Montako.

(1/3) > >>

Horse39:
Pikseliä leveitä noi photoscenery maastokuvat ovat FS98:ssa?

Vielä tämä kysymys:
Onko se niin, että se .bgl tiedosto on pohjana maaston mallille ja kuva laitetaan jotenkin sen päälle.

Wanhis:
Quote

Pikseliä leveitä noi photoscenery maastokuvat ovat FS98:ssa?

Vielä tämä kysymys:
Onko se niin, että se .bgl tiedosto on pohjana maaston mallille ja kuva laitetaan jotenkin sen päälle.


Tavallaan juuri noi se on. Ilmakuva on pilkottu pieniin bmp muodossa oleviin kuvaviipaleisiin joiden paikat on määritelty siinä bgl tiedostossa.
 
Ilmeisesti kaavailet asentavasi Esan tekemän photosceneryn Fs-98:siin. Ne on kuitenkin tarkoitettu toimivaksi vain Fs-2004 ja Fsx simulaattoreissa. Suosittelen asentamaan tietokoneeseen Fs-2004 simulaattorin. Esa on optimoinut photoscenerynsä juuri tuolle simulle mutta ne toimivat hyvin myös Fsx:ssä. Tosin vanhemmissa tietokoneissa Fs-2004 toimii jouhevammin.

Horse39:
Se ei olekaan FS98, mikä on minulla. Minulla on Flight Simulator 2004: A century of Flight CD:t
Tarkoitin tuossa pikseleissä eli montako kuvapistettä kuva on leveä: Eli onko se 640x480, 800x600 vai enemmän? Tuota minä tarkoitin.

Minulla on myös FSX ja se toimii mainiosti, mutta tämä FS2004 on jotenkin parempi.

Kysyn vielä: Montako pikseliä korkeita ne rakennukset on tuossa F2004 pelissä? Onko se 20x20 vai enemmän? Ajattelin vaan, jos YRITÄN itse tehdä peliin muutamia rakennuksia.

Wanhis:
Quote

Se ei olekaan FS98, mikä on minulla. Minulla on Flight Simulator 2004: A century of Flight CD:t
Tarkoitin tuossa pikseleissä eli montako kuvapistettä kuva on leveä: Eli onko se 640x480, 800x600 vai enemmän? Tuota minä tarkoitin.


Useimmiten paljonkin enemmän, useita tuhansia pikseleitä riippuen siitä kuinka isoa photosceneryä tekee. Photosceneryn iso ilmakuva pilkotaan sitten tälläisiin 256x256 pikselin pikkukuviin.



Quote

Kysyn vielä: Montako pikseliä korkeita ne rakennukset on tuossa F2004 pelissä? Onko se 20x20 vai enemmän? Ajattelin vaan, jos YRITÄN itse tehdä peliin muutamia rakennuksia.

Rakennuksia mallinnettaessa ei oikeastaan kannata ajatella pikseleitä vaan metrejä, että montako metriä talo on pitkä, leveä ja korkea. Esimerkiksi tässä kuvassa minulla on mallinnusohjelman apuruudukon yhden ruudun kokona 5-metriä. Näin talo tulee tehtyä osapuilleen oikean kokoiseski. Valmiin mallin kokoa voi sitten zoomata portaattomasti ja siitä voi tehdä vaikka minkälaisen jättiläisen tai vaikka vain lentokoneen pyörän kokoisen.



Valmis malli peitetään tekstuurikuvilla jotka on valokuvattu mallinnettavasta kohteesta. Näiden tekstuurikuvien koko voi olla esim 32x32.

64x64, 128,128, 256,256, 512,512 joka minulla on tässä esimerkissä. Mitä isompi tekstuuri niin sen komeampi ja tarkempi on talon ulkoasu.
Tekstuurit zoomautuvat simuun laitetun valmiin mallin mukana automaattisesti mikäli mallin kokoa muutetaan.


Horse39:
Kiitos paljon näistä tiedoista. Tämä auttaa minua suunnittelussa eteenpäin.

Navigation

Up one level

Next page