FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.04.18, 10:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 3 4 [5] Reply Print
Author Topic: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle  (Read 9718 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6188
Date Registered: 27.10.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #80 on: 12.01.18, 14:35 »


Envshade taas muuttaa lennossa shadereita vaimitänytonkaan olosuhteiden mukaan, toisin kuin PTA:n "valitse yksi ja sillä mennään" -tapaan, ainakin tietääkseni...? Vai tekeekö PTA paremmin tuonkin? Molemmat löytyy täältä, mutta PTA jäi taka-alalle Envshaden tultua.

Taas höpöhöpö. Envshadessa on kaksi määriteltyä vaihtoehtoa shadereille. Se ei lennossa muuta yhtään mitään ja toimii täsmälleen kuin pta. Envshade on käytännössä kaksi valmista pta presettiä ilman pta:ta.

Edit: Kannattaa tosiaan myös huomioida, että Sky Force ei ole suora kilpailija Envtexille, koska sen pääpaino on ihan muualla kuin tekstuureissa. REX4 on verrattavissa Envtexiin ja peseekin sen sata nolla muiden kuin taivaan osalta.
« Last Edit: 12.01.18, 14:41 by Joona Väisänen »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6188
Date Registered: 27.10.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #81 on: 12.01.18, 22:59 »

Täälläkin on syvä epätietoisuus siitä, mikä SF oikeasti on. REX:n forumillakin on huomattu tämä, että ympäri sosiaalista mediaa jengi taitaa olla ihan kujalla tästä softasta, joten kirjoittivat tällaisen selvennyksen:

Quote
By disabling SF weather engine, ANY 3rd-party weather engine can use all contents of SF without limitation. Textures and all cloud models are 100% activated with full features, including, tornado, rain-shaft, roll clouds etc.
The new cloud models are brand new cloud structures to reproduce the real size, heights and clouds types, which also fix the upside down textures often seen before SF was released. It is not true that the difference from default are only more fuller with more variations, these are all brand new model structures, developed close to the real formations, doubled the texture mapping for them which require the new SF cloud textures and we added many new types never done before, and this is only the start.
SF cloud textures contain soft, medium and detailed edges for user taste.
Environment Force will take advantage of SF with an API for real-time atmospheric changes and live texture injection.

Our cloud texture sheets within the cloud files are mapped on the fly with different cloud types and different models. A static screenshot will never show any major differences (especially from looking up under the bases), since we double the mapping. SF is about immersion with different weather scenarios and situations, not just static examples. Basically with the Sky Force textures/cloud model structures/mapping/synching, you can experience endless variation and differences with varying metar on the fly.

Each texture set is doubled for less repetition of clouds and adds more variation in any given realtime scene. Also, developing it in this way doesn't allow for the cloud bases to repeat endlessly in the distance.
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 156
Date Registered: 05.05.08

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #82 on: 19.01.18, 07:57 »

Sky Force 3D ja FSX: Sään päivittymisestä lennon aikana: Olen tosi tyytyväinen tähän sääohjelmaan thmbup Ainoa, mikä tällä hetkellä vielä häiritsee on se, että kun sää päivittyy about 15 min välein, sen huomaa! eli pilvet muuttaa hieman/tai täysin  muotoaan. Eipä oikein realistiselta tunnu Angry. AS16 tätä ongelmaa ei ollut. Voiko tuon päivityksen saada pois päältä kokonaan tai muuttaa sitä aikaa pidemmäksi kuin 15min?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3566
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #83 on: 19.01.18, 09:04 »

Sky Force 3D ja FSX: Sään päivittymisestä lennon aikana: Olen tosi tyytyväinen tähän sääohjelmaan thmbup

Täyttä kuraa, eli kuten aiemmin tässä keskustelussa tuli ilmi, on tuo säämoottori vain "näyte" myöhemmin julkaistavasta "oikeasta" säämoottorista. Pistä pois päältä, ja käytä sitä AS:n säämoottoria!

Jyri Leijala
Offline Offline

Posts: 268
Date Registered: 17.09.11

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #84 on: 21.01.18, 16:17 »

Onkos tuo hyvä Active Sky Nextin kanssa? Mietin kun on vähän vanhaa kauraa toi REX Essential plussa...
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3566
Date Registered: 18.12.01

Re: REX Skyforce 3D tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #85 on: 21.01.18, 16:23 »

Onkos tuo hyvä Active Sky Nextin kanssa? Mietin kun on vähän vanhaa kauraa toi REX Essential plussa...

Tuota en osaa sanoa, mutta koska toimii kaikkien säämoottorien kanssa, niin miksei?

Hofix2 on tuloillaan, jossa paljon korjauksia. Tuon jälkeen lentopinnoillakin pitäisi olla oikeat lämpötilat, joten nähtäväksi jää... Ivapin säälläkin oli tänään ihan hienot pilvet niin pinnoilla, kun alempanakin thmbup

Kuvassa Helsinki - Vantaa jää kivasti pilvien alle.



Pages: 1 ... 3 4 [5] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1