FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 18:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 438 439 [440] 441 442 ... 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1223639 times)
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8780 on: 26.02.16, 11:38 »

Kaikkea pxxxaa saa nykyään lukea. Kun avaa aamulla lehden, tai netin. Kuten tämä: http://www.hs.fi/talous/a1456456721929

Meinasin ostaa keväällä uudet kesärenkaat, eli Nokian Hakka Black renkaat. (225/45/17). Se on ainakin varma, että niitä en osta. Jotkut paremmat kumminkin  Wink.
Seppo Kolehmainen
Offline Offline

Posts: 903
Date Registered: 26.02.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8781 on: 27.02.16, 04:44 »

Meinasi taas mennä aamukahvi väärään kurkkuun kun purskahdin nauramaan. Kela perii takaisin jokaisen euron, jos työtön on Kelan mielestä saanut kyseenalaisin perustein parisataa euroa "liikaa". Samoin liian ahkeraa ja sivutyötä opiskelun lomassa tekevää opiskelijaa rangaistaan opintoihin saadun tuen takaisinperinnällä. Haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun isot pojat ja tytöt keskustelevat kabineteissa siitä, miten yhteiskunnassa toteutetaan tasa-arvoisen kohtelun vaatimukset.

Seppo

Jälkikäteen tehtynä lisäyksenä: Tarkoitan tietysti osakekurssimanipoloinnin takia saatujen bonusten ja optioiden takaisinperintää. Nykyisen johdon pitää ensisijaisesti ajatella yhtiön ja sen omistajien etua.

sama
« Last Edit: 27.02.16, 05:51 by Seppo Kolehmainen »
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8782 on: 02.03.16, 13:30 »

Ne taitavat olla Nokian renkailla kaikki seonneita. Ei sitä yrityksiltä kysytä, että tuleeko joukkokanne. Se tulee vaan.  Cheesy

Laskisi vaikka Nokian renkaitten osakekurssi nollaan, tai jopa miinukselle  Grin. http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/nokian-renkaat-tyrmaa-joukkokanteen-emme-neuvottele-minkaanlaisista-korvauksista/5766616
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8783 on: 02.03.16, 13:58 »

Ja sitten taas autoista. Uusi Fiat 124 Spider on aika hieno. Toivottavasti tulee myyntiin myös Suomessa: http://www.fiatusa.com/en/spider/
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8784 on: 02.03.16, 14:33 »

Näin hieno moottori toimii: https://www.youtube.com/watch?v=Td9Gz_h7Qpg
Heikki O Salonen
Offline Offline

Posts: 1165
Date Registered: 26.04.10

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8785 on: 02.03.16, 15:31 »

Miami Beachiltä löytyi semmonen Lamborghini Aventador että oksat pois!  Shocked

Omistaja Bryan Salamone, googlettamisella löytyi aika mielenkiintoisia juttuja kaverista, oli ihan kiva jutella autoista mutta sain vähän eri kuvan kaverista googlaamisen jälkeen  Cheesy















Canon 6D + Canon 24-70 f/4 L IS USM + Canon 16-35 f/4 L IS USM + Canon 85 f/1,8 USM + Sigma 35 f/1,4 ART + Canon 70-200 f/2,8 L IS USM II
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8786 on: 02.03.16, 16:46 »

Tuollaiset autot eivät kiinnosta yhtään.  Grin  Minulla on ollut vain Fiat merkkisiä autoja. 
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8787 on: 02.03.16, 17:01 »

Tuollaiset autot eivät kiinnosta yhtään.  Grin  Minulla on ollut vain Fiat merkkisiä autoja. 
Mene sitten jonnekin muualle ilmaisemaan negatiiviset mielipiteesi.

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8788 on: 03.03.16, 11:26 »

Minulla on ollut vain Fiat merkkisiä autoja. 

Otan osaa.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8789 on: 03.03.16, 15:28 »

Otan osaa.

Ota pois.  Grin . Jos jotain automerkkiä harrastaa, niin mitä sitten?  Uusimmat Fiatit ovat olleet tietenkin tehdastilausautoja. Toki pitkä toimitusaika, mutta olen saanut haluamani auton ja varusteet. Minun nykyisessä Fiatissa on ilmeisesti ensimmäinen Selespeed automaattilaatikko, mikä tuli myyntiin Suomessa Autokeskuksessa. Se on aito Magneti Marelli. 6 portainen robotti. On hyvä.

Kaikki muu sähkö autossa on Boschin tekeleitä, kuten Motronic. Ym....  No minun vuosimallin 1986 Cromassa oli jo Boschin ABS jarrut, sekä LE2-jetronic.  Wink
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8790 on: 04.03.16, 18:34 »

6 portainen robotti. On hyvä.

Se on hyvä, että ihmisillä on eri merkkeihin omat kiintymyksensä, niin minullakin tiettyihin merkkeihin Smiley Mutta lainauksesta sen verran, että hyvää robottia ei ole olemassakaan, oli se sitten ihan kenen tahansa valmistama Wink Niin tai, voihan se sinänsä siis robotiksi olla hyvä, vaihteistona kuitenkin auttamatta käytännössä huonoin mahdollinen Undecided
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8791 on: 07.03.16, 11:14 »

Se on hyvä, että ihmisillä on eri merkkeihin omat kiintymyksensä, niin minullakin tiettyihin merkkeihin Smiley Mutta lainauksesta sen verran, että hyvää robottia ei ole olemassakaan, oli se sitten ihan kenen tahansa valmistama Wink Niin tai, voihan se sinänsä siis robotiksi olla hyvä, vaihteistona kuitenkin auttamatta käytännössä huonoin mahdollinen Undecided

Olen tykännyt kumminkin. Pidän vaihteistoani hyvänä. Vaihtaa nopeasti ja lähes huomaamatta. Halutessa vaihteet pystyy vaihtamaan manuaalisesti. Vaihteisto toimii hyvin bensiiniturbomoottorin kanssa.

Minulla on Marelli SELESPEED CFC300. Ensimmäinen SELESPEED vaihteisto tuotantoautoissa oli Alfa Romeo 156-mallissa, muistaakseni vuonna 1999. Sitä ennen SELESPEED oli Ferrarin F1-autossa. Uusissa kaksoiskytkinversioissa on Marelli SELESPEED/DDCT CFC8TDF . Vaihdelaatikko minulla on joko M-32, tai F40. En tiedä kumpi.

Ajellessa leppoisasti automaatin economypuolella, on 50 km/h nopeudessa vaihde kutonen ja kierrokset noin 1250. Maksimivääntömomentti autossani tulee jo kierroksilla 1750. Automaatin normipuolella ajaessa samassa nopeudessa on vaihde nelonen ja kierrokset maksimiväännön alueella, eli 1750. Autolle tulee kesällä heinäkuussa ikää kuusi vuotta. Kilometrejä on nyt takana 40978. Ajoin edellisellä Fiatilla aika tarkkaan kuusi vuotta ja kilometrejä oli autoa luovuttaessani 49705.

Harri Mattila
Offline Offline

Posts: 697
Date Registered: 25.11.13

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8792 on: 07.03.16, 13:23 »

Mene sitten jonnekin muualle ilmaisemaan negatiiviset mielipiteesi.
Joonas, mikä vaivaa tänään? Tässä ketjussahan on tarkoitus keskustella autokuvista ja autoista, ainakin topicin mukaan.

Joskus voi olla jopa erilaisia mielipiteitä, eikös?

Henkilökohtaisesti itseäni ei kuvattu Lambo kiinnosta pätkääkään. Juu, onhan äänet makeat ja liikkuu lujaa. Mutta näin vanhemmiten tuo realismi puskee pintaan....
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8793 on: 07.03.16, 13:57 »

...Sitä ennen SELESPEED oli Ferrarin F1-autossa.
Tähän tarttis kyllä lähdettä Cheesy
Se Ferrari 355:een ekaksi tullut yksikytkinläpsykkä oli markkinointinimeltään F1-transmission, mutta ei se kyllä sitä yhtään enempää Ferrarin F1-auton vaihteistoksi tee.
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8794 on: 07.03.16, 17:42 »

Tähän tarttis kyllä lähdettä Cheesy
Se Ferrari 355:een ekaksi tullut yksikytkinläpsykkä oli markkinointinimeltään F1-transmission, mutta ei se kyllä sitä yhtään enempää Ferrarin F1-auton vaihteistoksi tee.
 Tässä jotain:

http://www.magnetimarelli.com/press_room/news/directly-formula-1
Tommi Pettinen
Offline Offline

Posts: 418
Date Registered: 17.08.11

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8795 on: 07.03.16, 20:06 »

Minulla on ollut vain Fiat merkkisiä autoja. 

Auto on keksitty Saksassa, sarjatuotanto Detroitissa, halpatuotanto Japanissa, mutta pilattu Englannissa, Ranskassa ja varsinkin Italiassa...

Tämä oli mun 25 vuoden kokemuksiin perustuva mielipide. Mutta miten se menikään: 'erilaisuus on voimavara'

Neljä puhallinta on liikaa - kaksi liian vähän - vastaus on... MD-11
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8796 on: 08.03.16, 07:00 »

Juu, ei.

Väännetään nyt vielä rautalangasta:

1) Ensimmäinen elektrohydraulinen F1-vaihteisto oli vuoden 1989 Ferrarissa, täysin talon omaa tuotantoa. Tällöin, eikä koskaan tämän jälkeenkään, F1-autossa ole ollut esimerkiksi pakkivaihdetta ja vaihteiston elinkaari kokonaisuudessaan on muutamia satoja kilometrejä.
http://www.f1technical.net/f1db/cars/638/ferrari-f1-89

2) Vuonna 1997 konsernin ensimmäinen katuauto sai "F1-vaihteiston", se oli Ferrari 355 ja liittyy oikeaan F1-vaihteistoon vain siten että vaihteet vaihdetaan samalla ratin takana olevista tavalla läpsyköistä. Tässä oli kuusi vaihdetta (plus pakki), toisin kuin oikean F1-vaihteiston 7 eteenpäin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F355

3) Sinun vaihteistomallisisarjasi (Selespeed) esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1999. Tällöin syntyneestä vaihdelaatikosta oltiin saatu pudotettua vielä kuudeskin vaihde pois ja jäljelle jäi 5+1.
https://en.wikipedia.org/wiki/Selespeed

Näillä kolmella vaihteistoilla ei ole mitään muuta tekemistä keskenään, mitä nyt perustuvat samaan toimintaperiaatteeseen. Tuolla logiikalla minunkin Fiiatissa oleva manuaalivaihteisto on "derived directly from Senna's 1989 Mclaren MP4/5 Formula 1 transmission technology" Tongue
Jorma Laiho
Offline Offline

Posts: 581
Date Registered: 08.08.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8797 on: 08.03.16, 09:08 »

Tässä eräs esitys noiden kyseisten vaihteistotyyppien evoluutiosta ja vähän muutakin.
http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/tech_gear_manual.htm

Optimaalinen voimansiirto näyttää olevan vielä keksimättä ?

Jorma
Matti Lehtinen
Offline Offline

Posts: 27
Date Registered: 05.06.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8798 on: 08.03.16, 13:33 »

Juu, ei.

Väännetään nyt vielä rautalangasta:

1) Ensimmäinen elektrohydraulinen F1-vaihteisto oli vuoden 1989 Ferrarissa, täysin talon omaa tuotantoa. Tällöin, eikä koskaan tämän jälkeenkään, F1-autossa ole ollut esimerkiksi pakkivaihdetta ja vaihteiston elinkaari kokonaisuudessaan on muutamia satoja kilometrejä.
http://www.f1technical.net/f1db/cars/638/ferrari-f1-89


Sääntöjen mukaan kuitenkin tuo pakkivaihde formuloista tulisi löytyä:

Cars must have eight forward gear ratios as well as a reverse gear.

Lähde: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/rules-regs/Transmission_gearbox.html
Sami Vainionpää
Offline Offline

Posts: 1039
Date Registered: 30.10.01

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8799 on: 08.03.16, 19:19 »

Sääntöjen mukaan kuitenkin tuo pakkivaihde formuloista tulisi löytyä:

Cars must have eight forward gear ratios as well as a reverse gear.

Lähde: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/rules-regs/Transmission_gearbox.html
Joo, tää on meikäläisen aivopieru.
Löytyy kyllä pakki, mutta sitä ei näe juuri koskaan käytettävän vaikka auto joutuisi tilanteeseen missä pakitus on ainoa vaihtoehto radalle takaisin saamiseen (esim Monacossa).
Pakki rakennetaan vain sääntöjen täyttämiseksi mahdollisimman kevyeksi (ja heikoksi), kun sitä käytettäessä kisa on jo kuitenkin pilalla. Ei siis edelleenkään mitään tekemistä katuautojen laatikoiden kanssa Smiley
Koitin etsiä vanhoja pätkiä missä kuskit yrittävät saada pakkia silmään, mutta en vielä ainakaan löytänyt. Sehän ei formuloissa mene pelkästään paddlesta vetämällä, vaan ensin pitää painaa sitä neutral-nappia jonka jälkeen sitten voi koittaa saada pakkivaihdetta päälle.

Edit: Tässä Verstappenin näytösajossa tapahtunut kämmi, jossa ei edes viitsi yrittää saada pakkia päälle: https://youtu.be/HYlBeawGn6s?t=1m9s
Ja tässä Piquet, jos tarkasti katsoo (ja kuuntelee) kaikkia neljää pikseliä niin voi erottaa f1-auton jossa ei pakki mene päälle vaikka yritystäkin on: https://www.youtube.com/watch?v=fwETgXgki8w
« Last Edit: 08.03.16, 19:45 by Sami Vainionp?? »
Pages: 1 ... 438 439 [440] 441 442 ... 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1