FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.11.17, 05:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Super Cub
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Super Cub  (Read 762 times)
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

Super Cub
« on: 15.05.16, 18:18 »

Onko täällä kellään tapahtunut että myyjä vetää käyttöluvan takaisin koneesta tai sceenerystä? mulle tapahtui se vähän toista vuotta sitten kun yritin asentaa Super Cubin uudestaan koneeseen niin sanoivat että ei ole lupaa jäljellä, kysyin minkä takia ja sain vastauksen että on mennyt 10v. ostosta, katsoin laskua sieltä ja siitä ei ollut mennyt kuin 9v10kk, mutta en saanut sitä kuitenkaan asentaa, joten se siitä, myyjä oli  Aereosoft.
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: Super Cub
« Reply #1 on: 16.05.16, 05:04 »

Mielenkiintoista, uutta, outoa, harmittavaa . . .  Huh

Semmoinen juttu on kerran käynyt, että lentokone ei ollut enään ladattavissa nettikaupasta kun oli kulunut liikaa aikaa ostosta. Undecided

Siksipä juuri pyrin pyrin aina ostamaan Boxi-version tai ainakin tekemään keinolla millä hyvänsä noista ladattavista  ostoksista varmuuskopio Cd/Dvd:n omaan käyttöön. On onnistunut yleensä aina mutta ei kyllä ihan kaikista. Joistakin on helppo tehdä joistakin taas ei ,  Olisiko pari konetta tullut vastaan ettei onnistu lainkaan.

Sitten se mikä tuossa kertomassasi kiinnostaa on se, että lakkasiko aikoinaan saamasi serial-key koodi toimimasta. Se olisi sitten jo pahempi juttu sillä silloin ei olisi hyötyä myöskään mistään varmuuskopio Cd-levyistä.

Pertti Lode

« Reply #2 on: 16.05.16, 06:39 »

mulla on kaikki koodit ja setup fil, joten en hakenut mitään sieltä aerosoftilta, kävin sielläkin katsomassa jos se olisi jäljellä mutta olivat ottaneet pois sen, ja se hauska tässä tapauksessa on että mulla on ainakin yksi kone joka on vanhempi ja se toimii, ainakin vielä
Voit olla oikeassa että boxit toimii yli 10v aerosoftilla, minulla on yksi katana joka on aerosoftilta kotoisin mutta ostettu toisesta paikasta joka ei enään ole jäljellä, saa nähä kun aika menee umpeen jos se sitten vielä on elossa
« Last Edit: 16.05.16, 11:14 by Pertti Lode »
Jari Vanhatupa

« Reply #3 on: 17.05.16, 03:21 »

Joo, tuohan justiinsa siinä on vähän riskinä että se nettikauppa lopettaa mistä koneen on ostanut. Kovalevy tilttaa tai tietokone vaihtuu toiseen ja pitäisi ladata se vanha ostos uudelleen. No mikään ei ole ikuista mutta kyllä harmittaisi noita koneita ruveta ostamaan toiseen kertaan. Minä kyllä tein niin tuon edellä mainitsemani koneen kanssa, onneksi se oli hinnaltaan sieltä halvimmasta päästä.

Ei nyt luulisi kuitenkaan, että nuo paywarekoneet sisältäisivät mitään varsinaisia aikarajoitteita käytön suhteen. Olisi se hurjaa jos tuosta boxipinosta alkaisi mennä koneita käyttökelvottomaksi aina silloin tällöin. Jonakin vuonna saisi heittää esim 15 konetta roskiin ja sitärataa, tavallan ne koneet olisivat silloin olleet vain vuokralla.

No ainakin vanhimmat Abacus koneeni vielä toimivat, juu näin on Abacus ei petä! Aiotko muuten hankkia sen Super-Cupin uudelleen? Huh

Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #4 on: 17.05.16, 08:57 »

Minä ostin taannoin (2008) FS9.1:een ARIANE - BOEING 737-500 HIDEF™ BASE PACK:in. Sitten tuli eteen tilanne, jolloin piti asentaa käyttöjärjestemä simuineen uusiksi. Yllätys oli melkoinenkun tuli Arianen aseenuksen vuoro. Lisäosa asentui kyllä, mutta lisenssiavain ei enää kelvannutkaan eikä mikään toiminut. Tämä tapahtui joskus vuonna 2009. Otin yhteyttä kyseiseen firmaan ja sain vastauksen tyyliin, että olen ostanut lisenssin, mutta en omista sitä ja jos haluan käyttää kyseistä ostostani, niin pitää ostaa uusi lisenssi hintaan 31€.

Ärtymys kasvoi ja viestieni sävy sitä mukaan. Pienen "kädenväännön" jälkeen sain kuitenkin uuden lisenssin saatesanoin, että jos vielä tarvitsen uudelleen asennusta, niin kukkaron nyörejä on löysättävä tai oltava ilman. Otin opikseni enkä asioinut enkä asioi enää Arianen kaltaisen lisäosan valmistajan kanssa.

Pertin tilanne yhdistettynä Aerosoftiin kuulostaa kuitenkin oudolta. Onko kyseinen kone FS9.1 osastoa?

Jaa muuten tuli mieleen toinenkin juttu. Tämä koski Flight1:den Flight One Meridian-konetta, joka oli aikaan suosikkikoneeni GA-rintamalla. Se oli suunniteltu Win XP:lle eikä toiminut enää Win 7.ssä. Ruikutin "pätsiä" siihen, mutta turhaan. Tuo on tietysti vähän eri juttu kuin Pertin tai minun Arianne-geissi, mutta tuolloin olisin ollut halukas maksamaan uudistetusta Meridianista jos he sen olisivat päivittäneet.

Voihan tässä vielä tulla yllätyksiä eteen muillakin vanhemmilla lisäosilla, mutta toistaiseksi on mennyt melko hyvin ilman ongelmia, vaikka käytössä on Win 10.

Tässsä muuten olisi toinen vaihtoehto, jos aiot Pertti hankkia uudemman verison:

https://a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=36&zenid=c475c2bf074a40fc12615c2d10cfcaca

http://secure.simmarket.com/a2a-simulations-piper-cub.phtml
« Last Edit: 17.05.16, 09:07 by Rolf Niemi »

Pertti Lode

« Reply #5 on: 17.05.16, 15:30 »

Minun super cub oli sekä FS9 ja FSX ja tuo A2A piper cub minulla on, se on melkein sama kummalla sitä lentää ei toi aerosoftin super cub menetys niin kovasti palloon ota mutta harmittaa se vähäsen, Jarille vastaus, en osta sitä ainakaan aerosoftilta uudestaan, minun kaupat niitten kanssa on tehty.

unohdin mainita että vaikka olin sen ostanut toisesta kaupasta niin se oli aerosofti kun katkaisi sopimuksen
« Last Edit: 17.05.16, 15:35 by Pertti Lode »
Tomi Renberg

Date Registered: 22.02.16

« Reply #6 on: 18.05.16, 10:10 »

Siksipä juuri pyrin pyrin aina ostamaan Boxi-version tai ainakin tekemään keinolla millä hyvänsä noista ladattavista  ostoksista varmuuskopio Cd/Dvd:n omaan käyttöön. On onnistunut yleensä aina mutta ei kyllä ihan kaikista. Joistakin on helppo tehdä joistakin taas ei ,  Olisiko pari konetta tullut vastaan ettei onnistu lainkaan.

Suurin osa uusista tuotteista taitaa vaatia lisenssiavaimen aktivoinnin internet-yhteyden yli? Eli tavallaan pelkillä asennusbinääreillä ei tee mitään. Itselläni ei ole yhtäkään boxi-versiota, joten en tiedä. Niissä kenties voi onnistua ilmankin.

En ole ikinä jaksanut lukenut ohjelmien lisenssiehtoja ja mitä rajoituksia valmistaja on asettanut. Mutta eihän esim. Aerosoft ole vieläkään saanut P3D v3 installareita aikaiseksi suurimpaan osiin maisemiinsa. Mahtaako niitä ikinä tullakaan ja onhan tavallaan ymmärrettävää, että eihän valmistajaa voi automaattisesti olettaa tukevan kaikki uusia tulevia käyttöjärjestelmäversiota ja simuversiota. Varsinkin P3D aikana tuo on kenties jonkinlainen ongelma, kun itse simulaattori kehittyy. Ennenhän itse simut olivat täysin staattisia ja niiden kehitys oli lopetettu jo vuosia sitten, joten lisäosien valmistajien oli helppoa. Nythän simut kehittyvät ja saattavat vaatia muutoksia myös lisäosiin aina uuden version myötä. Enpä ole itseasiassa lukenut käyttöehtoja, että mitä esim. Aerosoft on luvannut tukea maisemiensa osalta. Niiden perusteellahan kuluttaja on vahvoilla/heikoilla jäillä riippuen mitä siellä ikinä sanotaankaan.
Jari Vanhatupa

« Reply #7 on: 19.05.16, 06:55 »

Suurin osa uusista tuotteista taitaa vaatia lisenssiavaimen aktivoinnin internet-yhteyden yli? Eli tavallaan pelkillä asennusbinääreillä ei tee mitään. Itselläni ei ole yhtäkään boxi-versiota, joten en tiedä. Niissä kenties voi onnistua ilmankin.

Joo näin on. Noissa bokseissa on kotelon sisäpintaan liimattu kooditarra ja se koodi pitää naputella asennusvaiheessa kun sitä kysytään. Koodi voi olla myös boksin mukana tulevassa paperisessa ohjekirjassa. Netistä ei tarvitse hakea lisäkoodeja vaan tuote toimii sellaisenaan. Tuotteen rekisteröinti on vapaaehtoista. Näin on siis yleensä aina mutta poikkeuksiakin saattaa olla, eihän minulla sentään ole kaikkia maailman boxeja.

Ladattavista ostoksista minulle on yleensä tullut asennuskoodi nettikaupan "omille sivuille" tai sähköpostiin.  Niitä koodeja ei kannata jättää pelkästään sinne roikkumaan vaan parasta on kirjoittaa ne ylös mikäli haluaa itselleen jatkossa toimivan varmuuskopion ostoksestaan tehdä.

Sitten on noita kertomiasi netissä aktivoitavia lisäosia joissa on suojaukset huippuluokkaa mahdollisten väärinkäytösten ehkäimiseksi. Sieltä tulevia rekisteriavaimia ei välttämättä näytetä tuotteen käyttäjälle. Poikkeuksiakin on ja avaimen mukana voi tulla tarkatkin ohjeet kuinka menetellä tuotteen mahdollisessa uudelleenasennuksessa.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1