FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.17, 12:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 437 438 [439] 440 441 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1227984 times)
Timo Partanen
Offline Offline

Posts: 495
Date Registered: 08.12.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8760 on: 05.12.15, 15:55 »

Käväisin alkuviikosta Brysaselissä ja  Auto Worldissä oli alkamassa uuden italialaisiin autoihin keskittyvän näyttelyn kutsuvierastilaisuus. Minulla ei luonnollisestikaan ollut lippua ko tilaisuuteen, mutat otin kännykällä (anteeksipyyntö laadusta) pari räpsyä mielenkiintoisista näyttelyn sisäänkäynnin eteen tuoduista luomuksista. Tuosta Alfasta en ole ihan varma, se saattaa olla Giulia 60-luvun alkupuolelta, mutta jos joku pystyy tarkentamaan, niin tervetuloa.

Timo   

Lamborghini Huracan, musta ja kännykälle tosi vaikeissa valaistusolosuheissa


Huracan edestä


Alfa Giulia, tms

Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8761 on: 07.12.15, 11:03 »

Lokakuussa nähtyä. Eikös Columbo kurvaillut tällaisella?



"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Markus Hatakka
Offline Offline

Posts: 359
Date Registered: 19.02.07

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8762 on: 07.12.15, 15:27 »

Lokakuussa nähtyä. Eikös Columbo kurvaillut tällaisella?

Sama numero, mutta avomallina: http://www.columbo-site.freeuk.com/car.htm

Jarmo Kohtanen
Offline Offline

Posts: 1142
Date Registered: 04.08.10

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8763 on: 11.12.15, 11:48 »

Mobilisti 2000 (se kasariversio) lopettaa ja jäljelle jää perus-Mobilisti sekä seniori-Mobilisti:

http://www.mobilisti.fi/mobilisti/kerailykappale-painossa/

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1449805320399.html
Heikki Sten
Offline Offline

Posts: 1387
Date Registered: 11.06.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8764 on: 25.12.15, 12:36 »

Laajoilla maaseutumatkoillani tavattu erikoisuus, IFA F9. n. vuodelta 1955. Korimalli taitaa olla Coupé. En ole tiennytkään että sellainenkin koriversio on olemassa. Maahantuojaliike oli Auto-ala Oy Runeberginkadulla Helsingissä. Liike oli koulumatkani varrella ja näyteikkunassa oli aina viimeiset Itäsaksan auto ja moottoripyöräteollisuuden jalokivet. Saman aikakauden tuotteita oli Saab92 jollainen minullakin oli omistuksessani nuorena aikuisena. Veljelläni oli DKV farmarimalli, tosi nätti ja muotoilultaan hyvin lähellä tätä IFAa. Näitä kolmea mainittua yhdisti samanlainen konsepti: Korimallissa pyritty pieneen ilmanvastukseen. Moottori kaikissa? oli kaksitahtinen kolmesylinterinen. Ainakin DKW ja Saab, oliko IFAssa kaksisylinterinen? Ifassakin 3 sylinteriä.  https://en.wikipedia.org/wiki/IFA_F9







« Last Edit: 26.12.15, 13:43 by Heikki Sten »

Pilatus fani
Juha Kari
Offline Offline

Posts: 103
Date Registered: 04.10.11

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8765 on: 26.12.15, 22:03 »


Juha Kari
Vantaa, Finland
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8766 on: 26.12.15, 22:25 »

Toyotan lippulaiva on Century. Keulalla 5 litrainen 280 hevosvoimainen V12 moottori. Hinta Japanissa 12 600 000 jeniä, joka tekee noin vajaa 95 000 euroa. Keisari kuulema kulkee tällaisesta modatulla Century Royalilla.


Wau, ihan kuin suoraan 80-luvulta. Moottorikin on oikeaa kokoa eikä mikään huippuunsa kiertävä pirran moottori.
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8767 on: 27.12.15, 18:26 »

Wau, ihan kuin suoraan 80-luvulta. Moottorikin on oikeaa kokoa eikä mikään huippuunsa kiertävä pirran moottori.

280 heppaa 5L V12 koneesta ei kyllä ole kovin kummoinen suoritus, edes 80-luvulla.

My photos on Airliners.net
Petri Lehtovirta
Offline Offline

Posts: 4618
Date Registered: 05.04.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8768 on: 27.12.15, 21:06 »

Loistavia Neuvostosankarien saavutuksia
Gorky Avto Zavod (GAZ) "Pobeda" eli "Voitto"

Nämä olivat esillä GUM-tavaratalon käytävällä loppukesästä

Vuoden 1949 GAZ M-20.
50 hp, 107 kmh


Vuoden 1949 GAZ M-20
50 hp, 103 kmh


Vuoden 1955 GAZ M-72.
55 hp, 90 kmh


Vuoden 1955 GAZ M-20V.
52 hp, 110 kmh


Vuoden 1956 GAZ "Sport automobil"
90 hp, 170 kmh


Vuoden 1949 GAZ M-20A.
50 hp, 105 kmh


Vuoden 1956 GAZ M-20V (toinen puoli oli "halkileikkaus")
ei suorityskykytietoja


Vuoden 1949 GAZ M-20.
50 hp, 107 kmh


Vuoden 1949 GAZ M-20.
50 hp, 107 kmh

« Last Edit: 28.12.15, 06:07 by Petri Lehtovirta »

Markku Koponen
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 05.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8769 on: 28.12.15, 08:18 »

Ostin Skoda Octavia 1,6 dieselin ja eka kerran oikein rupesin katsomaan päästöarvoja. Hiilidioksidia tulee 109 g/km. Eli 10,9 kg/100 km.
Auto kuluttaa dieseliä 5 litraa/ 100 km eli 4 kg/100 km.
Ihmettelen, että miten hyvä hyötysuhde moottorilla on, kun se tuottaa 4 kg:n polttoaineen määrällä 10,9 kiloa kaasua!

---  ....  ---..  ...-  --.-
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6024
Date Registered: 17.04.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8770 on: 28.12.15, 09:11 »

Ostin Skoda Octavia 1,6 dieselin ja eka kerran oikein rupesin katsomaan päästöarvoja. Hiilidioksidia tulee 109 g/km. Eli 10,9 kg/100 km.
Auto kuluttaa dieseliä 5 litraa/ 100 km eli 4 kg/100 km.
Ihmettelen, että miten hyvä hyötysuhde moottorilla on, kun se tuottaa 4 kg:n polttoaineen määrällä 10,9 kiloa kaasua!

Laskeppa mukaan ilma jonka auto ottaa / 100 km.

-JukSii-
Markku Koponen
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 05.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8771 on: 28.12.15, 20:52 »

Laskeppa mukaan ilma jonka auto ottaa / 100 km.
Nainhan se on. Hiilidioksidi CO2, hiilen eli dieselin palaessa siihen liittyy happi,ja tuloksena aika iso maarahiilidioksidia. Ajatelkaa, pienipaastoisella autolla 11 kg sadalla kilometrilla! Uskomatonta. Poliitikkojen aivanturha puhua jostain ilmastonmuutoksen torjunnasta ja paastojen pienentamisesta. He haluavat  pienentaa paastoja jatoisaalta kasvattaa taloskasvua ja esim. uusien autojen ostoa, eli taloskasvun nosto tarvii kulutuksen lisaantymista eli lisaa paastoja. Ristiriita.
Jos halutaan estaa ilmastonmuutosta, niinsittenhan pitaisi todella lopettaa hiilidioksidin paastaminen ilmaan. Se vaatisi autojen valmistuksen lopettamisen ja lentoliikenteen lopettamisenmelkein kokonaan, jotta suurimmat paastot saadaan pois. Miten tama ihmiskunta siihen pystyy? Ei mitenkaan. Joten kaikki puheet ja Pariisin ilmastokokouksen paatokset ovat taytta puppua.

---  ....  ---..  ...-  --.-
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3055
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8772 on: 28.12.15, 22:13 »

Ratkaisu olisi kehittää tuota moottoria vähän pidemmälle. En suostu uskomaan, että polttomoottori olisi tänä päivänä niin hyvä kuin se voi olla. Teknologia on kehittynyt sadassa vuodessa hämmästyttävästi, polttomoottorit eivät...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8773 on: 29.12.15, 10:32 »

Ratkaisu olisi kehittää tuota moottoria vähän pidemmälle. En suostu uskomaan, että polttomoottori olisi tänä päivänä niin hyvä kuin se voi olla. Teknologia on kehittynyt sadassa vuodessa hämmästyttävästi, polttomoottorit eivät...

Polttomoottorit ovat kehittyneet aivan tautisesti viimeisen 10 vuoden aikana.
Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8774 on: 29.12.15, 10:33 »

Laskeppa mukaan ilma jonka auto ottaa / 100 km.

ko. pannussa 22-28 kertaa polttoaineen määrä.
Tauno Hermola
Offline Offline

Posts: 2850
Date Registered: 20.04.10

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8775 on: 30.12.15, 16:42 »

Nainhan se on. Hiilidioksidi CO2, hiilen eli dieselin palaessa siihen liittyy happi,ja tuloksena aika iso maarahiilidioksidia. Ajatelkaa, pienipaastoisella autolla 11 kg sadalla kilometrilla! Uskomatonta. Poliitikkojen aivanturha puhua jostain ilmastonmuutoksen torjunnasta ja paastojen pienentamisesta. He haluavat  pienentaa paastoja jatoisaalta kasvattaa taloskasvua ja esim. uusien autojen ostoa, eli taloskasvun nosto tarvii kulutuksen lisaantymista eli lisaa paastoja. Ristiriita.
Jos halutaan estaa ilmastonmuutosta, niinsittenhan pitaisi todella lopettaa hiilidioksidin paastaminen ilmaan. Se vaatisi autojen valmistuksen lopettamisen ja lentoliikenteen lopettamisenmelkein kokonaan, jotta suurimmat paastot saadaan pois. Miten tama ihmiskunta siihen pystyy? Ei mitenkaan. Joten kaikki puheet ja Pariisin ilmastokokouksen paatokset ovat taytta puppua.

Olipas taas vuodatus! Hiukan faktaa:

- Uudet autot pääosin korvaavat vanhoja, eivät siis sinänsä lisää päästöjä
- Liikenteen osuus päästöistä ei suinkaan ole mitenkään hallitseva; osuus 'kasvihuonekaasuista' on n. 20 %
- Viime vuosina liikenne Suomessa on pysynyt suunnilleen muuttumattomana ja CO2-päästöt hieman vähentyneet (mm. autojen parempi energiatalous, biopolttoaineet)
- On helppo ymmärtää, että ainakin tieliikenteessä fossiilisista polttoainmeista on täysin mahdollista päästä kokonaankin eroon; ainakin lyhyellä tähtäimellä se vaatii ehkä jostain asioista tinkimistä, mutta täysin mahdollista (sähkö, vety, metanoli, etanoli, jne.). Tietenkin fossiilisista polttoaineista luopuminen voi olla järkevää tehdä ensimmäiseksi jossain muualla, kuin liikenteessä..

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur
Markku Koponen
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 05.04.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8776 on: 31.12.15, 11:16 »

Olipas taas vuodatus!

Tauno, mistas muualta loytyy "vuodatuksia" ko.aiheesta?

---  ....  ---..  ...-  --.-
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3055
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8777 on: 02.01.16, 17:46 »

Nainhan se on. Hiilidioksidi CO2, hiilen eli dieselin palaessa siihen liittyy happi,ja tuloksena aika iso maarahiilidioksidia. Ajatelkaa, pienipaastoisella autolla 11 kg sadalla kilometrilla! Uskomatonta. Poliitikkojen aivanturha puhua jostain ilmastonmuutoksen torjunnasta ja paastojen pienentamisesta. He haluavat  pienentaa paastoja jatoisaalta kasvattaa taloskasvua ja esim. uusien autojen ostoa, eli taloskasvun nosto tarvii kulutuksen lisaantymista eli lisaa paastoja. Ristiriita.
Jos halutaan estaa ilmastonmuutosta, niinsittenhan pitaisi todella lopettaa hiilidioksidin paastaminen ilmaan. Se vaatisi autojen valmistuksen lopettamisen ja lentoliikenteen lopettamisenmelkein kokonaan, jotta suurimmat paastot saadaan pois. Miten tama ihmiskunta siihen pystyy? Ei mitenkaan. Joten kaikki puheet ja Pariisin ilmastokokouksen paatokset ovat taytta puppua.
Hohhoi... Esim. lentoliikenne tuottaa vuotuisista CO2-päästöistä likimain 3 %. Yksittäisten lentokoneiden päästöt ovat viimeisen 50 vuoden aikana pudonneet puolella, ja trendi on edelleen laskusuuntainen. Toki ilmailun päästöt kokonaisuutena ovat kaavaneet, sillä lentoliikenteen määrä on lisääntynyt. Kuitenkaan yksin lentäminen ei ole suinkaan se katastrofaalisin ongelma tässä maailmassa.

Mitä autoiluun tulee... Hallitus voisi järkeistyä ja vähentää tuntuvasti pienipäästöisten autojen verotusta. Tosin eikös tässä vuoden vaihteessa niin käynytkin? Sähköautoilta tuon käyttövoimaveron voisi ottaa pois kokonaan, maailman ehkä älyttömin juttu. Sen sijaan sen voisi haittaveron merkeissä laittaa vaikka sinne bensapuolele myös. Hallitus voisi myös lopettaa suoturpeen suosimisen energianlähteenä, sen haaliminen kun itsessään ja tuottaa suurta harmia luonnolle + polttaminen tuottaa enemmän päästöjä kuin raakaöljyn tai kivihiilen polttaminen, mutta se onkin toinen tarina.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Timo Partanen
Offline Offline

Posts: 495
Date Registered: 08.12.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8778 on: 11.02.16, 17:22 »

Tässä pari lisäpostausta. Nuo TVR Griffithkuvat on otettu Duxfordin parkkipaikan paalupaikalla, eli varmaan siillä saapuneet ovat jollain tavalla sidokisssa Duxfordin BofB tapahtumaan. Tuo Berliet BRL on taas kuvattu Vihulan kartanossa Viron itäosassa. Huomasin vasta tässä photoshoppailuvaiheessa kuvassa sellaisen merkillisen ominaisuuden, että kännykkä (Lumia 930) on tuottanut haamukuvan kuvaan. En tiedä, miten sen saisi pois ja tuo on ainoa kuva tuosta paikasta. Autohan näkyy kuvassa ihan hyvin, vaika tuo tekniikka tekeekin asialle tepposet.

 
TVR Griffith edestä


TVR Griffith edestä 2


TVR Griffith takaa


Berliet BRL 1924

« Last Edit: 11.02.16, 18:22 by Timo Partanen »
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8779 on: 15.02.16, 13:20 »

Hohhoijaa. Eli siis testaillaan, kiristetään ja rangaistaan kaikkia. Kunhan ei vaan minua.

Pages: 1 ... 437 438 [439] 440 441 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1