FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.18, 09:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  MML datasta simuun - Base pack, regions...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Reply Print
Author Topic: MML datasta simuun - Base pack, regions...  (Read 53953 times)
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #120 on: 15.02.17, 20:18 »

Ice is new water!  Cool

Jäädytin vedet, ihan hyvin pelittää.  Smiley






'Don't panic'
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 229
Date Registered: 03.10.16

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #121 on: 17.02.17, 09:02 »

Oho pohjosessa vetet jääty! Täällä vielä lainehtii kesäisesti.
Kuis tuon teit? Lapland magic or...?
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #122 on: 18.02.17, 06:18 »

Huruuttelin järvi- ja virtavedet maastopolygoneiksi Ice LandClassilla. Nyt mulla on siis sulat vedet ja jäätyneet vedet eri bgl-tiedostoissa valmiina odottelemassa Config-ohjelmaa.

Meriveden jätin toistaiseksi sulaksi, vaikka oikeastihan sekin jäätyy. 

'Don't panic'
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1312
Date Registered: 19.06.10

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #123 on: 18.02.17, 11:36 »

Finland X:ässähän se merijää loppui aina käytännössä kuin seinään mikä oli hyvin kummallisen näköistä.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #124 on: 18.02.17, 13:46 »

Maastopolygoneissa on aina terävät reunat. Ehkäpä merivesipolygoniin voisi naputella rajan toiselle puolen lisää vettä, polygonin, jonka sivu (jään ja veden raja) ei ole suora viiva esim. pohjois-eteläsuunnassa. Itse polygonin reuna on siis kuitenkin aina terävä, ja varmaan erottuu selkeästi myös simussa.

'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4011
Date Registered: 18.12.01

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #125 on: 18.02.17, 17:07 »

Hyvältä näyttää thmbup Ehkä ensi talveksi jäätyvät vedet, FTX Vectoria en omista.

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #126 on: 18.02.17, 18:19 »

Ei mulla ole tämän lisurin kanssa mitään ongelmaa laittaa näitä filuja jakoon vaikka heti jos joku haluaa. Joutuu vaan vähän säätämään niin kauan, kun ehdin tutustua Config ohjelman saloihin.

Ja tämähän ei vaadi FTX tuotteita, joskin olen itse sitä mieltä, että FTX Global tekstuurit näyttävät hyvältä.

'Don't panic'
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5396
Date Registered: 14.12.05

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #127 on: 18.02.17, 18:27 »

Orbx:in tuotteissahan vedet saa myös jäätymään. Niiden jää vain on samantapaista läpikuultavaa kuin krogilasissa. Tosin eipä siellä Australiassa taida jäätä paljon muualla nähdäkään. Täällä missä sitä esiintyy luonnossa sen peittää heti kohta lumi, ja jää näyttää valkealta. Tästä oli tosin (muistaakseni tammikuussa 2015) poikkeus täälläpäin. Oli kovat pakkaset kuukauden verran eikä lunta juuri lainkaan. Jää näytti silloin ihan samalta kuin noissa Orbx:n tuotteissa.  Grin


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #128 on: 18.02.17, 18:36 »

Juu, he ilmeisesti muuttavat veden tekstuurin toiseksi ja se on tosiaan "lumeton jää". Samalla ORBX muutkin "lumitekstuurit"
ovat yllättävän tummia tai jopa paikkapaikoin mustia. Toisaalta, simussa ei näytä hyvältä pelkästään valkoinen tekstuuri, mieluummin niin, että tekstuurissa näkyy joku kuvio.

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #129 on: 14.04.17, 10:51 »

Huomasin tässä, että olin paistanut Mesh-bagelit vähän turhan tarkasti. Jopa niin tarkasti, että datasta ei yksityiskohtia irtoa siiihen.  Roll Eyes Näin ollen olen tekemässä uusia Suomen mesh tiedostoja, tarkkuuden ei pitäisi muuttua, mutta tiedostokoko ja toivottavasti simun tarvitsema prosessoinnin määrä huomattavasti pienempään suuntaan.  Smiley Katsotaan.

Jonkun aikaa menee vielä...


'Don't panic'
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4421
Date Registered: 14.10.01

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #130 on: 14.04.17, 11:21 »

Hienoa Tatu!

i7 4,0GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 40" HDTV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #131 on: 07.05.17, 20:31 »

Kokeilin vinkeää ajatustani taajamien (taajamatekstuurien siis) päällä kulkevien teiden parantamiseksi. Tein oman tekstuurisetin ja editoin tiet pois. Jätin vain tönöt ja metsät/puut jäljelle.

No eipä sekään toimi, huonolta näytti edelleen, joten turhaa hommaa. Edelleenkin tyylikkäin ratkaisu taitaa olla se, että pitää vain suurimmat tiet aktiivisina ja antaa tekstuurien teiden huolehtia taajamien kulkuväylistä. Tähän on vaikea keksiä toimivaa ratkaisua. Seuraava olisi tietty talokirjasto, jossa vaikka talon pitkä sivu määrittelisi käytettävän talomallin. Tosin koko Suomi tällaisilla taloilla tehtynä taitaisi vain kaataa simun. 

'Don't panic'
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 229
Date Registered: 03.10.16

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #132 on: 10.05.17, 17:59 »

Tatu tossa näkyy se Märketin majakkaluoto mikä on siinä 5310-setissä (Ahvenanmaa/Turku-lohko). Otin veks sinun Finnish lighthouses setistä CVX_Market.bgl:n.
Kuvissa on Valtakunnan raja tietekstuurilla ja näkyy miten viehkosti se kurvaa tuon pläntin läpi.






Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #133 on: 10.05.17, 18:52 »

Täällähän nämä kuvat ovat!  Cool

Jes, hyvä homma. Päivitän majakkapaketin. Aika hyvin sattui tuo minun kiviaita oikealle paikalle, se on aika lailla hatusta vedetty, mutta siinä rajan tuntumassahan tuo on.  Smiley Märketille pitäisi väsätä helipad, se on aika hieno oikeasti.

EDIT

Tässä minun aikaansaannokseni.... omat tekstuurit luokalle: Suo vaikeakulkuinen puuton


'Don't panic'
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 229
Date Registered: 03.10.16

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #134 on: 10.05.17, 19:18 »

Just täällähän ne.

Muuten mitä LC_5310.bgl tuossa majakkasetissä määrittää?

Onko noita muitakin majakkasaaria/luotojamihin nuo pläntit saapi tämän setin myötä Suomenlahdella/Itämeri/Selkämeri/Pohjanlahti alueilla?

Onpas kuvassa hyvännäköinen suopläntti.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #135 on: 10.05.17, 19:51 »

Onko noita muitakin majakkasaaria/luotojamihin nuo pläntit saapi tämän setin myötä Suomenlahdella/Itämeri/Selkämeri/Pohjanlahti alueilla?

Norrskärille tein jotain, joten sillä saanee myös heittää vesilintua. Tämän lisäksi saa poistaa kaikki 10m meshit, sekä Harmaja 2m ja Suomenlinna2m meshit. ( En kyllä nyt enää muista mitä on ollut missäkin versiossa jaossa, mutta jos noita löytyy, niin pois vaan)

En muista mitä LC_5310 pitää sisällään, veikkaan että sillä saapi heittää myöskin vesilintua, jos sopiva lokki osuu kohdalle.  Grin

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #136 on: 13.05.17, 16:29 »

Vähän hankala tämä FSX systeemi näiden maastopolygonien kanssa. Teräväreunaiset polyt erottuvat välillä kiusallisen huonosti ja leikkautuvat hankalasti. Sille ei oikein mahda mitään, paitsi jos kaikki ovat jotain vihreän sävyä, mikä ei esim. tässäkään tapauksessa oikein toimi.  Liekö ensimmäistä kertaa Suomessa, ehkä jopa maailmalla... turvesuot simussa.





'Don't panic'
Kari Reinisalo
Offline Offline

Posts: 229
Date Registered: 03.10.16

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #137 on: 10.06.17, 20:51 »

Tatu tässä on shotti vähän EFSO:n eteläpuolelta, missä nuo 'rajat' menee, kuten meilissä laitoin.


Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9454
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #138 on: 18.07.17, 10:05 »

Tein oman muuntoaseman, kyllähän se metsässä tälleen menee, jossain kohtaa saattaa olla jo liian iso.




Lisäsin myös lappiin vesikivet. En nyt tiedä onko noista iloa juurikaan, ja niitä on aivan helvetisti... että saattaa vain turhaan kuormittaa simua.



'Don't panic'
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4011
Date Registered: 18.12.01

Re: MML datasta simuun - Base pack, regions...
« Reply #139 on: 18.07.17, 12:08 »

Voisiko siihen tehdä (vaikkapa .bat) kivet päälle / kivet pois päältä?

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1