Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

<< < (1753/1766) > >>

dera:
Quote

Rakkaat kanssa-foorumilaiset. Osaisikohan joku auttaa minua ongelmassani? Mulla on käyttö-/talviautona Audi A8 3.7 quattro vuodelta 1997. Hyvin ylläpidetty ja huolettu jakopääremppoineen jne. Kilometrejä lasissa 225000. Nyt on kuitenkin viime aikoina ollut ärsyttävä ongelma: Auto lähtee toisinaan käyntiin kuin unelma kun vain vähän avainta hipaisee, mutta usein joutuu starttaa ikuisuuden ja viimein käynnistyessään bensa haisee voimakkaasti pitkän yrittämisen jäljiltä. Ongelma ei ole sidottu siihen onko kone kylmä seistyään pitkään vai kuuma kauppakäynnin jälkeen yritettäessä. Jakopäätemppa tehty juuri, 10tkm sitten vaihdettu tulpat. Imuilman anturi vaihdettu samoin jäähdytysnesteen. Jakopäärempan yhteydes myös termostaatti ja vesipumppu. Käyntiin lähdettyä käy kuin unelma ja katsastuksessa pakokaasuarvot oli erinomaiset. Juuri sammutettu moottori herää eloon startatessa kuin unelma, mutta puolituntia seisonut lämmin kone taas ei. Starttauksen ongelmista ei jää näkymään mitää vikakoodia vagcomiin. Kellään kokemuksia tai hyviä ideoita että missä vika?


Tsekkaa ettei bensanpaineensäätimen kalvon väärälle puolelle vuoda bensaa? (Oliko 3.7 V8ssa vielä sellainen perinteinen säädin vai onko se jo RLFS?)

valvoja:
Muutamat Toyotat Tokion MegaWebistä.

Toyota on sitä mieltä, että tulevaisuus on vetyautojen. http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotan-vetyauto-viedaan-kasista/K6WxKe9Y


Ko. rassi ilma vaatteita.


Tällainen sähköauto/mopo olisi hauska liikkumisväline lyhyisiin matkoihin kodin lähellä 


Pakollinen Lexus LFA. Nürnburingillä 24h kiertänyt yksilö.


Tuunattu Toyota GT86.


Myös IQ:n omistajille löytyy tuuninkia varten palikoita.


Toyotan lippulaiva on Century. Keulalla 5 litrainen 280 hevosvoimainen V12 moottori. Hinta Japanissa 12 600 000 jeniä, joka tekee noin vajaa 95 000 euroa. Keisari kuulema kulkee tällaisesta modatulla Century Royalilla.



Toyota Crown Athlete.



Saa sen vaaleanpunaisenakin.


Yksi iso juttu tuntuu olevan Toyotan Wecab konseptin autot. Väestö ikääntyy ja sen mukana autonvalmistaja on tuunannut autoihin kaikenlaisia käytettävyyttä helpottavia varusteita. Tällä osastolla esiteltiin aika paljon erilaisia autoja ja lähes kaiken kokoisiin ja näköisiin malleihin on saatavilla Welcab varusteita. Tässä pari esimerkkiä.


B-7-5-7:
Quote

Keulalla 5 litrainen 280 hevosvoimainen V12 moottori.

Nyt menee jossain jotain hukkaan Omana kulkupelinä toimiva kiesi kehittää 210 kaakkia kaksilitraisesta rivinelosesta, toki turboahdettu. Jos vähän enemmän laittaisi rahaa likoon, saman auton saisi 2.8 l V6-koneella, joka tuottaisi tuon 280 heppaa. Miksi siis viisi litraa ja 12 sylinteriä... Toki Toyotan äänimaailma saattaa olla hieman Saabia tyylikkäämpi

dera:
Quote

Nyt menee jossain jotain hukkaan Omana kulkupelinä toimiva kiesi kehittää 210 kaakkia kaksilitraisesta rivinelosesta, toki turboahdettu. Jos vähän enemmän laittaisi rahaa likoon, saman auton saisi 2.8 l V6-koneella, joka tuottaisi tuon 280 heppaa. Miksi siis viisi litraa ja 12 sylinteriä... Toki Toyotan äänimaailma saattaa olla hieman Saabia tyylikkäämpi


Koska se 280 heppaa taitaa tulla "hieman" alemmilla kierroksilla kuin Saappaassa...
Lisäksi se 5.0 ja V12 on enemmän, kuin pykälää alempana hierarkiassa olevalla.

B-7-5-7:
Quote

Lisäksi se 5.0 ja V12 on enemmän, kuin pykälää alempana hierarkiassa olevalla.

Hyvä pointti, enpä edes ajatellut.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page