FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.12.17, 04:58

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle  (Read 10885 times)
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #20 on: 13.07.16, 15:13 »

Toimiiko AS16:n kanssa esim PMDG:n lisureissa olevat tutkat?

Toimivat  Smiley
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1225
Date Registered: 19.06.10

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #21 on: 13.07.16, 16:10 »

Voisin kuvitella, että tuo ASCA on lähinnä turha kikkare ja AS16:n kaveriksi sopii parhaiten REX Skyforce...?

AS16 osaa dynaamisesti vaihtaa lennon aikana pilvi- ja taivastekstuureja vissiin jopa 99 kertaa lennon aikana. Eli sääolojen mukaan se valikoi parhaiten sopivat tektuurit. Jos käytössä on rexin paketti ei se toimi, mutta rexin tuleva sääohjelma osaa saman tempun mutta heidän omalla paketilla.  Eli en itse näkisi syytä ostaa ASCA:ta, itse ostin eikä oikeen näytä niin hyvältä kun voisi toivoa. AS16 sen sijaan on tietty sitä tuttua tasoa.
« Last Edit: 13.07.16, 17:10 by Ville Lindgren »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #22 on: 14.07.16, 01:30 »

Hotfix2 ASCA:lle on julkaistu http://www.hifisimtech.com/forums/showthread.php?6648-Hotfix2-for-ASCA-posted&p=33135#post33135

ASCA
 - Prevented editing of full dynamics or global automatic theme to prevent issues with cloud sprite installation with unexpected texture selections
 NOTE: To properly apply this fix, you should reinstall ASCA then apply this hotfix to ensure that previous theme settings are restored


 - Fixes and process improvements when disabling categories to ensure expected results
 NOTE: To properly apply this fix, you should apply latest AS16 hotfix (if AS16 installed), RE-ENABLE all categories, save options, then disable desired categories and re-save options. Only applies to users who wish to disable ASCA categories.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #23 on: 14.07.16, 19:31 »

AS16 osaa dynaamisesti vaihtaa lennon aikana pilvi- ja taivastekstuureja vissiin jopa 99 kertaa lennon aikana. Eli sääolojen mukaan se valikoi parhaiten sopivat tektuurit. Jos käytössä on rexin paketti ei se toimi, mutta rexin tuleva sääohjelma osaa saman tempun mutta heidän omalla paketilla.  Eli en itse näkisi syytä ostaa ASCA:ta, itse ostin eikä oikeen näytä niin hyvältä kun voisi toivoa. AS16 sen sijaan on tietty sitä tuttua tasoa.

Eli jatkuu sama linja kuin tähänkin asti. Sääohjelma AS ja texturet REX.
Jere Aarnia
Offline Offline

Posts: 181
Date Registered: 07.10.06

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #24 on: 16.07.16, 09:44 »

Ihan nättiä jälkeä odotellaan viellä rexin uutuuksia ja taivas varjele mikä sieltä tulee.

Niklas Kivinen
Offline Offline

Posts: 1668
Date Registered: 12.10.06

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #25 on: 14.08.16, 08:03 »


Niklas.K -Finland Kanta-Häme
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #26 on: 12.11.16, 02:43 »

Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 153
Date Registered: 05.05.08

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #27 on: 17.11.16, 06:42 »

Hei...jouduin palauttamaan koneeni tehdasasetuksille ja asentamaan Windows10 uudelleen samoin kuin FSX. Nyt olen alkanut kokoamaan FSX pakettia uudelleen softa softalta... Nyt olen asentanut uudelleen AS16 ja ASCA:n. Mikään ei mene ongelmitta! Eli nyt kun lennän, niin esim "overcast"-säässä lentäessäni esim 30000 ft alhaalla ei näy pilviä lainkaan, vasta n. 10000 ft pilvet tulevat ja välillä 5000-10000 ft sää on oikea eli overcast.
Samoin kun lähden lentoon pilvet peittää taivaan, mutta kun pääsen yli 10000 ft pilvet latautuu "laatta" kerrallaan (ON IHAN TYPERÄN NÄKÖISTÄ, KUN EDESSÄ ja sivuilla ON PILVETÖN TAIVAS JA ALLA LATAUTUU PILVET SITÄ MUKAA KUN LENNÄN), kunnes ne pikkuhiljaa häivää, mitä korkeammalle nousen. Johtuukohan tämä siitä, että minä en ole nyt ladannut REX:n pilvitekstuureja, kuten oli aikaisemmin (ennen koneen kaatumista) jolloin pilvet olivat ihan realistiset ja näkyivät pitkälle horisonttiin...
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1017
Date Registered: 11.12.11

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #28 on: 21.11.16, 15:33 »

Päivitin tähän AS Nextistä. Kyllä on nyt silmäkarkkia kerrakseen. Tykkään! Koneen ohi kulkevaa pilvihöttöä en tosin ole vielä nähnyt, eikös sen pitänyt tässä tulla mukana, eikä Cloud Artissa?

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #29 on: 21.11.16, 18:03 »

Kyllä sen pitäisi näkyä, tarkista valikosta onko cloud motion effect asetettuna, on kyllä hieno efekti  Tongue
« Last Edit: 21.11.16, 19:14 by Mikael Leinonen »
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 153
Date Registered: 05.05.08

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #30 on: 21.11.16, 20:05 »

Nyt asennettuna AS16+ASCA+REX+REX Soft pilvet...millä asetuksella saa pilvet näkymään horisonttiin saakka? Olen kokeillut jo kaikkea mahdollista säätöä, mutta EI! Noin 10000ft jälkeen pilvet häviää pikkuhiljaa ja kun olen yli 30000ft pilviä ei enää näy!
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #31 on: 21.11.16, 20:36 »

Onko sulla mitkä säädöt käytössä? Realism mode päällä AS16:ssa? Maximum cloud draw distance?
Ascassa Global automatic vaiko jokin muu? Entäs simun pilviasetukset, cloud coverage maksimissa?
« Last Edit: 21.11.16, 23:24 by Mikael Leinonen »
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 153
Date Registered: 05.05.08

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #32 on: 22.11.16, 17:59 »

Kyllä kaikki säädöt on maksimissa. Ralism mode päällä, maximum cloud distance kaakossa, global automatic, cloud coverage max ja simun oma asetus maximissa. Mikään ei muutu...pilvet ei näy kun pidemmällä, vain koneen lähellä näkyy... Muistelen, että jossain oli vielö säätö, mistä sai säädettyä miten pitkälle halusi pilvien näkyä? Kaikki toimi hienosti ennen koneen uudelleen asennusta! Ja nyt ei millään onnistu, itku!
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #33 on: 23.11.16, 00:50 »

No johan on, ehkäpä jossain on vielä jokin säätö millä tuon saisi ratkeamaan muttei tule nyt vaan mieleen  Sad
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #34 on: 23.11.16, 06:45 »

Simusta settings ja weathee ja cloud drawing distance tjsp.
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 153
Date Registered: 05.05.08

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #35 on: 23.11.16, 20:06 »

Teenpä mitä hyvänsä, mikään ei auta... Ostin uudestaa REX4 +soft clouds:n, mittän ei tapahdu!... Jos teen säätjä Rex iin, simussa ei mitään muutoksia...AS16 sentään muuttaa ilman sellaiseksi, kun on esim Helsingissä, mutta kun pääsen pilvien päälle, niin silloin pilvet häviää sitä mukaa kun nousen korkeuteen...taidan kohta heittää 18 vuotisen simuharrastuksen kuoppaan ja alkaa elämään toista elämää ilman FSX:sää😢 Nyyh...en jaksa enää säätää!! Kun mikään ei auta!
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #36 on: 23.11.16, 20:52 »

Rupeaa olemaan sen verran lisäpalikoita simussa ja niissä jokaisessa erinäisiä asetuksia ettei ole ihmekään ettei kaikki aina mene aivan putkeen.. Tuohon on aivan varmasti jokin syy miksei pilvet näy niin kuin pitäisi. Täytyy tutkia josko jollakulla muulla olisi ollut vastaavaa ongelmaa.

-Kumman softan kautta nuo sinun pilvitekstuurit tulevat? ASCA:n vaiko Rex/Soft Cloudsin? Jos Rexin kautta niin silloinhan Ascan dynaaminen pilvien vaihto uusiin tekstuureihin ei toimi niin kuin sen olisi tarkoitus toimia AS2016+ASCA-yhdistelmällä...

- Entäs ASCA:sta valitut vaihtoehdot taivastekstuureille, pilville yms. , ovat ne valittu käyttöön?
« Last Edit: 23.11.16, 23:59 by Mikael Leinonen »
Jukka Immonen
Offline Offline

Posts: 153
Date Registered: 05.05.08

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #37 on: 24.11.16, 19:51 »

Juu, kaikki on tehty...jossain mättää ja pahasti! Onkohan niin, että fsx professional edit olisi jotenkin viottunut? Pilvet eivät kertakaikkiaan levity horisonttiin, ovat ainoastaan koneen ympärillä, tämän näkee jo kentällä ollessa. Mitkään säädöt simussa tai AS16 tai Rex tms, eivät korjaa tätä. Pitänee vielä kerran deletoida kaikki ja asentaa fsx uudelleen ja sitten aloittaa lisäys AS16:sta ja jos sen saa toimimaan, niin sitten ladata muut lisäosat...vai pitäisikö ostaa uusi fsx professional edit kokonaan? Miten on fsx steam? Tai prepar3D?
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #38 on: 24.11.16, 20:01 »

Juu, kaikki on tehty...jossain mättää ja pahasti! Onkohan niin, että fsx professional edit olisi jotenkin viottunut? Pilvet eivät kertakaikkiaan levity horisonttiin, ovat ainoastaan koneen ympärillä, tämän näkee jo kentällä ollessa. Mitkään säädöt simussa tai AS16 tai Rex tms, eivät korjaa tätä. Pitänee vielä kerran deletoida kaikki ja asentaa fsx uudelleen ja sitten aloittaa lisäys AS16:sta ja jos sen saa toimimaan, niin sitten ladata muut lisäosat...vai pitäisikö ostaa uusi fsx professional edit kokonaan? Miten on fsx steam? Tai prepar3D?

Ei nyt ainakaan kannata enää ostaa tavan FSX:ää, mieluummin vaikka Steam-versio tai sitten P3D. Voihan se olla että asennuksissa on jokin mennyt pieleen joten aina kannattaa kokeilla uudelleenasennusta jos vaan hermot kestää asennella uudelleen. Pystytkö mitenkään laittamaan simustasi sellaista yleismallin kuvankaappausta missä näkyvät nuo pilvet ja maatekstuurit yhtä aikaa?
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3976
Date Registered: 19.06.07

Re: Active Sky 2016+Active Sky Cloud Art tulossa FSX/SE/P3D:lle
« Reply #39 on: 24.11.16, 22:28 »

Päivitys SP1 Beta B6171 julkaistu AS16/ASCA:lle http://www.hifitechinc.com/downloads

AS16 for P3D/AS16 for FSX B6171 Changelog
- Further P3D visibility handling changes based on feedback including even further clearing of visibility at altitude by default
- P3D compatibility updates
- Added auto survey launch to collect Open Beta feedback after 1 hour of AS16 SP1 open beta use (on AS16 exit)
- Re-enabled upper visibility slider and changed behavior to get better expected results (based on user feedback)
- Fixed an issue with haze layer deactivation not working
- Fixed an issue where ambient upper visibility could be restricted to surface max value
- Added detection, re-synthesis and automatic refresh on user-initiated change of P3D volumetric fog option (no longer requires AS16 restart)
- [API] Fixed an issue related to checking wind direction (with TriggeringConditions UserEffect.xml)
- [API] Fixed an issue with UserEffect.xml not being parsed correctly



ASCA B6171 Changelog
- Fixed problem related to creating a new theme that could result in application crash
- Adjusted UI processes to automatically select a new theme when created, when returning to main selection screen
- Fixed issue related to SP1 update when cloud texture resolution was less than 1024 that would result in validation errors preventing proper user settings
- Fixed problem when using Cloud Structures but not Cloud Textures, where the models/definitions/metadata was not properly set in sim to activate ASCA cloud structures
- Adjusted startup dialog processes (News, new version, welcome message) to be Modal/synchronous, to avoid potential overlapping issues
- Redesigned standard (non congestus) overcast cloud model to eliminate "dark elongated" clouds that would look strange when viewing overcast from high above due to inherent simulator z-order issue
- Adjusted stratus cloud models to reduce vertical scaling/stretching of certain wispy-style textures

Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1