Mobiflight softa

(1/1)

masawee:
Tuli bongattua netistä tuollainen ohjelma ja päätin kokeilla FSX kanssa
vaatii arduino mega kortin lisäksi (ebay,yms, alle 12€) esim täältä http://www.banggood.com/Mega2560-R3-ATmega2560-16AU-Control-Board-With-USB-Cable-For-Arduino-p-73020.html
näm,ä vaativat vielä ch340 driverin asennuksen koneelle, ei ongelma ja samantien valmis.

ja sitten kokeilemaan, eka ledi, toimii, saa omaan paneelin ledejä mitä nyt valikossa on ulostuloja, tai itse keksii. toimii

kytkin. saa kortin inputtien puitteissa myös sisäänmenoja niin monta kuni mahtuu, en tähän hätään muista kuinkamonta inputtia/outputtia on arduino mega 2560 kortilla.
monta. toimii moitteetta. samoin jos kytkin onkin nappi,ei eroa.

7-segmentti näyttö (esim,radion com1 stanby testissä, toimii mainiosti,
7-segment display max2919 piirillä olevat 7-segmentti näytöt esim, tätä itse käytän(voi ketjuttaa useita näyttöjä kunhan +5 volttia tulee erilliseltä powerilta)
näytti kauniisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen com 1 taajuuden.

ENCODERIT
http://www.ebay.com/itm/10pcs-12mm-Rotary-Encoder-Push-Button-Switch-Keyswitch-Electronic-Components-/121993737161?hash=item1c6764b3c9:g:GowAAOSwU1FXQL76
näitä käytin itse knu edullisia ja toimivat aikaisemmissakin simuissa.
toimii hienosti ja vaihtoi com1 stanby taajuuden .

mobiflight sivuilla on pääasiassa saksaksi kaikki mutta on myös englanninkieliset sivut, hyvät ohjeet miten asennetaan mikäkin input/output conficuroinnissa.
myös youtube videoita jokunen löytyy.

ainoa miinus oli ettei saanut potentiometrejä lisäiltyä vielä tuohon .
kun fsuip +mobiflight ei lue vielä potikoita, (vaatii siis fsuip myös simulle)

mutta todella helppo ympäristö lisätä kytkimiä ja numero näyttöjä ,nappeja, servo moottorit on vielä testaamatta jos sais niistä mittareitakin,
Hienoa että jotkut osaa ja viitsii tehdä näitä elämää helpottavia lisäosia

ja potikat saa muilla korteilla yhdistettyä simuun, martis usb-hid kortti/ leo bodnar etc.
yksi tietenkin mitä en vielä ole kokeillut on polttaa arduino mega 2560 kortille oma HID descriptioni, mutta se sitten joskus myöhemmin.
esimerrkejä on, arduino 
megajoy yms.

Navigation

Up one level