Maisema nousee niinkuin sieni sateella.

(1/1)

sammakko:
Kuka osaisi sanoa, että miten voisi pienentää sitä vaikutusta, että lentäessä maisema edessä aina muuttuu ikäänkuin sieniä (tosiasiassa taloja, puita ym) nousisi maasta pompaten. Maisema edessä ikäänkuin tarkentuu ja tihentyy. Voisiko olla mahdollista, että maisema olisi jo kauempana valmis ja lennettäessä lähemmäksi kuva olisi vakaampi.Voisiko sitä jotenkin säätää? Kiitoksia kaikille vastauksista niin kaikista edellisistä ja tulevistakin. Hienoa olla mukana!

Tatu:
Scenery popping niin kuin lontooksi sanotaan. Se on FSX:n ominaisuus (FSX SP2 ja FSX-SE). Et kertonut mikä simu on kyseessä, en tiedä miten P3D käyttäytyy.

Voit kokeilla lisätä nämä FSX.cfg tiedostoon.
Max async batching jobs määrittelee ymmärtääkseni montako prosessorin ydintä käytetään autogenin prosessointiin. Oletusarvo on 1, mutta neliydinprosessorilla tuo 3 toiminee hyvin. Kokeile tapahtuuko mitään, arvot ovat välillä 1-4.
Code:

[SCENERY]
MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3

Tämä vaikuttaa tekstuureihin, ja niiden tarkkuuteen. Sen ei pitäisi vaikuttaa autogeniin, mutta en ole ihan varma. Oletusmaksimi on 4.5. Tässä annettu arvo pitäisi näyttää siis tarkempia tekstuureja pidemmän matkan päähän, arvo 5.5 voi olla myös riittävä.
Saattaa johtaa simun kaatumiseen (VAS ongelma) ja jos käyt simun valikossa säätämässä näitä terrain asetuksia, niin tämä hyppää takaisin oletusmaksimiin.
Jotkut ehdottavat, että kun kasvattaa LOD_RADIUS asetusta, niin samalla pienentää autogenin määrää. Pienempi määrä tietysti sitten vähentää niitä hyppelehtiviä sieniä... 
Code:

[TERRAIN]
LOD_RADIUS=6.500000

Tämä on on nyt tämmöinen kokonaisuus... koita löytää sopiva balanssi, missä autogenit eivät häiritse. Kokonaan ongelmaa siis ei saa pois, mutta autogenin ilmestymisen vaikutuksia saa ehkä lievennettyä.


sammakko:
Kiitoksia Tatu!  Huomattavasti auttoi! MAX ASYNC BATCHING JOBS on nyt 3! Kiitos vielä kerran!!!

Navigation

Up one level