FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.03.19, 20:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 441 442 [443] 444 Reply Print
Author Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)  (Read 1304480 times)
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3071
Date Registered: 12.01.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8840 on: 09.01.17, 20:35 »

Saabistina ei kannata koskaan lähteä tällaisiin keskusteluihin, mutta jos varovasti: kaksilitrainen turbo nelivedolla kuluttaa kaupungissa 12-13 l/100 km ja sen 8-9 maantiellä, vähän nopeudesta riippuen Grin 117 000 ja risat ajettu, eli juuri ajettu sisään...

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA PRG BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Jyrki Ikonen
Offline Offline

Posts: 661
Date Registered: 03.05.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8841 on: 10.01.17, 14:45 »

Volvo 740 2,3 litranen vapari menee aikalailla samoihin kuin Jesperin Saabas. Tosin nyt en ole pitkään aikaan laskeskellut, kun kaiken sen vie joka tapauksessa  laugh Rapiat 600 000 rullattu(arvio).

Nothing beats cubic inches except boosted cubic inches.
Heikki O Salonen
Offline Offline

Posts: 1165
Date Registered: 26.04.10

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8842 on: 10.01.17, 14:53 »

Muutamat syksyn varrelta Smiley






Canon 5D Mark IV / Canon 6D + Canon 24-70 f/4 L IS USM + Canon 16-35 f/4 L IS USM + Canon 85 f/1,8 USM + Sigma 35 f/1,4 ART + Canon 70-200 f/2,8 L IS USM II

Z170 Pro Gaming/i5 4,4GHz/GTX1070/16Gb RAM/512Gb SSD+4Tb
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8843 on: 11.01.17, 14:16 »

Katselin kulutuslukemia moottorijarrutuksissa. Näyttää aina 2.0 l/100 km. Ennen autoissa bensiinin suihkutus/ ruiskutus katkaistiin kokonaan moottorijarrutuksessa. Silloin kulutus oli 0 l/100 km. Vaikuttavatko nykyiset päästömääräykset tähän? Eli katalysaattorit jäähtyisivät liikaa moottorijarrutuksessa ilman palotapahtumaa ja päästöarvot nousevat liikaa heti moottorijarrutuksen jälkeen? On pakko polttaa bensaa vähän?
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8844 on: 11.01.17, 16:34 »

Taitaa 2 l/100km olla vakioasetus italialaisissa? Fiiatin Ideassa oli sama ominaisuus, silti keskikulutus oli ihan normilukemissa moottorin kokoon ja ilmanvastukseen suhteutettuna. Eli 6,5 - 7,5 l/100km. Oletko mitannut kulutusta perinteisellä menetelmällä, vai luotatko pelkästään tietokoneen arpomaan lukemaan?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14514
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8845 on: 11.01.17, 16:52 »

Katselin kulutuslukemia moottorijarrutuksissa. Näyttää aina 2.0 l/100 km. Ennen autoissa bensiinin suihkutus/ ruiskutus katkaistiin kokonaan moottorijarrutuksessa. Silloin kulutus oli 0 l/100 km. Vaikuttavatko nykyiset päästömääräykset tähän? Eli katalysaattorit jäähtyisivät liikaa moottorijarrutuksessa ilman palotapahtumaa ja päästöarvot nousevat liikaa heti moottorijarrutuksen jälkeen? On pakko polttaa bensaa vähän?

Kyllä mulla ainakin näyttää 0l/100km kun nostaa kaasun ja vaihde on päällä. Jos pitää paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä niin näyttää 1,0-1,2l/h. Cool
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6026
Date Registered: 17.04.02

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8846 on: 11.01.17, 18:03 »

Näyttää aina 2.0 l/100 km. Ennen autoissa bensiinin suihkutus/ ruiskutus katkaistiin kokonaan moottorijarrutuksessa.

Olikos Tarmolla automaatti? Mulla ainakin on kaikissa manuaaliautoissa näyttänyt 0l/100 km ja automaateissa sitten jotain 1-2 l/100km.

-JukSii-
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8847 on: 11.01.17, 18:16 »

Olikos Tarmolla automaatti? Mulla ainakin on kaikissa manuaaliautoissa näyttänyt 0l/100 km ja automaateissa sitten jotain 1-2 l/100km.

Minulla on automaattiloota, eli Magneti Marelli Selespeed CFC 300. Vaihteisto on joko M32, tai F40, ehkä joku muu malli  ... . En tiedä.
« Last Edit: 11.01.17, 18:27 by Tarmo Kallio »
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8848 on: 11.01.17, 18:49 »

Tuli ostettua tällainen bensakrematorio Pontiac Firebirdin kaveriksi iloiseen kesäajeluun. Yllättävän hyvin viihtyvät pilttuussa keskenään. Koneena mukavan tehokas 460cid 4v - eurooppalaisittain 7,6litrainen V8 nelikurkkuisella kaasuttimella, voimansiirtopuolella C6 kolmivaihteinen automaatti. Viimeinen voimavuosien moottori ennen saastelaiteaikakautta. Tässä vielä 365hv, mutta seuraavana vuonna enää 212hv samasta pannusta.

Kyseessä siis 1972 Lincoln Continental Mark IV 2d HT. Tämä yksilö oli amerikkalaisen keräilijän silmäterä, jossa kaikki on kuin uutena 45 vuotta sitten. Eräänlainen aikakapseli menneisyyteen, jolloin autot oli autoja, eikä jotain halvalla tehtyjä muovikippoja. Varustepuolelta löytyy nykyajan mukavuudet kuten lukkiutumattomat "Sure Track" jarrut, automaattinen ilmastointi, kaikki sähköherkut, cruise, sähköantenni ym.

Kulutus on miellyttävä. Maantiellä pääsee ehkä 12l pintaan sadalla, mutta kaupungissa 30litran kulutus vetää suupielet hymyyn, kun Jormakorolla miehet tulee kyselemään huoltiksella " paljonks tollanen vie ". Noh, tankkiin menee sata litraa, niin kyllä sillä aika pitkälle pääsee kun lasettaa tankin täyteen  Smiley


















- Meine Ehre heisst Treue -
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8849 on: 11.01.17, 19:37 »

Kyseessä siis 1972 Lincoln Continental Mark IV 2d HT. Tämä yksilö oli amerikkalaisen keräilijän silmäterä, jossa kaikki on kuin uutena 45 vuotta sitten. Eräänlainen aikakapseli menneisyyteen, jolloin autot oli autoja, eikä jotain halvalla tehtyjä muovikippoja. Varustepuolelta löytyy nykyajan mukavuudet kuten lukkiutumattomat "Sure Track" jarrut, automaattinen ilmastointi, kaikki sähköherkut, cruise, sähköantenni ym.

Tykkään  thmbup

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8850 on: 11.01.17, 19:57 »

Kiva kun joku muukin diggailee näitä menneen ajan järkäleitä  Smiley Mulla juuri tämän yksilön ostopäätöksen viimeisteli erittäin harvinainen " Triple green " värikombinaatio. Vihreä helmiäismetalliväri, vihreä vinyylikatto ja yksivärinen vihreä sisusta. Nämä on yleensä sellasia värien sekamelskoja. Voi olla vaikkapa valkoinen auto, punainen katto ja vaikka harmaa nahkasisusta mustalla lattiamatolla. Uutena tällaisen optiolista oli pitkä ja ostajat mielellään sekoitteli värejä mielikuvituksen mukaan. Itseasiassa haussa oli " Triple white " auto, mutta sellaista ei virheettömänä löytynyt kuin yksi, jonka hinta meni ebay:ssä taivaisiin. Sitten piti tyytyä vihreään. Värihän on muuten kyllä osuva - sehän viittaa vahvasti ekologisuuteen  Grin

- Meine Ehre heisst Treue -
Tumi Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 3581
Date Registered: 28.07.06

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8851 on: 11.01.17, 20:06 »

Kyseessä siis 1972 Lincoln Continental Mark IV 2d HT. Tämä yksilö oli amerikkalaisen keräilijän silmäterä, jossa kaikki on kuin uutena 45 vuotta sitten. Eräänlainen aikakapseli menneisyyteen, jolloin autot oli autoja, eikä jotain halvalla tehtyjä muovikippoja. Varustepuolelta löytyy nykyajan mukavuudet kuten lukkiutumattomat "Sure Track" jarrut, automaattinen ilmastointi, kaikki sähköherkut, cruise, sähköantenni ym.

Oliko silloinkin jo tuo keulan hyttyspyydys tuollainen? Muistelin, että vasta 70-luvun loppupuolella...  Undecided

"Pää pilvissä, jalat maassa."
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8852 on: 11.01.17, 20:40 »

Oliko silloinkin jo tuo keulan hyttyspyydys tuollainen? Muistelin, että vasta 70-luvun loppupuolella...  Undecided

Tämä ns. vesiputousmaski oli jo edellisen sukupolven Mark III mallissa 60-luvulla. Se pysyi Lincolnin tavaramerkkinä Mark IV:n seuraajassakin, joka esiteltiin vuonna 77 ja joka kantoi nimeä Mark V. Vuosi 1972 oli tälle mallisarjalle sellainen, joka jäi ns. yhden vuoden malliksi. Tässä on vielä mm. "integroidut" puskurit kun jo seuraavana vuonna etupuskuriksi tuli ruma turvapuskuri, jonka piti kestää törmäys vahingoittumattomana noin reilusta kävelyvauhdista kiinteään esteeseen. Sen jälkeen myös taakse tuli turvapuskuri, joka mielestäni pilasi suuren, mutta sirolinjaisen auton muodot lopullisesti. 

Tämä maski siis oli vain Mark mallisarjan erikoisuus. Continentaliahan tehtiin myös neliovisena sedanina, mutta Mark mallit olivat aina 2-ovisia Hard top versioita. Mukavia kauppakasseja, jotka eivät mahdu Citukan parkkiruutuun eikä parkkihalliin ja jonka sisään ei montaa kauppakassia mahdu. Tavaratilakin on niin matala, että sinne ei paljon mitään laiteta, semminkin kun siellä oleva täysikokoinen vararengas syö leijonanosan tilasta.

- Meine Ehre heisst Treue -
Ville Gröndahl
Offline Offline

Posts: 262
Date Registered: 06.04.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8853 on: 14.01.17, 06:42 »

Noista kulutuslukemista ei oikein käy ilmi, että kuka perustaa lukuilmoituksensa auton ajotietokoneen näyttämään dataan ja kuka tankkausten perusteella laskettuun todelliseen dataan. Suhtaudun siis hyvin skeptisesti.

Itse ajoin työn takia koko viime kesän ja alkusyksyn Lahden ja Helsingin väliä päivittäin. En ole ennen työn takia joutunut moista harrastaa koska normaalisti laivoilla ollessa sitä on saanut asua työpaikallaan.  Smiley

Noh, se mikä kesässä oli oleellista, on se, että autoistani oikeastaan mikään ei ole ajateltuna duunarin kukkarolle silloin kun autoilla ajellaan joka päivä about 240 kilsaa.

Valitsin käytettävyydeltä kolmesta pahasta sen minkä ajattelin olevan inhimillisin - Audi A8 3,7 Quattro. Opin kesän aikana seuraavaa omistamastani autosta ja sen V8 moottorin sielun elämästä:

Alkukesän ajelin tyypillisesti autollani moottoritiellä 125km/h, ilmastointi normaalisti päällä, vakionopeus säädin päällä ja rengaspaineet noin 2,4 baaria. Audin tankki on tilavuudeltaan 90 litraa ja ajelin aina tankin täydestä kutakuinkin tyhjäksi siten, että tankin viisari oli jo aina pudonnut pohjaan ja ollut siellä tovin ja ajotietokone lupaili enää 20-30km rangea. Kerran kokeiluni vei minut jopa 10km rangeen jolloin oikeasti jo jännitin että kuinkas tässä käy - tankkasin tuolloin auto tankkiin 88,7 litraa menovettä...  Roll Eyes

Noh anyway, kesän alussa siis, ajoin aina mahdollisimman reippaasti Lahden ja Helsingin väliä. Yhdestä 120 kilsan legistä kaupunki/taajama-ajoa oli noin 20 kilsaa, muuten matkasta 100 kilsaa oli aina moottoritietä.

Tuolloin pääsin täydellä tankilla tyypillisesti noin 600km eli kulutus oli todellisen tankkauksiin perustuvan tiedon valossa noin 14,5 litraa per 100km. Auton itsensä mukaan kulutus oli tällä tavalla ajellen ajotietokoneen mielialasta riippuen noin 10,9-11,3 litraa.

Mittasin kesäkuun aikana keskikulutukset 125km/h, 110km/h, 100km/h, 90km/h ja 80km/h maantiekeskinopeuksille perustuen täysiin tankkauksiin. Ilmastoinnilla ja ilman kuin myös osan kaksilla eri rengaspaineilla. Auton oma ajotietokone oli toki hyvin optimistinen luvaten alle kymmenen litran kulutuksia ja suuria rangeja jotka eivät koskaan toteutuneet. Vielä 100km/h nopeudesta pudotuksella 90km/h oli merkitystä. Sen sijaan yllättäen 80km/h ja 90km/h ero oli jo marginaalisempi.

Utopistisin keskikulutus, mitä sain ajotietokoneen kerran näyttämään:  Shocked Mainittakoon , että yleensäkin siististi ajaen (80-90km/h) keskikulutus auton mukaan oli 7,1-7,6 litraa/100km/h, todellisen ollessa kuitenkin noin 10 litraa...



Ajotietokoneen range on hyvin suuntaa antava. Jostain syystä en edes usko, kaupunki- ja taajama-ajoista huolimatta että nämä ennustetut arvot olisivat olleet saavutettavissa:



Range oli jollain tavalla uskottava ainoastaan tankin lähestyessä tyhjää. Tai no oli ja oli... Tankkauksen kehoitusvalo syttyy jo hyvissä ajoissa tankin mittarin viisarin laskiessa punaiselle alueelle ja lupaa tällöin noin 90km rangea. Kuitenkin mittarin pudotessa pohjaan, on tankissa vielä noin 10 litraa polttoainetta, jolla voi ajaa käytännössä rohkeudesta riippuen melkein sen 100 kilsaa.  Rangenäyttö pudotessaan 90km/h alaspäin ajettaessa tasaista nopeutta tuntuu muuttuvan loppua kohden aina vain tarkemmaksi. Kerran sain kunnolla kylmän hien otsalleni kun olin ohittanut Neste Tuuliharjan Mäntsälän ja Lahden välillä ja auto näytti rangea 30km. Melkein välittömästi huoltoaseman ohitettua se kuitenkin putosi jo 20km. Saapuessani Lahden Renkomäkeen Kärkkäisen polttoainetankkaukseen auto lupasi enää 10km rangea... Tankissa taisi olla jotain litra menovettä jäljellä...   Roll Eyes

Parhaimman tuloksen sain ajamalla 865,2 km 87,3 litralla menovettä. Tämä saavutettiin 2,7 barin rengaspaineilla ja ajamalla maantieajot vakionopeussäädin päällä 80km/h ilmastoinnin ollessa economyllä. Auton mielestä keskikulutus oli noin 7 litraa, mutta todellinen laskentahan paljastaa kulutuksen olleen 10,09 litraa sadalla. Heittoa siis auton omaan ilmoitukseen about 3 litraa per 100 km - melkoinen virhe siis. Mutta 10 litraan sadalla voi olla suht tyytyväinen - onhan kyseessä kuitenkin isokokoinen ja painava auto V8 moottorilla...



Tankkauksen jälkeen auto lupaili lisäksi vielä aivan utopistista rangea:



Kokonaisuutena ajoista nousi esiin selvästi se, että vauhdin pudotus 125km/h nopeudesta 80km/h vaikutti todella paljon - Täydellä tankilla sai ajaa yhden "ilmaisen edestakaisen Helsingin reissun. Toki ajoon kului hieman enemmän aikaa - mutta siihen vaikutti monesti enemmän se, miten töihin lähtö tai tulo osui ruuhkiin tai muihin poikkeaviin tilanteisiin eikä näin ollen ollut ihan yksioikoisesti selitettävissä oleva asia. Ainoastaan myöhään illasta olevissa ajoissa ajonopeuden aiheuttama aikaero oli todellinen ja selvä - noin puoli tuntia elämästä.

Automaatti-ilmastoinnin osuudeksi kulutuksesta haarukoin olevan, säästä riippuen, noin 1-1,5 litraa per 100km normi -moodillaan. Periaatteessa viileämpinä päivinä aamuisin ja iltaisin ei ollut perusteltua oikeastaan käyttää muuta kuin economy -moodia. Tällä tavalla jo kuitenkin säästää jo pitkässä juoksussa helposti.

Diesel auto olisi varmasti ollut paljon järkevämpi menopeli kesälle, mutta asiat ei ole niin yksioikoisia: Ylimääräisen auton hankinta työn takia tai vaikka vaihtokin olisi varmasti niellyt rahaa - mitä tuskin noilla kesäajoilla olisi kuitenkaan tienattu takaisin. Saati sitten "uuden" auton luotettavuudestahan ei olisi ollut mitään takuita - sehän olisi voinut niellä rahaa korjaamisten kautta. Audi kuitenkin suoriutui tehtävästään 18.5-31.10 välisenä aikana jolloin sillä piti noita ajoja ajaa kuitenkin 0 euron remonttibudjetilla, eikä siihen senkään jälkeen ole muuta tehty kuin vaihdettu yksi etutukivarsi tässä talven aikana. Normaali öljyn vaihto toki 16 000 kilsan välein, siihen filtteri 24 euroa ja öljyä 7,5 litraa. Vaihtotyö itse tehtynä nolla euroa.

Jaguarin ja Porschen kanssa en ole ollut yhtä innokas tutkimaan asiaa. Joka tapauksessa kaikki autot ovat kyllä juoneet kaiken mitä tankkiin on laittanut. Olettaisin noiden kahden edellä mainitun auton keskikulutuksen pyörivän jossain 15l/100km luokassa.
« Last Edit: 14.01.17, 06:52 by Ville Gr?ndahl »

That's life...
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8854 on: 14.01.17, 14:46 »

Minulla on autossani Microsoftin Windows pohjainen apujärjestelmä. Ratissa on Windows nappulakin. https://en.wikipedia.org/wiki/Blue%26Me

Tässä systeemissä auton järjestelmiin voi siirtää ja asentaa USB-liittimen kautta ohjelmia. Ohjelmat ladataan tehtaalta ensin PC-koneelle ja siirretään koneelta USB-tikkuun. Tikku laitetaan auton USB-liittimeen ja ohjelma siirtyy autoon. Olen asentanut pari ohjelmaa kokeilumielessä. Kokeilin autoni ollessa uusi erästä taloudellisen ajotavan ohjelmaa. Ohjelman saa päälle painamalla ratin Windows nappulaa ja käskyttämällä autoa eri valikoissa puheella. Suomenkieltä ei ole valittavissa. Englanniksi puhutaan ja kuunnellaan.  En tiedä nykytilannetta.

Tämä ohjelma tallentaa kuljettajan ajotavan. Jarrutukset, kiihdytykset... kaiken. Minun autoni oma alkuperäinen muistimäärä mahdollistaa noin kahden kuukauden ajojen datan tarkan tallennuksen. Järjestelmä varoitti kerran yllättäen puheella muistin täyttymisestä ja suositteli laittamaan USB-tikun auton lisämuistiksi. Säikähdin silloin vähän.  Grin  Auton data siirretään tikulta tietokoneeseen ja tehtaan ohjelma tekee raportin.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14514
Date Registered: 21.07.04

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8855 on: 14.01.17, 15:43 »

Kokeilin autoni ollessa uusi erästä taloudellisen ajotavan ohjelmaa.
Ilmeisen huonolla menestyksellä, kun auto kuluttaa yli 10 litraa satasella. Grin Joko sait selvitettyä mikä autossasi on vikana?
Seppo Kolehmainen
Offline Offline

Posts: 903
Date Registered: 26.02.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8856 on: 14.01.17, 17:54 »

Nyt vähän eläkemiehen vanhanaikaista näkökulmaa. Kauhistelen varsinkin dieseleissä näitä nykyautojen taloudellisen ajamisen ohjelmia: Käskevät vaihtamaan isommalle mielestäni aivan liian aikaisin. Sillä saattaa kyllä pienentää polttoaineen kulutusta joissakin autoissa litralla, mutta epäilen, että samalla rikkoo vaihdelaatikon ja moottorissa kaiken sen, minkä rikkoontuminen johtuu värinöistä. Polttoaineen paineet ovat nykydieseleissä niin suuret, että liian matalilla kierroksilla kone ei yksinkertaisesti käy tarpeeksi tasaisesti.

Perustan havaintoni siihen, että minullakin on eräänlainen "kokeilu" menossa. Pyrin siihen, että kierrokset ovat vähintään 2000 ja harvoin yli 3000, ei moottorijarrutuksia eikä ratin kääntämistä auton ollessa paikoillaan. Öljynvaihdot noin 10.000 kilometrin välein ja katalysaattorin puhdistus parin tuhannen kilometrin välein ajamalla kymmenkunta kilometriä lämpimällä koneella pitäen noin 4500-5000 kierrosta koko ajan. Polttoaineen kulutukset vaihtelevat 4,5 - 6,0:n litran välillä. Tätä kokeilua on nyt jatkunut 468000 kilometriä ja sama testi jatkuu yhä. Kuskin istuin alkaa repeillä kuluneisuuttaan ja ratin pinta on katoamassa, mutta perustekniikka pelaa kuin junan vessa. Laturi, startti, syyläri, vilkkuvalon viiksi ja kytkinasetelma kokonaisuudessaan on kerran uusittu. Auto on Peugeot 406 HDI vm 2000.

Seppo 
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2090
Date Registered: 29.07.09

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8857 on: 14.01.17, 18:02 »

Ilmeisen huonolla menestyksellä, kun auto kuluttaa yli 10 litraa satasella. Grin Joko sait selvitettyä mikä autossasi on vikana?

Ei ole mitään vikaa. Keskinopeus on ollut näköjään 19 km/h. Ajan tällä autolla pelkästään kaupungissa. Keväällä otan Suzuki-moottoripyörän pitkästä aikaa taas ajoon. Se vasta kuluttaa se.  Cool
Heikki O Salonen
Offline Offline

Posts: 1165
Date Registered: 26.04.10

WWW
Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8858 on: 15.01.17, 13:51 »






Canon 5D Mark IV / Canon 6D + Canon 24-70 f/4 L IS USM + Canon 16-35 f/4 L IS USM + Canon 85 f/1,8 USM + Sigma 35 f/1,4 ART + Canon 70-200 f/2,8 L IS USM II

Z170 Pro Gaming/i5 4,4GHz/GTX1070/16Gb RAM/512Gb SSD+4Tb
Seppo Kolehmainen
Offline Offline

Posts: 903
Date Registered: 26.02.06

Re: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)
« Reply #8859 on: 22.01.17, 11:42 »

Pari kuvaa iloiselta 80-luvulta. Eivät olleet polttoaineen kulutus eikä päästöt kovin suuria kriteereitä auton ostossa.



Onnellinen omistaja noin 30 kiloa ja 30 vuotta sitten


Pages: 1 ... 441 442 [443] 444 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1