaalia. Eurooppalaiset autonvalmistajat suunnittelevat auton kestoiäksi 160 tkm, jonka jälkeen ne menee paaliin (tai myydään suomalaisille). Autonvalmistajalle lisätuloa tuo vielä se, että tuon lasketun kestoiän aikana ainakin kuluvia osia joudutaan vaihtamaan.


Joo ja kun tilaa on reippaasti kaikkealla muualla kuin kuluvien osien ympärillä niin siitähän ne huoltokustannukset syntyvät. Mittaristo tosin on poikkeus, lattapääruuvarilla vaan muovikehykset hebaan ja sen jälkeen torxkärjellä kaksi ruuvia auki jonka jälkeen pääseekin nitkuttelemaan kahta johtosarjan liitintä irti ja koko digitaalinen laitteistopaketti on kourassa.

eetielmeri:
Tuli vietettyä pari päivää Kuala Lumpurissa ja sinä aikana kerkesi näkemään jos jonkinlaista menopeliä:

Alotetaan sieltä pliisuimmasta päästä, elikkäs uudehko Lancer Evolution, lähinnä otin mukaan kysyäkseni että tietääkö joku mikä malli tämä tarkalleen on, joku Ralliart?




Porsche 997 Turbo S


TechArt Magnum (Porsche Cayenne). Joku voisi jopa sanoa rumaksi. 


Tehoa löytyy kuitenkin n. 650 hevosvoimaa. Toinen samanlainen:


Nissan GT-R:t oli ihan peruskauraa.




WALDin korisarjalla:




Lisää Porscheja valeasussa, Mansory Panamera C One:


Tehoa löytyy 690 hevosvoimaa.




McLaren MP4-12C RevoZport:




Ferrari F430:




Ferrari F430, Scuderia etu- ja takapuskureilla, eli siis feikki 430 Scuderia.




Tässä sitten ihan aito Ferrari 430 Scuderia:






Loppuhuipennuksena 740 hevosvoimainen Ferrari F12.








Lisää kuvia: http://www.autogespot.com/spots?spotter=Eeti

Navigation

Up one level

Next page

Previous page