MKJP - MUVR

(1/1)

vanhaevinrude:
Tervetuloa mukaan United:n lennolle Kingstonista Kuubaan  Mitäs tässä viivyttelemään, käydään heti kuviin



Laukkujen lastaus käynnissä


Tämän kuvan otti joku matkustaja astellessaan kohti konetta


Valmiina aloittamaan rullaus


Valmiina lentoonlähtöön ohjaamon puolesta


Kauempaa katsottiin kun kaunis koneemme irtosi maasta


Kone kirjoittaa taivaalle tutun puumerkkinsä, kolme savujuovaa


Matkalentoa


Matkalentoa ohjaamosta katsottuna


Taival taittuu


Tämä kuva onnistui niin hyvin, että kävisi mielestäni melkein mainoskuvaksi


Tämän koneen autopilotti näyttää tältä jos joku miettii


Pikkuisen jo tullaan matalammalle


Ei siinä kovinpaljon eteen nähnyt, mittareilla vaan sitten


Lähestyy FAF pointin kohdilla


Tornista katsottiin lähestymistämme joka tehtiin täysin mittareilla


Kosketus kenttään, laskeutuminen onnistui mielestäni arvosanalla 8, loppulähestymisen aikana oli hetken aikaa nopeutta hieman yli Vref


Nähdään taas toistekkin United:n lennolla

Kiitos kaikille jotka jaksoitte katsoa kuvat

pho201:
Kiitos hienoista kuvista! Lentosimulaattoreissa "kaikki" on mahdollista.

Jos palataan historiaan, niin United taisi lentää noilla Boeing 727-koneilla joskus 1960-80-luvuilla. Siihen aikaan yhdysvaltalaisilla liikennekoneilla ei ollut mitään asiaa Kuubaan. Yleensäkään sinne ei tehty turistimatkoja juuri muualta kuin ns. sosialistisista maista.

Jos joku vielä haluaa nähdä alkuperäisen "sosialistisen luonnontilaisen" Kuuban ennen kuin kansainvälinen turismi tekee siitä samanlaisen kuin sadat muutkin lomakohteet, on syytä pitää kiirettä (johan siellä tosin on näitä aidattuja turistihelvettejä kuten Varadero - asiakkaina pääasiassa eurooppalaisia ja kanuskeja). Kun yhdysvaltalaiset turistimassat ryntäävät Kuubaan lähivuosina, tulee siitä joku "Cancun II", josta ei enää paljon omaperäistä löydy. Kuubalaiset sikarit ovat paitsi maailman parhaita myös maailman kalleimpia. Kun pohjoisamerikkalaiset saavat kuubasuhteensa normaaliin tilaan, tulee noistakin paljon kalliimpia (muuallakin kuin Suomessa) kuten kaikesta muustakin.

Pekka

vanhaevinrude:
Kiitoksia Kommentista  Tosiaan tuo poliittinen puoli jäikin vähemmälle ajattelulle tämän lennon osalta, tokihan olisi pitänyt muistaa tämäkin puoli. Asian ulkopuolelta vähän tuli tässä mieleen, että sattui tuossa jäämään mieleeni eräästä ilmailukirjasta, että koneen tuulilasien lämmitystä olisi aina hyvä pitää päällä jatkuvasti kun ollaan ilmassa, tämä kuulemma sen vuoksi, että jos tapahtuu lintutörmäys niin lämmitetty lasi kestää törmäystä paremmin kuin aivan kylmä, aina on mukava oppia uutta ja sen takia oppikirjoja luetaan 

Navigation

Up one level