FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 14:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FS Dream Team on kehittänyt GSXn "uudelle tasolle"
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FS Dream Team on kehittänyt GSXn "uudelle tasolle"  (Read 694 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

FS Dream Team on kehittänyt GSXn "uudelle tasolle"
« on: 03.09.16, 16:36 »

Tosiaan ovat nyt kehittäneet lentävät catering-autot - ainakin Arlandan kentälle. Kuvan otos on Arlandasta, joka on freewareksi muuttunut Swedflight'n entinen payware Stockholm Arlanda, johon olen lisännyt FlightSim.com'sta löytyneen FSX patchin.

Nuo lentävät catering-autot eivät välttämättä liity mitenkään juuri Arlandan kenttään. Sen sijaan tuolla kentällä on eräs varmasti siihen liittyvä ongelma. Ilmasta kiitotiet näyttävät ihan normaaleilta, mutta laskeuduttua niitä peittää ikään kuin nurmikko. Olen törmännyt joskus ennenkin tähän ongelmaan, mutta en enää millään muista miten siitä pääsee eroon.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

Re: FS Dream Team on kehittänyt GSXn "uudelle tasolle"
« Reply #1 on: 04.09.16, 07:26 »

Nuo lentävät catering-autot eivät välttämättä liity mitenkään juuri Arlandan kenttään. Sen sijaan tuolla kentällä on eräs varmasti siihen liittyvä ongelma. Ilmasta kiitotiet näyttävät ihan normaaleilta, mutta laskeuduttua niitä peittää ikään kuin nurmikko. Olen törmännyt joskus ennenkin tähän ongelmaan, mutta en enää millään muista miten siitä pääsee eroon.
Kuulostaisi samalta ongelmalta? Kentän pinta on jossain konfigurointitiedostossa asetettu maanpintaa korkeammalle, jonka yläpuolella tekstuurit näkyy, mutta alapuolella on vain nurmikkoa. Samoin autot ajelee pinnalla, jossa luulevat maan olevan.

"When we left earth it changed our world"
Pekka Holopainen

« Reply #2 on: 04.09.16, 14:42 »

Outoa tuossa ovat nuo GSX:n autot. Kas kun ainoastaan catering-kaara osaa lentää. Muut liikkuvat maan pinnalla samoin kuin AI-koneet ja "oma" kone.  Tongue

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #3 on: 05.09.16, 13:22 »

Olen törmännyt joskus ennenkin tähän ongelmaan, mutta en enää millään muista miten siitä pääsee eroon.

Pekka

Kenties Pekka muistelee tätä keskustelunpätkää . . . . Tongue

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,96569.msg1231539.html#msg1231539

Pekka Holopainen

« Reply #4 on: 05.09.16, 13:32 »

Koska tuo ESSA-kenttä on alunperin tehty FS2004:lle, on täysin mahdollista, että se ei täysin toimi FSX:ssä. Tätä olettamusta vastaan sotii kuitenkin se, että olen asentanut siihen patchin, joka löytyi FlightSim.comista (kuten kerroin). Tämän jälkeen oletus on, että sen pitäisi toimia FSX:ssä, ja onhan se toiminutkin tähän asti.

Olen toki törmännyt näihin ilmassa liiteleviin objekteihin kten myös maan sisällä mönkiviin, joihin yleensä löytyy korjaus korkeusasetuksista. Se mikä tässä on kummallista on se, että vain nuo GSX:n catering-kaarat leijuivat. Muut vempaimet kulkivat ihan normaalisti. Tätä ei tuo lainaamasi keskustelunpätkä selitä.

Pekka

Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #5 on: 05.09.16, 14:15 »

Niin sitä minä tuossa haeskelen, että kun siinä on tuo kenttäsceneryn korkeusongelma kun ruohikkoa tulee asfaltin päälle tai asfaltti on liian korkealla tai siis mitä lie mutta siis simun maasto ja lisurikentän osaset/Afcad eivät kohtaa toisiaan oikein niin . . . Gsx Ground service sekoaa.

millä tekniikalla tuo Gsx Groun servicen objektit on tehty, mitä nuo liikkuvat autot ovat ja mistä ne ottavat korkeus ja paikkatietonsa, että missä niiden pitäisi olla, miksi vain paku sekoaa, onko se tehty jotenkin eri tavalla vai liikkuuko se kentällä jotenkin eri kohdassa kuin muut . . . mielenkiintoinen ongelma.
Nämä on justiin niitä parhaita.
Tongue
Voihan se olla myös vain sen huolintayrityksen auton muotoinen mainosilmapallo joka on narulla maassa kiinni. Undecided
« Last Edit: 05.09.16, 17:52 by Jari Vanhatupa »

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1