Suomineito - Finland Base Pack

(1/13) > >>

Tatu:
Tässä mietiskelin tällaista tehdessäni Suomineito palapeliä. Oheiseen kuvaan on valmisteltu 40 gigan verran geotiffejä, ja joo... missasin tuolta Kemin alapuolelta muutamia palasia.
Tuossa on siis valmistumassa Suomen 10m mesh. Kuten kuvasta näkyy, niin kyllä siellä hienosti dataa on... toki vähän liioiteltuna näkyy tässä kuvassa, mutta meshin tarkkuus käynee selväksi. 

Oikea asiani oli tämä. Nyt kun olen jotenkin onnistunut taas käynnistämään  turhankin monta projektia... niin mietin, josko olisi järkevää sittenkin jakaa paketit vähän eri tavalla.
1. Lentoesteet on selvä homma, sinne menee juurikin ne lentoesteet ja mahdollisesti jotain pikku photoscenealueita terästämään jotain spesiaaliobjekteja.
2. Majakat ja merimerkit, jos pitäisin tämänkin yksinkertaisesti näissä.
3. Lappi scene tulee kohta ja on mitä on paitsi että...
4. ... otetaan Lappi mesh ja muun Suomen mesh ja tehdään uusi Finland basepack tai Finland basic (ehdotuksia otetaan vastaan) tai mikä nyt olisi hyvä nimi...  Sisältäisi siis:
10m mesh koko maahan2m mesh valituille alueillewater class siirrettäisiin majakoista tänneTekisin vielä päivitetyn vuodenaikavaihtelun uusimman lumitilaston perusteellaSaattaisi muuten onnistua myös väentiheysdata, joka vaikuttaa ainakin tiellä liikkuvien autojen määrään. (Ehkä myös järvillä liikkuvien veneiden määrään) Autoliikenne tosin on aika tehosyöppö... pitääkö sitä joku päällä?Tänne kuuluisi sitten myös uusi Land class ja muut terrain jutut, mutta siihen on kyllä vielä matkaa
Mietin tätä jakoa myös vähän sitä silmällä pitäen, että nykyään ei ole enää viisasta pitää kaikkia maisemia aktivoituina raskaiden konemallinnusten vuoksi.
A320 pilotti voisi pitää lentoesteet, meshin, water classin ja vuodenaikojen vaihtelut, mutta ei tarvitse majakoita, eikä välttämättä Lappi sceneä, tai muita mahdollisesti tulevia (nyt puhuin taas itseni pussiin...  ) alueita aktiivisina.

dc10-30:
Kuulostaa mahtavalta, mutta pitää vähän sulatella informaatio tulvaa. Kuulostaa upealta. Yksi selkeä paketti pohjalle, eli meshit, waterclassit (ehkä landclass jos haluat tehdä/julkaista) ja muut jutut. ja siihen päälle saa koota haluamansa kaltaisen kokonaisuuden noista muista paketeista. Tieliikenne on ainakin minulla pois päältä.

Minulla on nyt finlandX pohjalla, sitten photomaisemat, sitten nämä tatun maisemat ja finnobjects josta jäljellä vain tietyt jutut jotka luettelin tuolla toisaalla, se helsinki maisema täältä http://jpv.kapsi.fi/flightsim/downloads/ sekä kenttiä. Selkeä peruspaketti pohjalla ja siihen kasattuna halutunlainen kokonaisuus. Voihan Suomi peruspakettiin nimetä tiedostot siten että saa helposti pois halutut jutut.

Vaatisiko toi Suomi peruspaketti finlandX:n yhä pohjalle?

Tatu:

Voihan Suomi peruspakettiin nimetä tiedostot siten että saa helposti pois halutut jutut.

Joo, tämä on aika selkeä juttu, ainakin vielä, joten helppo säätää miten haluaa.

Vaatisiko toi Suomi peruspaketti finlandX:n yhä pohjalle?

Tässä on kyllä päällekkäisyyksiä.... olen itse siirtynyt FTX Global aikaan, joten vähän niin kuin sen pohjalta tässä mietin näitä juttuja.

FinlandX toki tarjoaisi heille, jotka eivät ole hankkineet FTX globalia, tiet ja maastoalueet, mutta siitä paketista pitäisi sitten karsia mesh, vuodenajat ja water class pois. Ei ole iso juttu välttämättä sekään. 

Tatu:

Eli se menisi siten että FTX global base ja vector pohjalle ja sitten Suomi Peruspaketti ja muut? FinlandX:n käyttökelpoista sisältöä ei voine sisällyttää Suomi Peruspakettiin?

Hyviä juttuja Ville.

FinlandX voisi ehkä lisätä tähän.

Ftx eu vector käyttäjillä FinlandX ei hyvä, joten eri konfiguraatio heille.

Pitää miettiä, eiköhän tässä joku järkevä yhdistelmä löydy.

dc10-30:
Poistin vahingossa viestini kun koitin muokata...

Mielenkiinnolla odottelen mitä tulee 

Navigation

Up one level

Next page