FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 20:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Suomineito - Finland Base Pack
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Suomineito - Finland Base Pack  (Read 6189 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

Re: Suomineito
« Reply #20 on: 29.09.16, 17:47 »

Lähetin maiseman tänne tiedostokirjastoon. Ennen kuin se ilmestyy sinne, niin voitte ladata linkistä tuossa alhaalla.

* ReadMe sisältää ohjeen miten diilata FinlandX kanssa, Rovaniemeltä voi myös poistaa RoiMesh.bgl tiedoston.

* FTX globlal/Eu Vector käyttäjät asentavat tämän vain FTX maisemien yläpuolelle niin pitäisi pelittää.

* Tiedostot on minusta nimetty siten, että jokainen ymmärtää mistä on kyse. Eli varsinkin sitä 2m meshiä kannattaa vähän testailla, ja niitä on nyt muutama palanen siellä mukana.

Älkää muuten unohtako säätää FSX mesh tarkkuutta, jos se ei ole ollut tällä tarkkuudella jo ennestään.

Ollos hyvä, luulis siinä viikonlopuksi olevan tekemistä....  Tongue

Finland Base Pack V1

Kiitokset FSNordicille, paketti löytyy nyt Tiedostokirjastosta.   thmbup

Tämä vaati päivitykset Lentoesteisiin ja Majakoihin, joten löydätte uudet versiot asianmukaisista ketjuista.

Kiitokset teille, jotka jaksatte testailla näitä.  Cool
« Last Edit: 30.09.16, 04:56 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Re: Suomineito - Finland Base Pack
« Reply #21 on: 01.10.16, 09:23 »

Ja lisää pukkaa testattavaa....

Tein pienen (tai pienen ja pienen....  Roll Eyes ) Demon Ahvenanmaalta. Valitsin alueen siksi, koska siellä on vähän jokia, ja vähän muutenkin potentiaalisia ongelmia maaston suhteen.

Tämä on nyt sitten sitä, mitä MML datasta tarkimmillaan saa irti. Ja täytyy sanoa, että pelkästään "kallio" maastopolygonien määrä on valtava, ja eihän se saarien lukumääräkään mikään pieni ole. Pidin datan juurikin sellaisena niin kuin se tulee MML datasta, ja pelkäsin että nyt menee simu kyykkyyn... vaan ei tuo nyt mitään hidastanut vielä. Alueella nyt ei tietenkään ole muuta kovin raskasta maisemaa, mutta törkeän hienolta näyttää kalliot 10m meshin kanssa.  thmbup Osa merkimerkeistäkin, tarkemmin tutkamerkit, on näköjään pystytetty kallioille tai pienille saarille tai luodoille, näyttää jotenkin tosi hienolta kun kaikki istahtaa paikalleen. Peltojen välissä on maastoa, jossa kulkee tiet... kaikki näkyy tosi hienosti.

Ahvenanmaa terrain

Fiksasin karkeasti EFMA ja EFKG kentät. Kumlinge oli itse asiassa 100 metriä sivussa siitä, missä sen oikeasti pitäisi olla.

BGL:t on nimetty minusta aika selkeästi, ja ne voi heittää vaikka Finland_Base_Pack/Scenery kansioon.
Voitte tehdä myös ihan oman Åland/Scenery systeemin jos siltä tuntuu.  Smiley Tekstuureja ei ole tässä mukana, mutta mietin kyllä, että oma kalliotekstuuri (punertava) taitaisi olla paikallaan.  Wink

Tähän pikku maisemaan pätee sama lisenssi kuin Finland_Base_Packin suhteen liittyen MML avoimeen dataan.

Sitä vain mietin, että tällä tarkkuudella ei välttämättä ole järkeä tehdä koko Suomea, ehkä parannella maisemia alueittain. (?) En tiedä... sanokaa tekin jotain.  Smiley

'Don't panic'
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

« Reply #22 on: 01.10.16, 10:49 »

Hyvä, että Tatu tekee edelleen näitä maisemia vaikka onkin näistä hommista "eläkkeellä" enkä minä omista FSX:ää ja olen oikeasti eläkkeellä.

yES

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #23 on: 01.10.16, 15:24 »

Ahvenanmaalla koskaan käynyt... mutta ero on suuri (samasta, mutta täysin random paikasta otetut kuvat) Simun reso tosin vain 1360x768

Default + FTX GLOBAL + LC EU

Tatun Mesh + FTX GLOBAL + LC EU thmbup

Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #24 on: 01.10.16, 16:10 »

Sitä on muutaman päivän pois ja tapahtuu valtavasti kaikkea. Testailen varmaan huomenna viimeistään kanssa.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #25 on: 01.10.16, 16:42 »

Ahvenanmaalla koskaan käynyt... mutta ero on suuri

En minäkään... yllätyin todella miltä maisema alkoi näyttää. Mielenkiintoinen alue.

'Don't panic'
Ville Lindgren

« Reply #26 on: 01.10.16, 21:15 »

Huomasin, että Esan Photomaisemien kanssa osa taloista on maan alla osittain ainakin Helsingissä. Photomaisemat ovat tämän paketin yläpuolella. Voin ottaa kuvia koordinaateilla jos tämmöinen yleisluontoinen ilmotus ei ole riitävä.
« Last Edit: 01.10.16, 21:50 by Ville Lindgren »
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #27 on: 02.10.16, 06:37 »

Huomasin, että Esan Photomaisemien kanssa osa taloista on maan alla osittain ainakin Helsingissä. Photomaisemat ovat tämän paketin yläpuolella. Voin ottaa kuvia koordinaateilla jos tämmöinen yleisluontoinen ilmotus ei ole riitävä.

Meshiä ei voi säätää paljonkaan, siis tarkoitan, että siinä on vähän muuttujia.

Kokeilitko poistaa Helsingin 2m meshin?
Teitkö sen mainitsemani scenery filelist uudelleen generoinnin?

'Don't panic'
Ville Lindgren

« Reply #28 on: 02.10.16, 09:40 »

Kyllä, tein scenery filelistin uudelleen generoinnin. En ottanut meshiä pois, koska minulla ei ole muuta meshiä ollut sillä hetkellä eikä ongelmaa ollut aiemmin.

Koordinaatit N60' 12.30 E 25' 2.90

Talot ovat vain osittain maan sisässä, kyseessä voi olla myös jokin fsx:n rajoite kun meshi on noin tarkkaa.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #29 on: 02.10.16, 09:57 »

Talot ovat vain osittain maan sisässä, kyseessä voi olla myös jokin fsx:n rajoite kun meshi on noin tarkkaa.

Niin, kurkkaappa sinne base packin scenery kansioon.... Helsinkiin on 2m mesh. Jos poistat sen niin auttaako asiaan? Alle jää siitä huolimatta 10m mesh.

'Don't panic'
Ville Lindgren

« Reply #30 on: 02.10.16, 10:58 »

Korvasin FinlandX:än Global base ja Vector paketeilla enkä enää saa tuota ongelmaa toistettua. Ajattelin jos joku muu olisi voinut koordinaattien perusteella tarkastella että näinkö ihan omiani vai onko siellä todella ongelma. Paikka on Sillitien metroasema

Mitään muuta valittamista paketista ei ole. On hienoa nähdä, että ne tiet jotka kulkevat tosimaailmassa syvennyksessä niin kulkevat siinä nyt myös pelissä. Photomaisema onkin itseasiassa heikoin lenkki nyt kun sen tarkkuus ei meinaa riittää aina. Kiitos hienosta työstä jälleen kerran.
Mika Virolainen

« Reply #31 on: 02.10.16, 11:52 »

Photomaisema onkin itseasiassa heikoin lenkki nyt kun sen tarkkuus ei meinaa riittää aina. Kiitos hienosta työstä jälleen kerran.

Näin on, mutta nyt on valinnanvapautta jo liikaa Grin Itse olen käyttänyt Esan Photareita pääkaupunkiseudulla pitkään (FS9 & FSX). Kun hommasin FTX:x LC EU:n, niin päätin että näillä nyt mennään... Eli viikko sitten Undecided Olen arvostanut ja arvostan edelleen Esan photarit täyteen kympiin thmbup Mutta tarkkushan ei enää ole tätä päivää. Nyt kun Tatu laittoi sitten lusikkansa "soppaan", niin vihdoinkin näkyy Kulomäen (Vantaa) täyttömäki ihan toisessa valossa, ja samoin kaikki muutkin (Hiekkaharjun "hiekkararju" tai se mitä siitä jäljellä nykyään onkaan ja viereinen "Möskärin mäki" ja varmaankin kaikki muutkin "mäet" jotka ovat rakkaita niille jotka alueella tai alueilla ovat asuneet... Airbus -lentäjälle tällaiset parannukset eivät juurikaan näy, mutta jälleen joudun miettimään paluuta Esan photareihin ja Tatun uusimpiin luomuksiin...

Kyllä te todella ansaitsette arvostukseni, kun näitä "ihmeitä" osaatte ja jaksatte väsätä (Esa tosin viettää lokoisia eläkepäiviä), mutta täysin ansaitusti thmbup

Mitä kuvaan tulee, niin ruksasin vain FTX:n tuotteet pois (epäilen ettei toimi niin) ja laitoin päälle Esan Vantaan & Tuusulan photarit (Tatun Base pack olikin jo päällä ja prioriteetissa no:1 scenery libraryssa, ja tässä Kulomäen täyttömäki joka ei näy kokonaan jos FTX:n tuotteet on käytössä.

Mika Virolainen

« Reply #32 on: 02.10.16, 12:08 »

Mitä ilmeisemmin tässä joutuu vielä opettelemaan VFR -lentosäännöt ja fraseologian Suomeksi verkkolentoa varten, ja nauttimaan kaikesta siitä mitä on tullut ja tulee mahdollisesti vielä lisää. Onkin jo tovin mielessä pyörinyt jonkinlaisen räpistimen ostaminen ja VFR -lentäminen välimerellä, mutta Suomen keikkaahan tässä alkaa mieli tekemään Cool

"Hiekkaharju" ja Hiekkaharjun koulu

Sama paikka Ilman Esan photoa ja FTX:n tuotteet päällä

« Last Edit: 02.10.16, 12:20 by Mika Virolainen »

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #33 on: 02.10.16, 18:14 »

Smiley Arvelinkin, että tämä johtaa juuri tällaiseen "näkyyköhän se tuttu mäki/kukkula/vaara/tunturi miten simussa". Hieno juttu.

Jatketaan täällä aiheesta, jota sivuttiin obst_data ketjussa. Eli selitin siellä ongelmista vesistön kanssa, lähinnä siis joet ovat iso ongelma, koska niiden natiivi FSX koodaus on hemmetin hankala. Vaan taisin löytää ratkaisun. :-o Ainakin minun testipalikka toimi oikein 10m meshin kanssa. Välillä vesi vähän nousi rannoilla, mutta en usko sen haittaavan, varsinkin kun lentää "oikeammalla" korkeudella. (Lensin puiden latvojen alapuolella)

Eli... MML luokittelee erikseen
* meren (Annetaan sille 0 korkeus)
* järvet (Pystyn noukkimaan korkeudet korkeusdatasta, mutta jos ei pahoja ongelmia synny, niin helpointa olisi antaa veden seurata meshiä.
* virtavedet, jotka saan seuraamaan meshiä.

Jos tämä nyt ottaa toimiakseen näin, niin saattaa olla kohta olla piru irti. Cheesy

Meanwhile in Utö...
Kuivatin vahingossa osan merta Åland tiedostoilla. Tässä on yksi FSX ärsyttävyys myös, varsinkin valtion rajoilla. Ei pysty poistamaan oman maiseman alla olevaa maastoa paikallisesti, vaan exclude toimii tietyn kokoisten ruutujen paloissa. Poistin alta kaiken, mutten täyttänyt koko ruutua uudella datalla. Sad

Fiksasin ongelman "kohtalaisesti", teen uudet tiedostot lähipäivinä. Kokeilen myös kaventaa "ajotietä", mitä näkyy maisemassa eniten. Se on vähän turhan leveän näköistä.
« Last Edit: 02.10.16, 18:21 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #34 on: 03.10.16, 04:58 »

No niin, Ahvenanmaan vedet korjattu taas märäksi, ja muuta pientä säätöä.  Tongue

Ahvenanmaa terrain

'Don't panic'
Juhani Kaapu

Date Registered: 22.10.08

« Reply #35 on: 03.10.16, 07:32 »

Suomineito ehostaa kasvojaan vauhdilla, kiitos Tatun uudet maisemaparannukset.
Mun mieltäni on vaivannut maisemassa olevat kauhean näköiset lauttalaiturit, (esim. Helsingin Eteläsatamassa 3 rumilusta).
Olen yrittänyt etsiä tiedostoista niitä, mutta en ole keksinyt mistä ja minkänimisiä ovat. Simu on siis FSX:
Onko asia muita vaivannut ja onko kenelläkään tietoa, miten ne saisi häviämään; mielestäni vaikka koko maailmasta. 
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #36 on: 03.10.16, 08:14 »

Suomineito ehostaa kasvojaan vauhdilla, kiitos Tatun uudet maisemaparannukset.
Mun mieltäni on vaivannut maisemassa olevat kauhean näköiset lauttalaiturit, (esim. Helsingin Eteläsatamassa 3 rumilusta).
Olen yrittänyt etsiä tiedostoista niitä, mutta en ole keksinyt mistä ja minkänimisiä ovat. Simu on siis FSX:
Onko asia muita vaivannut ja onko kenelläkään tietoa, miten ne saisi häviämään; mielestäni vaikka koko maailmasta. 

Onko sinulla AI laivaliikennettä asennettuna?

Mietin itse samaa tässä yks päivä, mutta se unohtui saman tien, kun laituri hävisi kopterin ikkunasta.

Kysyin tuota AI liikennettä siksi, koska voi olla, että itse asiassa ferry traffic AI liikenne lisää ne laiturit.  Undecided

'Don't panic'
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #37 on: 03.10.16, 08:28 »

"Hiekkaharju" ja Hiekkaharjun koulu
...

Noissa kuvissa näkyy sama ilmiö kuin minulla FTX:n asentamisen jälkeen. Vaikka moni maisema näyttää sen jälkeen paremmalta, lätkii FTX noita "mökkejä" mielettömästi sinnekin missä niitä ei todellisuudessa ole. Esimerkiksi Joensuun lentoaseman ympäristössä ei todellisuudessa ole itse aseman rakennuksia (EFJO:n kenttämaisemassa) lukuun ottamatta juuri lainkaan muita rakennuksia, vain pelkkää metsää. Nyt ympäristö on täynnään "mökkejä" ja lähin kerrostalo miltei raapii kiitotien pintaa. EFJO näytti paljon paremmalta FinlandX:n kanssa ennen FTX:n asentamista. Itse kentällä minulla on Juha Holopaisen FS2004-maisemasta muokkaama FSX-versio. Se on entisenlainen, mutta sen ympäristö on epätodellinen.

Suokaa anteeksi edelleenkin suuri tietämättömyyteni simun "maisemien sielunelämästä", mutta johtuuko tämä jostain asetuksista? Itse en ole niitä muuttanut - FTX:n asennusohjelma ehkä on? Ovatko nuo rakennukset FSX:n omia autogen-objekteja (ovat aika "kökön" näköisiä ja pääsisin niistä mieluummin kokonaan eroon) vai tulevatko ne FTX:n mukana?

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Juhani Kaapu

Date Registered: 22.10.08

« Reply #38 on: 03.10.16, 08:42 »

Varsinaista ferrytraffic kansiota ei ole Scenery/World/scenery kansiossa - trafficBoats kyllä löytyy, mutta se on OFF-asennossa.
Jotain ferryliikennettä kyllä esiintyy, esim EFMAn länsisatamassa kolme laituria, joista yksi meressä ja kaksi muuta väärissä paikoissa.  Eli se liikenne pitää olla joku muu BGL.

Btw. käytän loistavaa Henrik Nielsonin Global AI Ship Traffic (AvSim). Siinä on jopa muutamia Suomenlahdella liikennöiviä aluksia, mm. Finlandia, Cinderella, Karibian risteilijöitä etc.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #39 on: 03.10.16, 08:43 »

Suokaa anteeksi edelleenkin suuri tietämättömyyteni simun "maisemien sielunelämästä", mutta johtuuko tämä jostain asetuksista? Itse en ole niitä muuttanut - FTX:n asennusohjelma ehkä on? Ovatko nuo rakennukset FSX:n omia autogen-objekteja (ovat aika "kökön" näköisiä ja pääsisin niistä mieluummin kokonaan eroon) vai tulevatko ne FTX:n mukana?

Ihan lienevät LandClass ongelmia nämä, ja siis default autogen tönöjä. Olisko kentän alueet määritelty FTX lähdedatassa jotenkin alueina, jotka FTX on tulkinnut tarvitsevan asutusta. Mene ja tiedä.

'Don't panic'
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1