FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 11:02

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  ORBX: tuotosten asentaminen tuottaa ongelmia
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ORBX: tuotosten asentaminen tuottaa ongelmia  (Read 662 times)
Juhani Pelli

Date Registered: 10.02.09

ORBX: tuotosten asentaminen tuottaa ongelmia
« on: 29.05.16, 16:51 »

Taas täytyy hölömön kysellä kun ei itse saa selvitettyä.
Yritin asentaa erästä orbx:n lisuria FSXSE:lle, mutta wrapperi vain yrittää asentaa sitä itsepintaisesti Prepar3 v 3:lle.
Simut ovat tietokoneella omilla kovalevyillään, käytössä Win 10 64 bit.
Tuo FSX on vielä käytössä, koska muutamat  FSX:lle aikoinani hankkimani lisälennokit (PMDG) eivät toimi Prepar3:lla...
Osaisiko kukaan kertoa ratkaisua?

yst. Jussi
Juhani Pelli

Re: ORBX: tuotosten asentaminen tuottaa ongelmia
« Reply #1 on: 30.05.16, 05:05 »

Ei vanha ymmärrä...olen kokeillut nyt sitäkin, että poistin Preparin koneelta kokonaan.
Wrapperissa on alasvetolaatikko asennuskohdetta varten, joss vaihtoehtoine FSX ja pari versiota Preparista.... valitsin FSX:n..osoitan sillle polun ja kaikki menee siihen saakka ok..kunnes asentamisen pitäis alkaa.

Wrapper kääntää kohteen Prepariksi ja luo Fsx levylle/kansion nimeltään Prepar rupeaa tuputtamaan asennusta sinne...
Tietokoneen sielun elämästä mulla on jokseenkin rajoittunut käsityskyky, mutta tässä kohden tulee mieleen, että jossain koneen uumenissa vaanii jokin " hippiäinen" joka väkisin muistelee kuopattua Preparia ja pyrkii asentamaan orbxin lisurit sinne.....
Mitä asialle voisi tehdä?

yst. Jussi
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #2 on: 30.05.16, 08:50 »

Itselläni on myöskin Fsx ja P3D asennettuna samalle koneelle eikä tähän mennessä ole tullut tuollaista tilannetta vastaan että asennusohjelma haluaa väkisin asentaa lisurin toiseen simuun kun mitä olen valinnut  Undecided Selvää on että tietokoneen rekisteriin jää merkinnät asennetuista ohjelmista vaikka ne olisikin myöhemmin poistettu, kannattaa vaikka asentaa CCleaner ja puhdistaa rekisterit sillä. Jos tuokaan ei auta niin joutuu regeditorin kanssa kikkailemaan...

Onko tuo mainitsemasi Orbxin installeri yhteensopiva FSX-SE:n kanssa? Tulee vain mieleen josko siinä olisi selitystä siihen miksei lisuri asennu kuin P3D:lle
« Last Edit: 30.05.16, 08:55 by Mikael Leinonen »
Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #3 on: 30.05.16, 09:33 »

Orbx lisäosat asentuvat mukisematta FSX-SE:ehen.  FSX-SE jos se on ainoa FSX asennus niin toimii kuten perus FSX eikä tarvitse FSX-SE intalleria, se tarvitaan vain jos on sekä Steam että levyversio asennettuna. Olen Orbx lisäosia käyttänyt Steam versiossa siitä lähtien kun se on julkaistu ja koskaan ei ole ollut ongelmaa.

Eli kyse ei ole sitä ettei toimisi tai olisi yhteensopiva.
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #4 on: 30.05.16, 11:10 »

No, tuossa ongelmassa on kyse sitten jostain muusta Sad
Juhani Pelli

« Reply #5 on: 30.05.16, 12:09 »

Onko tuo mainitsemasi Orbxin installeri yhteensopiva FSX-SE:n kanssa? Tulee vain mieleen josko siinä olisi selitystä siihen miksei lisuri asennu kuin P3D:lle

FSX SE on tällä hetkellä ainoa simulaattori koko koneella. ORBX:n sivulla maininta Globalista että passaa FSX, Prepar3D v1/v2/v3...SE:stä ei erikseen mainitaa. Olen Ccleanerilla putsaillut rekisteriä mennen tullen, mutta ei tehoa.
Rekisterieditorin kanssa kikkailu tuntuu kyllä tällä tietotaidolla melko samalta kuin sian ymmärrys sateliitista..
t. Jussi
Ville Lindgren

« Reply #6 on: 30.05.16, 12:17 »

Kaiken järjen mukaan kun poistat pelin niin se poistaa myös rekisteristä viitteet siihen, eli minkään ei pitäisi enää tarjota mahdollisuutta asentaa jo poistettuun peliin mitään. Mieleen tulee että onko poistamisessa tapahtunut jotain ja onko fsx-se asennus kunnossa.
Juhani Pelli

« Reply #7 on: 30.05.16, 13:16 »

Kaiken järjen mukaan kun poistat pelin niin se poistaa myös rekisteristä viitteet siihen, eli minkään ei pitäisi enää tarjota mahdollisuutta asentaa jo poistettuun peliin mitään. Mieleen tulee että onko poistamisessa tapahtunut jotain ja onko fsx-se asennus kunnossa.

Juu kyllä asennuksen pitäisi olla ihan ok. Olen poistanu nyt kertaalleen  myös FSX_SE:n ja ladannu sen uudelleen...olen niin ikään poistanut kaiken koneen kaikista kansioista ja tiedostoista...minkä ny olen ymmärtäny tehdä...mikä viittaa Prepariin, mutta yhtä laihoin tuloksin.
t. Jussi
Ville Lindgren

« Reply #8 on: 01.06.16, 12:27 »

Sittenhän on nämä tietysti että onko järjelmänvalvojan oikeudet jne. Mutta kovasti kummalliselta tuo ongelma tuntuu.  Kuinka sinulla menee nuo asennuspaikat yms, onko kovinkin monella eri levyllä tai levyosiolla eri simut, voisko se sotkea jotain tai oletko siirrellyt jo asennettua simua asennuksen jälkeen jonnekkin?
Juhani Pelli

« Reply #9 on: 01.06.16, 18:28 »

Sittenhän on nämä tietysti että onko järjelmänvalvojan oikeudet jne. Mutta kovasti kummalliselta tuo ongelma tuntuu.  Kuinka sinulla menee nuo asennuspaikat yms, onko kovinkin monella eri levyllä tai levyosiolla eri simut, voisko se sotkea jotain tai oletko siirrellyt jo asennettua simua asennuksen jälkeen jonnekkin?

Sinnnikkyydellä veljet..sinnikkyydellä mennään vaikka pers eellä puuhun.
Tuo regedit komento tuntui ensin niin kauhialta, että oikein puistatti, mutta sanakirjan kanssa enkkua tavaten Steam-keskustelufoorumia pääsin jonkilaiseen ymmärrykseen siitä mitä toiset olivat tehneet ongelman kanssa.... Ei se kuitenkaan menny ihan niin ku Strömsössä...

Jouduin poistamaan Fsx:n taas kertaalleen, sitten luotsasin itseni regeditn kautta Windovsin rekisterieditoriin ja kylmästi käyttäen muokkaa-etsi ja etsi seuraava komentoja.. poistin sieltä kaiken mikä vähänkin viittasi FSX:ään. Sitten samalla metoodilla Orbx:n kimppuun ja vielä varmemmaksi vakuudeksi kaikki Prepariin liittyvä  tunkiolle.

Sammutin masiinan ja uudelleen käynnistämisen jälkeen latasin FSX-SE:n ja nyt oli rekisteristä nähtävissä, että polku kulki juuri sille kovolle, jonne olin simun asentanut.

Vähäiset hiukset pystyssä tein ensimmäisen Orbx asennuksen ja todellakin... sinne meni kun hohtimet kaivoon...käy ja kukkuu taas. Seuraavaksi hyökätään Preparin kimppuun, jolle olen ajatellut nin ikään omaa kovoa.

Olisihan tämänkin talkoon voinut tehdä varmaan sata kertaa helpommin, mutta kun en osannut...no välikös sillä..nyt toimii vaikka aikaa meni..( ja vaimolta meinas palaa käpy..ku ukko istuu vaan tietokoneen ääressä ja nurmikkokin pitäs ajaa..) tästäkin huolimatta olen oikeastaan aika tyytyväinen itseeni ja suoritukseeni...

Kiitos avustaneille  t. Jussi
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1