Author
|
Topic: Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot) (Read 1300761 times)
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
SL63 V8. SL65 V12:ssa on vahan eroava korisarja, erilaiset pakoputket ja vanteet. Esim. Tuossa V8:issa on etupuskurin alahelma musta, kun V12 on korinvarinen.
Ooollllrait, sitä on näköjään tutkailtu AMGee laitteita lähemmin toisinaan. 
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Uskomatonta jäleen kerran, että näitäkin on Suomeen tullut. Tiedä sitten millon, ja kenen tuomana. Mutta alkuperäinen Suomi-auto tuo tuskin on kilvistä päätellen. Joka tapauksessa, itselle täysin tuntematon Nissan. 
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Edelleen se on se sama poniautoista ponein, eli 64½ 170cid suoralla kutosella josta on joskus irronnut kaikki 101 kaakkia, jotka valjastetaan tiehen kolmilovisen manuaalin läpi. Varsinainen raketti siis  Okei joo en muistanut viime maininnasta, niin piti kysästä uudemman kerran. Epäilinkin tuota suoraa kutosta, harvemmin meinaa noin alkuperäisesestä autosta puuttuu mitään tunnistettavaa; kuten tuo 289 logo lokasuojan etupuolelta. Mutta tuo manuaali oli mukava kuulla!  Raketti taikka ei, muttei sitä ole raketiksi tehtykään. Tällä Mustangilla ainakin arjen kiireet unohtuvat sen siliän tien kun auton pihasta ajaa ulos. Eipä nuo 289cid Kasi vinkkeli Mustangitkaan nyt mitään raketteja oleet, 225-250 hujakoille oli muistaakseni voimaa tarjolla. Optiolistalta löytynyt High Performance 289 Kasi tarjosi muistaakseni ton 250hv tai vähän enemmän. Toista olis itten GT350 Shelby, jossa olikin jo munaa ihan eri tavalla. Ensimmäiset "isot" moottorit tulivat vasta vuonna 67' tarjolle, jolloin muistaakseni saatavilla oli 390:istä kasia, ja jos ihan oikein muistan, pellin alle sai jopa 427:kan. Ja se kaikista ärjyin Mustangihan on tuo 429 BOSS, jota sai 69-70 vuosina tilata kaupasta. Ilmotetut 375 ilmotettua hevosvoimaa olivat todellisuudessa jotain 550hv hujakoilla vakuutusmaksujen pienentämisen takia. Ja vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit. 
|
|
|
|
Arto Eriksson
Offline
Posts: 848
Date Registered: 11.03.06
|
Okei joo en muistanut viime maininnasta, niin piti kysästä uudemman kerran. Epäilinkin tuota suoraa kutosta, harvemmin meinaa noin alkuperäisesestä autosta puuttuu mitään tunnistettavaa; kuten tuo 289 logo lokasuojan etupuolelta. Mutta tuo manuaali oli mukava kuulla!  Raketti taikka ei, muttei sitä ole raketiksi tehtykään. Tällä Mustangilla ainakin arjen kiireet unohtuvat sen siliän tien kun auton pihasta ajaa ulos. Eipä nuo 289cid Kasi vinkkeli Mustangitkaan nyt mitään raketteja oleet, 225-250 hujakoille oli muistaakseni voimaa tarjolla. Optiolistalta löytynyt High Performance 289 Kasi tarjosi muistaakseni ton 250hv tai vähän enemmän. Toista olis itten GT350 Shelby, jossa olikin jo munaa ihan eri tavalla. Ensimmäiset "isot" moottorit tulivat vasta vuonna 67' tarjolle, jolloin muistaakseni saatavilla oli 390:istä kasia, ja jos ihan oikein muistan, pellin alle sai jopa 427:kan. Ja se kaikista ärjyin Mustangihan on tuo 429 BOSS, jota sai 69-70 vuosina tilata kaupasta. Ilmotetut 375 ilmotettua hevosvoimaa olivat todellisuudessa jotain 550hv hujakoilla vakuutusmaksujen pienentämisen takia. Ja vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit.  Suurin osa valmistetuista kuusikymmentäluvun mustangeista ei ollut edes tarkoitettu ns urheiluautoiksi vaan niitä jopa markkinoitiin usassa modernin perheen kakkosautoina jolla oli mukava käydä ostoksilla markkinoinnin suurin kohderyhmä oli kotiäidit, varsinaiset muskelivuosikerrat tulivat vuosina 68-74 jolloin ei pahemmin enää 289:jä enää tainnut olla edes valikoimassa tosin mussen korikin muuttui raskaammaksi joten sekin varmasti ajoi tehojen nostoon. "vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit." makuasia koska musta juuri varsinkin 72 grande oli sikahieno pystyllä takalasillaan ja silti loivasti alaslaskevine takatolppineen, fastpäkit ei ole kyllä mun mieleen lainkaan turhan takapainoisen näköisiä musta.
|
|
« Last Edit: 28.07.09, 08:25 by Arto Eriksson »
|
|
Nikon D610, D600,Nikon D700,NIKKOR AF-S 50/1.8G, NIKKOR AF-S 28-300/3.5-5.6G ED VR II.NIKKOR 85mm f1.8G Tamron 90mm F2.8 makro,Tokina AT-X SD 16-28/2,8 PRO FX. sigma 70-200mm f2.8 ex dg os hsm Pori Jazz photographer 2011,2012.2013. Everyone's gonna get fucked sooner or later.
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Suurin osa valmistetuista kuusikymmentäluvun mustangeista ei ollut edes tarkoitettu ns urheiluautoiksi vaan niitä jopa markkinoitiin usassa modernin perheen kakkosautoina jolla oli mukava käydä ostoksilla markkinoinnin suurin kohderyhmä oli kotiäidit, varsinaiset muskelivuosikerrat tulivat vuosina 68-74 jolloin ei pahemmin enää 289:jä enää tainnut olla edes valikoimassa tosin mussen korikin muuttui raskaammaksi joten sekin varmasti ajoi tehojen nostoon.
"vuoden 1969 jälkeenhän Mustangi menetti sitten kaiken hohtonsa ja tilalle tuli laatikko mallit." makuasia koska musta juuri varsinkin 72 grande oli sikahieno pystyllä takalasillaan ja silti loivasti alaslaskevine takatolppineen, fastpäkit ei ole kyllä mun mieleen lainkaan turhan takapainoisen näköisiä musta.
Aivan joo, Pony Car - Sehän se oli eikä varsinainen urheiluato. Edullinenkin vielä, niin etä jokainen pystyisi sen ostamaan. Camaro seurasi perässä moni muu tätä saman tyylistä trendiä. Jep maku asioita nämä on, itse en diggaa ollenkaan näistä 70-> malleista. Mutta moni muu tykkää. 
|
|
|
|
Tarmo Lindroos
Offline
Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06
|
Ferrari 348 TS Targa tänään Malmilla. On näemmä myynnissä http://www.nettiauto.com/ferrari/348/2711309 ja halvalla lähtee  [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ]
|
MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org, 
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
Mikon musse näyttää ihan pienoismallilta  Jos mahdollista, niin tässä vielä enemmän  Tämä kuva ei vain toimi enää kovin hyvin näin nettikokoisena, mutta muuten ajattelin tehdä tästä ehkä jopa ison tulosteen... [ attachment removed / expired ] Tai tästä... [ attachment removed / expired ] ...niin tai sitten tästä... Kun osais päättää  [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Lasse Nygren
Offline
Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04
|
Laitetaas muutama pikaisesti muokattu kuva tältä illalta harmaasta Turusta. Kyseessä siis jälleen Turun harrasteajoneuvoilta.
1. [ attachment removed / expired ]
2. [ attachment removed / expired ]
3. [ attachment removed / expired ]
4. [ attachment removed / expired ]
5. [ attachment removed / expired ]
6. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Mikolta mukavaa koivukeskeistä Mustangi kuvaa, hienolta näyttää ihka aito KuusNeljäPuolikas koivikon keskellä. Asiallista! Tarmolta asia tavaraa, hyvä että otit kuvat tuosta 348:sista!  Ihmeen paljon on Ferrareita Nettiautossa muutenkin myynnissä........ Lasselta myöskin mukavaa kuvapläjäystä taas.  Ehdinkin jo odotella, koska näitä taas tupsahtaa. Oliko lasse tuo 2. kuvan Ferrari 308 vai 328 GTB? 328:silta näyttää keulasta, meinaa kun 308 GTB:eitä ei liiemmin Suomessa ole. GTS:siä on.
|
|
|
|
Lasse Nygren
Offline
Posts: 3076
Date Registered: 23.06.04
|
Lasselta myöskin mukavaa kuvapläjäystä taas.  Ehdinkin jo odotella, koska näitä taas tupsahtaa. Oliko lasse tuo 2. kuvan Ferrari 308 vai 328 GTB? 328:silta näyttää keulasta, meinaa kun 308 GTB:eitä ei liiemmin Suomessa ole. GTS:siä on. Mukavaa, että kuvat kelpasivat. Niin ja kyseessä on siis Ferrari 328 GTB. 
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Oollrait, asia selvä. Oliko ainoa Ferrari paikalla? 
|
|
|
|
Olli Vainio
Offline
Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01
|
///M5.
|
"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Jaksoin vihdoin ja viimein tehdä vähän enemmän töitä pienoismallien parissa, tässä muutama tulos päivältä. Alkuun muutama Lamborghini.
Kyosho 1/18 LP400 vuodelta 1974 [ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
IXO KB Japan 1/43; LP400S vuodelta 1978 [ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
IXO 1/43 ; LP5000S 1982-1985 [ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
IXO 1/43 ; LP5000 Quattrovalvole vuodelta 1988 [ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
Ja sitten päästäänkin McLaren F1 GTR:iin, joita löytyy kyllä enemmänkin hyllystä, mutta tässä pari.
IXO 1/43 ; McLaren F1 GTR 1996 #12R ; Kausi 1996 - Zhuhai 3. Lehto, Bellm, Weaver. [ attachment removed / expired ]
IXO KB Japan 1/43 ; McLaren F1 GTR 1996 #12R ; Kausi 1996 Suzukan 1000km 1. Lehto, Bellm, Weaver. [ attachment removed / expired ]
UT Models 1/18 ; McLaren F1 XP1 LM, 6 kappaletta aitoja tehty, joista 5 myyty. Aidon hinta tänään maailmalla 3miljoonaa Euroa +. [ attachment removed / expired ]
-Sami-
|
|
|
|
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline
Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01
|
///M5.
Nätti. Kuva siis  Mutta yks juttu pistää silmään. Olisitte ottaneet kuvauksen ajaksi tuon siirtokilven pois tuolta tuulilasista (tai kloonaa se kuikkaan) 
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
Jaha, Olli pisti sitten sen kaikista härskeimmän M5:sen kehiin. Tässä on munaa, enemmän kun uudessa koskaan on ollut.
|
|
|
|
Olli Vainio
Offline
Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01
|
Nätti. Kuva siis  Mutta yks juttu pistää silmään. Olisitte ottaneet kuvauksen ajaksi tuon siirtokilven pois tuolta tuulilasista (tai kloonaa se kuikkaan)  Ei sitä viihti kun on posliineja alueella. Eikä jaksa kloonata. Tuota autoa kyllä tullaan kuvaamaan pienten päivitysten jälkeen uudestaankin.  Nythän vaan harjoteltiin.  Jaha, Olli pisti sitten sen kaikista härskeimmän M5:sen kehiin. Tässä on munaa, enemmän kun uudessa koskaan on ollut.
Siitä en tiiä, mutta tässä yksilössä oli tehty putkille ainakin kaikkea kivaa ja kyllä kuului monen sadan metrin päähän että mitä on tulossa/menossa kun kuskilla on nilkkaliike kunnossa!
|
"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
|
|
|
Juha Lehtola
Offline
Posts: 208
Date Registered: 02.04.06
|
Uskomatonta jäleen kerran, että näitäkin on Suomeen tullut. Tiedä sitten millon, ja kenen tuomana. Mutta alkuperäinen Suomi-auto tuo tuskin on kilvistä päätellen. Joka tapauksessa, itselle täysin tuntematon Nissan.  Tuo http://www.esv.fi/ puuhastelee noiden japanian tuontien kanssa
|
|
|
|
Sami Aaltonen
Former member
|
|
|
« Last Edit: 29.07.09, 06:16 by Sami Aaltonen »
|
|
|
|
|
Sami Virkkula
Offline
Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04
|
Jos mahdollista, niin tässä vielä enemmän  Tämä kuva ei vain toimi enää kovin hyvin näin nettikokoisena, mutta muuten ajattelin tehdä tästä ehkä jopa ison tulosteen... Hylkyyn, renkaat piilossa ja kantokin on ikävästi etualalla  Tietysti nuo pitäis nähdä isona versioina mutta noiden perusteella mie teettäisin kuvasta nro kaksi koska ykkösessä kasvaa puut konepellilltä ja kolmonen on muuten vaan ahdas.
|
|
|
|
|
|
|
|