FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.10.17, 06:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Obstdata_18_Aug_2016
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print
Author Topic: Obstdata_18_Aug_2016  (Read 11285 times)
Juhani Kaapu
Offline Offline

Posts: 13
Date Registered: 22.10.08

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #60 on: 25.09.16, 09:23 »

Moi Tatu,

ainoastaan ne kaksi mastoa, jotka ovat vierekkäin keskustan ja rautatien välissä olevalla Salpausselän harjulla (siis sama sijainti johon jo mastot teit).
Olisihan täällä lisääkin maamerkkejä: Hyppyrimäet (3kpl), samanlaiset, jotka olet jo tehnyt EFRO-maisemaan.
Juhani Kaapu
Offline Offline

Posts: 13
Date Registered: 22.10.08

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #61 on: 25.09.16, 10:06 »

Retkikartta.fi mukaan koordinaatit:
idänpuoleinen masto lat. 60ast. 58.7224 lon. 25ast. 38.9215

lännenpuoleinen masto lat. 60ast. 58.8042 lon.25ast. 38.6159
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #62 on: 25.09.16, 10:26 »

Kiitos, löytyy Lahden mastot.  Smiley

EDIT:
Joissakin kuvissa näyttää, että mastot olisi vielä valaistu. Eli punaisten valojen lisäksi olisi maston rakenteet valaistu ainakin alaosasta?
« Last Edit: 25.09.16, 10:30 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Kari Kyheröinen
Offline Offline

Posts: 1463
Date Registered: 04.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #63 on: 25.09.16, 11:04 »

Aihetta sivuten. Nyt kun Kuopiossa EFKU 33:n finaalissa on alkanut uuden Jännevirran sillan rakennustyöt, siinä olisi vapaaehtoiselle mukava pieni mallinnusprojekti. Uusi silta ja tielinjaukset otetaan käyttöön loppuvuodesta 2018. Kaikki kartat ja piirustukset löytyvät ELY-keskuksen kotisivulta.

* Valtatien 9 parantaminen Jännevirran sillan kohdalla [* ELY-keskus]
* Uuden Jännevirran sillan virtuaalimalli [* YouTube]
Juhani Kaapu
Offline Offline

Posts: 13
Date Registered: 22.10.08

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #64 on: 25.09.16, 11:35 »

Kiitos, löytyy Lahden mastot.  Smiley

EDIT:
Joissakin kuvissa näyttää, että mastot olisi vielä valaistu. Eli punaisten valojen lisäksi olisi maston rakenteet valaistu ainakin alaosasta?

Pitää paikkansa, lentoestevalojen lisäksi mastoissa on valo-ohjelma, joita säädetään eri tapahtumien mukaan (esim. Pelicansin pelatessa Liigaa mastot ovat turkooosit, joskus ovat punaiset joskus siniset, myös vaihtuvat värit ovat ohjelmissa). Mastojen rakenteet ovat myös kokonaan valaistut.
Tuomas Virtanen
Offline Offline

Posts: 245
Date Registered: 28.10.06

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #65 on: 25.09.16, 18:38 »

lainausMitäpä sanoopi Tuomas, epäileekö?  Grin lainaus

Moro vaan!

En epäile yhtään! Hienolta näyttää kuten kaikki muutkin uudet hienot rakennukset, maisemat ja mastot. Kiitosta vaan (kunhan näkee nää simussa).  Smiley

Täällä Tapanilan Töyrynummen rajalla on kans pari radio mastoo, mitä en löytäny simusta. Mastoissa on lentoestevalot, mutta ne ei oo palanu varmaan kymmeneen vuoteen (en tiedä miks, vaikka ollaan kahen kentän välissä)

En tee mitään siksi, että muut tekevät niin.

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #66 on: 29.09.16, 14:58 »

Pärjääkö lahtelaiset tällä?



Ostan paremmat lamput ulkovalaistukseen... ei oikein tehot riitä tarpeeksi maston huippuun saakka.  Tongue Mutta idea selvinnee...





'Don't panic'
Juhani Kaapu
Offline Offline

Posts: 13
Date Registered: 22.10.08

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #67 on: 29.09.16, 15:04 »

Loistavaa työtä Tatu. Sä oot kyllä mahtava.
Siis kyllä kelpaa, kiitokset ainakin kaikilta lahtelaisilta.
Moi!
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #68 on: 29.09.16, 17:52 »

Loistavaa työtä Tatu. Sä oot kyllä mahtava.
Siis kyllä kelpaa, kiitokset ainakin kaikilta lahtelaisilta.

Sole poka mikhään... hyvä kun ehdotit. Ovathan nuo varmasti hyvinkin tunnusomaiset Lahden kaupungille.  Smiley Jäi nyt tästä päivityksestä kuitenkin fiksaamatta mastojen valot, mutta teen sen kyllä.  Smiley


Tässä uudet Lentoesteet, jotka toimivat myös uuden Finland Base Packin kanssa.
Kannattaa poistaa scenery kansiosta ensin kaikki bgl:t ja sitten kopsata nämä sinne.
Efektit voi edelleen ylikirjoittaa, mutta ei tarvitse poistella mitään.

Sitten suosittelen jälleen Scenery filelist poistoa, kuten on ollut puhetta.


Lentoesteet V5


Vuosaaren satama ja Lahden radiomastot ovat siis uutta tässä versiossa.

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #69 on: 30.09.16, 06:47 »

Lähti Lahti lapasesta....  Grin

SODE moduulin avulla saa enemmän muuttujia käyttöön, joten perjantai- ja lauantai-iltana lahtelaiset voivat kävellä kotiin mastojen "valoshown" saattelemana.
Jotain vaihtelua maisemaan...  Smiley









Ja myöhäisimmät grilliltä kotiin tallustajat tylsemmässä valaistuksessa, kuten myös he, jotka ovat liikkellä Ma, ti, ke, to tai su iltoina.  Smiley


'Don't panic'
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3936
Date Registered: 19.06.07

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #70 on: 02.10.16, 12:14 »

Minkälainen urakka olisi tehdä EFHK 04L finaalissa Martinlaaksossa sijaitsevan Vantaan Energian voimalaitos ja savupiiput? Kokeilin tiedostokirjastosta löytyvää Martinlaakso.zip pakettia mutta kyseinen paketti eli voimala+piiput eivät näy simussa (P3D V3.4) Sad Kyseessä on todella näkyvä maamerkki+lentoeste http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Martinlaakson_voimalaitos.JPG

Mistä muuten johtuu tuo että FSX:ssä tuo voimalaitos näkyy aivan oikein mutta esim. uusimmassa P3D V3.4 simussa ei?
« Last Edit: 02.10.16, 12:19 by Mikael Leinonen »
Joni Rantala
Offline Offline

Posts: 1305
Date Registered: 04.05.04

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #71 on: 02.10.16, 12:34 »

Minkälainen urakka olisi tehdä EFHK 04L finaalissa Martinlaaksossa sijaitsevan Vantaan Energian voimalaitos ja savupiiput? Kokeilin tiedostokirjastosta löytyvää Martinlaakso.zip pakettia mutta kyseinen paketti eli voimala+piiput eivät näy simussa (P3D V3.4) Sad Kyseessä on todella näkyvä maamerkki+lentoeste http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Martinlaakson_voimalaitos.JPG

Mistä muuten johtuu tuo että FSX:ssä tuo voimalaitos näkyy aivan oikein mutta esim. uusimmassa P3D V3.4 simussa ei?
Ja samaan syssyyn Myyrmäen,Kaivokselan vesitornit ja Martintorni 56 metriä joka sijaitsee Martinlaaksossa thmbup
« Last Edit: 02.10.16, 12:42 by Joni Rantala »

Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1214
Date Registered: 19.06.10

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #72 on: 02.10.16, 12:36 »

Mistäs tiedostokirjastosta löytyy tuo Martinlaakso.zip? Katsoin fsnordicin, avsimin ja flightsim.comin
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3936
Date Registered: 19.06.07

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #73 on: 02.10.16, 12:40 »

Mistäs tiedostokirjastosta löytyy tuo Martinlaakso.zip? Katsoin fsnordicin, avsimin ja flightsim.comin

Löytyi tälläinen topicci http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,32182.0.html

Tuossa suora linkki tuohon vanhaan pakettiin http://fisd.fsnordic.net/public/martinlaakso_fix1.zip
« Last Edit: 02.10.16, 12:47 by Mikael Leinonen »
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1214
Date Registered: 19.06.10

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #74 on: 02.10.16, 12:49 »

Pitääpi lukea läpi tuo ketju, kiitos.

Edit. Tuo taitaa tulla mukana jo tässä Helsinki City paketissa joka minulla on jo, siinä tulee mukana valtavasti muutakin korkeaa rakennusta, voimalaitosta yms pääkaupunkiseudulle.
http://jpv.kapsi.fi/flightsim/downloads/
« Last Edit: 02.10.16, 12:54 by Ville Lindgren »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3936
Date Registered: 19.06.07

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #75 on: 02.10.16, 12:58 »

Joo näinhän tuo näyttää sisältyvän tuohon Helsinki city-pakettiin, nyt askarruttaa miksei tuo näy simussa vaikka on asennettuna? Täytyy testata toisella versiolla
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3373
Date Registered: 18.12.01

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #76 on: 02.10.16, 13:34 »

Base pack + Helsinki scenery + FTX BASE + FTX LC

Kielotorni Tikkurilassa. Tässä taitaa näkyä se, miten vedet nousevat FTX:n myötä omiin korkeuksiinsa (Akvedukti)



Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #77 on: 02.10.16, 15:41 »

Minä eksytän teidän yksin omilla kirjoituksilla ja tiedostoilla, ja te sitten teette porukalla saman mulle.  Tongue

No katsotaan pysyinkö kärryillä.

* Ensinnäkin se, että jotkut objektit eivät näy P3D:ssä, voi johtua siitä, että kohde on tehty vanhalla koodilla. (FS2004 peruja, tai vanhempaa jopa) Toimivat FSX:ssä, mutta voipi olla että tuki on P3D:n uusimmista versioista tiputettu pois. En tiedä, mutta voi olla näin.

* Sitten seuraava... Martinlaakson voimalaitos, Myyrmäen ja Kaivokselan vesitornit sekä Martintorni. Mille näistä on siis tarvetta?

* Sitten nuo pöytäjärvet ja joet... Ongelma syntyy siis siitä, että kun FSX:lle oikeaoppisesti tehdään vesipolygoneja, niin niille määritetään vedenpinnankorkeus. Tämä korkeus ohittaa meshin, joten jos korkeus on väärin, niin... no tuloksen näette. Lähden siitä, että MML data on oikein, vaikka toki sekin voi sisältää virheitä. Tosin ainakin järvien kanssa, kun olen asettanut järvet oikeille korkeuksille, niin mitään ongelmaa ei ole näkyvissä enää. FTX on siis käyttänyt jotain tiettyä mesh dataa (epätarkempi kuin MML 10m, puhumattakaan 2m meshistä), johon järvet ja joet on sijoitettu, ei siis oikeita todellisia korkeuksia.  Sad

FinlandX:ssä käytettiin systeemiä, missä vesi ei tavallaan ole vettä vaan sillä on veden ominaisuudet, ja se seurasi mesh korkeutta. Ilmeisesti FTX Global rikkoo tämän toiminnon, eikä se vissiin toimi P3D:ssäkään.

Järvet saan helposti istumaan hyvin maisemaan, mutta joet on tehty käsittämättömän hankaliksi. Jos maisema ei ole kovin mäkistä, niin saattaa tuurilla joetkin kyllä istahtaa aika hyvin paikalleen.


'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3373
Date Registered: 18.12.01

Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #78 on: 02.10.16, 16:10 »

Pysynkö edes asialinjalla? Tuskin! Edellä kuvaamani akvadukti(t) saa toki pois käyttämällä photoscenerya FTX:n sijaan... Itse en edes ole vielä päättänyt mitä kannattaa käyttää. Martinlaakson voimalan suhteen ei ole kommentoitavaa, koska FSX ainakin näyttää sen mitä pitääkin. Nuo vanhat sceneryt (FS9) siis toimivat edelleen hyvin ainakin FSX:ssä. P3D:tä en vielä omista, mutta siirymistä siihen suunnittelen mielummin kun FSX + DX10 + DX10 Fixer. Kaikki pääkaupunkiseudulla näkyvät objektit ovat vanhoja, osa maan alla jne... Niin kai pitääkin ollakin (esim. IKEA on puoliksi maan alla) En lähtisi moittimaan yhtäkään uudistusta jo vanhentuneeseen FSX:ään, koska kaikki uusi mitä sinne ikinä voi saada on pelkkää plussaa. Jos Metroasema on maan alla ja se haitaa, niin sitten vain opiskelemaan kaivuukoneen käyttöä (exclude.xxx) tai jotain.... Mitä sitten tulee P3D:hen, en osaa vastaa, mutta itse ainakin siirryn siihen seuraavaksi. Tuntuu vaikealta, koska jatkuvasti tulee uusi versio P3D:sta Undecided

Edit: FSX näyttää todella hyvältä nyt. Säätämistä on ollut todella paljon, ja ohjeita niihin aivan liian paljon. Ainakin se on varmaa ettei ne säädöt jotka samankaltaisella PC:llä on saavutettu, toimi mitenkään toisella... Kyllä ne todellakin täytyy itse kantapään kautta kokeilla ja kärsiä Huh
« Last Edit: 02.10.16, 16:19 by Mika Virolainen »

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9031
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Obstdata_18_Aug_2016
« Reply #79 on: 02.10.16, 16:34 »

Pysynkö edes asialinjalla? Tuskin! Edellä kuvaamani akvadukti(t) saa toki pois käyttämällä photoscenerya FTX:n sijaan...

Niin, toimii toki pienellä paikallisella lentokierroksella, mutta kun poistuu photarialueelta, niin aika köyhäksi taitaa maisema sitten taas muuttua. FSX natiivi photoscenery itseasiassa tarvii ne vesipolygonit alleen, muuten ei tule vettä sinne minne pitää. Photariin siis tehdään ikään kuin reikä veden kohdalle. FS2004 oli toinen juttu, mutta siihen ei ole paluuta, koska sen resoluutio on 4m ja FSX yltää sentteihin jos haluaa. En ole varma miten FSX käsittelee vanhoja FS2004 photareita.

No... tämä on aina ollut tällainen älytön pannukakkuläjä, eikä kaikkea ehkä saa kaikkien lisureiden kanssa yhteensopivaksi vaikka haluaisikin.
 

'Don't panic'
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1